Twee motorrijders uit Nederland ontsnapten gisteren aan de dood toen de bestuurder de controle verloor over de motor waarop ze op Sirirat Rd bij Le Meridien Resort in Karon reden.

“De twee toeristen uit Nederland reden vanuit Karon naar Patong. De bestuurder verloor de controle over de motor en had een frontale botsing met een auto die op de andere rijstrook ujit tegengestelde richting kwam.” zei Lt Col Patiwat van Karon Police Station.

“Beide mensen op de motor liepen verwondingen op en werden naar het Patong ziekenhuis gebracht. Ze zijn nog niet ontslagen, maar ik geloof dat beiden in een redelijke conditie zijn.

“Ik zal later vandaag hun omstandigheden moeten controleren,” zei hij. “Ze droegen allebei een helm en de bestuurder was niet dronken. Ik heb echter nog niet gecontroleerd of hij een rijbewijs heeft”

Volgens de politieman zal de bestuurder van de motor, wiens naam nog niet is bekendgemaakt, worden beschuldigd van roekeloos verkeersgedrag met letselschade als gevolg. Hij zal ook moeten opdraaien voor de schade aan motor en de auto, waarmee het in botsing kwam.

Op het noemen van roekeloos rijgedrag kwamen ook reactie’s op dit bericht, die suggereren, dat het om op hoge snelheid inhalen in een blinde bocht zou gaan.

Bloglezers, die meer informatie over de Nederlandse slachtoffers en het ongeval worden uitgenodigd te reageren.

Bron: Phuket News

19 reacties op “Nederlanders aan dood ontsnapt bij motorongeval op Phuket”

  1. Peter zegt op

    Dit kan een duur grapje worden.
    Verzekering zal denk ik 0.0 uitbetalen.
    Denk dat ze je vastzetten als je niet kunt of wilt betalen.

    PP

    • Ger-Korat zegt op

      Dit klopt niet. Pech voor de motor- en autoeigenaar als ze geen goede verzekering hebben. Zoals vaak dat bestuurders geen geld hebben en het langdurig en kostbaar is om via de rechtbank een claim in te dienen. En dan weer: als er geen geld is of de lieden zijn verdwenen dan houdt het op.

    • stevenl zegt op

      Verzxekering zasl schade aan de motor en tegenligger inderdaad niet betalen, behalve als ze een reisverzekering hadden en motorrijden inclusief schade aan motyorvoertuigen was meeverzekerd. Maar ziektekostenverzekering zal medische kosten vergoeden.

      • Khun Peter zegt op

        Schade aan motorvoertuigen is nooit mee te verzekeren op een reisverzekering.

        • stevenl zegt op

          Klopt, je hebt gelijk, was een onjuiste opmerking van me.

  2. janbeute zegt op

    Dus het zijn niet altijd Thais die ongelukken veroorzaken door roekeloos in te halen .
    Foto is niet erg duidelijk , maar ik denk dat het wel eens om een Harley Davidson touring model ( Elektra glide) kon handelen .
    Gezien het voorwiel en bagage box liggende achter de motor .
    Wordt dan nog een duur grapje .

    Jan Beute .

  3. Walter zegt op

    Dat roekeloze inhalen hebben ze dan zeker in Thailand geleerd want dat is hier schering en inslag. Afgelopen zondag op weg naar Bangkok, bijna geen verkeer op de weg, ik reed daarom gemiddeld 145 km per uur, toch moest iemand mij in een bocht nog ff inhalen, waar hij dus uitvloog. Van vrouwlief moest ik stoppen maar ik had liever doorgereden, dan komt de politie erbij en na een uur mag je weer verder rijden. Ik had er niets mee te maken maar toch moet ik iets verklaren en mijn opmerking dat die klojo te hard reed werd me niet in dank afgenomen.

    • Leo Th. zegt op

      Verstandig van je vrouw om je te laten stoppen. Begrijp best dat je er niet betrokken bij wilde worden maar als getuige van het ongeluk is het logisch en van belang dat je verklaring door de politie opgenomen wordt. Ik lees in je reactie dat er weinig overig verkeer was en hoewel je geen verdere mededelingen doet of degene die jou inhaalde en zijn eventuele passagier(s) gewond raakte(n) zou je zelfs strafbaar zijn wanneer je hem (n) aan hun lot overliet. Hoewel ik beslist niet de leermeester wil uithangen meen ik toch dat jij zelf ook veel risico nam door met een gemiddelde snelheid van 145 km/u te rijden, wat wellicht impliceert dat je pieken van boven de 150 had. Heb zelf een keer in Thailand een klapband met mijn huurauto gehad bij een snelheid van zo’n 110 km/u. Was gelukkig de achterband en ik slaagde erin om de auto op de weg te houden maar dat was met een hogere snelheid waarschijnlijk niet gelukt. Nu weet ik ook wel dat met name op de autoweg tussen Bangkok en Chonburi de snelheden van relatief veel auto’s zeker de 150 passeren maar als ik jou was zou ik dat rijgedragedrag niet kopiëren. Qua tijd maakt het nauwelijks uit maar de kans op een ongeluk wordt vele malen groter. Wens je nog vele veilige kilometers in Thailand en mijn complimenten aan je vrouw voor haar verstandige keuze.

