De behoefte aan een mooi stuk vlees was al enige tijd groeiende en vrijdag besloot ik dat het er maar van moest komen. Het was donderdagnacht laat geworden; eerst Lyon-Ajax en daarna nog bijna twee uur Thaise massage, voordat ik ging snurken. Vandaar dat ik het ontbijt c.q. de brunch maar eens overgeslagen had en in prima conditie was voor een flinke steak.

Patrick’s Belgian Restaurant was dichtbij en ik was er nog nooit geweest, terwijl de recensies over het algemeen lovend zijn. Een veilige keuze, dacht ik. Het restaurant bevindt zich in de passage parallel aan Soi Diana, tegenover de Beefeater. Je kunt er dus buiten zitten – en roken – zonder bang te hoeven zijn voor een buitje.

Ik had mijn eerste sigaret nog niet opgestoken of er stond al een serveerster met het menu naast me. Ik bestelde alvast een glas rode huiswijn en zei dat ik de kaart eerst even wilde bestuderen. Daar kreeg ik nauwelijks de kans voor, want het eerste meisje was nog niet terug met de wijn of een tweede kwam vragen of ik het al wist. Ik wist het al lang, ik had op internet mijn keuze al bepaald, dus toch maar meteen besteld. Nu kon ik mij gaan verbazen over de prijzen van de huiswijn:

  • Glas: 149
  • Small Carafe 2.5 glass: 375
  • Carafe ½ L: 600
  • Carafe 1 L: 1200
  • Bottle: 1100

Wie had dit in vredesnaam verzonnen? Voor een fles betaal ik dus 7.3x de prijs van een glas. Het restaurant beweert zelf 12cl per glas te schenken, 6.25 glazen uit een fles, 6.25 x 149 = 931, terwijl ik voor een fles 1100 neer moet tellen!
En als ik de karaf van een halve liter à 600 omreken naar 75cl kom ik op 900, terwijl ik voor een fles van 75cl nog steeds 1100 moet betalen. Wat is dit voor complete waanzin? Ik word gestraft voor het bestellen van een fles! Ik háát dit soort dingen en krijg het gevoel dat men probeert mij te piepelen.

Update: Via Tripadvisor had ik mijn verbazing geuit dat ik gestraft word als ik een fles bestel. Hierbij de inmiddels ontvangen reactie: “Bedankt voor uw opmerking we zullen er ons eens in verdiepen en nazien, huiswijn flessen worden bijna nooit gedronken, veel karafs wel.”

Het betreft overigens een cabernet sauvignon uit Zuid-Australië, de Nadin, die voor 295 Baht in de supermarkt ligt. Dat betekent (per fles) een verkoop/inkoop-ratio van 1100/295 = 3.73. Hier kunnen we leuk vergelijken met de fles die ik in het Novotel bij Zaventem had besteld. Verkoopprijs € 37,-, online te bestellen voor 10.95, ratio 3.38.

En dan is er volgens mij toch iets mis. Het is in mijn ogen nergens voor nodig dat een ondernemer in Thailand zowel absoluut als procentueel bijna hetzelfde, of zelfs meer dan dat, winst maakt op een fles wijn als in bijvoorbeeld België. We moeten toch èrgens de goedkope arbeid en onroerend goed in Thailand terug zien in de prijzen? Een beroep doen op de hoge alcoholaccijns is hier niet aan de orde.

Verder is het een goed drinkbare wijn, hoewel ‘een verwennerij van complexiteit van smaken’ zoals in de beschrijving staat wat overdreven is. Een enigszins wrange nasmaak zal u niet verbazen.

Als voorgerecht had ik gekozen voor de escargots. De wachttijd was 10 minuutjes, gedurende welke er een schaaltje kroepoek te mijner beschikking stond. Kroepoek? Ja. Was ik bij de afhaalchinees terecht gekomen? Nee toch!? Ik hoefde echt niet te baden in een weelde van exquise amuses, maar kroepoek? Ja, kroepoek. Ik vond het niks.

De escargots waren van het type ‘in het huisje’, het correcte bestek daarvoor was meegeleverd, en het is niet moeilijk om dat te gebruiken. Voordeel van deze wijze van serveren is dat ze niet zwemmen in het vet. Van mij mag er echter wel wat vocht en/of vet in het huisje zitten, maar op het middelste slakje na stonden ze allemaal helemaal droog. Als bij het – koude en matige – stokbrood dan ook geen boter zit, wordt het een enigszins droge bedoening. Om onduidelijke redenen lag er wel een mes bij het toch al gesneden stokbrood. Ik dacht niet dat het de bedoeling was zo’n schijfje stokbrood nog een keer door te snijden, en boter was er niet, dus…?

Acht minuten nadat de slakjes weggewerkt waren, werd het hoofdgerecht geserveerd, de Australische Angus Rib-Eye, 250 gram, 755 Baht. Daar hoort wat vet in te zitten, dus om dat rare/blue/rood te bestellen is niet geheel zonder risico, maar het is de beste manier om te beoordelen wat de kwaliteit van het vlees is, vind ik. Hier mag de vlag uit, met wimpel en al wat mij betreft. Ik wilde hem rood en ik kreeg hem rood en tot de laatste gram verdween het geheel zonder ook maar één keer de indruk te hebben gekregen met ‘werkvlees’ te maken te hebben als sneeuw voor de zon van het bord. Dat mag natuurlijk ook wel, voor omgerekend € 81.50 per kilo.

Wel een erg kaal bord, de frietjes en saus staan ernaast en that’s all, op één armzalige groene asperge na. Je kunt bij de bestelling kiezen uit één van de aardappelvarianten òf wat groenten. Als ze van dat ‘òf’ nou ‘èn’ zouden maken, scheelt dat een slok op een borrel, in ieder geval qua presentatiemogelijkheid.

Een paar maanden geleden had iemand op Tripadvisor iets in dezelfde trant gesuggereerd. Die meneer is een maand later teruggegaan, en zijn tweede review had als titel ‘No more lonely steak’. Het bord bleek wat meer te zijn aangekleed wat het visuele aspect in zijn ogen naar een aanzienlijk hoger plan tilde, en ook nog eens goed smaakte. Helaas heeft men dit uitsluitend en bij wijze van uitzondering voor deze uitverkoren meneer gedaan, want men is voor gewone stervelingen weer terug bij ‘af’. Erg jammer.

Na het hoofdgerecht had ik nog wel ruimte voor een dessert. Waren de serveersters tot op dat moment zéér attent en snel geweest, kennelijk is het na het hoofdgerecht wat hun betreft over en uit. Je hoeft niet direct naar de gasten toe te snellen, maar als iemand na tien minuten nog niet om de rekening heeft gevraagd kun je eens gaan informeren of men wellicht nog iets wil gebruiken. Twintig minuten heb ik roerloos voor me uit zitten kijken, er gebeurde helemaal niets. Vast geen onwil, maar gebrek aan instructie. Toen maar gaan zwaaien, en dat hielp.

De Crêpe Suzette viel ronduit tegen. In mijn gedachten, en ook volgens Wikipedia, zou je dit mogen verwachten: “Een crêpe suzette is een nagerecht bestaand uit een flensje (dunne pannenkoek) in gekarameliseerde saus van boter, suiker, mandarijn of sinaasappel en sinaasappelschil. Het voornaamste verschil met reguliere crêpes is dat de crêpe suzette tegenwoordig besprenkeld wordt met Grand Marnier of Curaçao. Het gerecht wordt doorgaans geflambeerd opgediend.”

Wat ik kreeg voorgeschoteld had daar weinig mee te maken. Een droog flensje, met een berg sinaasappeljam eroverheen – volgens mij identiek aan wat er bij het ontbijt bij de Sportsman naast mijn toast staat – met twee bolletjes ijs en fabrieksslagroom. Zelfs een pannenkoekenhuis onwaardig.

Dan nog maar een Irish Coffee om mijn verdriet te verdrinken.

Tijd om de rekening te vragen. 1728 Baht. Ik dacht dat ik een hartverzakking kreeg. Niet van die 1728 Baht, maar van de tekst op het papiertje dat pontificaal in het afrekenmapje was geplakt: “SERVICE NOT INCLUDED”. Wat was dit nou weer voor flauwekul? Nergens op het menu had ik ergens gezien dat de ‘prices were subject to service fee’ of iets in die geest.
Op het bonnetje stond: Totaal 1728. Bedieningsgeld 0. Netto: 1728. Dat betekende dus gewoon dat ik 1728 Baht moest betalen, en dat de service fee al in de prijzen verwerkt is, anders staat die namelijk wel degelijk apart op de rekening vermeld èn moet het op het menu zijn aangegeven.

