Ik zou graag uw advies willen over mijn wisselende bloeddruk. Ik ben een man, 63 jaar, 1.85 meter lang, 67 kilo (geen typefout). Ik rook 10 sigaretten per dag, drink twee bier per dag en gebruik geen medicijnen. Ik loop elke dag een half uur in een flink tempo, en ben zuinig met zout.
Ik heb reeds een tijdlang problemen met dikke voeten en onderbenen. Ik neem hiervoor het medicijn Furosemide om het vocht uit mijn onderbenen te houden. Indien ik op de plaats druk met mijne vinger, ontstaat er een gaatje.
Nu tot mijn nieuw probleem over evenwichtsstoornis. Sinds 4/5 maanden heb ik dit en ben al 3 keer bij een KNO-arts gewest en hij zei niets aan de hand.
Vraag aan huisarts Maarten: Is Myositis de oorzaak van het been van mijn Thaise vriendin?
Ik schreef al eerder over het been van mijn vriendin waarvan u dacht mogelijk trombosis. Nu het legerziekenhuis in Warinchamrab bezocht. Helaas is mijn Thais rudimentair maar ik probeer toch een beeld te schetsen hoe een en ander verliep.
Ik gebruik een ARV behandeling nu 1 jaar en ben al 10 maanden met non detectable viral load. Ik gebruik 3 soorten pillen, maar de dokter in het ziekenhuis vroeg mij of ik dat wil veranderen. hij zegt niet duidelijk waarom. Heeft u enig idee waarom hij dat zou willen? Voorlopig voor 6 maanden nieuwe voorraad zelfde pillen gekocht voor 9.400 baht.
Gebruik al meer dan 30 jaar hardplastic katheters van het merk Lofric. Mijn verbruik varieert van 3 tot 5 per dag. Deze katheters neem ik normaal zelf mee naar Thailand, ook als ik voor een half jaar met mijn vrouw naar Thailand ga.
Ik was van de week in de stad en moest ongeveer 100 meter lopen, ik voelde mij niet goed en mijn hartslag ging naar 150 (normaal 60) ik ben gaan zitten in mijn auto en naar een paar minuten was het weer normaal. Kunnen medicijnen daarvan de oorzaak zijn?
Ik vlieg vanavond naar Europa en heb deze week een ELISA test gedaan. Ik stuur u het resultaat hierbij. Er is geen ImG aangetroffen, dat wil volgens mij zeggen dat ik geen Covid-19 heb of gehad heb en derhalve zullen er ook geen antistoffen IgG aangetroffen zijn. Dan wordt er nog iets vermeld van Neutralizing. Ik heb het lab gevraagd dit te verklaren. Gisteravond laat heb ik dit pas ontvangen. Ook de comments heb ik gevraagd in het Engels te vertalen.
Ik heb de laatste tijd geen energie meer om iets te ondernemen. Ik moet mezelf echt forceren om mijn hobby (knutselen, repareren en creëren). Ik slik op dit moment helemaal niets, ben 80 kg, 177 cm hoog en bloeddruk ongeveer 65/140. Eet heel weinig en heb de laatste 4 dagen last van diarree, eet veel fruit, o.a. mangostone. Kan ik hier iets aan doen of moet ik gewoon aanvaarden dat ik ouder word?
Vraag aan huisarts Maarten: Problemen met linkerbeen
Een vraag betreffende mijn vriendin. Sinds enkel maanden problemen met de kracht in het linkerbeen. Bij belasting is er ook pijn. Geen rugprobleem.
Eergisteren ging het mis. Terwijl ik mijn golfclub ophief verloor ik mijn evenwicht en voelden mijn benen als spaghetti aan. Het was gewoon niet meer mogelijk om verder te spelen.
Al voor mijn komst naar Thailand was ik een liefhebber van pikant eten. Zolang ik mij kan herinneren heb ik last gehad van brandend maagzuur, en Rennies waren dan ook op alle denkbare strategische plekken op voorraad.
Ik ben 67 en geen ‘normale’ klachten, gezond en beweeg voldoende Ik heb sinds een dag of tien last van slecht geurende zweetvoeten, nog nooit in mijn leven last van gehad.
Maarten Vasbinder woont in de Isaan. Zijn beroep is huisarts, een vak dat hij grotendeels heeft uitgeoefend in Spanje. Op Thailandblog beantwoordt hij vragen van lezers die in Thailand wonen. Heb je zelf een vraag aan Maarten en woon je in Thailand? Stuur deze naar de redactie: www.thailandblog.nl/contact/ Het is van belang dat je de juiste informatie geeft zoals: Leeftijd Klacht(en) Voorgeschiedenis Medicijngebruik, ook supplementen etc. Roken, alcohol Overgewicht Eventueel: laboratoriumuitslagen en ander onderzoek Eventueel bloeddruk …
Zijn er preventieve testen – zoals PSA voor prostaatkanker – om tijdig pancreaskanker te ontdekken?
Dr. Maarten heeft zijn opinie gegeven over Covid, en Covid-vaccinaties op 19 maart jl. Ik kon me heel erg vinden zijn waarnemingen. Nu we inmiddels weer weten over de bijwerkingen van Pfizer en Astrazeneca, wellicht ook m.b.t. Sinovac en Sinopharm, zou ik het erg op prijs stellen nog eens zijn mening te horen.
Vraag aan huisarts Maarten: Moet ik met Warfarine stoppen als ik een Covid-19 vaccinatie krijg?
Ik neem ongeveer 2 jaar Warfarine (een antistollingsmiddel). En bij deze is mijn vraag, moet ik een paar dagen stoppen voor ik een inspuiting krijg tegen het coronavirus?
Helaas krijg ik nu te maken met het Carpaal Tunnel Syndroom en dat is best wel lastig, pijnlijk en houdt me uit de slaap. Ik maak enige oefeningen met de hand en de pols maar het wordt niet echt beter. Een keertje kreeg ik een cortison spuit maar daar wil ik geen gewoonte van maken.
Vraag aan huisarts Maarten: Overmatig transpireren
Ik heb mijn hele leven veel getranspireerd, en hier in Thailand ook iets meer, maar de laatste drie maanden is het zweten met zeker 100% toegenomen. Bij lichte inspanning of even in de zon, een wandeling 4 minuten naar 7-Eleven en ik ben uit te wringen.
Vraag aan huisarts Maarten: Moet ik stoppen met mijn medicatie voor een Covid vaccinatie?
Ik wil de Covid injectie gaan halen (24e juni) Sinovac of AstraZeneca. Nu word er beweerd of aanbevolen alhier dat ik moet stoppen met medicatie voor mijn injectie. Is dat zo?






