Het Thaise bureau van de raad voor de consument (OCPB), ontving tussen oktober 2014 en 21 juli 2015, ruim 3740 klachten van ontevreden consumenten. Vooral kopers van appartementen bleken de meeste klachten te hebben, zo laat Pairote Kanuengsap, hoofd van het OCPB, weten.

De 763 klachten van condo kopers hebben veelal betrekking op de opleveringstijd die niet is nagekomen, aannemers die hun werk niet goed doen, gebreken die zich openbaarde na de oplevering en oneerlijke bepalingen in koopcontracten.

Pairote zei verder dat in veel gevallen de partijen in een conflict worden uitgenodigd voor gesprek om zo een compromis te bewerkstelligen. In die gevallen dat dit niet lukte, diende de OCPB een schadeclaim in namens de consument.

De tweede grootste groep klagers zijn de autokopers. Hier gaat het vooral om klachten over gebreken, gebrek aan service, verzoek om ontbinding van het koopcontract wanneer voertuigen niet op tijd geleverd werden en dealers die de overdracht van de auto niet wilde uitvoeren.

Wanneer het gaat om goederen en diensten is er ook voldoende mis, zoals kopers die bestelde goederen niet ontvangen hadden, goederen met gebreken, misleidende reclame en een slechte kwaliteit van goederen of diensten.

Bron: Bangklok Post – http://goo.gl/xXNiG9

Er zijn geen reacties mogelijk.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website