Misschien probeert men hier gasten met een Amerikaanse achtergrond, of ook anderen, op het verkeerde been te zetten, aangezien het daar wel gebruikelijk is dat je het bedieningsgeld, zo’n 15%, zelf bij het totaalbedrag optelt. Een dergelijke tekst volkomen onterecht in het afrekenmapje plakken kan ècht niet. Scamdalous is het. Met 32 Baht fooi moesten ze het maar doen.

Al met al een teleurstellend bezoek aan dit restaurant, dat op zo’n mooie 17e plaats van 820 restaurants in Pattaya prijkt op Tripadvisor.

Uiteraard moet u zich op basis van mijn mening/gezeur alléén beslist niet laten weerhouden om Patrick’s Belgian Restaurant toch met een bezoek te gaan vereren, zeker niet als u van een prima steak houdt.

Mocht ik zelf weer in de verleiding komen, dan beperk ik me tot een hoofdgerecht met wellicht een extra aardappelvariant en groente erbij (kost je voor 69 Baht per stuk tenslotte de kop niet) en de huiswijn per glas plus een minieme fooi.

Foto’s: https://goo.gl/photos/wD8ypJmsKPoCoBky6


» Laat een reactie achter


94 reacties op “Recensie Patrick’s Belgian Restaurant (Pattaya)”

  1. Danzig zegt op

    Vrijwel naast Patrick bevindt zich My Way, dat gerund wordt door een Nederlandse oud-zeeman. Tijdens mijn laatste vakantie in Pattaya heb ik daar een heerlijke, enorme schnitzel met gebakken aardappels gegeten voor iets meer dan 300 baht. Daarvóór schrok ik al van de prijzen op de kaart van Patrick dus liep maar snel door.

    Mijn Thaise salaris zit onder het Nederlands minimuminkomen. Ik moet dus wel op de kleintjes letten en voor mij is 300 baht al een uitspatting, maar budgetten verschillen. Kun je je het veroorloven, dan zijn er ongetwijfeld betere keuzes.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +22 (obv 22 stemmen)
    • jasper van Der Burgh zegt op

      De schnitzel in Thailand is over het algemeen een varkensschnitzel. Zoals bekend kost het varkens vlees zeer weinig: 135 baht de kilo, en we hebben het hier over de ergste bioindustrie denkbaar.
      Het is dus een beetje appelen met peren vergelijken als je dit afzet tegen een geimporteerde Angus ribeye van 250 gram van hoge kwaliteit.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
  2. Mark zegt op

    De frieten Frans! Hoe waren de frieten? Je vergeet het allerbelangrijkste in een “Belgian Restaurant” 🙂

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +9 (obv 9 stemmen)
    • Fransamsterdam zegt op

      Die was ik van de weeromstuit nog vergeten. Hoewel er op de website wordt gesproken van ‘Belgian Fries’, waren dit niet de brede patatten zoals wij die van de Vlamingen gewend zijn, maar de gewone.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +10 (obv 10 stemmen)
      • Harold zegt op

        En ze zijn er wel hoor die lekkere brede frieten.
        Gewoon verkrijgbaar bij de Makro

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • Sir Charles zegt op

      Ben nu ruim drie jaren niet meer in Pattaya geweest maar was ooit in Soi Bukau in een Belgisch restaurant, geen idee meer hoe het heette.
      De frieten waren daar koud, dun en slap wat ik daar dan ook terstond op een beleefde manier meldde aan degene (was geen Thai) die daar in de open keuken stond, kreeg minachtend als antwoord van hem dat Hollanders altijd wel wat te zeuren hadden. Bovendien stond hij daar in de keuken tijdens het bereiden gewoon te roken, had ik dat eerder opgemerkt dan had ik daar sowieso geen plaats genomen. Eens daar maar nooit weer!
      Bij Patrick ben ik nooit geweest dus daar kan ik niets over zeggen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  3. Michel zegt op

    Gelukkig kom ik weinig in Pattaya maar als ik er ben laat ik me vaak toch verleiden tot wat westers eten.
    Deze tent was ik ook al eens langs gelopen en schrok nogal van de prijzen, dus ben maar doorgelopen.
    Als ik nu die eenzame rib-eye op dat bord zie liggen, met dat zielige schaaltje patat en een juskom met iets ernaast maakt me dat nog blijer dat ik ergens anders ben gaan eten.
    Voor dat soort prijzen verwacht je zelfs in Nederland iets beters te krijgen.
    Hoe dat restaurant aan goede recensies komt weet ik niet maar vermoed dat ze goed geïnvesteerd hebben.
    Bedankt voor de waarschuwing.
    Daar hoeven we dus niet te gaan eten. Zelfs niet als we geld teveel hebben.
    Vele betere alternatieven in Pattaya.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +17 (obv 17 stemmen)
    • Pat zegt op

      Terechte opmerking!

      Dat Westers eten in Thailand (veel) duurder is dan de lokale Thaise keuken, daar kan ik nog inkomen.

      Uiteindelijk gaat er voor een Westerling een bepaalde investering mee gepaard, hij heeft misschien minder gemakkelijk toegang tot ingrediënten, hij wilt of moet correcter zijn met de verloning van personeel, etc., dus dat zal/kan/moet zich wel vertalen in een duurdere rekening voor de klant.

      Maar dat een westerse schotel in Thailand duurder is dan in eigen land (Vlaanderen, Nederland, etc.), dat is volstrekt niet te verantwoorden en zelfs verwerpelijk.

      De (loon)kosten in onze landen zijn waanzinnig veel duurder dan in Thailand, en er zijn nog wel wat voordelen.
      Zo’n schotel moet altijd een pak goedkoper zijn dan wat wij betalen in Vlaanderen of Nederland.

      Wegblijven dus!!!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +16 (obv 16 stemmen)
      • marino zegt op

        Ik ga daar zeker niet weg blijven.als je een mens niks gunt dan kan je beter op straat je eten kopen. ik geniet van het eten en de vriendelijke snelle service. vind het weinig respectvol sommige reacties van enkele krenterige gierige eenmalige bezoekers.

        gelukkig heeft Patrick meer goede reviews dan slechte die alleen maar gebaseerd zijn over de prijzen die hen niet liggen.

        er zijn nog veel duurdere restaurant dan dat van patrick waar je veel minder krijgt voor je waar.

        Gun een mens zijn succes en anders blijf weg en haal een kroketje uit de muur.

        tot binnen kort Patrick.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +14 (obv 14 stemmen)
        • Pat zegt op

          Heeft toch allemaal niets te maken met iets niet gunnen, man!

          Het gaat over (terechte of onterechte) kritiek die geuit wordt op de prijs, of de kwaliteit, of de service, of enkele andere puntjes, waarom zou wie dan ook iemand iets niet gunnen??

          Ik ben allesbehalve krenterig en kijk eerder zelden naar prijzen, maar ik ben wel een principieel persoon en dus betaal ik in een land waar alles spot spot en spotgoedkoop is geen prijzen die duurder zijn dan in mijn thuisland…!!!

          De kritiek van Frans is niet dezelfde kritiek die ik heb, maar ik vind het uiten van gefundeerde kritiek altijd een goede zaak.

          Anderzijds volg ik zeker en vast ook de ontgoocheling van Patrick als hij zegt dat hij liever heeft dat de kritiek aan hem persoonlijk zou worden gegeven.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
      • jasper van Der Burgh zegt op

        De loonkosten zijn weliswaar lager in Thailand, maar de huur voor een restaurant in Pattaya is niet echt lager dan in Nederland. Geimporteerd Angus vlees is zelfs een pak duurder dan een nederlandse ondernemer bij de Sligro betaalt. Idem voor goede frieten (thaise aardappelen bevatten te veel suiker), geimporteerde mayonaise etc.: allemaal duurder dan in Nederland.
        Niet zo gek dus dat je op een zelfde soort prijs uitkomt.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +7 (obv 7 stemmen)
      • Bram zegt op

        Beste Pat
        Ken jij in Belgie of Nederland dan zoveel eetgelegenheden waar je voor pakweg 45 EUR een voorgerecht (escargots), hoofdgerecht (steak met frieten) en nagerecht (pannenkoek met ijs) kan eten én daarbij ook nog een Irish Coffee als digestief met een glas wijn kan nuttigen?
        Voor zover die er al zijn situeren ze zich ongetwijfeld niet op een drukke toplocatie (wat hier wél het geval is).
        Enige nuancering van je kritiek lijkt me dan ook op zijn plaats.
        Wat ten andere niét betekent dat ik Patricks keuken fel overroepen vind.
        De Beefeater ertegenover is wellicht nog een tikje duurder, mààr de kwaliteit van met name bereiding en presentatie rechtvaardigt de meerprijs daar zonder de minste discussie.
        En, hoewel de kwaliteit van het topvlees bij zowel Patrick’s als Beefeater mijlenver boven de Pattayastandaard staan, is het vlees bij Beefeater mijn inziens net dat beetje verser.
        My Way is zeker en vast ook een degelijk, en vooral stukken goekoper restaurant, maar de kwaliteit is navenant. Je krijgt er zelden een steak die echt gebakken is naar de norm, en regelmatig beantwoordt de brading van het vlees zelfs niet aan de bestelde standaard.
        Bram

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
        • Bram zegt op

          De vierde zin moest dus zijn: “Wat ten andere niét betekent dat ik Patricks keuken NIET fel overroepen vind”.
          Ik ken in Pattaya weliswaar geen 820 restaurants, maar ik kan er met veel gemak wel een stuk meer dan 17 opnoemen die veel betere kwaliteit serveren.
          Bram

          VA:F [1.9.22_1171]
          Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
          • Patrick zegt op

            Noem maar op

            VA:F [1.9.22_1171]
            Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
        • Pat zegt op

          Misschien heb je wel een punt met je eerste zin, maar misschien verwacht ik wel dat zo’n identieke menu gewoon wat goedkoper is in een land als Thailand.

