Stel je voor, je stapt in het vliegtuig, stijgt op en landt een poos later op dezelfde luchthaven. Het is het nieuwste geesteskind van het management van Thai Airways, dat hiervoor hun budgetdochter Thai Smile wil inzetten.

Het idee is om mensen die de vliegervaring hebben gemist weer de lucht in te krijgen en een paar uur rond te vliegen, inclusief een vliegtuigmaaltijd (alleen dat maakt zo’n vlucht al aantrekkelijk, nietwaar?) en dan terug te keren naar het vliegveld van waar je bent vertrokken. Inderdaad, een “flight to nowhere”

Australië

Het idee voor een “flight to nowhere” is overgenomen van het Australische Qantas Airways, die eerder deze maand een dergelijke vlucht aankondigde. Het werd de snelst uitverkochte vlucht van Qantas uit haar historie, alle stoelen van de Boeing 787 werden binnen tien minuten verkocht voor prijzen tussen de 350 en 1650 Euro.

De Qantas vlucht zal 7 uren duren vanaf Sydney langs een toeristische route, waar veel bezienswaardigheden, zoals de Great Barrier Reef, te zien zullen zijn.

Thai Airways

Thai Airways is een eigen programma aan het voorbereiden onder de naam “Thai Flying Experience & Beyond”. De vluchten naar nergens worden dan door Thai Smile uitgevoerd met een Airbus A320, die ook langs typische Thaise bezienswaardigheden zal vliegen. Er zullen 3 vluchtprogramma’s beschikbaar komen in prijs variërend tussen 16000 en 36000 baht.

Een andere mogelijkheid is een “tochtje” te maken in een vluchtsimulator van Thai Airways. Zo’n vlucht kan plaatsvinden in een Airbus A380, Boeing 777-300ER, Boeing B747-400 of een Boeing 737-400 en gaat ongeveer 5.000 baht kosten.

Er is inmiddels toestemming voor het plan gevraagd aan de Civil Aviation Authority of Thailand. Ik kan nauwelijks wachten!

18 reacties op “Nieuw plan van Thai Airways: een vlucht naar “nergens””

  1. thomasje zegt op

    Nou wel hopen dat je bij een raamje zit als je je eigen land eens van boven wil bekijken 🙂

    • l.lagemaat zegt op

      Indertijd vanaf Schiphol rondvluchten boven Nederland.
      Mensen bij het middenpad hadden er niets aan!

  2. Stan zegt op

    Ik hoop dat de laatste zin van het artikel sarcastische bedoelt is…

  3. ruud zegt op

    Vliegen maar nergens naar toe.

    Het enige wat ik aan vliegen leuk vind is het moment dat het vliegtuig gas geeft op de startbaan, tot het moment dat de wielen de grond hebben verlaten en de laatste paar minuten voor de landing tot het vliegtuig onderweg gaat naar de gate.
    En het uitstappen natuurlijk.

    De rest hoeft niet van mij.
    En dan als bonus een vliegtuigmaaltijd…

    • Coolsmoe zegt op

      Hangt ervan af, als die vluchten dan uitgevoerd worden met bv low pass flyby’s etc kan dat wel eens zeer leuke ervaring zijn.

  4. Stefaan zegt op

    Te duur, nauwelijks zinvolle vlucht, onnodige vervuiling, onnodige samenbrengen van mensen in corona tijden. En zelden dat een vliegtuigmaaltijd het niveau haalt van een normale maaltijd. En toch een commercieel succes bij Quantas.
    Lijkt mij enkel wat nut te hebben voor mensen die nog nooit gevlogen hebben.

  5. Coolsmoe zegt op

    5000THB , mag je dan zelf ‘vliegen’? Count me in! Dat zou echt een koopje zijn om in een professionele vluchtsimulator te zitten en de ervaring mee te maken.

  6. Bart zegt op

    Ik heb nog drie tickets bij Thai airways en ik vrees dat die óók een flight to now where zullen blijken te zijn

  7. Maryse zegt op

    Ik verbaas mij weer hoe gek mensen kunnen zijn! Zeven uur vliegen alleen om te vliegen?! En de prijs van 1650 euro zal wel voor de stoelen bij het raam neem ik aan? Het moet niet gekker worden.

  8. FrankyR zegt op

    Ik ben gek van vliegen. Voor mij dus geen vliegschaamte of dat soort domme onzin.

    Maar van dit soort initiatieven krijg ik zowaar last van “vlieg”-schaamte. Het vliegtuig ligt toch al onnodig onder vuur, en dan gaat men rondvluchtjes maken met een A320.

