
Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Sponsor
Sponsor
Laatste reacties
- Lieven Kattestaart: Heb ‘Bangkok 8’ jaren geleden al eens gelezen en kan het zeer aanbevelen. Ook al ben je nog nooit in Thailand of Ba
- André: Google Translate zegt: Onderdaan zijn van een land dat behoort tot de Europese Economische Ruimte (EU) of Zwitserland en geëxp
- Chris: Ik zou het nog een keer proberen want het is niet goed. Ik zie hetzelfde als Kuhn Tak, tenzij dat juist is maar dat kan ik me niet
- Herman: Aan de knop “Ongoing Projects” is in de code van de website geen URL gekoppeld vandaar dat er niets gebeurt als je ero
- Herman: Je moet alles lezen hé Bert. Die knop waarvan sprake werkt NIET.
- André: De Thaise Post – via EMS – kost wel wat maar is veilig en je kan perfect volgen waar het pakketje zich bevindt.
- FRANS: Wat leuk om te lezen en mooi geschreven, dus dat mag erkent worden. Zeer herkenbaar, zelfde twijfels en ervaringen,,, en inderd
- Bert Vos: Ik heb net op die link naar de website geklikt. Maar daar mankeert helemaal niets aan hoor. Dus begrijp niet waar U het over heef
- Bert Vos: De bankrekening staat op hun website vermeld.
- Pieter: Ik wilde juist de huidige schrijvers niet noemen, want grote kans dat je er één vergeet. De verhalen van Lieven zijn geweldig. M
- Rob V.: Kijk eens bij de websites van de volgende instanties en er gaat een wereld voor u open: – De Belgische ambassade in BKK &#
- Arnold: Hier nog wat info: Het bedrijf Otravo is in 2014 opgericht uit een fusie tussen Vliegtickets en WTC.nl. Later is daar ook het
- Robert_Rayong: Ik steun volledig het initiatief van ons blog, laat dat duidelijk zijn. Hier is inderdaad een schat aan nuttige informatie terug t
- Arnold: Hi, Daar kom ik niet verder, daar waarschijnlijk deze tussenpersoon failliet is! Als ik inlog krijg ik een foutmelding http
- PEER: Je ziet wel: het gaat over 75+ers in Nederland!! Laat ik nou nèt niet bij die bluffers horen omdat ik in Thailand verblijf. Of
Thailandblog Twitter
Dossiers
Koers Thaise Baht
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2023. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere wijze dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Opmerkelijk » Storm op Schiphol in het Thaise nieuws
Storm op Schiphol in het Thaise nieuws
De lezers in Nederland weten er natuurlijk alles van, de storm die afgelopen week over Nederland raasde. De landingen van vliegtuigen op Schiphol werden daardoor onder zeer moeilijke omstandigheden uitgevoerd en de Thaise nieuwsmedia vonden dat interessant genoeg om daarvan onderstaande korte video te plaatsen.
Deze video is onderdeel van een wat langere video, waarin meerdere landingen op Schiphol te zien zijn, zie www.youtube.com/watch?v=u4o01IOF3NM
Best wel leuk om te zien vanuit zonnig en warm Thailand!
Video: Storm op Schiphol
Bekijk hier de video:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=02ddnGzxNZs[/youtube]
Ik dank de hemel dat ik daar niet in zat…..
Interessant genoeg als je weet dat deze vliegtuig uit BKK kwam.
prachtige landing .. zie wel wat gevaren maar ook daadkracht 🙂
De piloten konden hun werkervaring goed laten zien afgelopen zaterdag. Ze zijn gelukkig allemaal geslaagd voor deze test. Op het vliegveld van Bangkok kan het zo nu en dag ook goed spoken tijdens onweersbuien.
Hallo Gringo,
Mijn petje af hoor voor die piloten.
John (echtgenoot) zei dat er ook een landing op tv was met een tweetal dacht ik doorstarts.
Zij moeten op dat moment toch maar een beslissing nemen voor tig honderd emnsenlevens.
En ik kijk altijd met heel veel verazig naar die 4 miljoen knopjes en dan nog de juiste pakken ook.
Vind dat altijd wel indrukwekkend om naar te kijken.
Wij hebben het ook een keer meegemaakt en wij beiden zijn daar godzijdank heel lakoniek in.
Je zit in zo’n ding.
Je kan er niet uit.
Dus we nemen nog een lekkere bubbel en pakken ons boek en ik met eens snert handigheids spel, waar ik maar niet op level 3 kan komen.
Heel frustrerend.
LOUISE
Die doorstart was van een Transavia toestel, landen op Eindhoven lukte niet, op Schiphol ook niet de 1ste keer, uitwijken naar Brussel ging ook niet meer (te weinig brandstof) en toen is er een noodlanding gemaakt op Schiphol.
http://www.nu.nl/algemeen/4095415/toestel-transavia-maakt-noodlanding-schiphol.html
“Een toestel van Transavia met circa 170 passagiers heeft zaterdagmiddag vanwege de weersomstandigheden een noodlanding moeten maken op Schiphol.Dat bevestigt Transavia na berichtgeving door de NOS.”