          Het valt toch niet te ontkennen dat allerlei kosten in Thailand veel lager zijn dan in onze landen, dan verwacht ik ook dat dit zich (een beetje) vertaalt in een minder hoge prijs…

          Ik zou als restaurantuitbater hiermee rekening houden, net zoals ik als hoteluitbater hiermee rekening zou houden, of als vastgoedverkoper, of als…

          VA:F [1.9.22_1171]
          Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
          • Pat zegt op

            Bericht is aan Bram gericht, want is misschien niet duidelijk.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Waardering: +1 (obv 1 stem)
            • Bram zegt op

              Beste Pat
              Ik begrijp je redenering absoluut hoor, maar het is nu eenmaal een globaal gegeven dat de prijsvorming in de horecasector overal ter wereld eerder ondoorzichtig verloopt omdat niet-fysiek afweegbare elementen zoals kader, sfeer, reputatie edm een aanzienlijke inbreng vormen bij de prijsbepaling van het eindproduct.
              Naarmate je die omkaderingselementen binnen je zaak als ondernemer sterker accentueert moet je vanzelfsprekend extra investeren, zonder dat dat zich op korte termijn aantoonbaar (meetbaar) manifesteert.
              Groetjes
              Bram

              VA:F [1.9.22_1171]
              Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
    • Patrick zegt op

      Eerst proberen dan kritiek geven niet andersom meneer

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
      • Bram zegt op

        Beste Patrick
        Als je even terugleest kom je er wellicht achter dat ik zowel jouw restaurant als My Way en Beefeater heb geprobeerd.
        Ik kwam in de onmiddellijke omgeving van jouw restaurant ook al in het iets verderop gelegen Indische restaurant, en ik nuttigde uitzonderlijk ook wel eens een snelle nachtelijke hap in de Kiss Food and Drink om de hoek aan Second Road.
        Vanzelfsprekend zou een vergelijking van de keuken van laatstgenoemde restaurants met Patricks, My Way en Beefeater enkel het vergelijken van de spreekwoordelijke appelen en peren zijn, en daarom vernoemde ik die ook niet in mijn eerdere repliek.
        Maar ik kan je wel verzekeren dat ik erg goed vertrouwd ben met de eetgelegenheden in de buurt.
        En ook met minstens een honderdtal ver daarbuiten.
        Stellen dat ik niet uit eigen ervaring spreek is dan ook niet aan de orde.
        Bram

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
  4. loe zegt op

    Wanneer was uw laatste vakantie in Pattaya?
    Ik had van Rinus (de oud-zeeman) begrepen, dat hij gestopt was
    en zijn zaak te koop had gezet.
    Dat is ook al bijna 2 jaar geleden, de laatste keer, dat ik er was.
    Kan iemand de huidige situatie vertellen?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  5. Willem zegt op

    Volgens mij is de eigenaar van Myway een paar maanden geleden overleden. Dit hoorde ik van kennissen. Wie kan dit bevestigen?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
    • Fransamsterdam zegt op

      Alweer die fameuze kennissen.
      Direct na het lezen van uw reactie ben ik naar My Way gelopen. De zaak ik open en RINUS IS NIET DOOD, HIJ LEEFT! Het restaurant is ook open.
      Dat Rinus de zaak sinds enige tijd in verband met gezondheidsproblemen voor een goede prijs best van de hand wil doen is juist, maar laten we het niet erger maken dan het is,

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +22 (obv 22 stemmen)
      • willem zegt op

        Goed dat hij nog leeft,

        Ik zag in februari briefjes aan de ruiten hangen in het Thais. De zaak was wel open.

        Tja zo zie je maar. een gerucht is zo de wereld in geholpen. Goed dat ik er hier naar vraag.

        Bedankt voor je antwoord.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +1 (obv 1 stem)
        • Fransamsterdam zegt op

          U begrijpt inmiddels wel dat ik kritisch kan zijn, en u helpt zelf geruchten de wereld in door te stellen dat hij volgens u zou zijn overleden. Dat is niet juist. Hij zou volgens een kennissen van u zijn overleden, u weet eigenlijk niets uit eigen waarneming, alleen maar van horen zeggen. Maar ik neem u uw vraag geenszins kwalijk, de vraag heeft voor mij geresulteerd in een overheerlijke haasbiefstuk.
          De agenda zit overvol, maar zodra ik een gaatje vind hiervan uiteraard ook een recensie.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
    • Tjitske zegt op

      De laatste keer dat wij er waren was afgelopen februari.
      Volgens de dochter die wij tien gesproken hebben ging het goed met haar vader.
      Weet natuurlijk niet wat er daarna is gebeurd.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Riet Verbrugge zegt op

      Ik ben de zus van Rinus van MyWay en mijn broer is niet overleden. Klopt wel dat de zaak te koop stond.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
    • Gerda zegt op

      Ik ben nu in pattaya 14 mei 2017
      Rinnus is spring leven
      En geniet op zijn oude plekie
      Winkel staat wel te koop
      Groetjes gerda

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  6. Pat zegt op

    Tja, dat is geen fijne culinaire ervaring, hetgeen voor die prijs wel zou mogen…

    Het zou fijn zijn als die zaakvoerder nu zou reageren op dit bezoek van u, vermits het altijd riskant is om een eenzijdig verhaal te horen/lezen.

    Niettemin ben ik wel geneigd om u te geloven, vermits een aantal dingen zeker objectief geformuleerd zijn door u (die onlogische wijnprijs, de zeer hoge eindafrekening, geen boter, etc.).

    Indien het volledig klopt dan deel ik de schande die u overviel, misschien wel een les om in Thailand enkel Thais te blijven eten.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
    • Fransamsterdam zegt op

      Het was niet zozeer de hoogte van de eindafrekening, dat had ik wel zien aankomen, maar vooral het feit dat men dan door middel van de onzinnige mededeling “Service not included” suggereert dat het geven van een fooi min of meer verplicht is.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
    • Patrick zegt op

      Heb al geantwoord. Vooraleer iemand besteld ziet hij toch te prijzen van het eten en drinken. Waarom over discussieren nadien. Begrijp dit toch nie goed?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +12 (obv 12 stemmen)
      • Fransamsterdam zegt op

        Nogmaals, het gaat mij niet om die 1728, ik wist de prijzen heel goed, maar om de sticker in het afrekenmapje “SERVICE NOT INCLUDED”. Dat zit er standaard niet in, daar is over nagedacht. Waarom is dat erin geplakt?

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +9 (obv 9 stemmen)
        • Patrick zegt op

          Nogmaals de reden waarom we dit SERVICE NOT INCLUDED hebben geplaatst wil zeggen in t Nederlands tip niet inbegrepen. Daar ik veel Japanners en andere nationaliteiten heb en die mensen zijn gewoon dat de tax (VAT) en Service (tip) hun meestal overal aangerekend wordt en bij ons niet. Daarom wordt dit vermeld. Zekers met geen verplichtingen zoal in the US

          VA:F [1.9.22_1171]
          Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
          • stevenl zegt op

            Sorry Patrick, maar je vertaling klopt niet. Service (Engels) en tip (Nederlands) is niet hetzelfde. Maak er van ‘tip not included’ en het is correct en duidelijk. Wat je nu aangeeft is niet correct, en impliceert dat de bediening niet is inbegrepen.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Waardering: +13 (obv 13 stemmen)
            • Patrick zegt op

              Ok we zullen dit dan veranderen voor all die heisa te vermijden alhoewel het er all 5 jaar inhangt en nog nooit iemand erover geklaagd heeft.

