Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Henk: Het strand is lang. Weet iemand waar het ongeveer is?
- Ger-Korat: In het noordoosten zijn er maar 3 grote steden welke in aanmerking komen voor een stop: Korat, Khon Kaen en Udon. Khon Kaen en Udo
- Johnny BG: Het is dat er vooruitgang in dat gebied is en dat er in sommige plekken daarom best wel leuke restaurants, supermarkten met assort
- GeertP: Ja Erik, nog niet zo gek lang geleden gingen de Nederlandse “koffiekenners”met hun sleurhut achter de auto op vakantie
- Mike: Hahaha Lieven, Waar haal je het toch vandaan, zonder koffiedik te kijken? Jouw verhalen zijn altijd geweldig. Ik heb weer van j
- Erik Kuijpers: Rudolf, prima hoor! Schaf in Thailand dan ook maar alle regionale luchthavens af en de internationale want dat is ook niet voor de
- Rudolf: Wie zijn die mensen die met de HSL naar Sjanghai rijden? Dat is de rijke elite. Wat heeft de gewone Thai aan dat peperdure proje
- RonnyLatYa: Om een jaarverlenging aan te vragen in Thailand is op geen enkel moment digitale kennis nodig. 30 jaar geleden was die er ook n
- Willem: Pattaya
- Erik Kuijpers: Lieven, ik lees het niet maar weet het wél: ik hoef jou geen koffie te schenken met een mini-lepeltje Buisman er in. Dat hadden w
- Rudolf: In het dorp probeer ik de mensen altijd bij te brengen dat hun gedrag ook het gedrag van de hond bepaalt. De mensen hebben een st
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Vanaf 1 april max 20 kg ruimbagage inbegrepen in de prijsbij THAI Airways?
Beste lezers,
ThaiVisa meldt, dat passagiers die met Thai Airways in Economy Class vliegen, vanaf 1 april nog maar 20 kg ruimbagage mogen meenemen in plaats van 30 kg nu. Thai Airways is al jaren verlieslatend en zou op deze manier fors willen besparen op brandstofkosten.
Een collega van mij, wist mij te vertellen dat zij dacht dat er een drukfout was op haar vliegtickets. Zij vliegt volgende week met Emirates via Dubai naar Bangkok. Op haar ticket staat vermeld dat ze dan 30 kg ruimbagage mag meenemen. Zij keert terug op 1 april (geen grap!!!) en dan zou zij volgens haar ticket maar 20 kg ruimbagage mogen meenemen.
Wie weet daar meer van? Zijn er nog maatschappijen die dergelijke maatregelen nemen? EVA Air? Qatar Airways?
Alleszins iets om in de gaten te houden om niet voor onaangename verrassingen te staan!
Vriendelijke groeten,
Daniël M.
Meer maatschappijen trachten op deze wijze de kosten te drukken, cq de opbrengsten te verhogen. Emirates heeft, begin februari, ook wijzigingen ingevoerd waarbij de inbegrepen ruimbagage gekoppeld is aan het soort ticket dat je hebt. Bij het allergoedkoopste Economy ticket (‘Special’) heb je dan nog maar 15 kg ‘vrij’ i.p.v. 20, en bij een ‘Saver’ ticket 25 i.p.v. 30. Voor ‘Flex’ en ‘Flex Plus’ tickets blijft dat 30, resp. 35 kg.
Vandaag een vlucht geboekt met Thai Airways” Brussel Bangkok” voor 23 april ,op mijn E ticket staat bagage 30 kg
Goed nieuws van Rene.
Ik heb het bewuste artikel opgezocht:
https://forum.thaivisa.com/topic/1087990-thai-economy-class-passengers-can-only-load-20-kg-bag-from-april-1st/
Daniël M.
Vertrek je op 31 maart naar Thailand 30 kg.Terugvlucht 20 kg
Heeft met vertrek NIETS te maken ! Alleen het tijdstip van booking geldt! Gebboekt voor einde maart blijft ook 30 kg, ook terugkomst na 31 maart. Juist bevestiging gehad van Nadia van Thai Airways Brussels!
Beste Jan,
Bij Emirates blijkbaar wel. Zie de tekst helemaal bovenaan. Verschilt mogelijk per maatschappij.
Sorry Daniel ,je hebt gelijk, ik had he tover Thai
Dit geldt voor tickets geboekt VANAF 1 april 2019 en ALLEEN voor tickets geboekt in de V en W klasse. In alle andere boekingsklasses voor economy blijft het 30 kg. Tickets geboekt in de V en W klasse voor 1 april 2019 blihven 30 kg behouden.
Beste Jan,
Wat is V en W klasse?
Iedere klasse in het vliegtuig (First, Business, Economy of Economy Deluxe) hebben allemaal hun eigen bookingsklasses met allemaal hun eigen voordelen, t.t.z. bij Thai bijvoorbeeld zijn de promotieticketten geboekt in Economy in V of W, duurdere ticketten in T,U enz. Hoe duurdere bookingsklasse hoe meer vrijheid, t.t.z. meer bagage, minder of geen kosten bij verandering van heen- of terugvlucht, volledige- gedeeltelijke of geen terugbetaling van ticket bij annulatie, enz…
Zie ok volgende link : https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegticket
De soap gaat maar verder. Telkens maar verwijzen naar gewicht. Indien men die parameter wenst te hanteren moet men het gewicht van de passagier er ook bijrekenen. De vraag is echter welke maatschappij dit gaat doen. Het verbruik wordt bepaald door hoofdzakelijk drie factoren, motoren, aerodynamica en gewicht. Voor het gewicht kan de maatschappij zelf bijdragen. Fleece dekens van dunnere stof, Na iedere vlucht de motoren uitkuisen (verminderd de weerstand). Koffie en thee kannen in synthetisch materiaal. De zware trolleys vervangen door synthetische. De vliegsnelheid wat verminderen. Ook de verf die gebruikt wordt bij de beschildering heeft een invloed.
Ready to take off
Beste Daniël M,
Thaiair is nu de laatste ( jammer genoeg) die dit nu ook gaat doen voor
binnenlandse vluchten.
Ik heb hier al een mededeling over gedaan in het verleden wat betreft Thai Smile.
Als u nu in Thailand met een binnenlandse vlucht reist dan zult u bij moeten betalen.
Voorheen, was dat gratis als u internationaal vloog, nu niet meer.
Met vriendelijke groet,
Erwin
Ik ben momenteel in Thailand en vlieg terug op 22 juni. Op mijn ticket staat echter nog 30kgr voor de terugvlucht ???? Ik veronderstel dat ik dan ook 30kgr zal mogen behouden?
Beste Louvada,
Houd er rekening mee dat u toch moet bij betalen.
Eerst was het normaal dat dit bij binnenlandse vluchten werd toegestaan
als het een aansluiting was op een internationale vlucht, nu niet meer.
Met vriendelijke groet,
Erwin
P.s. het verschilt van maatschapij hoeveel u per kilo moet bij betalen.
Leest u dat maar na bij de luchtmaatschapij waar u mee vliegt (het valt mee).
Beste, internationaal kunt u gewoon 30 kilo mee nemen.
Nationaal niet, dit even voor de duidelijkheid.