Klantvriendelijkheid ten top

Door Joseph Jongen
Geplaatst in Reisverhalen
Tags:
11 november 2022

Heel wat schitterende situaties heb ik gedurende mijn vele vakantiereizen in Thailand meegemaakt waar ik met veel plezier aan kan terugdenken. Mijn allerlaatste kostelijke belevenis ga ik nu vertellen.

Kortgeleden schreef ik een verhaaltje omtrent het leuke Nons visrestaurant in Pattaya grenzend aan de markt in Naklua. Je koopt daar op de zeer uitgebreide vismarkt als het ware jouw menu in en laat het bij Nons restaurant naar wens bereiden.

Laat de fantasie maar de vrije loop omtrent wat je van plan bent te gaan eten. Vis, schaal- en schelpdieren in overvloed en alle denkbare vissoorten, verser dan vers. Even terug kijken: https://www.thailandblog.nl/thailand/een-subliem-visrestaurant-in-pattaya/

Zelf ben ik nogal gecharmeerd van schelpdieren zoals mosselen, oesters en coquilles, oftewel Sint Jacobsschelpen. Bij mijn aankoop viel de keuze als voorgerecht ditmaal op de coquilles. Heerlijk vers en nog in de schelp. Het voorgerecht kwam dus oogstrelend op tafel. Helaas zijn ze bij mijn visleverancier in Nederland al van de schelp ontdaan, hetgeen qua presentatie heel wat minder is, want per slot van rekening eet je ook met de ogen.

Vroeg aan uiterst vriendelijke dame van de bediening wat ze met de lege schelpen deed. In haar ogen zag ik onbegrip voor een dergelijk domme vraag; weggooien uiteraard wat moeten we ermee! Nou ik wil ze graag meenemen als het kan. “No problem sir”.

Kortom de coquilles waren heerlijk en de super verse vis idem. Bij het afrekenen overhandigde de dame mij de lege schelpen keurig verpakt met de opmerking dat het maar een paar waren en ze voor mij de komende dagen de lege schelpen zou bewaren. Lief toch.

Dus enkele dagen later weer naar dit bijzondere restaurantje niet meer denkend aan lege schelpen maar om weer heerlijk te snoepen. En dat heb ik gedaan. Bij het verlaten van het restaurant komt ‘mijn’ serveerster achter mij aangehold want ik heb iets vergeten namelijk de schelpen die ze mij nog beloofd had.

Mee naar beneden waar ze iets riep tegen een van de koks in de daar aanwezige keuken. Kon mijn ogen niet geloven. De man overhandigde mij een reuze grote zak gevuld met schelpen van coquilles. Heb een aantal mooie grote schelpen uitgezocht en met tranen in de ogen van het lachen of van vertedering hen bedankt.

Lieve mensen hoop in januari weer te gast te mogen zijn bij jullie unieke restaurantje.

1 reactie op “Klantvriendelijkheid ten top”

  1. Eric Donkaew zegt op

    Dit soort gastvrijheid, maar vooral attentheid, is toch typisch Thais, vind ik.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website