              VA:F [1.9.22_1171]
              Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  7. ROB zegt op

    Ls,

    Voor deze prijzen zit je in een andere categorie restaurants als het ‘,normale’en dan mag je een goede kwaliteit verwachten. Hopelijk zien ze deze recensies als een ontwikkelingsfase voor hun zaak. gr Rob

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
  8. Fernand zegt op

    Ik woon al 14 j in Pattaya.
    Ga bijna iedere dag op restaurant.
    MK….FUJI…SIZZLER….FOR SEASENS …lekker en niet duur.
    Smakelijk

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  9. Gérard zegt op

    Helemaal eens met Danzig ( zie vorige reactie ). Bij My Way ( Rinus ) krijg je een fantastische steak voor een fractie van de prijs bij Patrick. Geen poespas er rondom heen, dat alleen maar prijsverhogend werkt, maar “waar voor je geld “. Een aanrader voor iedereen die nog niet bij Rinus is wezen eten.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +13 (obv 13 stemmen)
    • loe zegt op

      Ongeveer 15 jaar geleden heb ik ongeveer gelijktijdig met Rinus van May-Way mijn ogen laten laseren in Bangkok.

      Hij serveerde inderdaad enorme biefstukken. Ik grapte tegen hem: ”Niet goed gelukt he, dat laseren.”
      Hoezo? ”Nou je biefstukken zijn veel te groot, zie je dat niet ?”.
      Antwoord van Rinus:”Je moet goed eten, jongen”

      De laatste keer, dat ik er was, dus bijna 2 jaar geleden, had hij 2 opties:
      Kleinere biefstukken en Grote biefstukken, die iets duurder waren.
      Een slimme regeling, want vaak lieten mensen de helft staan en dat is natuurlijk zonde van die
      heerlijke biefstukken.

      Ik ben blij te horen, dat Rinus nog leeft en de zaak nog open is. Ik zal er binnekort weer eens gaan eten.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
    • Patrick zegt op

      Onmogelijk om dezelfde kwaliteit te verkrijgen aan een mindere prijs “waar voor je geld”
      Mensen die mij nog nooit geweest zouden beter hun mening voor zichzelf houden en eerst proberen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +11 (obv 11 stemmen)
  10. mat zegt op

    De prijs van het eten is precies de reden dat ik niet meer naar Patrick toe ga, terwijl ik daar jaren geleden minstens 1 keer per week ging dineren. Gewoonweg te duur en zeker als je het met andere restaurants zoals My Way vergelijkt.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +16 (obv 16 stemmen)
    • Patrick zegt op

      Tijden veranderen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  11. Leo Bossink zegt op

    Ik heb ook een aantal malen bij My Way gegeten (laatste keer was overigens wel zo’ n 1,5 jaar geleden, inmiddels verhuisd naar Udon). Altijd van perfecte kwaliteit en veel variëteit. Ook vis en Hollandse stamppot. Voor hele redelijk prijzen. Laatste keer met 4 personen daar gegeten en rekende ik 2.500 tb af, inclusief witte wijn, bier en frisdranken. Dus laat die Belg maar zitten.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +10 (obv 10 stemmen)
  12. jos zegt op

    Patr…restaurant is bekend voor zijn dure prijzen..matig eten en onvriendelijk en slechte service..
    Niet te begrijpen hoe dat dit restaurand in de trip adviser bij de 18 beste in ptty is geraakt..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +9 (obv 9 stemmen)
    • Patrick zegt op

      Hoelang is het geleden dat je nog eens bij Patrick langs bent geweest?
      Geen oordelen maken alleen bij horen zeggen en voor je geprobeerd hebben. Dan mag je kritiseren mijn vriend

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +11 (obv 11 stemmen)
  13. KriskrasThai zegt op

    Mijn voorkeur gaat naar ‘Klein Vlaanderen’ aan Second Road, rechter kant, ter hoogte van Soi7. Dit restaurant heeft weinig klandizie, maar ik eet er graag en vind de steak prima. Al kom ik zeker niet in aanmerking om voor de Michelin-gids of Gault&Millau te werken. Mijn vriendin at er Thais en vond het ook lekker.
    Het restaurant heeft onlangs de helft van de ruimte verkocht en daar is nu een massage salon, erg origineel (lol).

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  14. Leo Th. zegt op

    Beste Frans, voor rekenen krijg je een 10! De prijsbepaling van het management inzake de wijn is inderdaad eigenaardig. De reactie van het restaurant op Tripadvisor, dat er nauwelijks (huis)wijn per fles wordt verkocht maar wel veel karaffen, bespreekt in feite niet jouw commentaar; een ieder die een beetje kan rekenen gaat vanzelfsprekend een karaf bestellen dus zullen er inderdaad weinig flessen worden verkocht. Normaal gesproken is het in de horeca juist voordeliger om wijn per fles i.p.v. per glas te bestellen. Zeker omdat er bij wijn, in tegenstelling tot bijv. gedistilleerd, geen standaard aangehouden wordt qua inhoud van het glas. Geldt niet alleen voor Thailand maar ook in Nederland en België, bij de één worden er 7 of zelfs 8 glazen uit een fles geschonken en bij de ander 5 tot 6 glazen. De prijs van de Angus Rib-Eye is wel te verklaren, import vlees is prijzig in Thailand, maar in een restaurant dat deze gerechten aanbiedt verwacht je wel een bepaalde service en professionaliteit van de medewerkers. Er vanuit gaande dat de foto bij je recensie slaat op je bezoek aan ‘Patrick’ merk ik echter op dat de asbak met peuken natuurlijk verwisseld had moeten worden voor een schoon exemplaar bij het serveren van je hoofdgerecht. Overigens Frans, afgelopen donderdag heb jij natuurlijk genoten van de spannende wedstrijd Lyon-Ajax met een goed resultaat voor Ajax, nl. het behalen van de finale. Hoewel ik Feyenoord een warm hart toedraag gunde ik dat Ajax van harte. Op het moment dat ik deze reactie type gaat over een half uurtje Feyenoord aan de slag en ik hoop dat jij niet al te zeer teleurgesteld wordt dat ook dit jaar Ajax geen kampioen van Nederland wordt. Neem nog maar een Irish Coffee om je verdriet te verdrinken.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  15. jos zegt op

    Voor die prijs ga ik wel eten in een 5 star hotel,en buffet . Met wijn inbegrepen,bier, en frisdranken.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +10 (obv 10 stemmen)
  16. l.lagemaat zegt op

    Het is goed om af en toe eens kritisch een restaurant door te lichten, dus beslist geen gezeur.
    Alleen het stukje ( rood) vlees kon de toets door staan, maar daar viel ook niet veel aan te verprutsen!

    Ik moest lachen om die ene verdwaalde asperge, kon die de rest van de familie niet bijhouden?

    Alles was zo nauwkeurig beschreven, zat je met blocnote naast je bord te dineren?

    Als zij geen service charge 10 % op de rekening vermelden, dan moeten zij er ook geen andere tekst bijschrijven! Not done! Stond er verder geen Vat 7% vermeld? Vreemd!

    Kortom: De prijs was exclusief; het eten niet!
    Op naar het volgende restaurant met een kritisch “consumenten”oog, Succes en bedankt!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +9 (obv 9 stemmen)
  17. B.Elg zegt op

    Ik kom intussen al 19 jaar bij Patrick’s Belgian restaurant. Altijd heerlijk eten. Absolute topkwaliteit en attente bediening. Patrick zelf is een aardige man en altijd bereid tot een babbel.
    Niet goedkoop naar thaise normen, maar hey, we zijn op vakantie! Echt lékker westers eten is moeilijk te vinden in Thailand en ik ben dan ook bereid te betalen voor goede kwaliteit. Kijk maar eens naar de prijzen van andere goede westerse restaurants in Pattaya, die zijn zeker niet goedkoper.

