Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Rudolf: Wie zijn die mensen die met de HSL naar Sjanghai rijden? Dat is de rijke elite. Wat heeft de gewone Thai aan dat peperdure proje
- RonnyLatYa: Om een jaarverlenging aan te vragen in Thailand is op geen enkel moment digitale kennis nodig. 30 jaar geleden was die er ook n
- Willem: Pattaya
- Erik Kuijpers: Lieven, ik lees het niet maar weet het wél: ik hoef jou geen koffie te schenken met een mini-lepeltje Buisman er in. Dat hadden w
- Rudolf: In het dorp probeer ik de mensen altijd bij te brengen dat hun gedrag ook het gedrag van de hond bepaalt. De mensen hebben een st
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
- Huub Adank: Geachte heer Eric Donkaew, het tweede gedeelte van uw tekst is voor mij abacadabra en daarom maak ik gebruik van een visumburea
- bob mersie: waar woon je
- Willem: Geert bedankt voor het aanbod ,heb ondertussen iemand gesproken die me gaat helpen. Mocht het niet lukken dan neem ik contact met
- Erik Kuijpers: Je praat over grote afstanden, honderden of duizenden km, dus 100-200 km rijden met een boemeltje of bus/auto mag geen probleem zi
- Bert Matthys: “waar men blij is wanneer men een baantje heeft met 600 baht per maand.” …per dag dan toch bedoel je?
- Hans Udon: Prachtig geschreven! Maar ik moet opmerken dat over smaak wel valt te twisten. Ik ben zondermeer een koffie drinker. Had tot voor
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Bedrag betalen bij aankomst op Phuket?
Bedrag betalen bij aankomst op Phuket?
Beste lezers,
Wij willen met onze zeilboot van Langkawi naar Thailand komen. We denken aan eerst naar Phuket te gaan. We hebben al een visum geregeld geldig tot 3 juli.
Nu horen we plotseling dat je bij aankomst bedragen per persoon moet betalen van 28.000 Baht. Dat is wel heel veel geld. Klopt dit? En waar is dit geld voor? Aan welke instantie moet dit dan betaald worden? Ik kan dit in de reis vereisten van de ambassade helemaal niet terug vinden.
Hoop dat jullie wat helderheid kunnen brengen in dit vreemde verhaal.
Bij voorbaat dank.
JaapenRenee aan boord van
SY DE WARE JACOB
nu in Langkawi Maleisië
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Iedereen kan vanalles roepen maar aangezien het om veel geld gaat je op een jacht zit wat ze technisch gezien in beslag kunnen nemen.
Zou ik de vragen via officiële kanalen doen deze lijkt me het meest geschikt, ook zou ik zorgen dat je alle antwoorden dan wel op e-mail of papier krijgt.
https://www.tatnews.org/
Hoi, Beetje vaag. Van wie heb je gehoord dat je die bedragen moet betalen ? Juiste info is immer via ambassade. Even bellen naar de ambassade en nadere uitleg vragen. Zou het niet kunne dat het haven en liggelden zijn ? Enfin correcte en enige juiste wijze is bellen met de ambassade en / of mailtje met bevestiging van die info zien te bekomen.
Succes.
Hallo Jaap en Renee,
Wat ik uit jullie bericht opmaak is dat dit een tijdelijk verblijf in the Thaise wateren is, en niet om de boot te importeren ….. heb ik dat goed begrepen ?
Ik heb 10 jaar geleden mijn sailing dinghy (not a yacht) geïmporteerd uit Engeland.
De situatie die je beschrijft heb ik ook nog nooit van gehoord.
Maar ik zal eens verder voor je kijken.
Hartelijke groet,
Frans Middelkoop,
Bangkok.
PS: zojuist dit artikel gevonden; geen sprake van 28,000 Baht. Alleen check-in en check-out rates.
Gedurende werk uren is dat gratis, buiten die is het 100 Baht in en 100 Baht uit.
https://www.angloinfo.com/how-to/thailand/lifestyle/sports-leisure/sailing
Jaap & Renee,
Ik denk dat het volgende artikel uitlegt waar de kosten voor zijn.
Neem vooral notie of de huidige entry/covid rules.
Ik denk dat dit nieuws al snel vervangen zal worden, en meer in het formaat van andere internationale aankomsten.
https://www.rollytasker.com/en/news/thailand-is-open-for-visiting-yachts/
I hope this helps,
Frans.
Er is wel wat waar in dit verhaal.
Ik ben meerdere keren van OMYC naar Sihanoukville-Cambodia op en neer geweest. De eerste keer werd mij door een vriendelijke ambtenaar van de Thaise immigration verteld dat als ik de opvarenden van mijn jacht als “crew” zou aanmerken, mij dit erg veel geld zou gaan kosten. Echter als de opvarenden als
“passenger” worden aangemerkt is dat niet het geval. Oppassen dus wat je invult op wat voor lijsten en vooral vooraf het nodige vragen voordat je een handtkenening zet. Heb verder zelf nooit een probleem gehad en nooit een agent gebruikt.
Bij een overstay van een jacht kunnen de autoriteiten erg vervelend gaan doen. Als je langer dan 6 maanden wil verblijven vooraf verlenging aanvragen bij de customs department of op tijd uitchecken en vertrekken. Verder alle papperasen op orde hebben, met name check out papieren van de vertrek haven, zeebrief, eigendoms bewijs, paspoorten enzo.
Ook even checken wat de Covid regels dan zijn, die zijn nu voor sea en land entry nl. anders dan dat je via de lucht binnen komt.
Ten laatste nog een advies: vaar in de straat van Mallaca overdag en buiten waar de grote vaart zich bevindt.
S’nachts kom dan je echter de kleine vissers bootjes tegen die als navigatieverlichting hoogstens een brandende sigaretten peuk voeren, laat staan dat ze AIS hebben.
Koop vooraf een paar van die rode knipperlichten die de vissers ook gebruiken voor als je s’nachts voor anker gaat. Je ankerlicht wordt nl. al snel voor een ster aangezien, zeker met wat Thaise whiskey op…….
Goede vaart en veel plezier
Jan
Van “horen zeggen” verneem je veel nonsens. Indien je zoiets wil weten dan neem je doodeenvoudig contact op met de havenautoriteiten en daar zal je de juiste informatie krijgen. Als zeiler, die zo een reizen over zee maakt, moet je daar toch ervaring mee hebben. In zowat elke haven gelden er bepaalde regels waar je best vooraf, op officiele wijze, contact mee maakt. Dat kan je enkel vergelijken met naar Thailand komen en niet te weten of je al dan niet een visum met verblijfsperiode nodig hebt of niet.
Haven belasting voor de boot…?