    Bovendien is het reizen voor mij een onderdeel van de ervaring. Dat je instapt, vliegt, onderweg eet en een filmpje kijkt en dan in een totaal ander land/klimaat uit die buis stapt.

    36000B is zowat 980 euro. Nou, dan wacht ik maar tot de grenzen weer open zijn.

  9. KhunKarel zegt op

    In Zuid Korea hebben ze dit ook al gedaan bedoelt voor mensen die vanwege de corona saga niet meer konden vliegen en dit naar het schijnt ook voor mensen die afkick verschijnselen hadden van het niet meer kunnen vliegen Wel het liep storm en de vlieg junkies kregen hun ”shotje”, dus slim bedacht door die airline.

    In 1 woord belachelijk in mijn visie want wat is er nog leuk aan vliegen, strenge controles bij de Security, lange rijen bij inchecken en paspoortcontrole, en dan in een koekentrommel zitten waar je amper bewegings ruimte hebt, en als je helemaal geluk hebt een niet stoppende huilende baby.
    Ik denk met weemoed terug aan de tijd van de boeing jumbo, heerlijk die ruimte, en niet dat massa toerisme wat je nu hebt (of had i.v.m. corona) wel das ware einmal

    Het word tijd dat ik kan zeggen : ”beam me up Scotty”

  10. Geert zegt op

    Niks origineel, weer afgekeken. Singapore Airlines en Qantas doen dit al een poosje, net als Air Asia Malaysia. Get enige originele is de prijs.

  11. John zegt op

    Natuurlijk. En hoeveel CO2 stoten ze hier mee uit? Dat een regering hier zomaar mee akkoord gaat….

  12. leppak zegt op

    Moge duidelijk zijn dat hier commerciële belangen toch weer belangrijker zijn dan welke klimaatwens dan ook.
    En de overheden….ze laten het gewoon gebeuren!!!

  13. Ger-Korat zegt op

    Een vliegtuig moet vliegen las ik onlangs ergens in de Nederlandse media. Stilstaan is niet niet goed voor de onderdelen, is niet goed voor de motor en nodig om de vliegvaardigheden van de piloten bij te houden wat verplicht is om vlieguren en start en landingen te maken om geoefend te blijven. Een vliegtuig wat een verplicht rondje moet maken naar nergens kan men prima vullen met betalende gasten want het vliegt toch al vanwege genoemde redenen dus het milieuaspect kan de prullenbak in.

  14. theoweert zegt op

    Ook in Nederland bij de KLM had men dit systeem voor 9/11 men kon een Internationale of een Intercontinentale vlucht boeken. Je vloog van Schiphol naar een ander land. Je landen daar en vloog met een ander vliegtuig weer terug. Je mocht niet van de airport af.

    Mijn vader vertelde mij daar over en had het naar de USA gedaan wilde dit ook doen, maar mijn vrouw die al meer had gevlogen vond dat niets en wilde naar de Lazarote met Transavia.

    Vroeg bij de incheck een stoel met lange benen, parachute en een biefstuk champignons. Toen ik aankwam bij de ingang van vliegtuig vroeg ik dat aan de stewardess. Ze antwoordde dat de verzoeken binnen waren gekomen en ik kreeg inderdaad een stoel voor lange benen (toen nog gratis). Nu de parachute was niet op voorraad.

    Maar je had de mensen om me heen moeten zien, toen ze bij het eten bezorgen riep naar haar collega. “Denk je even aan de biefstuk van deze meneer” en zich later verontschuldigde dat het mislukt was en me een fles wijn als extra bij mij maaltijd aanbood. Geweldig toch.

  15. Chris zegt op

    Ze zouden beter hun reizigers terugbetalen! Ik wacht al 6! maanden op men geld.

  16. KC zegt op

    Geen spek voor de bek voor de honderdduizenden mensen die proberen het hoofd boven water te houden
    in Thailand …En dan die tarieven voor de vluchten…zelfs daar maakt men een onderscheid tussen middenklasse en elite…
    De vluchtsimulator-prijzen zijn behoorlijk laag als je de prijzen hier kent, maar 5000 Bht is voor vele Thais een droom sinds de Covid19-crisis.

    Heb die “razernij” ook gezien toen Air Belgium vluchten aanbood vanuit Charleroi…om hun gekwalificeerde piloten vlieguren te laten opbouwen en Ra(a)mpjestoeristen te plezieren die er gul voor betaalden….

    Je moet dit wel in perspectief plaatsen natuurlijk…


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website