    En als ik het dan omreken naar €, dan valt het erg mee.
    Patrick’s restaurant zit meestal goed vol, al die klanten weten zijn keuken blijkbaar wel te waarderen.
    En het “service not included”- verhaal: iedereen die Thailand een beetje kent wéét dat dit geen verplichting betekent om een forse fooi te geven. Ik geef meestal 80 – 100 Bath (2,5 €!) en de mensen van de bediening zijn daar oprecht blij mee.
    Mijn echtgenote en ik betalen samen altijd minder dan de 1700 Bath die Frans Amsterdam betaald heeft, ik bestel dan ook zelden wijn in Thailand omdat het geen wijn-land is. Wijn is onredelijk duur in Thailand, en dat is Patrick’s schuld niet. Een koele Singha smaakt me veel beter in die warmte.
    Ik krijg trouwens altijd een lekker en voldoende groot slaatje bij mijn hoofdgerecht.
    Ik behoor niet tot de vriendenkring van Patrick, ik ben gewoon een enthousiaste regelmatige klant.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +19 (obv 19 stemmen)
  18. Marc965 zegt op

    Hahaha..beter een vliegticket kopen heb je echt Belgisch eten en geen fake veel te dure zogenaamde Belgisch schotels.. Buiten de eigenaar is er niet echt veel Belgisch aan maar niet te min is patrick daar al een jaar of 40 aanwezig dacht ik.
    Gelukkig heb ik niet veel last met eten in Thailand in tegenstelling tot vele anderen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  19. Patrick zegt op

    Gelukkig heb ik niet alle dagen zulke mensen op bezoek. De eerste keer dat ik zo in de grond wordt geboord in 23 jaar dat ik mijn restaurant run. Hebben dit altijd met mensen die weten dat het duurder is dan andere goedkope restaurants maar wel met betere kwailiteit en toch willen binnenkomen om toch wa negatieve kommentaar te kunnen geven.
    WIJN: GE ZIET DE PRIJS OP DE MENU KAART. Niemand verplicht u om wijn te drinken. Als het te duur is kan je attijd uw eigen fles meebrengen en rekenen we alleen 350 b corckage fee
    SERVICE: Mijn service mensen heb ik persoonlijk aangeleerd en denk toch uit vele comments dat we op de goede weg zijn
    STEAK: KWALITEIT kost geld maar allee er was toch 1 ding goed DE STEAK pfff presentatie hangt af van wat besteld. Zie fotos op fb graag.
    DESSERT: Matter of taste
    AFREKENEN: Gelukkig rekenen we geen 10% Service en 7 % VAT aan op de totale prijs zoals in vele betere zaken. Vindt ik zelf een rip off. Daarom hebben we dit op de portefeuille SERVICE NOT INCLUDED geplaatst bij afrekenen zodat u drinkgeld geeft naar voldoening. ER WORDT U NIKS AANGEREKEND!!
    EUROPESE PRIJZEN: Ik werk met 12 mensen waarvan 2 buitenlanders , mezelf en mijn Franse Chef met werkvergunning. We geven alleen kwaiteit zoals iedereen kan zien op onze goede comments op Tripadvisor met vele happy customers. We hebben hard gewerkt om zover te geraken.
    Vindt het spijtig dat de persoon in kwestie niet tegen mij persoonlijk zijn fustraties en probleem heeft uitgewerkt zodat we misschien tot een betere oplossing konden komen. Maar hij heeft voor social media gekozen zodat ik me niet kon verdedigen.
    Zo dit is mijn verhaal van mijn kant.
    Als iemand geinteresseerd om mijn restaurant te proberen altijd welkom. 90% gaan happy buiten met voldoening. Maar als er iets niet goed is volgens u LAAT HET ME DAN ZELF WETEN
    Patrick
    Eigenaar van Patricks Belgian Restaurant

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +28 (obv 28 stemmen)
    • Fransamsterdam zegt op

      Drinkgeld is een tip, een fooi, inderdaad vrijwillig.
      Service fee is bedieningsgeld dat altijd betaald moet worden, of het nu al in de menuprijzen is verwerkt, of apart op de bon wordt aangerekend.
      Afijn, ik heb het duidelijk genoeg in de recensie zelf omschreven.
      “Tip not included” zou een juiste tekst zijn. “Service not included” is eenvoudigweg niet waar.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +12 (obv 12 stemmen)
      • Patrick zegt op

        Iedere Engels talige vraagt me of service for the girls is included? dus wil toch zeggen drinkgeld/ tip inbegrepen of ben ik nu echt zooo mis. Dit is mijn laatste antwoord op dit zinloze review pffff maar zou u toch eens graag persoonlijk ontmoeten dan kunnen we dit eens samen gezellig uitpraten

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
    • Leo Bossink zegt op

      Allemaal leuk en aardig, maar je gaat voorbij aan een aantal kritische opmerkingen van Frans Amsterdam.
      Afgezien daarvan zijn je prijzen veel te hoog, als je die bij voorbeeld vergelijkt met My Way. En My Way geeft echt kwaliteit voor veel lagere prijzen dan in jouw restaurant.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +11 (obv 11 stemmen)
      • Rudy zegt op

        Je vergalijkt appelen met Peren, My Way is best goed, voor u als Nederlander, maar niet voor de kwaliteitsbewuste bezoeker, alle restaurants serveren steak, maar kwaliteit op een schaal 1-10 zit Patrick bovenaan en de andere op 4.
        Het is ook een Hollands verhaal, bijna alle reacties gaan over de prijs, blijf er weg ! Ga naar MY Way of Mc Donalds, het eten is jou geld niet waard !

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +13 (obv 13 stemmen)
      • Patrick zegt op

        My way geeft locale produkten en wij geven import daarom hwt prijs verschil meneer

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +7 (obv 7 stemmen)
      • Patrick zegt op

        Waarom.vergelijk je mijn restaurant van My Way. Die mens geeft lokale produkten en wij import.
        Daarom het prijs verschil.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
    • Leo Th. zegt op

      Beste Patrick, uit uw reactie blijkt dat de de stoom uit uw oren komt. Ik kan mij, zeker wanneer je 23 jaar een restaurant naar beste weten en kunnen runt, in uw reactie inleven maar wellicht was het beter geweest om er eerst even een nachtje over te slapen. De kritiek op uw wijnprijs wuift u zonder meer weg. Natuurlijk wordt niemand verplicht om wijn te bestellen maar dat was niet het punt. Het ging om de eigenaardige vaststelling van de wijnprijs per karaf t.o.v. een fles. En tevens stelt Frans A’dam dat de prijs van een fles wijn in uw restaurant sowieso hoog is in vergelijking met de inkoopprijs. Hoewel het in Europa gebruikelijk is dat een fles in een restaurant ongeveer 3 á 4 keer de inkoopprijs bedraagt, is mijn ervaring (en ik heb ondertussen ontelbare flessen wijn in Thailand genuttigd) dat de prijs van een fles wijn in een restaurant in Thailand zoals het uwe meestal slechts een paar honderd Bath duurder is dan de winkelprijs, te vergelijken met de door u gehanteerde ‘corkcage fee’ van 350 Bath. Verder was Frans niet content met zijn amuse (een schaaltje kroepoek), zijn voorgerecht (volgens hem droge escargots vergezeld van koud stokbrood) en zijn dessert (een droog flensje). Uw reactie: Matter of taste. Hier laat u een uitgelezen kans voorbij gaan om de kritiek of ten harte te nemen dan wel te weerleggen. Misschien waren de slakken inderdaad te lang in de oven geweest en is het wel gebruikelijk om knapperig warm stokbrood te serveren maar is het deze keer fout gegaan en is het ook de gewoonte om het stokbrood wel op te dienen met (kruiden)boter. En juist omdat u stelt dat u kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan zou u kunnen overwegen om uit de recensie van Frans iets positiefs te halen en in het vervolg Crêpe Suzette geflambeerd te serveren, eventueel met een aangepaste prijs. Dat u geen 10% Service en 7% VAT apart in rekening brengt siert u weliswaar maar is in mij ogen in feite eigenlijk doodnormaal. Net zoals ik het normaal vind dat service/gastvriendelijkheid uiteraard hoort bij een restaurantbezoek en in dat opzicht vind ik het weer vreemd dat u bij het afrekenen op de portefeuille vermeldt ‘SERVICE NOT INCLUDED’. Ongetwijfeld is uw intentie dat u (net als ik, mits er inderdaad sprake is van een attente bediening) uw medewerkers tip/fooi/drinkgeld gunt maar deze tekst is naar mijn mening vrij opdringerig. Wellicht een suggestie om deze tekst in ieder geval aan te passen, bijvoorbeeld: ‘TIP IS HIGHLY APPRECIATED’. Uit commentaren op o.a. Tripadvisor blijkt dat u inderdaad veel tevreden gasten heeft en dat u keihard heeft gewerkt om zover te geraken neem ik zonder meer aan maar dat is natuurlijk geen reden om niet in te gaan op kritische reacties. Juist die moeten u scherp houden en voorkomen een eventuele bedrijfsvoering op de automatische piloot. Voorts kunt u Frans A’dam niet verwijten gebruik te maken van sociale media. Aan de éne kant put u ook inspiratie uit positieve commentaren op het social media Tripadvisor en aan de andere kant gaat uw argument dat u zich niet kunt verdedigen niet op. U krijgt immers toch ook de gelegenheid om uw visie mede te delen. Bovendien heeft niet iedereen zin om tijdens of na het eten in discussie te gaan, niet zelden ontaardt dat in een welles/nietes gesprek met medewerkers/bedrijsleider en levert dat juist ongenoegen voor de gast op. Beste Patrick, ik wens u het allerbeste, zowel persoonlijk als zakelijk, en wees ervan overtuigd dat ik u nog veel tevreden gasten in uw restaurant wenst! Oh ja, een ‘vuile’ asbak, zoals te zien op de foto bij het artikel, is uiteraard ‘not done’ wanneer een gast aan zijn (hoofd)gerecht begint.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +29 (obv 29 stemmen)
      • Fransamsterdam zegt op

