Naar aanleiding van de discussie op Thailandblog van 10 april jl. laat de ambassade het volgende weten:

De vraag over het gebruik van de Nederlandse, dan wel Thaise en Engelse taal op de consulaire afdeling van de ambassade is in het verleden regelmatig aan de orde gesteld of gekomen, meest recent in de jaarlijkse enquête, gehouden tussen 1 april en 8 mei 2015, die door 494 mensen is ingevuld. De enquête vindt plaats om van klanten en bezoekers te horen hoe zij de dienstverlening ervaren, en om suggesties te doen. Op 24 september heeft de ambassade de resultaten van de enquête met een reactie daarop geplaatst op de website van de ambassade. Graag verwijst de ambassade naar hetgeen toen over de onderhavige kwestie is vermeld.

Zo uitten vele respondenten de verwachting altijd in het Nederlands geholpen te kunnen worden ofwel dat de communicatie met de ambassade altijd mondeling gevoerd kan worden. Helaas is dit niet meer altijd het geval. Dat is mede het gevolg van de teruglopende capaciteit op de ambassade en de beschikbaarheid van de medewerkers als gevolg van bezuinigingen. Op de website probeert de ambassade zo volledig mogelijk uitleg te geven over de verschillende diensten die geleverd worden. Als er vragen resteren kunnen deze per email worden gesteld. Deze emails zullen in de regel binnen twee werkdagen worden beantwoord.”

thailand.nlambassade.org/nieuws/2015/09/enquete-2015.html

Er zijn geen reacties mogelijk.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website