@video: mooi staaltje vliegwerk.
Hulde aan de crew zelf hebben het nog wel eens erger meegemaakt een bijna perfecte landing.
Wat mij wel verbaasde in het filmje dat bijna niemand in de nood houding zat. Je volgt toch de aanwijzingen van de crew op.
‘Noodlanding’ is niet de goede aanduiding. De landing op de oorspronkelijke bestemming – Rotterdam – werd afgebroken vanwege zeer zware turbulentie. Piloot wilde vervolgens uitwijken naar Eindhoven maar de verkeersleiding van het vliegveld Eindhoven stond dat niet toe. Vliegtuig is uiteindelijk van R’dam rechtstreeks naar Schiphol gevlogen. Aanvliegend op de enige baan van de vijf waarop vrijwel recht tegen de wind in kon worden geland werd op 300 meter hoogte de landing weer afgebroken vanwege ‘windshear’, plotselinge rugwind waardoor de ‘airspeed’ – snelheid van het vliegtuig t.o.v. de omringende lucht – sterk daalde. Bij de volgende poging werd daarom een extra hoge snelheid aangehouden en werd er geland zonder gebruikmaking van de zgn. flaps.
Cornelis, je hebt het goed verwoord. Op de TV hebben ze nog een deel van de gesprekken tussen een dame (waarschijnlijk de co-piloot) en een verkeersleider van Rotterdam laten horen waaruit bleek dat het toestel door de storm zo schudde dat vele passagiers de boel onder kotsten.
Dat de verkeersleiding van Eindhoven geen toestemming gaf om daar te landen was omdat het toestel “niet in nood” verkeerde. Wat Eindhoven met “niet in nood” bedoelde is niet duidelijk, maar door de verschillende landingspogingen raakte de brandstof wel aardig op. Schiphol gaf wel toestemming om na nog een rondje vliegen daar te landen. Feitelijk had de gezagvoerder nog in Spanje moeten besluiten niet te vertrekken. Hij (of zij) wist hoe de weersituatie in Nederland was. De vlucht was nog geen twee uur, dus in die tijd zal daar weinig of geen verandering in zijn gekomen. De piloot zou verteld hebben dat hij (of zij) deze weersomstandigheden in zijn (of haar) carrière niet eerder heeft meegemaakt.
Ik vlieg geregeld tussen Schiphol en Alicante. Daar kan het ook enorm spoken. Een paar jaar geleden maakte ik mee dat ter hoogte van de Franse grens de piloot te horen kreeg dat El Altet (Vliegveld bij Alicante) met onmiddellijke ingang gesloten werd vanwege een storm. De gezagvoerder besloot naar Schiphol terug te vliegen. Terug op Schiphol ging na een paar uur El Altet weer open en konden we weer vertrekken. Een passagier besloot naar huis te gaan. Aangekomen bij Alicante bleek dat de storm ook enorm te zijn. Die ervaring heeft mij gebracht dat ik in zo’n situatie niet meer vertrek.
De onderzoekraad voor veiligheid gaat de Transaviazaak onderzoeken. Er komt een dik rapport en dan weten we of het nu een echte noodlanding was of niet.
De Onderzoeksraad is alleen geïnteresseerd in de weigering van de (militaire) luchtverkeersleiding van Eindhoven. Ook Transavia wil daar duidelijkheid over. In Eindhoven waaide het aanmerkelijk minder hard dan in Rotterdam en Amsterdam en zou het risico lager geweest zijn.
Op de website van luchtvaartnieuws wordt het nog eens uitgelegd: http://www.luchtvaartnieuws.nl/columns/gastblog/paul-grove-slecht-weer-een-beetje-uitleg
Van wat ik in de media (NOS) begreep konden ze niet naar Eindhoven (toen was er uiteraard geen nood), bij Schiphol lukte de landing de eerste keer niet, bij de tweede poging waren er geen uitwijk mogelijkheden meer naar andere luchthavens en lukte de landing wel. Waarbij de passagiers in de brace for impact houding moesten gaan zitten.
Een ‘echte’ noodlanding met toeters en bellen zal het dan nog wel niet geweest zijn maar dan is het wel vreemd dat de NOS schrijft “vanwege de weersomstandigheden een noodlanding moeten maken op Schiphol. Dat BEVESTIGT Transavia”. Maarja dat kan een potje journalistiek versimpelen of vlotte plan (dat trekt lezers, en kijkers) zijn zoals te vaak gebeurd. Over het waarom niet naar Eindhoven zullen we nog wel te horen krijgen, zaten die al helemaal vol met vluchtbewegingen? Had inderdaad makkelijker geweest voor de vliegers, minder makkelijk voor reizigers om in Rotterdam bij de auto te komen.
Luchtvaartnieuws is een prima site die vele van ons al tijden lezen. Thailandblog heeft het ook al een keertje gepromoot. In de ogen van de Telegraaf en SBS komen bijna alle vliegtuigen met een noodlanding op Schiphol aan. Onderzoek naar dit soort incidenten is iets wat helpt om de luchtvaart veiliger te krijgen in de toekomst.