De grote warenhuizen in Thailand concurreren hevig met elkaar om de gunst van consumenten tijdens het komende Chinese Nieuwjaar. Ze proberen elkaar af te troeven met speciale kortingsacties, die 50 miljard baht aan omzet moet opleveren.

De vier grootste warenhuizen: Central, de Mall Group, Robinson en Big C, investeren 1 miljard baht voor speciale acties. Klanten kunnen onder andere auto’s en vakantie winnen. De actieperiode loopt vanaf nu tot half februari.

Op 28 januari begint het nieuwe Chinese jaar van de Haan.

Tijdens het Chinese nieuwjaar wordt er voornamelijk veel geld uitgegeven aan eten, cadeaus, decoratie en kleding. Thailand heeft veel inwoners met Chinese voorouders die het nieuwjaar uitgebreid vieren.

Bron: Bangkok Post

3 reacties op “Chinees Nieuwjaar: Warenhuizen pakken uit met kortingsacties”

  1. l.lagemaat zegt op

    De Yaowarat Road in Chinatown geldt als het centrum van de Chinese nieuwsjaar vieringen.
    Ook de provincie Nakhon Sawan staat bekend om zijn feestelijke vieringen.

  2. Jan Verduin zegt op

    Hier in Pattaya nauwelijks nog een rood T-shirtje met een haan erop gezien.

  3. theoS zegt op

    Kortingsacties? Mijn vrouw klaagt er elk jaar, ook dit jaar, over dat met Chinese Newyear alles een stuk duurder wordt. Ik noem dat prijs gouging. Acties inderdaad.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website