Ik woon nu 14 jaar in Thailand naar volle tevredenheid, alhoewel de drang om terug te keren naar Nederland ook steeds groter wordt.

Twee keer per jaar vlieg ik even naar Nederland, om mijn kinderen, ja en nu ook sinds 2 jaar twee kleinkinderen en uiteraard mijn moeder en broer en zus te zien. Altijd weer gezellig, soms gaat vrouwtje en dochter mee en soms alleen.

Door de jaren heen dus vele vliegkilometers gemaakt en ook met verschillende maatschappijen. Soms vluchten met een tussenstop of rechtstreeks, altijd even kijkend naar de beste prijs en service.

EVA Air, altijd goed, niet altijd voordelig maar natuurlijk wel rechtstreekse vlucht. China airlines, altijd goed, maar helaas vliegen nu niet meer rechtstreeks. KLM, goed, maar zoals iedereen zegt, te weinig beenruimte. Dat merk ik zelf met mijn 1.76 meter.

Qatar Airlines, naar Moskou gevlogen ook super goed met overstap in Doha. Emirates, altijd goed en een super service waar ik later op terug kom. Etihad, gaat, lange overstaptijd dat wel en verder zeer slechte service nadien.

Jet Airways, het gaat, wel snelle overstap, alleen op vliegveld in Mumbay werd je aansteker gewoon in beslag genomen. Onvoorstelbaar.

Vorig jaar in oktober komt mijn vrouwtje mij navliegen, ik was al in Nederland. Wij vlogen allebei met Emirates en dus ook gezamenlijk terug. Goed geregeld. Mijn vrouwtje arriveerde in Nederland en ging toen met de trein naar Assen. Aldaar kwam ze uit de trein en voelde ik gelijk al aan haar koffer dat er iets kapot was.

Thuis heb ik foto’s ervan gemaakt en bij Emirates een claim ingediend. Schade was toch aanzienlijk. Emirates reageerde gelijk en stuurde mij formulieren toe die ik moest invullen. Nadat ik die terug had gestuurd verkreeg ik een e-mail dat een bedrijf de koffer op zou halen voor reparatie en zou de koffer dan na 10 dagen op mijn adres terug krijgen.

Super geregeld toch? Na 10 dagen, was net even weg maar vrouwtje was er wel en die nam een grote doos in ontvangst, daarin zat een totaal nieuwe koffer met prijskaartje van € 149,- er nog aan met een mededeling dat oude koffer niet gerepareerd kon worden en daarom een nieuwe kreeg. Heb natuurlijk Emirates daarvoor heel hartelijk dank gegeven.

Nu gebeurde mij dit hetzelfde bij Etihad Airways in augustus dit jaar, beste deuk op een voor mij zeer rare plaats alwaar de koffer ook nog het sterkst is en ik miste een loopwiel en wat kleine onbelangrijke beschadigingen terwijl ik mijn koffer in folie had laten sealen.

Nog op Schiphol direct foto’s gemaakt, door tijdgebrek geen schademelding op Schiphol gedaan, dacht doe dat wel via internet. De nieuwe koffer nu alweer kapot en niet bruikbaar meer. Claim ingediend bij Etihad. Was zeer slecht te vinden waar je dat moest doen, maar via Facebook toch een e-mail adres gekregen. Verkreeg vrij vlot e-mail terug dat de claim in onderzoek was. Na 1 week weer gemaild, weer mail terug in onderzoek, zo ook de 2e week.

Toen er 3 weken om waren maar een reactie geplaatst op hun Facebook pagina, inmiddels had ik de fabrikant van de koffer ook al gemaild en verkreeg via hun e-mail adres van de leverancier in Duitsland en ook de fabrikant had mijn mail doorgestuurd. Nadat ik dus op Facebook pagina van Etihad had geschreven, gelijk de volgende dag een e-mail van hoofdoffice bagage claim, met opnieuw papieren om in te vullen en verzoek om de reparatiebonnen te sturen zodat dit weer in onderzoek kon worden genomen. Dus dan weer onderzoek op de bonnen, geen enkele toezegging dat er vergoed zou worden.

