Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Bert: Woon in een moo baan. Zou niet anders willen. Zwembad, fitness aanwezig. Betalen +/- thb 25.000 per jaar. 2x per week vuilni
- Cornelis: Inderdaad , wat de aankoop van een condo betreft ontbreken er enkele zaken. Direct van de projectontwikkelaar kopen zoals in het a
- Rob V.: Een หมู่บ้าน (mòe-bâan, lage toon – dalende toon) of op zijn Engels moo-baan vertaald zich “groepje,
- Chris: Als het een echte cooperatie is, is het doel eigenlijk altijd om gezamenlijk als leden sterker te staan in de markt waarin men zic
- pjotter: Is een “moo baan” niet een dorp ? Heb altijd begrepen dat dit nu juist het grote verschil is met een ‘gated comm
- Louvada: Dit thema is op zich idd niet eenvoudig maar niet onoverzichtbaar. Maar alles is niet verteld de vraag is verder nog, wat kan er g
- Rebel4Ever: Zeer uitgebreide uitleg, maar ik mis alle informatie omtrent een Juristic Person; belangrijk voor zowel een condo als een Moo-baan
- Ad: Beste lezers, Je kan gewoon een vrijstaand of rijtjes huis kopen met grond als de buitenlander getrouwd is met een Thaise partner
- Mr.Bojangles: Hartelijk bedankt voor dit zeer uitgebreide artikel!!
- JosNT: Ik had een gelijkaardige ervaring. Mijn twee eerste Thailandreizen waren georganiseerd door het Zwitserse ‘Hotelplan’
- Hans Bos: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Herman B.: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Jos M: Toen mijn Thaise vrouw in 2016 voorstelde om een vrijstaand huis te laten bouwen vroeg ik haar waarom geen huis kopen in een Moo B
- Chris: Hier worden wel veel zaken op een grote hoop gegooid en daarmee verdwijnt wel de nodige nance: 1. De strijd tussen traditie en mo
- Arno: Zou het ook zo kunnen zijn dat de Thaise jeugd zich niet meer laat knechten door de oude garde? ooit werd de Nederlandse burger o
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Kort nieuws » CP en ThaiBev willen investeren in de hogesnelheidstrein
CP en ThaiBev willen investeren in de hogesnelheidstrein
De Charoen Pokphand Group (CP), ’s lands grootste agro-industriële en voedsel conglomeraat en onder ander eigenaar van de Makro in Thailand, wil 150 miljard baht investeren in de aanleg van een hogesnelheidslijn (194 km) tussen Bangkok, Pattaya en Rayong, aldus minister Prajin van transport.
Deze maand krijgt de minister een investeringsplan van het bedrijf.
De spoorlijn Bangkok – Rayong is een van de twee geplande hogesnelheidslijnen in Thailand. De andere is Bangkok – Hua Hin, deze lijn is 211 km en kost 98 miljard baht. Hiervoor heeft Thai Beverage Plc interesse, een bierbrouwer en frisdrankproducent, o.a. de eigenaar van Chang bier.
De aanbesteding voor de hoge snelheidslijn naar Hua Hin begint vermoedelijk in juni volgend jaar, de aanleg neemt 30 tot 36 maanden in beslag.
Voor de Bangkok-Rayong lijn moet er eerst een milieurapport worden opgesteld. Het ontwerpwerk vordert traag omdat het tracé door bergachtig terrein en stroomgebieden loopt.
Bron: Bangkok Post – http://goo.gl/5sKf1s
Dit is geen HST lijn zoals wij ze in Europa kennen, deze lijnen zullen dubbel spoor Europese breedte zijn waarop een snelheid van 145 km zal gehaald worden. Deze sneleheid werd in Europa in de jaren 30 van de vorige eeuw al gehaald met Stoomtreinen.
De echte HST lijnen zullen elders gebouwd worden..
Bij mijn weten is het de bedoeling dat er UIC60 profiel gaat worden gebruikt bij een spoorwijdte van 1435 mm (normaalspoor). Identiek aan de HSL en Betuweroute.
PDF download: http://www.sepo.go.th/highspeedrail/dowload/FactSheet-04.pdf
Mijn inschatting is dat met name het toerisme naar Rayong door de komst van deze trein een enorme stimulans zal beleven. Goed voor de plaatselijke ondernemers maar het pittoreske van Rayong zal snel verleden tijd zijn en dat vind ik persoonlijk te betreuren.
Een derde hogesnelheidslijn zou ontwikkeld worden vanuit N-Thailand richting Bangkok.
Er is belangstelling met name van Chinese zijde.
Naast de milieu aspecten maakt men ook een haalbaarheidsstudie over het traject Bangkok – Pattaya –
Rayong. Een moeilijk toegankelijk gebied.
groet,
Lodewijk
Misschien wil de Makro-eigenaar ook wel investeren in duikboten? Een HSL over ca 200km……….Dat is gewoon een sneltrein.
Als men nou eens ophoudt te leuteren over HSL’s , duikboten etc. en gewoon begint met het up-to-date brengen van de huidige infrastructuur en het onderwijs.
Het heeft een tijd niet geregend en nu regent het wel en wat denk je? Overstromingen…………hoe is het mogelijk!!!
En dan maar zaniken over “HSL’s” en duikboten. De Chinezen willen HSL?????????? Dan moeten zij 100% de aanleg betalen en ook 100% de exploitatie voor hun rekening nemen. De Thaise overheid moet er voor zorgen, dat huidige spoorwegnet up-to-date wordt gebracht. Net als overige infrastructuur zoals wegen, electra etc.