Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Bert: Woon in een moo baan. Zou niet anders willen. Zwembad, fitness aanwezig. Betalen +/- thb 25.000 per jaar. 2x per week vuilni
- Cornelis: Inderdaad , wat de aankoop van een condo betreft ontbreken er enkele zaken. Direct van de projectontwikkelaar kopen zoals in het a
- Rob V.: Een หมู่บ้าน (mòe-bâan, lage toon – dalende toon) of op zijn Engels moo-baan vertaald zich “groepje,
- Chris: Als het een echte cooperatie is, is het doel eigenlijk altijd om gezamenlijk als leden sterker te staan in de markt waarin men zic
- pjotter: Is een “moo baan” niet een dorp ? Heb altijd begrepen dat dit nu juist het grote verschil is met een ‘gated comm
- Louvada: Dit thema is op zich idd niet eenvoudig maar niet onoverzichtbaar. Maar alles is niet verteld de vraag is verder nog, wat kan er g
- Rebel4Ever: Zeer uitgebreide uitleg, maar ik mis alle informatie omtrent een Juristic Person; belangrijk voor zowel een condo als een Moo-baan
- Ad: Beste lezers, Je kan gewoon een vrijstaand of rijtjes huis kopen met grond als de buitenlander getrouwd is met een Thaise partner
- Mr.Bojangles: Hartelijk bedankt voor dit zeer uitgebreide artikel!!
- JosNT: Ik had een gelijkaardige ervaring. Mijn twee eerste Thailandreizen waren georganiseerd door het Zwitserse ‘Hotelplan’
- Hans Bos: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Herman B.: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Jos M: Toen mijn Thaise vrouw in 2016 voorstelde om een vrijstaand huis te laten bouwen vroeg ik haar waarom geen huis kopen in een Moo B
- Chris: Hier worden wel veel zaken op een grote hoop gegooid en daarmee verdwijnt wel de nodige nance: 1. De strijd tussen traditie en mo
- Arno: Zou het ook zo kunnen zijn dat de Thaise jeugd zich niet meer laat knechten door de oude garde? ooit werd de Nederlandse burger o
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Opmerkelijk » Storm op Schiphol in het Thaise nieuws
Storm op Schiphol in het Thaise nieuws
De lezers in Nederland weten er natuurlijk alles van, de storm die afgelopen week over Nederland raasde. De landingen van vliegtuigen op Schiphol werden daardoor onder zeer moeilijke omstandigheden uitgevoerd en de Thaise nieuwsmedia vonden dat interessant genoeg om daarvan onderstaande korte video te plaatsen.
Deze video is onderdeel van een wat langere video, waarin meerdere landingen op Schiphol te zien zijn, zie www.youtube.com/watch?v=u4o01IOF3NM
Best wel leuk om te zien vanuit zonnig en warm Thailand!
Video: Storm op Schiphol
Bekijk hier de video:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=02ddnGzxNZs[/youtube]
Ik dank de hemel dat ik daar niet in zat…..
Interessant genoeg als je weet dat deze vliegtuig uit BKK kwam.
prachtige landing .. zie wel wat gevaren maar ook daadkracht 🙂
De piloten konden hun werkervaring goed laten zien afgelopen zaterdag. Ze zijn gelukkig allemaal geslaagd voor deze test. Op het vliegveld van Bangkok kan het zo nu en dag ook goed spoken tijdens onweersbuien.
Hallo Gringo,
Mijn petje af hoor voor die piloten.
John (echtgenoot) zei dat er ook een landing op tv was met een tweetal dacht ik doorstarts.
Zij moeten op dat moment toch maar een beslissing nemen voor tig honderd emnsenlevens.
En ik kijk altijd met heel veel verazig naar die 4 miljoen knopjes en dan nog de juiste pakken ook.
Vind dat altijd wel indrukwekkend om naar te kijken.
Wij hebben het ook een keer meegemaakt en wij beiden zijn daar godzijdank heel lakoniek in.
Je zit in zo’n ding.
Je kan er niet uit.
Dus we nemen nog een lekkere bubbel en pakken ons boek en ik met eens snert handigheids spel, waar ik maar niet op level 3 kan komen.
Heel frustrerend.
LOUISE
Die doorstart was van een Transavia toestel, landen op Eindhoven lukte niet, op Schiphol ook niet de 1ste keer, uitwijken naar Brussel ging ook niet meer (te weinig brandstof) en toen is er een noodlanding gemaakt op Schiphol.
http://www.nu.nl/algemeen/4095415/toestel-transavia-maakt-noodlanding-schiphol.html
“Een toestel van Transavia met circa 170 passagiers heeft zaterdagmiddag vanwege de weersomstandigheden een noodlanding moeten maken op Schiphol.Dat bevestigt Transavia na berichtgeving door de NOS.”
@video: mooi staaltje vliegwerk.
Hulde aan de crew zelf hebben het nog wel eens erger meegemaakt een bijna perfecte landing.