Inmiddels had ik van de leverancier bericht gekregen dat ze mij 2 nieuwe wielen zouden toesturen en ik kon ze zelf er wel onder krijgen, was niet zo moeilijk, dat had ik ook al aangegeven. Toen ik de wielen had heb ik Etihad maar bedankt en gezegd dat ik gratis nieuwe wielen had ontvangen vanwege garantie en overige schade ik wel voor eigen rekening nam, koffer was weer bruikbaar.

Etihad had nog geprobeerd om mijn koffer als te zwaar te bestempelen, alleen ik had nog een foto gemaakt bij inchecken van het gewicht, mocht 30 kilo mee en koffer woog 29,7, dus was ik daarvoor ingedekt.

Dat is een reden voor mij om nooit meer een ticket te boeken bij Etihad, want stel je voor dat je koffer zoek raakt, nu dan heb je bij Etihad dus zeer vele problemen en Etihad wil geen verantwoordelijkheid nemen, ze proberen juist om onder alles weg te komen.

Wees dus gewaarschuwd. Voor mij alleen nog EVA Air en Emirates, in december ga ik nogmaals terug en dan met EVA Air.

Ingezonden door Roel. 


» Laat een reactie achter


35 reacties op “Lezersinzending: Mijn ervaringen met diverse vliegmaatschappijen”

  1. Bert zegt op

    Ik vlieg denk ik net zoveel en om de zelfde reden.
    Heb nog nooit een slechte ervaring gehad met welke maatschappij dan ook.
    Ook Etihad is ons goed bevallen. Wij kijken vooral naar de kilo’s die je mag meenemen omdat bepaalde dingen uit Nederland toch lekkerder zijn dan hier, of veel duurder.
    Omgekeerd idem dito, wij nemen voor familie, kennissen en vrienden altijd wel wat mee en dan heb je de koffer ook zo vol.
    Momenteel ligt onze voorkeur bij Eurowings, in de premium economy mag je 2 x 23 kilo pp en 2x 8 kg handbagage. Dat alles voor een in onze ogen schappelijke prijs. Plus het feit dat Dusseldorf of Keulen voor ons net zo ver weg/dichtbij is als Schiphol en een stuk rustiger.
    Maar ja zo veel mensen zoveel wensen en nog meer meningen

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
    • rori zegt op

      Ik vloog regelmatig. zit nuvoor langere tijd in Thailand.
      Gevlogen met de meeste maatschappijen zoals:
      KLM – Air France
      Swiss – Lufthansa
      Finnair
      Emirates
      Ethihad
      Eva Air
      Thai Air
      Singapore Air
      Malaysian Air
      China Southern

      Mij gaat het puur om de vlucht.

      Heb de vollgende lijst.
      1. Swiss en Lufthansa vanaf Dusseldorf. Overstappen in Zurich is een verre trip. Ik ben invalide (Priority) en word dus gereden. Vanuit de auto tot de gate maximaal 30 minuten. Kan niet sneller. Perfecte service. Maar 23 kg en extra bagage is relatief duur. Vanaf Brussel is een afrader. Twee keer gedaan en twee keer hele slechte ervaringen.
      2. Vanaf Dusseldorf met Lufthansa en Thai Airways vanaf Frankfurt. Lange overstap in Frankfurt.
      3. Ukrain International Airways. Heel goedkoop. Op de vlucht van Dusseldorf naar Kiev weinig service. Maar daar is de prijs ook na Met tweeen en beiden 46 kilo bagage (extra bijgekocht met Panorama club card 50 euro x 2).Totaal kwijt 568 euro.Service van Kiev naar Bangkok gewoon goed genoeg. Konden zelf gratis vooraf eten endrinken kiezen zonder bijbetaling.
      Terugvlucht doen wij altijd naar Amsterdam omdat je anders 27 uur onderweg bent naar Dusseldorf. Naar Amsterdam een uur of 14.
      3. Alle andere maatschappijen hebben zo hun eigen voor en nadelen. Vaak via KL of SP en dat duurt lang

      Omdat wij vanuit regio Eindhoven vliegen kies ik voor Dusseldorf. Met de auto 1 uur en 15 minuten (brengen) of met de IC bus voor 19 euro met zijn 2en. 1,45 uur. Oh GEEN FLIXBUS is onbetrouwbaar

