Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Bert: Woon in een moo baan. Zou niet anders willen. Zwembad, fitness aanwezig. Betalen +/- thb 25.000 per jaar. 2x per week vuilni
- Cornelis: Inderdaad , wat de aankoop van een condo betreft ontbreken er enkele zaken. Direct van de projectontwikkelaar kopen zoals in het a
- Rob V.: Een หมู่บ้าน (mòe-bâan, lage toon – dalende toon) of op zijn Engels moo-baan vertaald zich “groepje,
- Chris: Als het een echte cooperatie is, is het doel eigenlijk altijd om gezamenlijk als leden sterker te staan in de markt waarin men zic
- pjotter: Is een “moo baan” niet een dorp ? Heb altijd begrepen dat dit nu juist het grote verschil is met een ‘gated comm
- Louvada: Dit thema is op zich idd niet eenvoudig maar niet onoverzichtbaar. Maar alles is niet verteld de vraag is verder nog, wat kan er g
- Rebel4Ever: Zeer uitgebreide uitleg, maar ik mis alle informatie omtrent een Juristic Person; belangrijk voor zowel een condo als een Moo-baan
- Ad: Beste lezers, Je kan gewoon een vrijstaand of rijtjes huis kopen met grond als de buitenlander getrouwd is met een Thaise partner
- Mr.Bojangles: Hartelijk bedankt voor dit zeer uitgebreide artikel!!
- JosNT: Ik had een gelijkaardige ervaring. Mijn twee eerste Thailandreizen waren georganiseerd door het Zwitserse ‘Hotelplan’
- Hans Bos: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Herman B.: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Jos M: Toen mijn Thaise vrouw in 2016 voorstelde om een vrijstaand huis te laten bouwen vroeg ik haar waarom geen huis kopen in een Moo B
- Chris: Hier worden wel veel zaken op een grote hoop gegooid en daarmee verdwijnt wel de nodige nance: 1. De strijd tussen traditie en mo
- Arno: Zou het ook zo kunnen zijn dat de Thaise jeugd zich niet meer laat knechten door de oude garde? ooit werd de Nederlandse burger o
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Verkeer en vervoer » Thai en verkeersregels een slechte combinatie
Thai en verkeersregels een slechte combinatie
Thailand heeft geen goede naam als het om verkeersveiligheid gaat. Regels en zeker verkeersregels zijn er namelijk vooral voor anderen, zo redeneert een Thai.
Dit filmpje toont aan dat het lastig blijft om de wegen van Thailand veiliger te maken. De Thaise chauffeurs in Pattaya weigeren te stoppen bij de stoplichten die recent zijn geplaatst om voetgangers veilig te laten oversteken. Pattaya City heeft zelfs 4,5 miljoen dollar (USD) uitgegeven aan dit mislukte project.
Wees daarom altijd voorzichtig bij het oversteken van een straat in Thailand, zeker in Pattaya.
De eerste keer in Thailand verbaasde ik me over de stoplichten die aftellen wanneer het weer groen wordt. geweldig zoiets. Moeten ze hier ook overal introduceren.
Maar het meest verbaasde me dat 6 baanswegen (3 in en 3 uit) ineens veranderen in 4 of 5 banen in en 1 of 2 banen uit. Dat doen ze gewoon afhankelijk van de drukte op de weg tijdens de spits. En dat terwijl je erop rijdt zie je ineens dat de situatie verandert (de stoplichten geven aan dat de baan in die richting is afgesloten) en duikt iedereen ineens naar links omdat ze je al tegemoet komen op de baan waar jij net rijdt. Dat was wel even wennen, schrikken maar ook lachen.
Dat aftellen vond ik ook fascinerend en opvallend toen ik dat voor het eerst zag. Ik heb me laten vertellen(en het zou best kunnen kloppen) dat de verkeerslichten op de grote kruisingen in Bangkok handmatig bediend (kunnen) worden door de verkeersregelaars in de hokjes op de kruisingen.
Ook al een paar keer meegemaakt dat al het verkeer stil werd gezet omdat er iemand van het koninklijk huis en/of de regering voorbij kwam, midden op een drukke kruising in Bangkok maar net zo makkelijk op een tolweg.
Het zoveelste met opzet mislukte project in Pattaya City. Het lijkt erop dat het 30jaar geleden maken van de economische zone “Pattaya” slechts als doel heeft gehad een zwart gat voor Thais belasting geld te zijn.
Overigens zijn het niet alleen Thai’en die niet stoppen, niemand stopt dus zo ook alle buitenlanders die er rondrijden.
Dat is verklaarbaar. Als ik stop, steken de voetgangers over. En worden vervolgens overreden door Thai die niet stoppen. Om de voetgangers dit risico te besparen, stop ik dus ook niet (vaak) meer.
ELKE combo van Thai en regels pakt verkeerd uit.
Levensgevaarlijke gekken zouden wij ze in Holland noemen.Respect is ver te zoeken.Behalve wanneer een farang iets flikt,dan krijgt hij de wind van voren.Nee,dan liever geen stoplichten,wanneer deze thaise ‘lichten’ niks naleven.
Waar ik woon, op Sai Saam ten hoogte van Soi 21, is ook een voetgangers oversteekplaats.
Tot mijn grote verbazing zie ik dat daar, sinds vandaag ook nog, wat wij in Nederland
‘ verkeersregelaars ‘ noemen , met vlag staan.
Zodra er voetgangers willen oversteken en het licht op rood staat (voor het wegverkeer) springen deze gasten met de vlag omhoog op de weg.
Ik moet zeggen het helpt.
Maar voor hoe lang ze er zullen staan ???
Zoiets in natuurlijk gedoemd om te mislukken zolang de Thaise politie zo te werk gaat .Als er nu eens een paar agenten gingen staan om te controleren en ze lieten de chauffeurs daadwerkelijk 700–1000 bath betalen dan was het toch zo afgelopen !!
Maar in Thailand komt het er op neer dat je de politie met 50–100 bath omkoopt !!
Woon 3 jaar hier in Thailand en ben 3 keer aangehouden .1e keer geen riem om op de A7 bij het betaalhok ..2e keer een U-turn waar het verboden was en de 3e keer door het rode licht ..Totaal aan bekeuringen?????? inderdaad 3 x 100 bath tussen het boek op zn klapper die hij voorzichtig naar binnen steekt !!! Voor ons natuurlijk een lachertje maar voor een Thai toch gauw een paar uur werken .Een Thaise taxichauffeur houd op het einde van de dag maar vaak nauwelijks 400 bath over
eigenlijk is het beter om geen stoplichten te plaatsen. het zorgt nu voor ‘schijnveiligheid’
hetzelfde geldt voor zebrapaden, gewoon weghalen. Je kijkt ook beter uit als het gevaarlijk is. en voordat je de Thai een beetje regel hebt bijgebracht dan kun je nog wel even. idd weggegooid geld.