      • rentenier zegt op

        Ik lees hier dat iemand ’n landgenoot de les gaat leren dat hard rijden niet verstandig is omdat hij zelf niet in staat was om z’n voertuig onder bepaalde omstandigheden in bedwang te houden. We zijn niet allemaal hetzelfde en hebben dus niet allemaal dezelfde kwaliteiten en de voertuigen ook niet. Ik rij zelf hard en 20 jaar schadevrij in Thailand omdat ik niet roekeloos rijdt en m’n voertuig uit den treuren ken inclusief technische staat. Degene die hier schrijft net voor ’n bocht 145 km als snelheid op z’n teller te hebben gehad, weet heus wel dat hij ’n wet overschreed, daar hoeft geen opmerking over te worden gemaakt. Het ging over wel- of niet stoppen. Ik zou alleen gestopt hebben om die verongelukte eens recht in z’n gezicht te zeggen wat voor ’n idioot die was en mij ook in gevaar had gebracht. Dat z’n situatie eigen schuld betreft en ik zou weer vertrokken zijn. Fout! ik weet het maar ik zie niets anders dan idiote voertuigen en bestuurders in Thailand en kan dat toch niet veranderen maar pas me aan.

    • Ger-Korat zegt op

      Welke verkeershufter rijdt in Thailnd 145 terwijl 90 tot 100 de maximale snelheid is. En als je betrokken bent, in de ruimste des woords, dan dien je te stoppen en wachten op de politie. Want misschien ben jij wel indirekt de oorzaak van het ongeluk. Je had er dus wel degelijk mee te maken en dat je ook nog beledigend over anderen uitlaten kan je bijvoorbeeld direkt 5000 baht boete opleveren, ken voorbeelden hiervan.

    • stevenl zegt op

      Als je gemiddeld 145 km/h reed heb je mijns inziens geen recht van spreken als het gaat over roekeloos rijden.

      • Ger-Korat zegt op

        Ben het met je eens. Vooral in Thailand draait men vanaf zijwegen de grotere weg op en er zijn geen invoegstroken waarop het invoegend verkeer snelheid kan maken. Eveneens bij de u-turns. In beide gevallen zal er maar een onverlaat aankomen die 50% boven de toegestane snelheid rijdt, ja dan gaat een normale inschatting van de situatie verloren door het gedrag van een wegpiraat.

    • Sommeil zegt op

      145 km/h is ook wel serieus boven de toegestane snelheid.
      Wel correct dat U bent gestopt. Hulp bieden bij een ongeval is ook in Thailand “normaal”

  4. jan scheys zegt op

    Geen alleenstaand voorval.
    Pukhet is in het binnenland erg bergachtig en elk jaar verongelukken er mensen omdat ze die steile bergen verkeerd inschatten. Wat ook een grote rol speelt is dat mensen een motorfiets huren maar zich thuis alleen maar met de wagen verplaatsen en dat is heel anders rijden. Zo moet je in een bocht meehellen met de motorfiets en anders rijdt die rechtdoor en rijdt die met u en niet andersom. Dat is er volgens mij hier gebeurd al weet men het nooit..
    Men denkt veel te vlug dat men met zo’n ding kan rijden als men met de auto kan rijden. Gebrek aan rijervaring met een motorfiets zal hier dan ook wel aan de basis gelegen hebben waarschijnlijk…

  5. lung addie zegt op

    Als fervent motorrijder doet het me steeds leed als ik verneem dat opnieuw een motorrijder betrokken was bi een zwaar ongeval. Volgens de beschrijving zou het een frontale botsing geweest zijn met een tegenligger op het andere rijvak. Dus geen twijfel over wie de schuldige is. De beschuldiging van “roekeloos rijgedrag” wordt in Thailand praktisch altijd toegepast tegenover de schuldige aan het ongeval. Of die nu te snel reed of niet doet in deze beschuldiging niets ter zake, het is een standaardbeschuldiging.
    Ik hoop voor de slachtoffers dat ze geen te zware letsels overhouden aan het ongeval en ze met alles betreffende verzekering en rijbewijs in orde zijn. De kosten zullen wel enorm hoog zijn: die motor is enkel nog goed voor schroothoop, de schade aan de tegenpartij, hospitaalkosten plus al de rest die er gaat bijkomen….. Dit zal een heel dure toeristische uitstap worden.

    • Fransamsterdam zegt op

      Gisterenochtend (in the early hours of) een zware motorfiets bestuurd door Rus in Pattaya tegen een ik meen Koreaanse toerist aan. Bestuurder dood, passagier (Thaise bargirl) dood en Koreaan dood.
      Triest.
      Overigens is het verdomd lastig om een frontale botsing te hebben met een tegenligger op een ander rijvak, maar ik snap wat je bedoelt.

  6. Phuket Scooter Rental zegt op

    Niks nieuws, dagelijkse kost. Volgende aub.

  7. Guy zegt op

    Klapbanden zijn hier ook vaak de oorzaak

  8. rentenier zegt op

    27 jaar geleden toen ik op Phuket bij iemand achter in de auto zat en in het donker iemand bewegingsloos op een bochtige bergweg zag liggen, vroeg ik ze om te stoppen want ik wou me over die bewegingsloze persoon gaan bekommeren maar men wou niet stoppen en vertelde me om niet te gaan helpen want misschien wordt je er van beschuldigd van een ongeluk veroorzaakt te hebben of diegene blijkt je in de val te hebben gelokt en zegt tegen de politie dat je ’n gouden ketting hebt gestolen….. kortom, Thai vertrouwen elkaar niet. Sindsdien gedraag ik me voor mijn gevoel asociaal (als ex-hulpverlener) en bemoei mij niet met anderen en helaas, laat ze aan hun lot over om bestwil, zelf bescherming. Ik weet het! Vanuit ons perspectief handel ik verkeerd maar pas me aan. Integreren heet dat toch?


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website