Het Department of Land Transport heeft sinds 24 maart van dit jaar 1.283 taxichauffeurs in Bangkok een boete gegeven wegens het overtreden van de regels.

De meeste boetes werden gegeven wegen het niet duidelijk tonen van de taxivergunning en het weigeren van passagiers of het niet aanzetten van de taximeter. Vooral uit het Ratchaprasong en Siam gebied kwamen de meeste klachten over taxichauffeurs die zich niet aan de regels hielden, zegt DLT directeur-generaal Saint Phromwong.

Het Departement of Land Transport besloot om intensiever te gaan controleren na de vele klachten over taxistandplaatsen bij vier grote winkelcentra: Siam Paragon, CentralWorld, Platinum en MBK. Dankzij een samenwerking tussen DLT ambtenaren, politie en militairen worden de taxichauffeurs nu een groot gedeelte van de dag in de gaten gehouden. Ook krijgen zij van de winkelcentrum exploitanten videobeelden aangeleverd waar misdragingen op staan, zodat misdragende chauffeurs kunnen worden herkend en worden bestraft.

Taxibedrijven met chauffeurs die herhaaldelijk over de schreef gaan kunnen een bezoek verwachten van de ambtenaren van de DLT. Zij kunnen gestraft worden door geen vergunning meer af te geven voor nieuwe taxi’s of zelfs door het aantal auto’s te verminderen.

Bron: Bangkok Post – http://goo.gl/q9vlsH


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

7 reacties op “Boete voor 1.283 taxichauffeurs bij Ratchaprasong en Siam in Bangkok”

  1. nico zegt op

    Heel goed, eindelijk wordt er actie ondernomen dat de taxi’s hun werk naar behoren uitvoeren.

    Nu ook nog zoiets voor de Tuk-Tuk’s

    In de stadsbus krijg ik keurig netjes, voor sechts 9 Bhat, een kaartje en betaal bijna altijd met 10 Bhat en krijg altijd keurig netjes 1 Bhat terug, probeer altijd te zeggen dat ze die mag houden, maar dan is ze alweer met een ander bezig.

  2. Gerit Tienkamp zegt op

    Het hele taxi systeem in Bangkok is een lachertje.
    Zelf woon ik in Sathon recht tegenover een taxi bedrijf (met 10 taxi’s)
    Ze starten s’morgens 4 uur met drinken van Thai whisky en bier.
    Tegen 6 uur in de morgen komt de lokale politie controleren en gschuift aan om mee te drinken
    De eerste taxi’s vertrekken om 6 uur in de morgen > tegen 4 uur in de middag komen de meesten terug en wissellen van chauffeur, welke op hun beurt ook eerst voor vertrek heerlijk aan de drank hebben gezeten.

    Ben daarop zeer allert wanneer ik een taxi neem.
    Ruik ik drank, en stap meteen weer uit.
    Zo lang de politie niets onderneemt tegen hun eigen controlerende agenten, zal dit nooit veranderen.

  3. quillaume zegt op

    Goed nieuws.
    Het kaft van het koren scheiden, en hard aanpakken.
    Hopelijk ook die lui aanpakken die zitten te bellen onder het rijden en
    half bezopen rond rijden.
    Ook hun wagens controleren op technische gebreken wat zeker geen overbodige luxe is.

  4. rene23 zegt op

    Nou, het werd tijd.
    Bij die winkelcentra wordt ik als farang die de meter aan wil altijd geweigerd, of ze ‘weten niet’ waar mijn hotel is.

    • Jack G. zegt op

      Misschien klinkt het gek maar ik heb juist nooit problemen bij de winkelcentra qua op de meter rijden. Overdag gaat het eigenlijk altijd goed en prettig met de taxi’s is mijn ervaring. Wel discussies gehad in de nachtelijke uren in de uitgaansbuurten en vanaf de luchthaven. Ik neem nu ook de Airportlink vanaf de luchthaven. Ik heb meestal een vroege middaglanding en dan is het vrij rustig en de koffer rijdt achter me aan. Tuktuk neem ik als er een oude baas op de bok zit. Die staan meer in de zijstraatjes opgesteld.