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  2. Wilm zegt op

    Beste mannetje,
    Wat leuk om dit te lezen over de vlieg ervaringen. Dacht heel even dat u een dwergje was , gezien u het de gehele tijd over het vrouwtje heeft. Totdat ik uw lengte zag . Misschien in het vervolg maar geen vrouwtje meer gebruiken, meneer mannetje !
    Vr groet

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +26 (obv 26 stemmen)
    • j.a. zegt op

      Hoe weet je dat dan? misschien is zn vrouwtje wel 1.40M lang..en ik kom uit Brabant en ik heb ook een vrouwke…..

      Om over het onderwerp te praten…ben eigenlijk na vele maatschappijen tot de conclusie gekomen dat KLM voor mij het beste werkt..Fijen service, goed eten en meestal zeer concurrerende prijzen. Vlieg nooit meer met tussenstop, dus die maatschappijen vallen sowieso af voor mij.

      Om het dan toch over die te hebben. Vond ze allemaal voldoende, behalve Aeroflot…
      meerdere keren mee gevlogen en was nooit een prettige vlucht en altijd een hoop onvriendelijkheid en gehannes op Moskou…

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
    • Leo Th. zegt op

      Ach Wilm, misschien is Roel wel familie van René van der Gijp, die noemt in Voetbal Inside iedereen mannetje, kereltje, ventje of vrouwtje. En wat die knoert van een koffer betreft, want met een totaal gewicht van 29,7 kg is daar wel sprake van, heeft Roel natuurlijk gewoon pech gehad. (En de bagagemedewerkers, die dat gewicht moesten tillen, ook). Maar het zal geen schering en inslag zijn dat er schade aan een koffer ontstaat. Roel heeft nu besloten om enkel nog maar met EVA of de Emirates te vliegen. Uiteraard geheel zijn beslissing maar er zijn nog zoveel andere luchtvaartmaatschappijen, die qua prijs en service ook interessant kunnen zijn. Hoewel ikzelf een voorkeur heb voor een directe vlucht heb ik naar Bangkok ook gevlogen met Jordanian airlines, tussenstop Amman, en naar Phuket met Singapore airlines, tussenstop Singapore en ook met Malaysian airlines met een tussenstop in Kuala Lumpur. Air France heeft regelmatig aanbiedingen naar Bangkok met vertrek vanaf Brussel, hetzelfde geldt voor de directe vlucht vanaf Brussel met Thai Airways en ook British Airways hanteert soms interessante tarieven. Dus behalve EVA en Emirates keuzes zat.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
      • Daniël M. zegt op

        Air France vanuit Brussel?

        Ja, maar…

        U moet dan wel inchecken aan de Air France-balie in het treinstation Brussel-Zuid. Vandaar met de TGV 1ste klas naar de luchthaven Paris-Charles De Gaulle. Reistijd: 2 uur. Heb dat ooit gedaan, heen en terug. Goed verlopen.

        Het is pas vanaf Paris-CDG dat de rechtstreekse vlucht begint.

        Wat mij betreft, is dit hetzelfde als een vlucht met tussenstop.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +1 (obv 1 stem)
        • Leo Th zegt op

          Klopt als een bus Daniël, de reis naar Bangkok met Air France vanuit Brussel begint met een treinreis naar Parijs. Had ik er voor de volledigheid bij moeten vermelden.De prijs van een ticket in bepaalde perioden start rond de 500 euro, al naar gelang het tijdstip van boeken. Met de trein vanaf Antwerpen kan je ook de reis met de KLM starten, waarna de vlucht per vliegtuig in Amsterdam begint.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  3. Johan zegt op

    Hallo,

    Wij hebben ook heel goeie ervaringen met Mahan Air vanuit Dusseldorf…. Jammer dat deze lijnvlucht niet meer bestaat. Was heel goedkoop en toch vrij degelijke service. Eind november vliegen we met Aeroflot en in april met China Air met aanzienlijke tussenstop in Shanghai, waarbij we gebruik zullen maken van het gratis -24u-visum om de stad even te gaan bezoeken.
    Iemand ervaring met één van beide luchtvaartmaatschappijen en iemand ervaring met die stopover in Shanghai?

