Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Erik Kuijpers: Wat is er dan moeilijk aan? Een toerist komt voor vakantie en die is in de meeste landen maar kort, max 30 dagen. Mensen uit weste
- Rob: Dag Frans, Vanaf 10 mei kan je het in pre order bestellen bij de uitgever. Mijn mailadres is [email protected]
- Rob: De uitgeverij is nog bezig met de vormgeving en ik ken de verkoopprijs nog niet. Vanaf 24 mei is het te koop. Ik keer in oktober t
- Frank B.: Ondanks dat we van plan zijn om ons in Thailand te vestigen en ik sinds begin jaren 70 de F1 volg, hoop ik dat dit niet doorgaat.
- Robert: Toeristen aantrekken? Dan mogen ze het visum-systeem wel eens wat vereenvoudigen…
- Robert: Ik was in januari en maart in Thailand (in de buurt van Ayutthaya). Ik heb wat rondgereisd in die omgeving en ben noordelijker bij
- Ton Prangku: Bert, een universiteit in Thailand heeft een ander niveau dan wat wij hier in Europa gewend zijn. Wij zouden het hier middelbaar o
- Bert: Bedankt voor de leuke tip! Zelf doe ik ook graag spelletjes maar deze ken ik nog niet, ik ga zeker even kijken wat het is en he
- Bert: Tja, Bangkok of dure privé hoeft wat mij betreft niet, zou ook niet praktisch zijn aangezien het een goeie 500km ver is vanaf hie
- Frans: PS Rob, je emailadres staat niet in je artikel dus ik kan je niet mijn bestelling mailen. Op de website van boekscout zie ik niet
- Frans: Goeie verteller! Ik ga bestellen.
- Rene Mulder: Hoi Rob. Lijk me mooi boek. Maar wat kost het boek en waar vandaan stuur je het boek want ik woon in pattaya.
- Gerd H.: Besteed dit geld voor zo’n belachelijk project maar aan armoede bestrijding voor mensen die het écht nodig hebben!
- Sjaak S: In Bangkok is er minder sprake van de stijging van de zee als van de daling van het land. De stad staat op zachte bodem en deze is
- Jan Beute: En niet te vergeten de gevolgen bij de eisen voor retirement visa verlenging. 800K op een gezamelijke rekening is niet toe gestaa
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Motorfiets exporteren van Thailand naar Nederland?
Motorfiets exporteren van Thailand naar Nederland?
Beste lezers,
Heeft iemand ervaring met de kosten van export van een gebruikte motorfiets vanuit Thailand naar Nederland en eventueel advies voor een goede transporteur?
Groet,
Ferry
Ferry,
ik ben 2 jaar geleden bezig geweest om een Honda PCX 150 naar NL te halen.
De kosten waren zo hoog dat een nieuwe Honda PCX 150 kopen in NL veel goedkoper was.
Hoge vervoer- en verzekeringskosten. Gevolgd door verzekeringen invoerrechten btw etc.
Kortom niet doen.
Theo
Dat moet wel een heeeeel speciale motorfiets zijn. Anders is het denk ik de moeite niet waard.
Wellicht inpakken in een krat, zodat je maar een deel van de container betaalt waarin deze wordt vervoerd.
Je zal export documenten nodig hebben, geen idee hoe dat gaat.
Wellicht indien je een bonafide vervoersbedrijf hebt gevonden, regelen ze dit, kunnen ze het gehele transport regelen. Ik zou zeggen google eens voor een transportbedrijf in Thailand en vraag een offerte.
Echter in Nederland aangekomen, zal je invoer rechten moeten betalen. Daar is een bepaald rekenmodel voor. De motor zal naar de RDW moeten voor een keuring, kenteken en registratie, wat ook de nodige kosten met zich meebrengt. Evt ook nog de bpm bij te betalen, wijselijk dit te aanschouwen bij de belastingdienst.
