Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Thesis: Benieuwd waar die aparte “ snelle route” voor ouderen zich bevindt. En wat is de definitie van “ ouder” in dit verband?
- Marnix: Een laatste reactie. Niet ik, of andere kritische reageerders zeggen dat Thailand verziekt is. Wel dat er wat aan de hand is. Maa
- Johnny BG: Wie of welke bedrijven maken zich schuldig aan uitbuiting en in welke vorm is dat dan?
- Johnny BG: Dank voor de uiteenzetting, maar als het zo’n verziekt land is waarom blijft het land een populaire bestemming qua toeristen
- Kees: En daarom moet je niet Jan en alleman wai-en. De ober in een restaurant, de medewerker van 7-11, kinderen: je staat echt voor onno
- Frans: Het Thaise internationale rijbewijs is maximaal 3 jaar geldig. Is het begeleidende Thaise rijbewijs eerder aan zijn einddatum, dan
- Eric Donkaew: Een mooi, onderbouwd verhaal, Marnix. Ik ben het er voor 90% mee eens. Gelukkig niet 100%, dat zou een beetje haaks staan op het i
- Boonya: Wij hebben een l vormige kamer ongeveer 52 vierkante meter en plafondhoogte 2,6 meter. Wij hebben 2 airco’s van 9000 btu en
- Tino Kuis: Uitstekend verwoord, Marnix. Ik bewonder je kennis van zaken.
- Toine van Dijk: Vorig bericht is zonder reden verwijderd, waarom weet ik niet. Ik bestel de Chinees-Indische en Indonesische gerechten altijd
- Toine van Dijk: Dit is een bericht uit 2023. The Diff is blijkt enkel op zaterdag open te zijn. Gewoon eventjes bellen. Dit is het adres: 99/2 So
- Toine van Dijk: De eigenaar van Trindy is vorig jaar overleden en daarom gesloten.
- Rob V.: Dat komt omdat wie langer dan een half jaar in Nederland verblijft zich verplicht is om als inwoner in te schrijven. Wie korter da
- Gino: Beste, In Thailand kun je met een Uw 5-jarig Thais rijbewijs een internationaal rijbewijs aanvragen bij het Department of Land T
- henryN: Ik denk dat U dat verkeerd leest: Er staat niet dat die 185 dagen geldt voor toeristen!!! Pas als je er gaat wonen dan mag je nog
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Vliegtickets » Thai Airways mag 38 nieuwe vliegtuigen kopen of leasen
Thai Airways mag 38 nieuwe vliegtuigen kopen of leasen
Minister van Transport Saksayam Chidchob heeft groen licht gegeven aan Thai Airways International Plc (THAI) om 38 nieuwe vliegtuigen te kopen en leasen. Daar hangt een prijskaartje aan van ongeveer 136 miljard baht. THAI maakt al jaren fors verlies, de vakbonden zijn dan ook tegen de investering.
Volgens Saksayam gaat het om een noodzakelijke investering en zal er op worden toegezien of de aanschaf van nieuwe vliegtuigen daadwerkelijk het concurrentievermogen van de Thaise nationale luchtvaartmaatschappij zal vergroten.
De arbeidersvakbond van THAI, is tegen geien de grote schuld van meer dan 100 miljard baht die THAI nu al heeft. Saksayam zegt dat THAI moet investeren omdat de bestaande vloot veroudert, en dit soort stappen zijn noodzakelijk om te overleven. THAI zal worden gevraagd een nieuwe prijsstrategie uit te werken om het concurrentievermogen te vergroten.
Bron: Bangkok Post
Wanneer gaat Thai weer op Schiphol vliegen?
Misschien van zodra Brussel te duur of niet meer interessant is.
Jet Airways uit Indië heeft om de zelfde reden reeds eerder zijn vluchten verhuisd van Brussel naar Schiphol… En ze zijn volgens mij niet de enigen die Brussel verlaten hebben…
Of misschien gaat Thai Airways zijn bestemmingen uitbreiden of zijn vluchten herschikken…
Er is niet vermeld wanneer die vliegtuigen geleverd worden en om welke vliegtuigen (korte of lange afstand) het gaat…
Thai kennende: ze zullen volgens mij wachten tot de vliegtuigen geleverd zijn en dan pas beslissen op welke verbindingen ze die kunnen gebruiken… Logisch toch?
Afwachten en hopen…
Maar weet dat als er een maatschappij komt er dan wellicht ook een andere gaat…
Als Thai Airways het al zou willen dan kan het nog niet als niet een andere maatschappij zgn. slots inlevert – of wanneer Schiphol het aantal vliegbewegingen mag uitbreiden.
Beste lezers,
Wij vliegen nooit Thai Airways wegens veel te hoge prijzen, wij vliegen steeds Business Class daar eens wij aankomen in Bangkok wij onmiddellijk doorvliegen naar Chiang Mai naar onze firma ginds.
Mijn vrouw (Thai) heeft éénmaal gevlogen met Thai Airways en was zeer teleurgesteld, zeer smalle stoelen en de ruimte voor de benen aan de krappe kant, ik met m’n 205 cm groot zou mij daarin zeer ongemakkelijk voelen.
Ik begrijp dat ze nieuwe vliegtuigen willen aanschaffen maar zouden ze niet beter de ruimte momenteel wat aanpassen, als zoon van een oud voorzitter van een luchtvaartmaatschappij, zij hadden Boeing 737 en Boeing 767 in hun vloot, kan elke luchtvaartmaatschappij zijn toestel indelen zoals hij/zij dat wilt. Na m’n vader wou de opvolger de oceaan oversteken wat met andere grotere vliegtuigen moest gebeuren wat tenslotte tot een faillisement leidde. Vele mensen zien het soms veel te groot, vooral politici, met alle gevolgen achteraf, de meeste zoniet alle politici denken enkel wat eigen baat uit te halen net zoals hier in Thailand, soms moet je eens luisteren naar de vakbonden, de gewone mensen, maar ja kijk eens in België, politici luisteren niet of nauwelijks naar de bevolking, enkel hun postjes is van belang. Wat gebeurt is met SABENA was enkel te wijten door het slechte beheer en te hoge prijzen.
Waarom gaat Thai Aiways dezelfde kant op ? Sommige politici zien een mooie kans om hun te verrijken en begrijo niet welke banken nog willen lenen als je zo’n (100 miljard Baht) deficiet hebt. Als de bevolking naar de bank trekt voor een lening moet je daar hetéén en hetander tegenover kunnen plaatsen zoniet wordt je wandelen gestuurd …. Wanneer gaat dat eens stoppen, kopen kan iedereen maar een betere dienstverlening verzekeren daar liggen de politici niet wakker van. Ze zouden beter hun oude toestellen eerst proberen te verkopen en met dat geld nieuwe of nieuwere toestellen aankopen. en niet EN EN
.Dank U voor uw aandacht.
André