    Grtz,
    Johan en Inge

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • stevenl zegt op

      Aeroflot is prima, was niet dol op het eten.
      De luchthaven in Moskou echter is onvriendelijk, chaotisch en heeft veel te weinig zitplaatsen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  4. Daniël M. zegt op

    Beste Roel,

    Heeft u met EVA Air ooit een probleem gehad met een reiskoffer?

    Zoniet, dan stel ik mij de vraag hoe EVA Air zou reageren en of u dan nog met hen zou vliegen…

    Veel reisplezier verder.

    Daniël M.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  5. hugo zegt op

    Ja ieder zijn mening,
    Vlieg ook veel, ongeveer 3 maal per jaar meer dan Roel.
    Heb tot nog toe met geen enkele maatschappij problemen gehad voor een vlucht naar Thailand of Vietnam.
    Etithad, goede ondervinding, ook met Qatar en met Emirates,
    zeer goede vluchten met Thai en voordeel rechtstreeks,
    Turkisch airlines was degelijk,
    Finair is zeer goed,
    Lufthansa is me laatste maal wat tegengevallen want in terugvlucht zat ik in een Eurowings met zeer korte beenafstand en ge moet betalen voor uw filmen en drank = nooit meer.
    Austria airlines en Swissair gewoon goed maar duurder.
    KLM gewoon outbollig en duur,
    Aeroflot niet over te spreken gewoon nooit meer, Eva air degelijk.
    Wat mij het belangrijkste is dat is in feite te prijs van het ticket en ik betaal gewoon tussen de 460 en maximum 550 euro vanuit Brussel.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
    • rori zegt op

      Vanaf Dusseldorf zijn de prijzen van Austrian, Swiss en Lufthansa min of meer gelijk. Hebben een aliance. Dus misschien vanaf Amsterdam anders?
      Ik vind hun service goed alleen extra baggage is te duur.
      Eurowings is een volle dochter van Lufthansa en vliegen met de Air Berlin Vliegtuigen (na overname).

      Brussel is het meest beroerde vliegveld welke ik en mijn vrouw kennen. no 1 is Dusseldorf, 2 is Keulen Bonn, 3 is Frankfurt, 4 is misschien Amsterdam maar Brussel is echt laatst. Heb zelf 14 jaar in Brussel voor een internationaal bedrijf gewerkt. Als ik moest vliegen altijd vanaf Dusseldorf.
      In Brussel altijd gekloot met de bagage zeker met meerdere koffers. Gewicht moet en zal23 kg per koffer zijn. Anders opnieuw verdelen (3 keer meegemaakt) In Dusseldorf en Keulen Boon word gekeken naar het aantal koffers en het totaalgewicht. Ook douane en veiligheidscheck in Dusseldorf erg klantvriendelijk.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
      • Bert zegt op

        Eurowings is inderdaad een dochter van Lufthansa, maar de vlucht naar BKK word uitgevoerd door Sun Express.
        Ook bij Eurowings moet de koffer aan de eisen voldoen, wij vliegen premium economy en mogen 2x 23 kilo pp. Heb nagevraagd bij Eurowings of dat ook bv 20 en 26 mag zijn, maar de dame vertelde me vriendelijk dat dat wel mag, maar dan moet je toch bijbetalen.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  6. Hansest zegt op

    Mijn Thaise partner vliegt veel en heel graag met EvaAir om alle reeds genoemde redenen. Maar nu komt ze naar Nederland. Echter omdat zij een MVV visa heeft komt zij voor een langere periode en had ze twee extra koffers. De prijs die EvaAir hiervoor vroeg was gigantisch hoog. Bij KLM lag deze prijs vele malen lager (4x). Dus het wordt deze keer KLM. Gelukkig is mijn Thaise dame niet lang en is het beenlengte verhaal niet echt van toepassing.
    Maar waarom dat enorme verschil in prijs bestaat voor twee koffers is mij een raadsel.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  7. Robbert zegt op

    Via Brussel kun je ook rechtstreeks met Thai Airways vliegen. Echt een aanrader. Genoeg beenruimte en lekker eten.
    Groeten,
    Robbert