        Met u kan ik lezen en schrijven, u heeft het perfect verwoord.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +8 (obv 8 stemmen)
      • Patrick zegt op

        Ja misschien wat over gereageerd. Over de wijn prijzen heeft hij gelijk. We hebben ons misrekend en heb hem gezegd dat we er ons gingen in verdiepen en hebben de fles wegennomen uit ons menu kaart. Al mijn eten wordt geinspekteerd vooraleer aan de klant te serveren door onze Chef. Dat er een botertje ontbreekt toch een kleintje om een botertje te vragen tis gratis. De asbak vergeten wegnemen is ook een foutje die vergeten was ook onze fout. In het Engels Service not included is het zelfde tip niet inbegrepen. Daarom dit stikkertje. Ook Japanners en andere nationaliteiten worden overal 17% etra aangerekend en denken automatisch dat dit bij ons ook zo is daarom die notice. Toch bedankt voor uw tips en reaktie. Denk we goed bezig zijn als we sommige ratings zien van ons restaurant. Maarja niemand is perfekt humans make mistakes. Ik aanvaard kritiek daar.leren we van maar tot in de puntjes in de grond geboord worden doet pijn na al ons hard werk in de jaren.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +10 (obv 10 stemmen)
        • Pieter zegt op

          Eind goed al goed, als ik in de buurt ben, kom ik zeker langs, maar omgeving HH-Pattaya is 300 tot 400km, wellicht met de boot.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • stevenl zegt op

      Je gaat helaas voorbij aan vele punten van Frans, maar dat is je goed recht.

      Ik wil alleen even opmerken dat ‘service fee not included’ betekent dat de bediening niet betaalt krijgt. Uit je antwoord begrijp ik dat het ‘alleen’ een manier is om meer fooien te krijgen, nmm geen juiste manier aangezien je tegen de klanten oneerlijk bent.

      Oh, en 90% happy is voor mij, ook als ondernemer, niet goed genoeg.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
      • Patrick zegt op

        Als je in Thailand 90% happy customers hebt mag je in je handen klappen zelfs als hoog rated restaurant hier. Zie nr 1 op Tripadvisor

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
    • Lex zegt op

      Patrick, kom al jaren bij je en al kom ik maar 1 dag in Pattaya, ik sla je nooit over. Chateaubriand is gewoon super, beste biefstuk die ik in Thailand heb kunnen vinden. In mijn ogen zeker geen Europese prijzen, maar in vergelijking met Tgaise restaurants betaal je meer. Gezien de kwaliteit van het eten mag dit ook. Maar voor degenen die minder te besteden hebben kan ik me voorstellen dat het duur is. In november kom ik weer en ga ik zeker weer je bij je eten.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +8 (obv 8 stemmen)
    • marino zegt op

      Goed gesproken Patrick en tot binnen kort want ik wil terug van de beste frieten en goede wijn genieten van je voor mij en vele andere klanten toch het beste restaurant in Pattaya.

      beste groeten van een trouwe klant

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  20. Patrick zegt op

    By the way. RINUS van MY WAY is een goede vriend en nog steeds ALIVE AND KICKING.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +10 (obv 10 stemmen)
  21. Len zegt op

    ik woon al jaren in Pattaya en ken veel restaurants. My Way van Rinus is echt een aanrader, niet duur en en echt lekker. Patrick er naast is ook niet slecht, maar minder dan My Way en stukken duurder. Niemand hier begrijpt de wijnprijzen in de restaurants. Een box Montclair van 8 liter kost iets van 1300 baht en daar kun je heel wat glazen wijn van uitschenken, maar ik ben in al die jaren nog geen restaurant tegengekomen, waar je een glas wijn voor dezelfde prijs als een biertje kan kopen. Wijn is altijd 100 baht minimaal per glas. La petite planete is een klein frans restaurant in de straat rechts van Tuk Cum, een van mij favorieten, lekkere slakken, goedkoop menu, en prima service. Voor nederlands eten raad ik naast My Way, Ons Moeder en Tulip house in Pattaya aan.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  22. willem zegt op

    Ik heb vorig jaar heerlijke slibtongetjes gegeten bij My Way,en voor weinig geld.
    Prima restaurant en ivg met Patrick de helft goedkoper.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +7 (obv 7 stemmen)
  23. B.Elg zegt op

    Het moet me van het hart dat ik het niet normaal vind een restaurant d.v.v. een slechte recensie te beschadigen. Het gaat over de broodwinning en de reputatie van mensen van vlees en bloed. Als ik niet tevreden ben, waar dan ook, dan vraag ik om de verantwoordelijke. Patrick is meestal / vaak aanwezig. Als de verantwoordelijke er niet is, vraag ik zijn telefoonnummer of zijn mail. Voor zover ik Patrick kan inschatten zal hij geen probleem hebben met kritiek die met een minimum aan beleefdheid geformuleerd wordt. Als U kritiek heeft, zeg het gewoon en steek hardwerkende mensen geen mes in de rug!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +15 (obv 15 stemmen)
  24. bona zegt op

    Wel Frans, 1.728 Baht (haast 50 euro) is inderdaad, en zeker naar Thaise normen, een hoog bedrag voor een maaltijd op een terrasje.
    Je had welliswaar veel ongenoegen kunnen voorkomen door eerst de, voor iedereen duidelijk zichbare, prijslijst te raadplegen alvorens je neer te zetten, en door bij je voorgerecht, eenvoudigweg om wat boter te verzoeken.
    Mogelijk een goede les voor jou in de toekomst ?
    Hopelijk is deze Patrick ook volger van dit blog en kan hij een en ander recht zetten.
    Ik heb, dank zij dit artikel, wel een prachtige tip betreffende een voordelig en lekker restaurant.
    My way, zal ik bij gelegenheid zeker even aandoen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
  25. Henk zegt op

    Al vele keren ben ik bij My Way wezen eten doch ook daar zijn er problemen .Ik had een heerlijke soep vooraf en dat was mijn eerste fout .Als je de steak opgediend krijgt weet je pas waarom je er geen vooraf moet bestellen ,zelfs ik als flinke eter krijg het hoofdgerecht dan niet op ,ook kwam ik er halverwege achter dat ik mijn mes op de kop had ,door de malsheid van de steak heb je bijna geen mes nodig .Een nagerecht denk je daar al helemaal niet aan omdat bijna niemand dat nog naar binnen krijgt .Als laatste is ook de rekening apart omdat je denkt dat ze iets vergeten zijn te tellen .Dus daar geef je graag een ruime tip .Al met al Fransamsterdam ben je dus nooit te oud om te leren en leer je inderdaad op deze manier iedere dag wel iets erbij .Maar jou verhaal is smakelijk en leerzaam

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  26. Peter zegt op

    Voor alle duidelijkheid: Ik eet meestal het eten dat de plaatselijke bevolking ook eet en de Thaise keuken is lekker en gezond. Soms smaakt tussendoor wel eens een eigen keuken, zeker als je meerdere weken verblijft.
    Enkele jaren geleden is de vorige, veel betere, kok van Patrick’s restaurant daar vertrokken of ontslagen? Sindsdien is de kwaliteit in de keuken heel erg achteruit gegaan. En inderdaad, ook ik moet nu vaststellen dat de prijzen die de laatste jaren gehanteerd worden geen Thaise tarvieven meer zijn doch eerder Europese. Bij All Seasons in het Central Festival shopping center eet je heel lekkere steaks, zoveel je wil gedurende anderhalf uur en andere buffetgerechten voor een 329 bath. https://www.tripadvisor.be/Restaurant_Review-g1226133-d6845385-Reviews-All_Seasons_Steak_Buffet-Bang_Lamung_Chonburi_Province.html. Een echte aanrader voor wie eens iets niet Thai’s tussendoor wil eten.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +7 (obv 7 stemmen)
  27. Ben Korat zegt op

    Ga voor een steak naar Nang Nual op de walkingstreet, iedereen denk dat het alleen maar een vis restaurant is maar het is ook een steak house en ik durf bijna te zeggen de beste van Pattaya, supreme of cowboy steak zo naar binnen zuigen en een aardige homp vlees van ik dacht 350 gram voor rond de 700 baht inclusief gepofte aardappel of patat en groente, niet de goedkoopste maar zeker een aanrader, en natuurlijk bij Rinus is het altijd goed, de irish koffie is trouwens bij Nang Nual een hele show wordt aan je tafel bereid en ook echt heel lekker.

