Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Henk: Het strand is lang. Weet iemand waar het ongeveer is?
- Ger-Korat: In het noordoosten zijn er maar 3 grote steden welke in aanmerking komen voor een stop: Korat, Khon Kaen en Udon. Khon Kaen en Udo
- Johnny BG: Het is dat er vooruitgang in dat gebied is en dat er in sommige plekken daarom best wel leuke restaurants, supermarkten met assort
- GeertP: Ja Erik, nog niet zo gek lang geleden gingen de Nederlandse “koffiekenners”met hun sleurhut achter de auto op vakantie
- Mike: Hahaha Lieven, Waar haal je het toch vandaan, zonder koffiedik te kijken? Jouw verhalen zijn altijd geweldig. Ik heb weer van j
- Erik Kuijpers: Rudolf, prima hoor! Schaf in Thailand dan ook maar alle regionale luchthavens af en de internationale want dat is ook niet voor de
- Rudolf: Wie zijn die mensen die met de HSL naar Sjanghai rijden? Dat is de rijke elite. Wat heeft de gewone Thai aan dat peperdure proje
- RonnyLatYa: Om een jaarverlenging aan te vragen in Thailand is op geen enkel moment digitale kennis nodig. 30 jaar geleden was die er ook n
- Willem: Pattaya
- Erik Kuijpers: Lieven, ik lees het niet maar weet het wél: ik hoef jou geen koffie te schenken met een mini-lepeltje Buisman er in. Dat hadden w
- Rudolf: In het dorp probeer ik de mensen altijd bij te brengen dat hun gedrag ook het gedrag van de hond bepaalt. De mensen hebben een st
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Vakbond wil extra treinen voor Airport Rail Link
Vakbond wil extra treinen voor Airport Rail Link
De vakbond voor spoorwegmedewerkers (State Enterprise Electrified Train Workers Union) wil dat de regering meer treinen koopt voor de Airport Rail Link (ARL), de light-rail verbinding tussen luchthaven Suvarnabhumi en station Phaya Thai in Bangkok.
De lijn wordt nu intensief gebruikt en is nogal storingsgevoelig, ook neemt het passagiersgebruik toe. Gemiddeld maken 77.000 passagiers per dag er gebruik van.
Er zijn negen treinen beschikbaar, maar er worden er elke dag vijf tot zes ingezet, de overige worden in reserve gehouden voor storingen of worden gerepareerd. De zes treinen kunnen maximaal 72.000 passagiers per dag vervoeren. In de spits leidt dat tot overvolle treinen.
Het kabinet keurde eerder een plan goed om in 2013 het materieel uit te breiden, maar de spoorwegen, moedermaatschappij van exploitant SRTET, heeft nog geen extra materieel besteld omdat de regering de nadruk legde op ontwikkeling van de Eastern Economic Corridor.
Vakbondsvoorzitter Chitphol is het daar niet mee eens en wil meer aandacht voor de ARL.
Bron: Bangkok Post
Tja,
Dat is precies wat er ook gaat gebeuren met de verlenging van Mo Chit naar Lam Lukka.
Er komen op dit traject (Phahonyothin Road) maar liefst 18 stations bij en nu is de BTS van Siam naar Mo Chit (8 stations) al overvol. Alleen langere en snel achter elkaar (zoals in Peking) kan deze mensen menigte vervoeren. In het gebied van Lam Lukka, Rangsit, Don Muang tot aan Siam wonen zeker 3 miljoen mensen.
En dan komt de Lat Phrao lijn ook nog op dat spoor te rijden vanaf Central Lat Phrao tot aan Siam.
Ben heel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Die hele noordelijke hoek, zeker 5 miljoen mensen, moeten allemaal via het centrum naar Suvarnabhumi
Airport. Alternatief is de Chiang Wathanna road BTS lijn (moet nog gebouwd worden) door trekken van Min Buri tot aan Suvarnabhumi, maar daar praat niemand over.
This is Thailand, we zien wel als het klaar is.
Groetjes Gerrit.
Wat heeft de bts met de airportlink te maken?
Zover als ik weet wil men de airportlink naar don muang doortrekken en dat men de freqentie tijdens de spits moet opvoeren is duidelijk.
Volgens mij rijdt de expresstrein niet meer dus kan men deze inzetten op de cityline.
Als de airportlink is door getroken naar don muang zullen er naar mijn mening minstens 10 a15 treinstellen bij moeten komen en zijn we van het probleem van de airportbus naar don muang af (verkeerschaos) en zou de airportlink winstgevender zijn.
De bts silomline doortrekken naar sai thai busstation is dringend noodzakelijk.
We zullen zien wanneer dit bij de politici doordringt om bangkok van zijn verkeersinfarkt en lucht vervuili g te verlossen.
Ben