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
  8. Similan zegt op

    Vlieg nu met thai airways ben benieuwd
    Heeft er iemand ervaring ?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Polle zegt op

      al verschillende malen met Thai Airways gevlogen vanuit Brussel.
      zeer goede service en lekker eten en geen enkele keer vertraging opgelopen.
      bijkomend voordeel is de rechtstreekse vlucht vanuit Brussel en de beenruimte

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • Andre zegt op

      vlieg nu 1 november naar bangkok met Thai Airways,vanuit Brussel en rechtstreeks,geweldig personeel,en als je van Thai food houd….wil geen andere maatschappij meer

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • Daniël M. zegt op

      Thai Airways:

      Zeer goede dienstverlening.
      Zeer vriendelijk personeel.

      Op elk moment kan je bij hen terecht als je iets wenst te drinken. Gratis.

      Heenvlucht zeer aangenaam. Vertrek in Brussel kort na de middag. Halverwege de vlucht begint de nacht en de verdeling van de maaltijd (of is dat in het begin van de vlucht?). Dan na een korte slaap tijdens de kortste nacht van het jaar verdeling van verfrissende doekjes en een ontbijt vanaf 2 uur voor de landing. Landing meestal voor 6 uur ‘s morgens… Vergeet uw formulier van immigratie niet in te vullen tijdens de vlucht…

      De terugvlucht is veel lastiger. Vertrek in Bangkok na middernacht. Als je verwacht om dan meteen te kunnen slapen, dan ben je eraan. Na het opstijgen en het bereiken van de vluchthoogte gaan de lichten weer aan en wordt de eerste maaltijd opgediend. Pas daarna kunt u (proberen te) slapen… Lange vlucht in wat de langste nacht van het jaar wordt… En ook hier gaan de lichten weer aan op 2 uur voor de landing en worden de verfrissingsdoekjes uitgedeeld, gevolgd door de tweede maaltijd.

      Mijn vrouw (ja, zij is bijna zo groot als ik) is Thaise. Wat het gewicht van de bagage betreft, wordt tot een bepaalde marge door de vingers gekeken. M.a.w., ze zijn minder strikt dan Etihad, Qatar en de Europese maatschappijen waarmee we gevlogen hebben.

      Wij zijn zeer tevreden en vliegen binnen 7 weken weer met Thai Airways onze “winterslaap” 🙂 tegemoet… Joehoe!

      Enig nadeel: ze zijn niet de goedkoopste…

      Goede reis.

      Daniël M.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • Eddy uit Oostende zegt op

      Vlieg al vele jaren met Thai airways vanuit Brussel.Vertrekt altijd optijd-goede service-vriendelijke crew en
      met hun thaische klederdracht direct in de stemming.Ik boek altijd 3 maanden voordien en betaal dan tussen de v580 en 650 € . Ga 2 x per jaar naar Thailand voor 30 dagen en op 21.10.2018 vertrek ik terug en kijk er naar uit.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  9. Sonny zegt op

    Heb ook al heel wat afgevlogen naar Thailand eerst KLM maar daar gauw vanaf gestapt, ik werd al bij het inchecken als (mogelijk) sextoerist behandeld, daarna met China gewoon normaal, helaas zoals bekend geen directe vluchten meer. Toen paar keer met Qatar wat eigenlijk gewoon het allerbeste was, vooral als je geen rechtstreekse vlucht wil. Heen in de middag/vooravond weg, tussenstop vrijwel precies halverwege en aankomst vroeg in de ochtend, alleen na 2 jaar zijn de vluchttijden aangepast en ook de prijzen, dus minder aantrekkelijk. Verleden jaar Turkish ook redelijk goed bevallen alleen de tussenstop en vooral de informatie over de gate en de wijzigingen hiervan zijn minder, maar toch komend jaar weer geboekt. Afgelopen vakantie met thai airways en haar diverse partners gevlogen, dit echt nooit meer. Dit was met afstand de slechtste ervaring ooit. Bij heenreis was in BKK mijn koffer kwijt en pas na 3 dagen terecht, terugreis (vanaf Krabi via BKK en Frankfurt naar Schiphol) Was mogelijk nog erger, dikke vertragingen, opgesloten in een vliegtuig een ovérnachting in Frankfurt die heel slecht geregeld was en al met al een dag later terug. Het ergste is nog dat ze zich nergens aangesproken en/of verantwoordelijk voor voelen, in het vliegtuig is het apologises but safety first en voor de rest kun je fluiten naar enige vorm van compensatie.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  10. Patty zegt op

