Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- pjotter: Oh, bij mij werkte dit zelfs bij de SCB rekening die alleen op naam staat van mijn vriendin. Ik heb dat toen gedaan omdat ik noga
- George: Ben in 2006 getrouwd in Thailand en het huwelijk in Den haag laten registreren. In 2016 gescheiden/ Trouwen was makkelijk gewoo
- คอรีน่า: Probeer het rekenen bij te houden door veel bordspelletjes met dobbelstenen te spelen. Ook het spel shut the box is geschikt om re
- andrew van schaik: Voor goede prive scholen moet je in Bangkok zijn. Net als voor een hoop andere goeie dingen. Mahidon is de beste en duurste, allee
- Peter V: Dat gebouw zou niet groot genoeg zijn om alle ‘hub’-projecten te huisvesten… Thailand, land of hubs
- Gerardus: Ze was ervan op de hoogte. Maar door geldgebrek……
- Ruud: Hallo Raf in oktober staan de waterlelies nog niet in bloei. De beste tijd is van eind november tot eind maart. Wij wonen op 2,5
- KhunTak: Moderator: graag bij het onderwerp van de posting blijven.
- Bert: Sjaak, Bedankt voor je heldere visie op het onderwijs hier, duidelijk en zoals ik al vermoedde. Ik wist echter niet zeker of d
- Ger-Korat: Tegenovergestelde van waanzin: sociaal want vele mensen komen er samen wonen, werken, gaan er uit en meer. Economisch gunstig wan
- Ger-Korat: Nederland ligt dan ook vol met warenhuizen: denk aan een dak boven de winkelstraat en ziedaar het lijkt op een warenhuis, en winke
- Bert: Beste Ron, Ik geef hem les in de Thaise taal, er is niet zo zeer sprake van een taalbarrière tussen ons. Ooit, een jaar of 20
- bennietpeter: https://www.thethailandlife.com/loan-mortgage-thailand Het zou dus mogelijk moeten zijn volgens schrijver en niet echt anders dan
- Ger-Korat: Ja het helpt wel immers er komt extra werkgelegenheid bij het bouwen en als het complex in bedrijf is en velen er inkomen verdiene
- bennietpeter: Heb je het al over een sinsod gehad? Zeker weten CM met zijn repeterende slechte luchtkwaliteit in bepaalde tijdstip? Verder de
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Verkeer en vervoer » In 90 minuten van Pattaya naar Hua Hin (video)
In 90 minuten van Pattaya naar Hua Hin (video)
Toekomstmuziek of toch niet. Wie deze video bekijkt krijgt toch de indruk dat hij er komt: de veerboot van Pattaya naar Hua Hin, waar we al vaker over hebben geschreven. Deze catamaran vaart met een snelheid van 145 km per uur en kost 900 miljoen baht.
In deze promotievideo zien we beelden van een ferry met de naam “Anatasia”. Mocht alles doorgaan dan zullen er 16 overtochten per dag zijn. Een catamaran kan in totaal 400 mensen en 30 auto’s per overtocht vervoeren. Daarnaast kan er nog eens 40 ton per dag aan goederen mee. De kosten voor de oversteek zouden 1.000 Baht per persoon en 3.000 Baht voor een auto bedragen. Men verwacht dat 2,8 miljoen passagiers gebruik zullen maken van de veerdienst.
Video: In 90 minuten van Pattaya naar Hua Hin
Bekijk hier de video:
De Anastasia is, als ik me niet vergis, een wave-piercing catamaran.
Gebouwd door Incat in Australie, werfnummer 69.
Deze kan een snelheid halen van 58 knopen.
Dat is 107 km/U, en geen 145.
De exploitatiekosten van deze incats zijn enorm.
Langs het Engels Kanaal zijn deze schepen allemaal verdwenen en vervangen door conventional ferries, gewoon omdat de inzetten van dit soort schepen te duur is.
Lijkt me dat dit hele plan een beetje ondoordachte luchtfietserij is.
