Gerenoveerde verbindingsweg in Pattaya Oost

Door Lodewijk Lagemaat
Geplaatst in Pattaya, Steden
Tags:
30 december 2016

In Pattaya oost (the darkside) is op een fantastische manier een verbindingsweg gerenoveerd, de Soi 9. Deze weg verbindt de Soi Nongkraborg (nr.89) met de Nern Plawaan Rd. (nr.53) en halverwege bij de Wat Kao Sao Thong met de Khao Talo, waar het bekende Nederlandse restaurant Pepper and Salt van Eddy ligt.

Met deze weg laten de Thais zien, hoe ze op een goede manier ook een weg kunnen renoveren. In de eerste plaats is de weg van goede afvoerroosters voorzien. Deze zijn zowaar goed in het wegdek geplaatst in één rechte lijn aan de zijkanten van de weg. Dus geen onverwachte hoogteverschillen van de putten of links of rechts over het wegdek verspreid.

Ondanks het glooiende landbouwgebied is men er in geslaagd de weg bijna horizontaal te houden. In het eerste gedeelte heeft men het gevoel over een dijk te rijden, verderop steekt het land een meter boven de weg uit. Moderne straatverlichting maken het geheel op een fraaie manier af.

Het gehele oostelijke gedeelte van Pattaya wordt de laatste tijd drastisch aangepakt. Het is niet te hopen dat de stad zich deze richting verplaatst. Nu is het nog zeer rustig en relaxt wonen in deze omgeving met toch slechts 15 minuten van zee en stad. Dat zou ik (egoïstisch natuurlijk!) graag zo willen houden.


» Laat een reactie achter


12 reacties op “Gerenoveerde verbindingsweg in Pattaya Oost”

  1. Martin zegt op

    Maar het is toch weer beton zonder kantranden. Brokkelt dus in een paar jaar af en vol met scheuren en gaten, met name bij de waterafvoerroosters. Thailand blijft toch een civieltechnisch probleem en ze snappen het nog steeds niet. Kantversteviging en pek erop a.u.b en natuurlijke water opvang aan de zijkanten en niet op de weg. En wat drempels om de snelheid te minderen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
    • l.lagemaat zegt op

      Misschien komt dat nog. Sinds gisteren 29 dec.opengesteld, vermoedelijk om de Sukhumvit en de wegen langs de spoorlijn te ontlasten voor de drukke oud en nieuw dagen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  2. Harold zegt op

    Een prachtige racebaan met heel mooie verlichting s’avonds/s’nachts.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  3. Gringo zegt op

    Met je laatste alinea ben ik het, als bewoner van Naklua, natuurlijk niet eens. Het zou voor het verkeer in de binnenstad van Pattaya enorm goed zijn als grote supermarkten ook een vestiging in de Darkside zouden bouwen.

    Ook grote publiekstrekkers (massa’s bussen) als Alcazar, Tiffany’s en nog een paar zouden best naar het oosten van Pattaya kunnen verhuizen, net als Alangkarn ooit heeft gedaan.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • l.lagemaat zegt op

      Jammer Gringo, maar dat zal niet gauw gebeuren. Zie nu weer de enorme Terminal 21 die aan de Pattaya Nua gebouwd wordt!
      Kom gezellig deze kant op om te wonen, borrel staat klaar!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  4. hugo zegt op

    inderdaad mooie weg
    Martin, ik denk dat u van wegenisaanleg geen boter gegeten hebt,
    boordranden zijn niet noodzakelijk en bevorderen stagnerend water
    wat belangrijk is en dat ziet ge natuurlijk niet is de degelijke wapening in staal in deze weg
    ik zie wel geen wateropvangsgreppels zodat meestal het water in de nabij gelegen grond gaat lopen
    dat is in Thailand ook goed voor het waterniveau in de grond te behouden

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  5. wilko zegt op

    Een racebaan, ze vliegen daar met meer dan 100 km je om de oren .het lijkt wel TT ASSEN. ik wil
    die ouwe weg weer terug,hobbels en gaten niet meer dan 40 km ,

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • l.lagemaat zegt op

      Beste Wilco,

      Er niet gaan rijden!

      Tot nu toe (2 dagen) als nabije bewoner en weggebruiker er niets van gemerkt .

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  6. Fransamsterdam zegt op

    Dit is toch voor het eerst dat ik lees dat men om een weg horizontaal te houden deze in het landschap deels als dijk en deels als sleuf aanlegt. Ik kan mij niet voorstellen welke voordelen dit oplevert ten opzichte van het overbruggen van het hoogteverschil van enkele meters.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  7. Fred zegt op

    De weg is prachtig zeker in de avond. Het heeft lang geduurd maar daar is hij dan eindelijk.
    Wij wonen precies in het midden aan de weg maar daar kom ik weer met mijn negatieve gedachten.
    Hoe lang gaat het duren eer er een dode valt of meerdere. De weg ziet er zeker bij avondlicht als een landingsbaan uit of een deel van een F1 circuit.
    Ik denk dat de bedoeling is om er met 50 km overheen te jakkeren maar niet met 120 km per uur wat zeker door enige jongelui meerdere keren per dag overschreden wordt.
    Het gaat fout !!!! Dat is ook de stelling van Hans Schnitzel die naast onze Baan een goed lopend restaurant heeft.
    Hoelang het gaat duren eer de gemeente dit ook inziet weet ik niet maar een ding is zeker…..TE LAAT.

    Mvg.
    Fred R.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Fred zegt op

      Ik vergeet nog te vertellen dat er s’avonds meerdere honden ( tientallen ) de weg zig zaggend oversteken.
      Het is dat ik niet harder rijd met mijn motor dan 50 en het is daarom dat ik dit nog kan schrijven. Ik zou met alle gevolgen van dien hier niet meer gezeten hebben als ik net als de jongelui met dik 100 km per uur daar had gereden.

      DE WEG IS LEVENSGEVAARLIJK !!!!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  8. eduard zegt op

    Ik woon tussen de beach road en de second road, wat mij betreft mag er nog meer naar de dark-side verhuizen……beide roads een beetje ontlasten kan geen kwaad.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website