    Heb vaak gevlogen met Eva Air en dan de evergreen de luxe klasse. Ja altijd top natuurlijk. Maar afgelopen keer ben ik voor het eerst via Hong Kong naar Phuket gevlogen met Cathay Pacific. Flinke beenruimte en prima vlucht gehad, zo omzeil je Bangkok. ( als je daar toch niet meer heen hoeft of wilt) voor een zeer goede prijs. Aanrader.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  11. v veen zegt op

    vlieg altijd met de klm omdat je dan niet hoef over te stappen ,maar het wordt iedere keer wel duurder en het eten wordt er niet beter op.heb in mei het eten laten staan “niet goed”‘

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  12. Aad van Vliet zegt op

    Jammer dat jullie niet met qatar kunnen vliegen want prijs en kwaliteit ver boven alle anderen. En vér boven KLM, Lufthansa of Air France en zelfsveel beter als Emirates met 30 kg pp bagage. En altijd bij de mij bestellen vanwege het doorsturen van de de bagage naar de eindbestemmingl
    Aad

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  13. Roel zegt op

    Daniel M, ja ook wel eens een probleem met reiskoffer gehad en zeer netjes opgelost door Eva Air.

    Sterker nog, ongeveer 10 jaar terug een vrij duur stalen slot voor de motor in de handbagage, mocht niet mee. Wilde dat ook niet kwijt en Eva air heeft dat toen in bewaring genomen en bij terugkomst terug gehad.

    Ik ben terug gevlogen met Jet airways, die heeft een alliantie met KLM en Etihad. Klm personeel zat bij incheck balie. Mocht 23 kilo en koffer was 24 kilo, normaal is dat altijd wel goed, maar bij KLM niet, die kilo moest eruit. Heb 500 gram, een ontbijtkoek eruit gehaald en toen woog de koffer 22.8, rara hoe kan dat.

    Ja helaas Brussel of Düsseldorf is voor mij geen optie, 1 keer gedaan met toen nog Air Berlin, maar met elkaar zo lang voor mij in de trein. Naar Bremen zou voor mij een goede optie zijn, toch eens uitzoeken.

    Gr. Roel

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Bert zegt op

      Hebben wij ook meegemaakt bij Etihad.
      Inchecken door KLM personeel en inderdaad 1 kilo te veel in de koffer.
      Nou dan betaal ik wel bij, ga daar niet staan ompakken en andere mensen ophouden.
      Moest naar de balie van Etihad, alwaar een medewerkster van Etihad zat en zelfs zij vond de collega’s van KLM te streng, maar kon het niet veranderen.
      € 40 bijbetaald en heb dubbel genoten van die kilo kaas 🙂

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  14. brabantman zegt op

    Uit ervaring weet ik dat het belangrijk is om bij een van de luchtvaartgroepen (Star Alliance, Skyteam etc) een frequent flyer member te zijn. Ik vlieg zo’n 20 x per jaar van Azie naar Europa en de USA en terug. Zelf zit ik bij Skyteam. De meeste vluchten maak ik met China Airlines (L.A.-USA) via Taipei. En soms ook via Taipei naar Europa. Een tussenstop vind ik altijd zeer aangenaam om de benen te strekken en een fatsoenlijk hapje en drankje te nuttigen in hun schitterende lounge aldaar. Ik eet nooit in een vliegtuig. smaakt mij niet.

    Naar Europa afwisselend met Aeroflot, China Eastern of Southern, Xiamen Airlines en heel af en toe Air France. Allemaal goede ervaringen. Soms businessclass maar meestal economy. Door mijn lidmaatschap heb ik altijd een voorkeur plaats exit rij, of een gratis upgrade naar business of simpelweg wordt er in een bijna vol vliegtuig 4 plaatsen op een rij voor mij vrij gehouden. Heerlijk slapen is dat.

