Het is een paar keer uitgesteld maar nu komt het er toch van: de taxitarieven gaan met 5 procent omhoog. Zo laat een bron bij het ministerie van Transport weten.

Uit een peiling is gebleken dat 75 procent van de passagiers tevreden is over de dienstverlening van taxichauffeurs. Tevreden passagiers is als voorwaarde gesteld door het ministerie om het tarief te verhogen. In 2004 gingen de tarieven al een leer met 8 procent omhoog. Niet geheel onterecht omdat de taxitarieven al vele jaren gelijk waren gebleven en taxichauffeurs nauwelijks rond kunnen komen, ondanks lange werkdagen.

De toeslag van taxi’s die vanaf Suvarnabhumi opereren, gaat omhoog naar 60 voor een vierdeurs taxi en 90 baht voor een vijfdeurs taxi. Nu rekenen ze 50 baht.

No votes yet.
Please wait...

5 reacties op “‘Taxitarieven in Thailand medio juni omhoog’”

  1. l.lagemaat zegt op

    Haast onbegrijpelijk dat er in 12 jaar tijds geen indexering heeft plaats gevonden op taxi tarieven.
    Naar het schijnt moeten de auto’s wettelijk verplicht na 9 jaar vervangen worden door een nieuwe.
    Wel rijden een aantal taxi’s namens een company en is het geen eigendom, maar ergens moet toch “winst” gemaakt worden. Misschien over de ruggen van de chauffeurs heen?!

  2. Antoine zegt op

    Maar laten we eerlijk zijn, de prijs van een Taxi ritje is ook ongelooflijk laag.
    Ik vraag me altijd af hoe ze voor de prijzen de Taxi kunnen laten rijden.

    • Fransamsterdam zegt op

      Een niet onbelangrijke factor is de beschikbaarheid van – mede door overheidsbemoeienis – goedkoop LNG (Liquid Natural Gas) wat voor 13 Baht per kilo wordt verkocht.

  3. theoS zegt op

    Ik heb een voormalige Bangkok taxi chauffeur ( 13jaar op de taxi) in de familie en laat ik jullie zeggen dat het geen pretje is om op de taxi te rijden in BKK. Twaalf urige werkdag en 7 dagen per week. Moet de taxi huren voor twaalf uur + brandstof en evt boetes zelf betalen. 2x door een passagier het mes op de keel gezet en beroofd. Kwam thuis met de dagverdienste van Baht 200-, vette hap. Is nu prive chauffeur voor een Japanse CEO. De meeste Farangs die uit Luilekkerland komen hebben geen flauw benul wat deze mensen uit te staan hebben en bij elkaar moeten schrapen om nog enig menswaardig bestaan te leiden. Werken jullie voor Baht 200- per dag van 12 uur?

  4. Jacques zegt op

    Voor de meeste laag betaalde baantjes is het geen vetpot in Thailand en overleven daar waar kan. Er zijn veel taxichauffeurs, want is kwa opleiding weinig voor nodig en net zoals zoveel in Thailand concurreren ze elkaar de tent uit. Nieuwe concurrentie wordt wel geweerd. Ik heb een kennis in Bangkok, met een technische opleiding en hij werkt als het maar even kan aan lange termijn projecten in het buitenland. Bij gebrek aan werk op dat gebied heeft hij zijn eigen taxi in gebruik en maakt lange uren met weinig inkomsten. Het wordt tijd voor een goede aanpak van deze sektor, maar met als zoveel denk ik dat hier weinig van terecht komt.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website