Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Eddy: Ik hoef niet op mijn gewicht te letten als ik in Thailand verblijf. Daarentegen kom ik in NL makkelijk 5kg aan na een verblijf van
- Wim: Voor degenen onder ons die willen weten waar Thailand op af stevent is de opinie van een Thai econoom interessant. Vandaag in Bang
- Wim: Niet met je eens. Aangezien een groot aantal echtgenotes van ons gepensioneerden met de uitrol van de digital wallet te maken krij
- Willy: 500.000.000.000 THB ofwel 13.000 miljoen euro. Een duizelingwekkend bedrag. De politici die dit bedacht hebben, hebben geen enk
- Peter (redactie): Beste Erik, Je leest het verkeerd, er staat: Slechts 9 procent haalt de 70 jaar, zonder chronische ziektes. Dus maar 9 procent bl
- Marc: Man, man, man wat een uitleg en vooroordelen. Ik lig van dit alles niet wakker, integendeel. Iedereen weet maar al te best dat
- Louis: Mijn vriendin heeft nu al die applicatie op haar mobiele telefoon. dat heeft zij mij vol trots getoond. Had ze via TikTok geregeld
- Rick: Bedankt voor je reactie Ronny en ook voor je leuke anekdote. Over aanpassen gesproken: een tijdje geleden had ik een kennis op b
- Rick: Dank voor de reactie, Frans. Eigenlijk rijdt vrouwlief liever in Thailand rond dan in Nederland waar ik de laatste jaren het roer
- Menzo: Het enige juiste antwoord op de vraag van E. De meeste antwoorden gaan uit van vooroordelen. Eduard schrijft: Ik heb het idee dat
- Erik Kuijpers: Pas gezond eten na je 39e? Nou, dan wist mijn moeder het toch wel beter hoor. Het was thuis allemaal gezond en vers en dat werd on
- Chris: Je hoeft geen top-econoom te zijn om te bedenken dat een financiële injectie van 500 Miljard Baht (50 miljoen burgers die elk 10.
- Ronny Phang Khen: Inderdaad, zo herkenbaar, mooi verhaal Rick. Ook voor ons, het is veel fijner om als je een warm onthaal krijgt op de luchthaven
- FrankyR: Ik neem aan dat je Eduard bedoelde? Verder heb ik gedegen kennis van Thailand. Natuurlijk is 8k niet echt leefbaar. Maar Eduard k
- Hans Pronk: Beste Eduard, Je bent mogelijk bang dat er misbruik gemaakt wordt van je goed(geefs)heid. Het hangt echter helemaal af van je ins
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Van alles mis met Rampschip Phoenix
Van alles mis met Rampschip Phoenix
De Phoenix na berging
Er blijkt van alles mis te zijn met het rampschip de Phoenix die in juli in Phuket kapseisde waarbij 47 Chinese toeristen verdronken. Duitse en Chinese scheepvaartdeskundigen hebben het schip onderzocht en komen tot de conclusie dat het schip op veel punten niet voldeed aan de normale eisen en nooit goedgekeurd had mogen worden.
Zo is de boot niet gebouwd op een scheepswerf maar in een machinewerkplaats. Het schip had maar een waterdicht schot, in plaats van vier. De glazen vensterruiten voldeden niet. De motor van de boot was niet standaard. De romp van de boot was niet op de juiste wijze uitgebalanceerd, daarvoor waren betonblokken gebruikt. Verder had er een bouwtekening van 40 tot 50 pagina’s moeten zijn, maar die bestond uit slechts uit 4 tot 5 pagina’s.
Commissaris Surachate van de Immigration Police zegt dat functionarissen en anderen die bij de bouw betrokken waren, hun baan zullen verliezen. Ook het personeel werkzaam bij het Marine Department van Phuket gaat vervolgd worden wegens nalatigheid.
Na de ramp zakte het toerisme uit China fors in, waardoor Thailand serieuze economische schade opliep.
Bron: Bangkok Post
En nu volgt een onderzoek van alle andere schepen, die in Thailand rondvaren en mogelijk net zo gevaarlijk zijn?
Ik vermoed van niet.
“En nu volgt een onderzoek van alle andere schepen, die in Thailand rondvaren en mogelijk net zo gevaarlijk zijn?
Ik vermoed van niet.”
Is op Phuket al maanden geleden gedaan, nadat Phoenix was gezonken.
En hoeveel zijn er toch goedgekeurd, m.n. gezien de vele losse inlegvellen met “1000” erop in de documentenmap ?
En wat waren de resultaten van dat onderzoek? Alleen met de Phoenix was wat mis? Wie heeft het onderzoek uitgevoerd?
De toegang tot de machineruimte via het duikplatform is op alle boten gesloten.
Ballast is heel normaal, marine ruiten die niet springen is ook standaard, die ruiten zijn erg sterk om de druk van het water te kunnen weerstaan. En een vrachtautomotor is ook geen enkel probleem, alhoewel dat voor nieuwe boten nu niet meer is toegestaan.
Naar mijn inschatting is er water in de machinekamer gekomen door de deuren op het duikplatform, die deuren stonden altijd open voor ventilatie, te veel voor de pompen. Daardoor zijn de motoren gestopt, en had de boot geen kans meer in slecht weer.
Ik zou willen dat de regering zou besluiten om alle schepen in Phuket aan wal te houden en dezelfde experts al deze schepen te laten beoordelen. Als alles ok is dan kan het schip weer in gebruik worden genomen.
Kost dat niet een hoop geld? Ja, dat kost geld maar minder dan de schade die het land als geheel lijdt door het slechte imago van de (veiligheid van de) vloot. De Thaise overheid moet laten zien aan de toeristen (van welk land ook) dat men de lessen leert van gruwelijke en vermijdbare ongelukken.
Als ervaren zeezeiler heb ik mij keer op keer verbaasd om de onwetendheid van het personeel op de diverse ferries, longtails, enz.enz.
Ze kunnen soms niet eens een behoorlijke knoop leggen!
Het gaat niet om het imago van Thailand of de financiële schade door afname van het aantal toeristen. Dat moet secundair zijn. Het moet gaan over het vermijden van meer doden. Praten over het imago vind ik beslist een belediging voor de overledenen.