    Eet smakelijk,

    Ben

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
  28. Pat zegt op

    Wel een zeer goede zaak dat Patrick hier zelf reageert, zoals ik reeds zei is het steeds van enorm belangrijk om beide verhalen te horen…

    Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt, en dat zeg ik echt oprecht gemeend!

    Hij heeft misschien wel een punt dat hij kritiek liever persoonlijk ontvangt, tenminste als hij er voor open staat…

    Anderzijds vind ik wel, en dat was dan blijkbaar nog niet eens de kritiek van Frans, dat de prijs zelfs voor onze landen erg hoog zijn voor een beetje eten.

    Dat je geen Thaise prijzen betaalt voor een Westerse schotel kan ik begrijpen, maar dat je exact hetzelfde betaalt (en misschien wel meer) dan wat je in Vlaanderen of Nederland moet betalen, vind ik zeer vreemd en wat mij betreft onaanvaardbaar.

    Zelfs al zou het een gouden steak zijn, vind ik het nog te duur!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  29. Kris zegt op

    Patrick Belg restaurant is zeer gekend en zeker bij toeristen zeer gewild .
    Hij scoort daarmee.goed en is gekend voor goeie kwaliteit , natuurlijk kan er voor
    ieder restaurant verbeteringen gebeuren en daarom best eens met de eigenaar patrick
    te over leggen indien u het nie eens bent over bepaalde dingen.
    Wat betreft May Way naast pattick resto , is indersaad goedkoper maar
    totaal nie te verglijken prijs in aankoop als wat patrick verkoopt.
    Bij May Way veel jaren geweest en ken die mensen persoonlijk , de dochter spreekt
    nederlands en thais , heb er al goed gegeten da klopt maar heb er al niet goed gegeten
    de laatste maanden heb het zelf.moeten stoppen om na toe te gaan. Dan spreken
    we over een bestelling van 4 steaks en kregen 2 goeie en 2 zeer slecht kwaliteit
    zoals mij shoe zool. We hebben echt moeten stoppen met er te gaan eten,
    ik ging er trouwens wekelijks . En inderdaad u kunt er 1 medaliion van beef bestellen
    of 2 stuk en altijd een heerlijk salde appart. Maar jammer genoeg als je laatste tijd
    meerdere keren geen goeie kwaliteit meer.krijgt dan kan je nie meer.terug gaan .
    Den baas zit meestal juist buiten op terras een.praatje te doen me de NL klanten.
    Wat ik wel weet ds vroeger hij in de keuken stond en nu is het zin vrouw die meestal
    kookt. Er zijn restaurants genoeg in pattaya waar de mensen goeie kwaliteit leveren
    dus ik lig er nie wakker van . Groetjes

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  30. danny zegt op

    Twee kleine landjes die hier een robbertje vechten in deze blog, das klein.We spreken dezelfde taal, zijn buurlanden en hebben in verhouding tot andere nationaliteiten niet veel mensen hier.
    Niemand zegt dat we elkaar moeten steunen maar afbreken toch zeker niet.Dan wordt er ook een ander restaurant bijgehaald , toevallig van een Nederlander en daar dan reclame voor gemaakt ……
    Volgens mij is op restaurant gaan een vorm van ontspanning en genieten en niet de menukaart uitpluizen en narekenen doch wanneer je dit doet steekt daar iets achter.Mocht alles perfect zijn zou deze man het hier ook gemeld hebben??Als klant krijgt u eerst het menu met de prijzen, als deze u niet bevalt ga dan!!
    Als ik ergens ga eten en het niet in orde vind dan ga ik er niet meer.Eerste keer dat ik iets op sociale media zet want doe dit nooit, het kan zoveel schade aanrichten, ook aan mensen die heel hard werken en heel hard hun best doen, dan is wraakroepend dat 1 mening dat kan bereiken,terwijl goesting en smaken zoveel verschillen, zelfs tussen ons beide landen, voorbeelden genoeg dacht ik.
    Vind dit een toffe blog maar zouden we niet beter over nuttige dingen zoals visa, enz praten, voor meningen over resto’s zijn er andere sites, jammer genoeg .
    Heb 30 jaar een resto gehad in Belgie , heb nooit gereageerd op sociale media want dan is het einde zoek, ontploft het nog meer.Verder wens ik iedereen veel succes die hier horeca bedrijft want de lasten zijn dan wel veel lager hier,het dagdagelijks runnen is hier veel moeilijker, wie geen ervaring heeft in de branche ziet dat niet.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +12 (obv 12 stemmen)
  31. pathie zegt op

    Wij zeggen. contre le couleur le prix et le goût on discutez pas , wat lees ik tussen de regels enkel dat het de duur volgens al de Nederlanders buiten Leo T die een goed artikel schrijft , opbouwende kritiek moet er zijn .Al de rest verwijst waar goedkoop adressen van restaurants van grootkeukens waar men croquetten bitterballen, en satés kan eten, zonder niet te spreken van MK ,Sizzler en dan zie ik FUJI waarschijnlijk heeft men daar enkel een water gedronken maar goed, mijn persoonlijk ervaring is dat nederlanders geen fijn eters zijn gezien ik geen verschil zie van andere restaurants dit gezegd zijnde .Wat betreft de wijnprijzen die zijn ongeveer allemaal dezelfde prijs of duurder , nooit in Hilton Amari , Cantara geweest ? .Daar zie ik NU nooit een reactie van hoe duur die zijn , en/of het eten wel of niet zacht was of voortreffelijk welke tip, included of niet was en zo kan ik maar verder gaan, verder wie zegt dat de man zelf niet gevraagd heeft de asbak te laten op zijn tafel , zit special buiten om te roken.Ik kan begrijpen waarom de meeste voorbij lopen cheaps charlies zijn er overal men kan dit niet ontkennen gezien ze allemaal de goedkopere weg weten te vinden, daar de meeste daar nog niet hebben gegeten enkel naar de prijskaart hebben gekeken.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +10 (obv 10 stemmen)
  32. Ruud zegt op

    Ja Frans Amsterdam, ik begrijp je frustraties. De foto’s liegen er natuurlijk niet om. Het ziet er inderdaad allemaal heel droog uit, een beetje wegrestaurant stijl maar dan met extravaganter prijskaartje. Is duidelijk een restaurant voor de onwetende toerist. De ” service NOT included ” sticker in het afrekenmapje zou in rode letters moeten, zou nog veel stijlvoller zijn. Ben er jaren geleden ook een paar keer gaan eten maar weet achteraf wel beter. Toch positief dat je van de steak genoten hebt en niet vergeten; kwaliteit kost geld en asperges ook!
    Smakelijk.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
  33. RonnyLatPhrao zegt op

    Ik ken Patrick al jaren en wanneer ik in Pattaya ben kom ik er zowat dagelijks.
    Ik neem meestal de dagschotel en die liggen tussen de 300-450 Baht en zijn die prijs zeker waard.
    Dat Patrick gekend is voor, en ik citeer hier ene Jos “zijn matig eten en onvriendelijk en slechte service” is totale onzin.
    Heb ik nooit wat van ondervonden net zoals vele anderen.

    Ik ben een tevreden klant van Patrick.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +16 (obv 16 stemmen)
  34. J.V.Damme zegt op

    Nergens betere steak gegeten in Thailand vriendelijk personeel en de patron die bij je aan tafel komt,ligt misschien iets duurder dan een gemiddeld Thais restaurant maar dan moet je de kwaliteit van het vlees ook vergelijken en als je goedkoop wil dan moet je aan een frietkraam patat met kroket gaan eten

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +10 (obv 10 stemmen)
  35. Harold zegt op

    Ik ben nog nooit bij Patrick’s geweest en zal er ook niet snel komen.
    Reden: iemand die niet tegen kritiek kan en gelijk terug begint te katten heeft iets te verbergen.

    Kritiek kun je van leren, dat is er niet om je kapot te maken.
    Natuurlijk mag je een weerwoord geven, maar dat kan ook op een normale manier.