Een natte droom, net als die hogesnelheidstreinen die al volgend jaar moeten gaan rijden. Thai zijn sterk in het aankondigen, maar niet in het plannen en uitvoeren. Naar mijn weten is er op de wereld nog geen veerboot van deze omvang die 145 m per uur vaart. En dan met deze snelheid een drukke vaarroute kruisen? Wat zal de verzekering voor zo’n vaartuig in die omstandigheden niet kosten?
Ik neem aan dat die 2,8 mln. passagiers per jaar is, dat zijn er -afgerond- 7.700 per dag.
Ben toch benieuwd hoe ze dat met een dagelijkse capaciteit van 6.400 (16 overtochten x 400 passagiers), ofwel ruim 2,3 mln. per jaar, voor elkaar gaan krijgen…..!
2.436.000 per jaar bij maximale bezetting. De overige 364.000 zullen niet betaalende verstekelingen zijn. Heerlijk de Thai kan hardop dag dromen, maar het duurt jaren voor ze echt wakker worden.
Heeft iemand wel eens met 60 – 80 km.per uur over water gevaren?
Met 145 km. per uur komt deze fraaie mevrouw zonder veiligheidsgordels aan als een geklutst ei.
Hoe zullen die 30 auto’s geborgd zijn met die snelheid?
Realiteitszin ben ik nog niet tegengekomen in mijn Thaise woordenboek.
Het filmpje staat al een half jaar op YouTube en is meer promotie voor het bedrijf dat de video gemaakt heeft dan voor het al veel langer bestaande plan van de catamarans. Dat zouden er dacht ik vier moeten worden, want 16 overtochten per dag ga je met één boot inclusief in- en ontschepen natuurlijk niet redden.
De snelheid gaat elke paar maanden, als er weer een nieuw bericht over verschijnt, omhoog.
Die 2.8 miljoen passagiers moeten ze wel verwachten om rendabel te zijn, maar die komen er natuurlijk nooit.
Verder hoeven er dacht ik alleen nog drie nieuwe havens voor te worden aangelegd, dus wellicht zijn er al ergens tickets te koop.
Het hele plan is net zo zweverig als een magneettrein naar Groningen.
Ben enkele jaren geleden met zo’n catamaran veerboot van Jomtien (marina-port) naar Hua-Hin gevaren.
Die voer wel geen 145 km/u maar toch ook redelijk hard.
Zaten buiten voor de cabine lekker in de wind, maar we durfden niet van onze bank op te staan, bang dat we onderuit zouden gaan.
Met 145 km/u moet je werkelijk met veiligheidsriemen worden vastgesnoerd.
De maatschappij die toen de overtocht deed bestaat niet meer en de oversteek op die manier ook niet.
Was toen wel een belevenis, leuk om een keer meegemaakt te hebben.
.
Och ja mocht het echt maar 1,5 uur duren en 1000 bth kosten dan zou ik misschien nog eens een kijkje gaan nemen ook in dat gebied. Al heb ik altijd gezegd dat de plaats me niet trekt, moeten er omheen wel een paar mooie natuurgebieden liggen en die heb je rond Pattaya niet dus dat zou dan toch nog mooi uitkomen.
Bij de berekeningen in de reacties wordt vergeten dat er ook auto’s en goederen mee zullen gaan, de winst zal daar uit moeten komen lijkt het.
Maar 145 km per uur? Je mag letterlijk je hart wel vasthouden.
NicoB
Toekomst muziek. Aantrekkelijk. Ik denk dat er veel mensen gebruik van zullen maken. Nu maar hopen dat het verwezenlijkt wordt.
Als ik nu al zie hoe weinig mensen met de bus van Pattaya naar Hua hin gaan dan word dit een grote flop.
Belachelijk plan, zeker geld te veel. Ik zie het wel mislukken.
Kunnen beter in een goed rail systeem investeren en dat goed HOUDEN!
Daar zijn Thai ook niet zo sterk in, onderhoud.
Nederland kan al geen goed doen in hogesnelheidslijn en een betuwe lijn,
Thailand wel met dit prestigieus project?
Mocht het lukken, dan maak ik een hele diepe wai !