2p2play / Shutterstock.com

Om wat te doe tegen de smog heeft de regering besloten de aanleg van metrolijnen is tot dinsdag te staken. Aannemers is opgedragen om de bouwplaats en nabijgelegen wegen schoon te maken. Van vrachtwagens moeten de banden worden schoongespoten.

De werkzaamheden aan de Orange, Pink en Yellow Line veroorzaken toegenomen concentraties aan fijnstof, mede door de grote hoeveelheid vrachtauto’s. Vooral bij de Chaeng Watthana, Srinakarin, Lat Phrao, Ramkhamhaeng en Ram Intra Road is het mis.

Een andere maatregel die bekend gemaakt is door minister Arkhomvan transport is de vervanging van de smeerolie van 2.075 stadsbussen. Dat gebeurt binnen twee dagen. Toch worden de bussen met gitzwarte rookpluimen niet van de weg gehaald. Vanaf volgende maand wil het openbaarvervoerbedrijf MRTA B20 diesel gaan gebruiken, wat minder milieuvervuilend is.

Sluiting van scholen is volgens vice-premier Prawit niet nodig omdat de luchtkwaliteit is verbeterd. Het volume van PM 2,5 is op tien meetpunten gezakt tussen de 41 en 62 microgram per kubieke meter. Prawit denkt dat het fijnstofprobleem zal verminderen wanneer over twee à drie jaar de nieuwe metrolijnen klaar zijn.

Bron: Bangkok Post

No votes yet.
Please wait...

3 reacties op “Bouw van metrolijnen in Bangkok gestaakt vanwege smog”

  1. Kareltje zegt op

    Tja,

    In Thailand verdwijnt de smog als sneeuw voor de zon, als de nieuwe BTS lijnen in gebruik genomen zijn, volgens Prawit. Zal het niet verstandiger zijn, om in 2050 alleen nog elektrische scooters, Tuk-Tuk’s en autobussen toe te staan, zoals in Peking.

  2. Eric zegt op

    Sommige mensen wonen echt op een ander planeet als ik lees dat Prawit zegt dat het fijnstofprobleem zal minderen met nieuwe metrolijnen.

  3. Björn zegt op

    Thailand lijdt aan de nederlandse ziekte ,kop in het zand en wegkijken. Vertel het volk sprookjes en ze geloven het vast. Electrische bussen ,oplossing voor de afvalinzameling, uitstoot gassen etc. Er is nog een lange weg te gaan.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website