    @frans, goedkoop onroerend goed in TH is volgens mij ook verleden tijd, zeker in BKK of Pattaya of anderte grote steden. Een winstmarge van 3-4 over de koop is voor wijn redelijk veel, ook bij Novotel.
    Eern opslag van 10-20 euro zou voldoende moeten zijn, ook in NL.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
    • Patrick zegt op

      We kunnen kritiek verdragen meneer daar leren we van maar tussen kritiek en een zaak met goeie reputatie zo de grond inboren voor een vergissing van wijn prijs en een asbakje en een botertje vergeten vinden we erg jammer.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +11 (obv 11 stemmen)
      • Harold zegt op

        Heb zelf jaren in de horeca gewerkt, maar een botertje vergeten bij het stokbrood is net zoiets als de mayo vergeten bij een friet met.

        Maar ben ik in Pattaya zal ik u een kans geven en uw restaurant bezoeken.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
        • Patrick zegt op

          Altijd welkom. We zijn geen 3 sterren restaurant dus kunnen hier en daar wa vergeten haha. Werken met thaise mensen is niet altijd evident

          VA:F [1.9.22_1171]
          Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  36. mat zegt op

    Heel veel reacties op dit artikel, ik wil hier graag aan toevoegen, dat ik puur vanwege de prijstelling niet meer bij Patrick ga eten, zeker niet vanwege de kwalitiet of de service, die was altijd goed. Als je hier woont en van een klein pensioen moet leven, is het gewoon te duur om zo uit te gaan eten, maar daarvoor zijn er veel andere restaurants die misschien wel een eenvoudiger menu hebben, maar waar ik wel kan eten van het voor mij beschikbare budget. Voor toeristen zal het allemaal niet zoveel uitmaken.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +9 (obv 9 stemmen)
  37. Guy zegt op

    Eigenlijk wel grappig en intriest terzelfdetijd hoe 2 landjes zo groot als een banaan een robbertje uitvechten op de sociale media over het welles/nietes te gaan eten in Patrick’s Belgian restaurant. Iedereen kan en mag er een eigen mening op nahouden, maar een zaak die 23 bestaat en waar de uitbater keihard voor gewerkt heeft hier zo maar met de grond gelijk maken, is zeer laag bij de grond … Bij ons zeggen ze ” als je op een eurootje moet kijken op vakantie, blijf dan in je kot” !! Ga dan lekker fietsen op de mooie fietspaden in Nederland, of ga wandelen op de dijk in Oostende waar je je blauw betaalt voor een bolletje ijs of een een pintje … Ik was er in februari en maart laatstleden bij Patrick, en wat mijn bescheiden mening betreft, was het dik ok, super verzorgd, lekker, en kraaknet …Maar ja, ik rook dan ook niet meer en ik heb geen asbak nodig … …Betaal je iets meer? Ja misschien wel, maar vakantie is heilig en het mag eens iets meer kosten .. 😉 Enfin, ik weet voor mezelf dat ik volgende maand weer lekker ga eten bij Patrick ! Pattaya here I come !! 😉

    Blijven lachen hé mensen, het leven is zo voorbij en er zijn al azijnpissers genoeg in de wereld … 😉

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +10 (obv 10 stemmen)
    • stevenl zegt op

      Ik zie niet dat dit een Belgie/Nederland tegenstelling is.

      Iemand komt met een recensie op een restaurant, niet iedereen is het met die recensie eens, dat is vaak zo, maar de eerste reactie van de eigenaar van het restaurant was zeker niet terecht. Het gaat nu over de prijs, maar de recensie was niet over de prijs, kan geinterpreteerd worden als gaande over de prijs/kwaliteit, maar ging zeker over de service.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
      • Patrick zegt op

        Als je alles leest en dan reageert direkt kan er wa stoom.loskomen als eigenaar. We doen zo hard ons best om goed te presteren en de klant tevreden te stellen maar soms is dat moeilijk te begrijpen bij sommigen. Ja inderdaad een paar antwoorden waren misschien wat te hard. We zijn eenmaal human.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +7 (obv 7 stemmen)
  38. walter zegt op

    Raar dat er hier kritiek is op de kwaliteit van de keuken van Patrick. Alhoewel de OP zelf zegt dat de steak prima was.
    Ik ga vaak naar Patrick als ik in Pattaya ben. Neem daar ook graag vrienden mee naartoe. Mooie, en gezellige zaak. Naast de steak zijn ook de andere hoofdschotels geweldig. Stoofvlees, waterzooi, balletjes, mosselen… Geweldige frieten met echte mayonnaise.
    Het is er inderdaad wel iets duurder. Maar het is zeker zijn geld waard. De man werkt veel met importproducten en dat voel je dan natuurlijk aan de kwaliteit, maar ook aan de prijs.
    Bij mij komt het water al in de mond…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +8 (obv 8 stemmen)
  39. Dirk zegt op

    Ik kom sinds 1993 (UNTAC uitzending Cambodja) met de regelmaat van de klok in Pattaya. In de loop der jaren bouw je zo je favoriete adresjes op als het gaat over hotels, barretjes en restaurants.
    Patrick’s restaurant is er daar zeker één van.
    Ben er altijd welkom, ben er altijd correct behandeld en heb er altijd uitermate goed gegeten.
    Kwaliteit is goed en daar betaal je ook voor en…daar kies je ook voor.
    Dit is natuurlijk een erg persoonlijk iets. Bij My way kun je goedkoper eten, niets mis mee.
    Ik eet ook niet dagelijks een steak bij Patrick. Soms eet ik een steak bij Steak & Co in soi Lenkee dan zit je nog een segment duurder.
    Soms eet ik op een plastic stoel bij Kiss food, goedkoop, ook niets mis mee, maar wel een andere beleving dan bij Patrick.
    Uiteindelijk ben ik op vakantie en geniet ik van de vrijheid om te gaan en staan waar en wanneer het mij uitkomt.
    Met Patrick heb ik ook nog een militaire klik, altijd leuk om even te gaan buurten.
    Één of twee bezoekjes aan Patrick horen bij mijn Pattaya beleving, dat maakt mijn vakantie compleet.
    Ik kan niet in een ander zijn beurs kijken, snap best dat als je van een pensioen leeft dat je dan op de kleintjes moet letten.
    En ja, ook ik heb een budget en aan het einde van twee weken Pattaya is de bodem van de schatkist echt wel in zicht.
    Maar dan heb ik wel goed gegeten en gedronken. QPO

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  40. Marc zegt op

    Wie gaat op vakantie eigen keuken eten?
    Thai eten 1 van beste keuken
    Pattaya is badplaats niet echte thailand
    Ga lekker Thai eten op vakantie dat is genieten

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  41. Gerda zegt op

    Rinnus is spring levend 14 mei 2007

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  42. Patrick zegt op

    Beste Noorderburen, hier mijn laatste reaktie op jullie reakties.
    Mijn restaurant bestaat 23 jaar waarvan de eerste jaren we alleen een soort frituur cafe waren met enkele Belgische gerechten en wa soepkes. Dit tot rond 2012 waar we besloten om te vermoderniseren en een nieuwe kaart aan te leggen om meer restaurant te worden. We begonnen met een Belgische jonge kok voor 1.5 jaar maar die is spijtig overleden door een accident (en niet weggelopen!) Ben daar maar zelf terug in de keuken gegaan en ons menu nog wa verbeterd totdat ik mijn Franse Chef had die ik nu heb. We moesten meegaan op het niveau met de competitie als Beefeater. Kwaliteits wijs als prijs wijs anders gingen we tenonder gaan. Dit is ondertussen goed gelukt na hard werken. Inderdaad we zijn wat duurder maar denk dat ons eten het waard is. De reaktie van Frans i.v.m. die wijn is korrekt we hebben een foutje gemaakt daar maar nooit op gelet daar er niemand reaktie opgaf. We maken nog steeds kleine foutjes but nobody is perfect.
    I.v.m dat tip gedoe. We zullen dat stickertje veranderen naar TIP not included voor al die heisa daarrond te stoppen. Ik begrijp ook heel goed dat er vele mensen niet bij ons komen omdat we te duur voor hen zijn. Maar dat wil niet zeggen dat we daarvoor slecht zijn. Er zijn genoeg goeie restaurants in Pattaya met budget prijzen daarvoor zijn de duurdere nie slecht.
    Ik denk dat we hier het rekord gehaald hebben van reakties op die site
    Ons restaurant zit bijna elke dag vol de laatste jaren dus denk dat we wel IETS goed doen. Dus probeer eerst eens onze keuken vooraleer ge kritek geeft als ge nooit of vele jaren geleden bij ons bent lanvs geweest. We zijn niet meer hetzelfde. Beter met kleine foutjes af en toe maar blijven ons best doen.
    Patrick himself

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +20 (obv 20 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website