Ik zie dat op thailandblog al eerder is gevraagd over uitvoeren, misschien te checken:
https://www.thailandblog.nl/lezersvraag/goederen-thailand-naar-nederland/
Hi Ferry, ik heb een paar jaar geleden een auto verscheept naar Australie (Fortuner). Die ging in een zee container. Ging via een firma die vooral 2ehands autos naar Afrika en Indian subcontinent verscheept. Je zou ze eens kunnen bellen of ze een motor als partial shipment kunnen sturen. Firma heet Mahdi Motors in bkk. Vraag naar Junaid, tel. 0800805793.
Ik zou ook eens gaan vragen bij courier Kerry die overal kantoren hebben. Nog een mogelijlheid is een van de internationale verhuizers die ook doen in partial container loads.
NB: alle geregistreerdre motor rijtuigen die Thailand voorgoed verlaten moeten eerst gederegistreerd worden.
Succes!
Informeer eerst of de gebruikte motorfiets (motorbike of motor) toegelaten wordt voor het Nederlandse wegennet.
Er zijn kosten aan verbonden natuurlijken in Thailand geassembleerde motiren zijn veel goedkoper als in NL maar:
1. Boven de kosten van transport komt nog de extra heffing op voertuigen én de btw alsmede de tech is he keuringskoste.!
2. Check eerst of je Motor wel toegelaten kan worden qua europese en nl regels!
Ik denk dat het uitermate kostbaar wordt én moeilijk.
Kijk maar eens naar de prijzen voor je model in Zwitserland bij voorbeeld.
Succes
Er moet van dat model een type keuring aan ten grondslag liggen.
Verder moet je een conformiteitsdocument hebben.
Ivm verkeersveilighied begint het ge-emmer met de keuring van het frame op stijfheid en sterkte.
Je kunt kijken of het ergens anders in de EU is toegelaten anders kostbare zaak.
Demonteren en in verschillende zendingen als used parts versturen?
Dan in Nederland weer opbouwen en laten keuren en registreren…
De Thaise staat draait voor een fors deel op invoerrechten. Het zou dus wel eens kunnen, dat er ook op motoren een fors invoerrecht zit, die je NIET terugkrijgt als je zo’n ding exporteert.
In de EU idem, zij het in fors mindere mate.
Daarnaast moet er een type-goedkeuring zijn, anders kan je het wel vergeten.
Daarna komt het hele circus van taxatie voor de invoerrechten + 21 % BTW, en de keuring bij het RDW.
IK zou de motor in TH verkopen en in Europa een andere aanschaffen.
Ik heb 33 jaar als verzender gewerkt voor een petroleum bedrijf en zowel niet gevarengoed als gevarengoed verstuurd met
vrachtwagen,vliegtuig als zeevracht. Elke 2 jaar training met examens voor versturen bij luchtvracht en regelmatig training voor baanvracht. Daar geleerd indien het naft reservoir niet gereinigd is ,de goederen beschouwd worden als gevarengoed met een hogere kostprijs voor verscheping. Volgens mij geldt dit ook voor zeevracht en moet het motorvoertuig in een zeecontainer zonder andere goederen . Bij luchtvracht werd gevarengoed individueel met ander gevarengoed op het vliegtuig geplaatst en niet in een container met andere niet gevaarlijke goederen van andere personen. Reden is indien er iets mis is met het gevarengoed,de volledige container geblokkeerd werd voor verscheping of inklaring. Eventjes vragen bij het bedrijf die eventueel de verscheping voor jou zal doen. Veel geluk met het verzenden.
Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken,ik denk dat de reaktie van taillandganger misschien nog het goedkoopste is om de motorfiets te demonteren en gedeelte te verzenden en de rest in een koffer mee terug te nemen is alleen veel werk. Het gaat in dit geval om een Honda Cub waarvan in Nederland een type goedkeuring bestaat.kentekenkosten RDW 200 euro. De aanschafprijs voor een gebruikte is hier 3500 bath.vrgr Ferry
Hallo Ferry
Zorg dat je het conformiteits formulierhebt.
Dit kun je opvragen bij Honda.
Indien dit NIET aanwezig is kun je het wel meenemen, ook weer opbouwen mar je krijgt geen kenteken.
Tip neem even contact op met het RDW in Veendam vooreerst je definitief iets besluit.
Daar kunnen ze jou het beste informeren.
Let er ook op dat ivm emmissie waarden van een ouder motorblok het een groot risico is.