  5. Elvira zegt op

    Heel goed, wij hebben ons nl. kapot geërgerd in Bangkok (ook in Koh Samui).
    En ja, ook de chauffeurs en wagens mogen goed gecontroleerd worden.

  6. kees zegt op

    als regelmatige gebruiker van taxi’s is dit probleem nog lang niet opgelost.
    Het maakt niet uit trouwens of je nu Thai bent of niet. Ze weigeren struktureel ritten. Ik merk wel dat ze niet meer vragen om zonder meter te rijden. De weigerende taxi’s zijn met name te vinden bij de bekende plaatsen. Ook in Pratunam is dit schering en inslag.
    Controle door de politie heeft vanaf 24 maart 1283 boetes opgeleverd.Dat is ongeveer 8 maand.oftewelhet is gemiddeld 5 per dag. Een lachertje dus.
    Ga eens een uurtje staan bij Siam. Probeer een taxi te vinden en je moet er al 5 tot 10 voorbij laten gaan eer je een vindt die een fatsoenlijk ritje wil maken.
    Echter ik merk wel dat degene die en nieuwe taxi heeft hier veelal niet aan mee doet.
    Van service hebben ze trouwens geen kaas gegeten. Hoeveel tassen etc je ook hebt, ze blijven gewoon in de taxi zitten.
    Tja en dan is een tip niet gauw gegeven. Ook het bellen is bij bepaald chauffeurs onverbetelijk. Ik vraag of ze willen stoppen met bellen, het zigzaggende rijgedrag met een telefoon aan het oor en constant remmen nodigt niet uit om een rit van minimaal een uur te maken.
    Uitleggen heeft geen zin daar ze gewoon een mentaliteit hebben van ik stoor me er niet aan.
    Ook de harde muziek van de radio is onvoorstelbaar. Ik vraag of het zachter mag omdat ik moet bellen. Echter zogauw je jhet gesprek beeindigd menen ze dat je in een rijdende disco zit..
    Afgelopen week was trouwens wel een hoogte punt. De chauffeur vertelde dat hij slaap had. Dit was te merken. Voor het stoplicht veel toeterende auto’s… Hij was in slaap gevallen. (Meer coma dan slaap)
    Heb hem dan ook gevraagd om te stoppen bij de eerste mogelijkheid.
    De tuk tuks blijven trowens ook woekerprijzen vragen. En als je een beetje de gangbare prijzen weet is 200 baht erg veel voor een ritje. Excuus als traffic jam is lachwekkend daar dat elke dag gelijk is.
    ik zeg ook wel eens bij het einpunt waar nu het verkeer is… Ze lachen wat. Maar goed het geeft hun het gevoel dat ze een hoge prijs kunnen vragen
    Dan vragen ze dus wat je wilt betalen. Ik ga niet meer onderhandelen. Ik loop weg en neem de volgende. Een verschil van 20 0f 30 baht is onderhandelbaar maar om van 200 baht naar 80 te gaan kost mij teveel tijd.En dan is een normale ritprijs 80 baht.
    Van Hua lampong naar China town is met een taxi ongeveer 50 tot 60 baht. Vraag een tuk tuk die durft hier 150 voor te vragen.
    Ook hier weer de goed daar gelaten.
    Het blijft elke dag een sport om door de stad te reizen.
    Gewoon je er niet aan ergeren dan komt het goed.
    De bus heeft gelukkig standaard prijzen. En voor 9 baht kom je erg ver..
    Gelukkig kan ik ook vaak met de boot over de chao Phraya. Snel en gemakkelijk. Daarna met de boot over de klongs.
    Oftewel je kunt erg ver komen zonder taxi of tuk tuk.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website