Wat mij wel verbaasde in het filmje dat bijna niemand in de nood houding zat. Je volgt toch de aanwijzingen van de crew op.
‘Noodlanding’ is niet de goede aanduiding. De landing op de oorspronkelijke bestemming – Rotterdam – werd afgebroken vanwege zeer zware turbulentie. Piloot wilde vervolgens uitwijken naar Eindhoven maar de verkeersleiding van het vliegveld Eindhoven stond dat niet toe. Vliegtuig is uiteindelijk van R’dam rechtstreeks naar Schiphol gevlogen. Aanvliegend op de enige baan van de vijf waarop vrijwel recht tegen de wind in kon worden geland werd op 300 meter hoogte de landing weer afgebroken vanwege ‘windshear’, plotselinge rugwind waardoor de ‘airspeed’ – snelheid van het vliegtuig t.o.v. de omringende lucht – sterk daalde. Bij de volgende poging werd daarom een extra hoge snelheid aangehouden en werd er geland zonder gebruikmaking van de zgn. flaps.
Cornelis, je hebt het goed verwoord. Op de TV hebben ze nog een deel van de gesprekken tussen een dame (waarschijnlijk de co-piloot) en een verkeersleider van Rotterdam laten horen waaruit bleek dat het toestel door de storm zo schudde dat vele passagiers de boel onder kotsten.
Dat de verkeersleiding van Eindhoven geen toestemming gaf om daar te landen was omdat het toestel “niet in nood” verkeerde. Wat Eindhoven met “niet in nood” bedoelde is niet duidelijk, maar door de verschillende landingspogingen raakte de brandstof wel aardig op. Schiphol gaf wel toestemming om na nog een rondje vliegen daar te landen. Feitelijk had de gezagvoerder nog in Spanje moeten besluiten niet te vertrekken. Hij (of zij) wist hoe de weersituatie in Nederland was. De vlucht was nog geen twee uur, dus in die tijd zal daar weinig of geen verandering in zijn gekomen. De piloot zou verteld hebben dat hij (of zij) deze weersomstandigheden in zijn (of haar) carrière niet eerder heeft meegemaakt.
Ik vlieg geregeld tussen Schiphol en Alicante. Daar kan het ook enorm spoken. Een paar jaar geleden maakte ik mee dat ter hoogte van de Franse grens de piloot te horen kreeg dat El Altet (Vliegveld bij Alicante) met onmiddellijke ingang gesloten werd vanwege een storm. De gezagvoerder besloot naar Schiphol terug te vliegen. Terug op Schiphol ging na een paar uur El Altet weer open en konden we weer vertrekken. Een passagier besloot naar huis te gaan. Aangekomen bij Alicante bleek dat de storm ook enorm te zijn. Die ervaring heeft mij gebracht dat ik in zo’n situatie niet meer vertrek.
De onderzoekraad voor veiligheid gaat de Transaviazaak onderzoeken. Er komt een dik rapport en dan weten we of het nu een echte noodlanding was of niet.
De Onderzoeksraad is alleen geïnteresseerd in de weigering van de (militaire) luchtverkeersleiding van Eindhoven. Ook Transavia wil daar duidelijkheid over. In Eindhoven waaide het aanmerkelijk minder hard dan in Rotterdam en Amsterdam en zou het risico lager geweest zijn.
Op de website van luchtvaartnieuws wordt het nog eens uitgelegd: http://www.luchtvaartnieuws.nl/columns/gastblog/paul-grove-slecht-weer-een-beetje-uitleg
Van wat ik in de media (NOS) begreep konden ze niet naar Eindhoven (toen was er uiteraard geen nood), bij Schiphol lukte de landing de eerste keer niet, bij de tweede poging waren er geen uitwijk mogelijkheden meer naar andere luchthavens en lukte de landing wel. Waarbij de passagiers in de brace for impact houding moesten gaan zitten.
Een ‘echte’ noodlanding met toeters en bellen zal het dan nog wel niet geweest zijn maar dan is het wel vreemd dat de NOS schrijft “vanwege de weersomstandigheden een noodlanding moeten maken op Schiphol. Dat BEVESTIGT Transavia”. Maarja dat kan een potje journalistiek versimpelen of vlotte plan (dat trekt lezers, en kijkers) zijn zoals te vaak gebeurd. Over het waarom niet naar Eindhoven zullen we nog wel te horen krijgen, zaten die al helemaal vol met vluchtbewegingen? Had inderdaad makkelijker geweest voor de vliegers, minder makkelijk voor reizigers om in Rotterdam bij de auto te komen.
Luchtvaartnieuws is een prima site die vele van ons al tijden lezen. Thailandblog heeft het ook al een keertje gepromoot. In de ogen van de Telegraaf en SBS komen bijna alle vliegtuigen met een noodlanding op Schiphol aan. Onderzoek naar dit soort incidenten is iets wat helpt om de luchtvaart veiliger te krijgen in de toekomst.