Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- andrew van schaik: Pad Ka Pao? Betekent gebakken basilicum. Snapt geen mens wat je wilt eten. Op de foto zie ik: Muh pad bai khapao, kai dow. Dat sn
- Jos M: Ik lees” De Brusselse route, voor het eerst gelanceerd in november 2011, onderging door de wereldwijde pandemie een tijdelij
- Arno: Diverse keren vanaf Frankfurt met Thai Air gevlogen naar BKK, qua prijs zijn ze stukken goedkoper als Lufthansa en als KLM vanaf A
- kees: rechtstreeks bij de maatschappij geboekt of via een reisbureau?
- Nonkelwin: Wij zijn ook twee weken terug met Thai Airways van BKK naar FRA gevlogen, maar dan wel in Economy. De vlucht was ok, maar de servi
- JV: Als je met een Thaise persoon reist, mag je door de immigratie voor Thaise nationaliteit.
- Stef Meulenberg: Idd wij ook net terug van Bangkok de Business class was buiten de prijs niets volgende keer lekker met de Emirates die weten wat s
- Frank: Hoi Ed, wou hier even op reageren! Ik had mijn ticket in de Corona tijd geboekt via budget air. Heb vorige maand zelf nog eens gep
- RonnyLatYa: Het zijn ook in BE/NL niet allemaal kinesisten die langdurig geschoold zijn …. Ook in BE/NL vind je korte massagecursusse
- RonnyLatYa: Goed zo. Doen. Meer plaats voor diegene die wel voor Thai kiezen. Heb trouwens wel het geld van 2 tickets terug gekregen.
- Geert: Dan heb jij geluk gehad. Na heel fel aandringen (bijna wekelijks mailen) heb ik pas na 4 jaar mijn ticket terug betaald gekregen&
- Bert: Je kunt gewoon achter je vrouw aansluiten
- Kees: Ook in keng karie, gele curry.
- Berbod: Zo’n 105 km noordelijk ligt Nakhon Phanom, eveneens aan de Mekong. Ik vind dit toch een leukere stad dan Mukdahan zeker in h
- JAN: Idd, ze volgen 1 week kursus in Wat Pho of elders en hebben een diploma. In BE/NL doen ze er 4 of 5 jaar over aan de Univ om hun m
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Belgische motorrijder (39) komt om bij ongeluk in Phuket
Vanochtend om 6 uur plaatselijke tijd heeft politie van Chalong op Wiset Road in Rawai het lichaam aangetroffen van een 39-jarige Frederik Maes uit België. Het slachtoffer had ernstige wonden op zijn buik, knieën en linkerbeen en bloede uit mond en neus.
Waarschijnlijk is het lichaam van de man tegen de vangrails aan geklapt, gezien de bloedsporen. De motor was verplaatst naar de kant van de weg. er werd geen helm ter plaatse gevonden. Het levenloze lichaam is overgebracht naar het Vachira Phuket-ziekenhuis. De politie merkte op dat zijn lichaam veel tatoeages had.
Volgens de politie is de motorrijder met hoge snelheid van Rawai naar Chalong gereden. Het ongeluk gebeurde bij een steil deel van de weg, in een bocht. Waarschijnlijk heeft hij eerst de vangrails geraakt en is toen midden op de weg terecht gekomen.
Bron: The Thaiger
Dit is dan weer eens een voorbeeld wat hier zo al dagelijks afspeelt op de Thaise wegen .
Met dit enige verschil dat deze jongeman het nieuws wel gehaald heeft .
Denk maar niet dat alle dodelijke ongevallen waarbij Farangs betrokken zijn in het nieuws komen .
Om van de Thais die dagelijks in het verkeer omkomen maar te zwijgen .
Jan Beute .
Vreemd maar de laatste 3 dagen zijn er op de tiwanonroad erg veel ongevallen geconstateerd.
Er zijn wel degelijk zwaargewonden en doden gevallen.
Het is ook nog steeds verbazingwekkend dat er snoeihard gemanoeuvreerd wordt tussen auto’s etc de door.
Ook de functie van licht is veelal onbekend.
Een helm wordt ook niet gebruikt. De problematiek zit hem voornamelijk dat ze alle rijbanen gebruiken en vsn links naar recht rijden zonder te beseffen dat een auto ook uit kan wijken.
Het tegen het verkeer in rijden is ook vaak aan de orde.
Links inhalen en dan niet letten op de richtingaanwijzer van de links afslaande auto is ook vaak aan de orde.
Maar desondanks altijd triest.
over wie heb je het nou? Het gaat in dit geval over een Belg die met z’n motor op een moeilijke of gevaarlijke weg is verongelukt. Ik zal niet vooroordelen over iemand met veel tatoeages en nog vrij jong maar lees niets over het motortype, of het ongeluk eenzijdig was, dus waarschijnlijk de schuld aan niemand anders te geven? is er alcohol in het spel? tijdstip dat het gebeurde, wat geeft dat aan? waar kwam hij vandaan en wat was zijn stemming? wat waren de weesromstandigheden op dat moment? vermoeidheid og slechts overmoedig? Het artikel gaat niet over de Thai in het verkeer. Ik woon nu ten zuiden van Rayong en hier zie ik geen ene farang op een motor met een helm omdat hier geen politie controles zijn. De ene rijdt beheerst, de ander rijdt of de weg van hem alleen is en troeft alle Thai af met zijn gevaarlijke stijl. Toch heb ik in 5 maanden maar een ongelukje gezien in Ban Phe, notabene op de hoek bij het politie bureau. Het is hier ook regenachtig, kronkelende berg wegen en veel plaatselijk verkeer, tesamen met twijfelende en zoekende toeristen. Ale we het over verkeersdeelnemers in het algemeen hebben, vindt ik het aantal slachtoffers reuze mee vallen en sta ik versteld van de hoeveelheid dagelijkse berichten over Nederland van alle soorten ongelukken, zelfs bewijzerings wagens langs snelwegen, voetgangers op snelwegen, gekantelde vrachtwagens, frontale botsingen, motorrijders met eenzijdig ongeval, wagens het water in en tegen bomen aan, verongelukte voetgangers en fietsers. dat is voor mij onbegrijpelijk.
De Telegraaf verteld ook elke dag over verongelukte motorrijders in Nederland die dan ’n gekeurde helm zouden dragen? maar zijn ook aan verwondingen overleden. Waarschijnlijk door veel te hard rijden op veelal rechtere en vlakkere wegen dan in Thailand. waarom geven de expats zich altijd zo af op het Thaise verkeer. probeer de zaken eens in verhouding te zien. Moeilijkheidsgraad, temperatuur, verkeersintensiteit, bevolkings aantallen, afstanden etc. Ik rij wel geen motor maar rij al 28 jaar schadevrij in Thailand en zie in verhouding best weinig ongelukken.