Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Bert: Woon in een moo baan. Zou niet anders willen. Zwembad, fitness aanwezig. Betalen +/- thb 25.000 per jaar. 2x per week vuilni
- Cornelis: Inderdaad , wat de aankoop van een condo betreft ontbreken er enkele zaken. Direct van de projectontwikkelaar kopen zoals in het a
- Rob V.: Een หมู่บ้าน (mòe-bâan, lage toon – dalende toon) of op zijn Engels moo-baan vertaald zich “groepje,
- Chris: Als het een echte cooperatie is, is het doel eigenlijk altijd om gezamenlijk als leden sterker te staan in de markt waarin men zic
- pjotter: Is een “moo baan” niet een dorp ? Heb altijd begrepen dat dit nu juist het grote verschil is met een ‘gated comm
- Louvada: Dit thema is op zich idd niet eenvoudig maar niet onoverzichtbaar. Maar alles is niet verteld de vraag is verder nog, wat kan er g
- Rebel4Ever: Zeer uitgebreide uitleg, maar ik mis alle informatie omtrent een Juristic Person; belangrijk voor zowel een condo als een Moo-baan
- Ad: Beste lezers, Je kan gewoon een vrijstaand of rijtjes huis kopen met grond als de buitenlander getrouwd is met een Thaise partner
- Mr.Bojangles: Hartelijk bedankt voor dit zeer uitgebreide artikel!!
- JosNT: Ik had een gelijkaardige ervaring. Mijn twee eerste Thailandreizen waren georganiseerd door het Zwitserse ‘Hotelplan’
- Hans Bos: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Herman B.: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Jos M: Toen mijn Thaise vrouw in 2016 voorstelde om een vrijstaand huis te laten bouwen vroeg ik haar waarom geen huis kopen in een Moo B
- Chris: Hier worden wel veel zaken op een grote hoop gegooid en daarmee verdwijnt wel de nodige nance: 1. De strijd tussen traditie en mo
- Arno: Zou het ook zo kunnen zijn dat de Thaise jeugd zich niet meer laat knechten door de oude garde? ooit werd de Nederlandse burger o
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Nieuwjaar met ‘seven dangerous days’: Toch meer doden!
Nieuwjaar met ‘seven dangerous days’: Toch meer doden!
Ondanks de strengere maatregelen van de Thaise overheid tellen de ‘seven dangerous days’ meer doden dan vorig jaar. Vooral tijdens nieuwjaarsdag ging het goed mis. Het resultaat: 75 dodelijke verkeersslachtoffers.
Controleposten waar functionarissen controleren op alcoholgebruik en het in beslag nemen van voertuigen, het heeft niet bijgedragen tot minder verkeersdoden.
De wederom schokkende cijfers:
- Aantal verkeersongelukken: 2.338 (vorig jaar 2.104).
- Aantal doden: 253 (vorig jaar 227).
- Aantal gewonden: 2.412 (vorig jaar 2.163).
De provincies met het grootste aantal doden zijn Nakhon Ratchasima, Chiang Rai, Songkhla en Pathum Thani (elk negen), In Chiang Mai vielen de meeste gewonden: 91.
Bron: Bangkok Post
Niet alleen de drank is in Thailand een probleem in het verkeer,zelfs de compleet nuchtere automobilist heeft bij het besturen van een auto zijn eigen gevaarlijke methoden. In geheel de familie van mijn vrouw weet niemand hoe hij bijv.een handrem bedienen moet,laat staan dat ze weten waar hij eigenlijk voor dient.
Velen vinden het dragen van een veiligheidsgordel overbodig,omdat ze zich zelf tot de betere chaufeurs rekenen. Iemand die stomdronken is,kruipt gerust achter het stuur,en verdedigd zich met het feit, dat hij hoogstens 10km te rijden heeft. Dat je op de eerste 200m reeds een dodelijke ongeluk veroorzaken kunt, houden de meesten voor overdreven of haast niet mogelijk. Een z.g.n. M.P.U.onderzoeking naar Duits model,beter bekent als ,,idiotentest” zou bij invoering in Thailand,de straten erg rustig maken,omdat velen psychisch eigenlijk niet in staat zijn een auto te rijden,afgezien of dit met ,of zonder alcohol gebeurd.
quote: “Controleposten waar functionarissen controleren op alcoholgebruik en het in beslag nemen van voertuigen, het heeft niet bijgedragen tot minder verkeersdoden.” inderdaad niet in vergelijking met het vorige jaar maar wellicht heeft het toch wel een aantal dodelijke slachtoffers voorkomen (dat de cijfers zonder deze maatregelen nog veel schokkender zouden zijn…..). Wat in Amerika gaande is met de wapenwet zou in Thailand wellicht een goed idee voor het autobezit zijn…..(b.v. regelmatig testen of iemand geestelijk nog in staat is een auto te besturen), voor sommige Thai is een auto namelijk een dodelijk wapen…
Als je de cijfers zo beleest zou je haast denken dat ze het er om doen in Thailand. Triest zoveel ongelukken.
Mijn vrouw heeft een aantal jaren geleden in Thailand haar rijbewijzen gehaald en dat van die handrem wordt ze gewoon aangeleerd. Ondanks mijn uitleg over het gebruik van de handrem is ze ervan overtuigd dat de rijleraar gelijk heeft en ik niet. Het is vechten tegen de bierkaai. Ze blijft het gewoon zo doen. Achter in de auto is het gebruik van veiligheidsgordels niet verplicht en wordt er niet voor bekeurd. Lekker inconsequent.
Ik zag van de week op tv dat er een auto werd voortgeduwd over de rijbaan met een man achter het stuur, langs een politiecontrolepost op o.a., drank rijders. Kennelijk zonder draaiende motor. Ze konden gewoon door gaan. In Nederland is er in dit soort situaties een feitelijk bestuurder en net zo strafbaar wanneer hij of zij niet aan de eisen voldoet. Er wordt achter het stuur gezeten en bedient etc. Dus zou gewoon moeten gecontroleerd en laten blazen.
Zelfs het aanstalten maken, zoals achter het stuur plaats nemen en de sleutel in het contact doen is al voldoende om op te treden.
Wat de regels hiervoor in Thailand zijn weet ik niet. Maar ja met regeltjes hebben toch vele Thaise mensen weinig op. Gewoon doen wat je wil en zeker in het verkeer. Deze mensen leg je niet de regels op maar laat je in hun waarde, zoals een bekend Nederlands liedje luidt. (Vijtien miljoen mensen die leg je niet de regels op maar laat je in hun waarde.) Het is eigenlijk dus weer niet zo verschillend in het mondiale denken.
Volgend jaar weer gaan voor een nieuw record met verongelukten en niets nieuws onder de zon. Afwachten dus.