Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Sponsor
Sponsor
Laatste reacties
- Mark: Zo iemand noemen ze de juiste man op het juiste moment op de juiste plaats, toch? :-)
- Philippe: Maak je niet druk om de Chinezen, dikwijls hetzelfde als de Koreanen :-), die volgen steeds in grote lijnen / groepen “DE V
- FrankyR: Beste, Ik moet wel, want anders kan ik mijn Thaise taxichauffeur niet contacteren na aankomst via LINE.
- ronald: ik geloof dit verhaal meteen niet alleen mat datingservice is dit het geval maar uitzendburo;s doen hetzelfde die laten je beta
- Joost: Gebruik zelf ook al 8 jaar DTAC. In het eerst jaar roaming geactiveerd en vervolgens in NL af en toe opgewaardeerd, zodat het numm
- william-Korat: Soi heeft even over het hoofd gezien dat er tanks zijn die bedoeld zijn voor binnen [de eerste op zijn link] Veel mensen hebben d
- Mariska: Kijk dan ook voor een Mac Mini, zelf heb ik ook een iMac maar niet flexibel genoeg om mee te nemen. Overal zijn (grote) schermen t
- John Chiang Rai: Ik heb in Duitsland een man ontmoet, die een Thaise vrouw liet overkomen, waar de datingsite houder betaald is van meer familieled
- Stefan: Ook spijt dat Thai Airways niet terugkeert naar Brussel. Volgens mij waren de vluchten niet zo rendabel. De ticketprijzen lagen
- Tino Kuis: Ook goed om te weten: Torsak, who ranked fourth by seniority among the Deputy Police Commissioners-General, is the younger sib
- Tino Kuis:
- Bert Vos: Meestal is het andersom. Wordt de naieve farang opgelicht en letterlijk en figuurlijk uitgekleed, vooral in het barcircuit, waarna
- Mister BP: Als inderdaad zou blijken, dat er veel meer Chinese toeristen komen, is dat voor mij een reden om Thailand niet meer te bezoeken m
- bennietpeter: Je kan je tank ook isoleren, daar temperatuur van invloed is op de groei van bacteriën. Zo ook leidingen, welke meestal ook bloo
- Jaap: Het is een getsby green card. Een virtuele kaart zonder plastic dus. Ik gebruik die eigenlijk alleen om boekingen te betalen maar
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Diclaimer
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2023. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Kort nieuws » Ramp met veerboot Pattaya: 6 doden en veel gewonden
Ramp met veerboot Pattaya: 6 doden en veel gewonden
Geplaatst in Kort nieuws, Nieuws uit Thailand
Tags: Doden, Koh Larn, Pattaya, Veerdienst
Een veerboot met Thai en buitenlandse toeristen is onderweg van Koh Larn naar Pattaya gekapseisd.
Het incident vond plaats op ongeveer honderd meter van Nuan Beach om 17.30 uur. Het was de laatste veerboot naar het vasteland.
Reddingswerkers hebben passagiers uit het water gered. Een aantal gewonden zijn naar het ziekenhuis gebracht. Het is onduidelijk waarom de veerboot kapseisde, mogelijk waren er te veel passagiers aan boord. De veerboot kan 150 mensen vervoeren en volgens niet bevestigde berichten waren er 200 mensen aan boord.
MCOT meldt dat er zes doden en vijftien zwaargewonden zijn. Bangkok Post heeft dat bevestigd, het gaat om drie Thai en drie buitenlandse toeristen. Voor zover bekend zijn er geen Nederlandse slachtoffers.
Wij hebben in 2010 op de Ferry van Chumpon naar Koh Tao gezetten tijdens de overstromingen en storm in november. De boot mocht eerst niet vertrekken van de overheid maar uiteindelijk werd hij losgemaakt . Doodsangsten de boot klapte telkens om en dppr de ramen kwam al het water naar binnen. Wat een doodsangsten moeten deze mensen wel niet hebben mee gemaakt. Bij ons ging het net goed omdat de boot niet helemaal vol was maar nu niet. Er ligt ook altijd zoveel bagage in. Heel veel sterkte voor al deze mensen en de mensen om hen heen.
Moderator: uw reactie voldoet niet aan onze huisregels.
Wat ik begrepen heb uit het Thaise nieuws,de ferry heeft de grond geraakt bij de afvaart,water in de machinekamer,waardoor de motor het liet afweten.
Lenspompen werkte dus ook niet meer,passagiers zijn massaal een dek hoger gaan staan,hebben waarschijnlijk doorgehad dat er water in de machinekamer stond.
Omdat iedereen boven was veranderde de stabiliteit van de ferry en kapseisde hij met alle gevolgen.
De Schipper heeft het overleefd,dus die heeft wat uit te leggen,zaten veels te veel mensen aan boord.
Beste Henk,
De schipper heeft wat uit te leggen? Ik word hier zo moe van. Het gajes wat die vergunningen geeft naar veilgheid van een schip en het gajes wat eens wat betere controles zou moeten uitvoeren naar de veiligheid van een schip, die zakkenvullers moeten ze eens aanpakken!
Iedere Thailandblog lezer weet dat dit dus never nooit zal gaan gebeuren, toeristje meer of minder dood, wat maakt t uit. Het is gebeurd, we gaan weer verder met leven en we zien wel wanneer de volgende slachtoffers vallen!
Om te beginnen vertrekt de laatste boot uit Koh Larn om 18u en is de afstand van pier tot pier 9 km( gemeten met GPS). Na meer dan 800 overvaarten weet ik dus warover ik praat.
Mijn medeleven met de slachtoffers en hun famillie.
Bert.
In mei 2013 wilde ik een bezoek brengen aan het eilandje Koh Larn.bij aankomst. Bij de kassa, zag ik tientallen touringcarbussen staan. Honderden mensen stonden bij het inschepen. Veel te veel mensen aan boord. Had het besluit genomen om niet te gaan, wat een ongeorganiseerde organisatie. Conclusie was voor mij over duidelijk. Nooit meer.
Prettige dag.
Jan