Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Dirk: Halve prijs vanaf 60 jaar, bij aankoop individuele tikketten.
- RuudB: De grootheidswaanzin slaat weer toe blijkbaar…en uiteraard aangewakkerd door de chinezen die er weer gretig een project will
- Han: Onderwijs in Isaan is echt niet overal slecht. In Bandung/Udon Thani staat een privé school die onderwijs van lagere t/m middelba
- polle: Wij hebben 3 jaar geleden voor een hypotheeklening geïnformeerd in een Belgische bank voor een woning in Thailand. Belgische bank
- Roelof: Hoi Bert, Wij hebben drie meisjes in huis van 9,10 en 5 jaar, omdat vader en moeder uit beeld zijn. Ze gaan naar een overheid
- bert: De tochten zijn inclusief maaltijden en drankjes. Geldt in deze trein ook het alcoholverbod?
- Bastiaan: Hou er wel rekening mee dat de rekening maar op 1 telefoon functioneert. Bizar maar ben ongeveer alle banken af geweest om dat te
- René: Stijging van de zeespiegel? Hoeveel millimeter is dat de laatste eeuw? De bangmakerij heeft wel heel veel mensen in hun greep. CO2
- Hugo: Lijdt Thailand ook al aan hoogheidswaanzin? Dat moet al een wolkenkrabber zijn van bijna 1000 meter hoog.
- Jan Hoekstra: Dat is een goed idee zeg, nog een warenhuis, ik kan er moeilijk 1 vinden. Deze man denkt totaal niet aan de natuur, alleen maar be
- Niek: Ha,ha : “Ik heb de grootste”, schijnt de premier te bedoelen. En zal het enig verschil maken voor de miljoenen ouderen in Tha
- Dick: Klopt, 65 jaar. Excuus, ik had een verkeerde website bekeken.
- Jozef: Formule 1 race in de straten van Bkk !! Het hoogste gebouw ter wereld, nieuwe luchthavens, bruggen, terminals voor grotere cruise
- RonnyLatYa: Hopelijk is het af voor Bangkok zelf weg is. ;-) https://www.bangkokpost.com/thailand/general/2499786/bangkok-is-still-sinking
- Dolf: Gewoon afspraak maken op de Thaise ambassade in Brussel voor info.
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Van alles mis met Rampschip Phoenix
Van alles mis met Rampschip Phoenix
Er blijkt van alles mis te zijn met het rampschip de Phoenix die in juli in Phuket kapseisde waarbij 47 Chinese toeristen verdronken. Duitse en Chinese scheepvaartdeskundigen hebben het schip onderzocht en komen tot de conclusie dat het schip op veel punten niet voldeed aan de normale eisen en nooit goedgekeurd had mogen worden.
Zo is de boot niet gebouwd op een scheepswerf maar in een machinewerkplaats. Het schip had maar een waterdicht schot, in plaats van vier. De glazen vensterruiten voldeden niet. De motor van de boot was niet standaard. De romp van de boot was niet op de juiste wijze uitgebalanceerd, daarvoor waren betonblokken gebruikt. Verder had er een bouwtekening van 40 tot 50 pagina’s moeten zijn, maar die bestond uit slechts uit 4 tot 5 pagina’s.
Commissaris Surachate van de Immigration Police zegt dat functionarissen en anderen die bij de bouw betrokken waren, hun baan zullen verliezen. Ook het personeel werkzaam bij het Marine Department van Phuket gaat vervolgd worden wegens nalatigheid.
Na de ramp zakte het toerisme uit China fors in, waardoor Thailand serieuze economische schade opliep.
Bron: Bangkok Post
En nu volgt een onderzoek van alle andere schepen, die in Thailand rondvaren en mogelijk net zo gevaarlijk zijn?
Ik vermoed van niet.
“En nu volgt een onderzoek van alle andere schepen, die in Thailand rondvaren en mogelijk net zo gevaarlijk zijn?
Ik vermoed van niet.”
Is op Phuket al maanden geleden gedaan, nadat Phoenix was gezonken.
En hoeveel zijn er toch goedgekeurd, m.n. gezien de vele losse inlegvellen met “1000” erop in de documentenmap ?
En wat waren de resultaten van dat onderzoek? Alleen met de Phoenix was wat mis? Wie heeft het onderzoek uitgevoerd?
De toegang tot de machineruimte via het duikplatform is op alle boten gesloten.
Ballast is heel normaal, marine ruiten die niet springen is ook standaard, die ruiten zijn erg sterk om de druk van het water te kunnen weerstaan. En een vrachtautomotor is ook geen enkel probleem, alhoewel dat voor nieuwe boten nu niet meer is toegestaan.
Naar mijn inschatting is er water in de machinekamer gekomen door de deuren op het duikplatform, die deuren stonden altijd open voor ventilatie, te veel voor de pompen. Daardoor zijn de motoren gestopt, en had de boot geen kans meer in slecht weer.
Ik zou willen dat de regering zou besluiten om alle schepen in Phuket aan wal te houden en dezelfde experts al deze schepen te laten beoordelen. Als alles ok is dan kan het schip weer in gebruik worden genomen.
Kost dat niet een hoop geld? Ja, dat kost geld maar minder dan de schade die het land als geheel lijdt door het slechte imago van de (veiligheid van de) vloot. De Thaise overheid moet laten zien aan de toeristen (van welk land ook) dat men de lessen leert van gruwelijke en vermijdbare ongelukken.
Als ervaren zeezeiler heb ik mij keer op keer verbaasd om de onwetendheid van het personeel op de diverse ferries, longtails, enz.enz.
Ze kunnen soms niet eens een behoorlijke knoop leggen!
Het gaat niet om het imago van Thailand of de financiële schade door afname van het aantal toeristen. Dat moet secundair zijn. Het moet gaan over het vermijden van meer doden. Praten over het imago vind ik beslist een belediging voor de overledenen.