Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Erik Kuijpers: Wat is er dan moeilijk aan? Een toerist komt voor vakantie en die is in de meeste landen maar kort, max 30 dagen. Mensen uit weste
- Rob: Dag Frans, Vanaf 10 mei kan je het in pre order bestellen bij de uitgever. Mijn mailadres is [email protected]
- Rob: De uitgeverij is nog bezig met de vormgeving en ik ken de verkoopprijs nog niet. Vanaf 24 mei is het te koop. Ik keer in oktober t
- Frank B.: Ondanks dat we van plan zijn om ons in Thailand te vestigen en ik sinds begin jaren 70 de F1 volg, hoop ik dat dit niet doorgaat.
- Robert: Toeristen aantrekken? Dan mogen ze het visum-systeem wel eens wat vereenvoudigen…
- Robert: Ik was in januari en maart in Thailand (in de buurt van Ayutthaya). Ik heb wat rondgereisd in die omgeving en ben noordelijker bij
- Ton Prangku: Bert, een universiteit in Thailand heeft een ander niveau dan wat wij hier in Europa gewend zijn. Wij zouden het hier middelbaar o
- Bert: Bedankt voor de leuke tip! Zelf doe ik ook graag spelletjes maar deze ken ik nog niet, ik ga zeker even kijken wat het is en he
- Bert: Tja, Bangkok of dure privé hoeft wat mij betreft niet, zou ook niet praktisch zijn aangezien het een goeie 500km ver is vanaf hie
- Frans: PS Rob, je emailadres staat niet in je artikel dus ik kan je niet mijn bestelling mailen. Op de website van boekscout zie ik niet
- Frans: Goeie verteller! Ik ga bestellen.
- Rene Mulder: Hoi Rob. Lijk me mooi boek. Maar wat kost het boek en waar vandaan stuur je het boek want ik woon in pattaya.
- Gerd H.: Besteed dit geld voor zo’n belachelijk project maar aan armoede bestrijding voor mensen die het écht nodig hebben!
- Sjaak S: In Bangkok is er minder sprake van de stijging van de zee als van de daling van het land. De stad staat op zachte bodem en deze is
- Jan Beute: En niet te vergeten de gevolgen bij de eisen voor retirement visa verlenging. 800K op een gezamelijke rekening is niet toe gestaa
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Kort nieuws » CP en ThaiBev willen investeren in de hogesnelheidstrein
CP en ThaiBev willen investeren in de hogesnelheidstrein
De Charoen Pokphand Group (CP), ’s lands grootste agro-industriële en voedsel conglomeraat en onder ander eigenaar van de Makro in Thailand, wil 150 miljard baht investeren in de aanleg van een hogesnelheidslijn (194 km) tussen Bangkok, Pattaya en Rayong, aldus minister Prajin van transport.
Deze maand krijgt de minister een investeringsplan van het bedrijf.
De spoorlijn Bangkok – Rayong is een van de twee geplande hogesnelheidslijnen in Thailand. De andere is Bangkok – Hua Hin, deze lijn is 211 km en kost 98 miljard baht. Hiervoor heeft Thai Beverage Plc interesse, een bierbrouwer en frisdrankproducent, o.a. de eigenaar van Chang bier.
De aanbesteding voor de hoge snelheidslijn naar Hua Hin begint vermoedelijk in juni volgend jaar, de aanleg neemt 30 tot 36 maanden in beslag.
Voor de Bangkok-Rayong lijn moet er eerst een milieurapport worden opgesteld. Het ontwerpwerk vordert traag omdat het tracé door bergachtig terrein en stroomgebieden loopt.
Bron: Bangkok Post – http://goo.gl/5sKf1s
Dit is geen HST lijn zoals wij ze in Europa kennen, deze lijnen zullen dubbel spoor Europese breedte zijn waarop een snelheid van 145 km zal gehaald worden. Deze sneleheid werd in Europa in de jaren 30 van de vorige eeuw al gehaald met Stoomtreinen.
De echte HST lijnen zullen elders gebouwd worden..
Bij mijn weten is het de bedoeling dat er UIC60 profiel gaat worden gebruikt bij een spoorwijdte van 1435 mm (normaalspoor). Identiek aan de HSL en Betuweroute.
PDF download: http://www.sepo.go.th/highspeedrail/dowload/FactSheet-04.pdf
Mijn inschatting is dat met name het toerisme naar Rayong door de komst van deze trein een enorme stimulans zal beleven. Goed voor de plaatselijke ondernemers maar het pittoreske van Rayong zal snel verleden tijd zijn en dat vind ik persoonlijk te betreuren.
Een derde hogesnelheidslijn zou ontwikkeld worden vanuit N-Thailand richting Bangkok.
Er is belangstelling met name van Chinese zijde.
Naast de milieu aspecten maakt men ook een haalbaarheidsstudie over het traject Bangkok – Pattaya –
Rayong. Een moeilijk toegankelijk gebied.
groet,
Lodewijk
Misschien wil de Makro-eigenaar ook wel investeren in duikboten? Een HSL over ca 200km……….Dat is gewoon een sneltrein.
Als men nou eens ophoudt te leuteren over HSL’s , duikboten etc. en gewoon begint met het up-to-date brengen van de huidige infrastructuur en het onderwijs.
Het heeft een tijd niet geregend en nu regent het wel en wat denk je? Overstromingen…………hoe is het mogelijk!!!
En dan maar zaniken over “HSL’s” en duikboten. De Chinezen willen HSL?????????? Dan moeten zij 100% de aanleg betalen en ook 100% de exploitatie voor hun rekening nemen. De Thaise overheid moet er voor zorgen, dat huidige spoorwegnet up-to-date wordt gebracht. Net als overige infrastructuur zoals wegen, electra etc.