    U mist in dit rijtje de Franse maatschappij KLM. In het verleden mij wel eens laten verleiden om na een slechte ervaring toch maar weer eens te proberen. Elke keer een grotere teleurstelling. Het lijkt of de stoelen in hun toestellen steeds smaller worden, de beenruimte immer minder en het personeel steeds ouder en arroganter. Dan heb ik het nog niet eens over het amateuristisch personeel bij het inchecken op Schiphol. Onwetenheid over transfers, doorlabelen van bagage, visa vreemde landen enz.
    Wegblijven is mijn motto.

    Niettemin. alle uren die ik in een vliegtuig doorbreng beschouw ik als verloren uren in mijn toch wel korte leven.
    Helaas is dit niet te voorkomen. Wellicht maken wij nog eens de (betaalbare) terugkeer van het type Concorde mee.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  15. Marcel Siebeler zegt op

    Koop toch goede koffers b.v. Samsonite. 10 jaar garantie! Wij reizen ook heel wat af. AMS naar Frankfurt of Munchen, met Thai Airways naar Bangkok en daarna Bali, Denpasar v.v. Nimmer problemen gehad met wielen, deuken vermissingen of iets anders.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
    • Nicky zegt op

      Wij hadden ook een koffer van samsonite. Een hele dure. , wiel er af. Echt geen garantie. Ik zeg, er mag toch een olifant op jullie koffers gaan staan(reklame) . Neen, dat kon niet, want dan verkochten ze niks meer. Voor mij geen samsonite meer. Kan 3 goedkopere koffers kopen voor 1 samsonite

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  16. Ed zegt op

    Persoonlijk vind ik KLM maar niets. Ten eerste erg duur en vaak personeel wat er duidelijk plezier in heeft (niet dus). Qatar bevalt mij nog altijd het beste. Goeie service en geweldig cabine personeel. Daarnaast met mijn 1.88 geen enkel probleem met beenruimte.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
    • TH NL zegt op

      Beste ED,
      Het klopt wel wat je zegt alleen vorig jaar heb ik en mijn vrouw Qatar gevlogen het eten was niet te pruimen dus zijn we dit jaar met KLM gegaan het eten was redelijk alleen geen keuze alleen als je vooraf bijbetaal kun je iets anders krijgen

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  17. ann zegt op

    Afgelopen juli koffer vertraagd bij Etihad, sta je op Bkk met niks 🙂
    Moest diverse papieren invullen,en via m n tel op de hoogte worden gehouden van de status,
    de andere dag ,begin van de middag,kwam een koerier met m n koffer.
    Je kan ook een vergoeding voor de vertraging krijgen het zijn geen wereldbedragen maar alles is leuk.
    Nadat ik als goldmember vele dingen had ingestuurd,zou het spoedig worden afgehandeld,moest ze nog een
    keer contacteren via een speciaal goldmember email adres en ja na 10 weken kreeg ik een equivalent van $40.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  18. Ben Geurts zegt op

    Als je in shanghai een stop maakt op de heen weg kan je visumvrij 144 uur shanghai en omliggende provincies bezoeken(aparte balie ) wel doorvlucht papieren en hotelreserveriing hebben. 72 uur ticket voor de metro ca. 8€ )
    Ben Geurts

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
  19. Franky R. zegt op

    Ik ben 1.85 meter en heb niets te klagen over gebrek aan beenruimte bij de KLM.

    Ik boek wel altijd een ‘preferred seat’. Een meerprijs van 30 euro.

    Eva is ook erg goed, maar soms flink duurder dan KLM.

    Andere opties heb ik niet aangezien ik graag een directe verbinding kies…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  20. fernand zegt op

    ik vlieg al 11j met etihad,2-3x per jaar,2x bagage verloren,bij aankomst wilden ze niks vergoeden,wachten en alle dagen bellen gedurende een week.na 3d kreeg ik email dat we per persoon voor 125 euro kledij mochten kopen en bij vertrek de facturen moesten tonen op de luchthaven,daar kregen wij netjes alles terug betaald.jammer dat we dit niet kregen bij aankomst,maar ik hoorde van iemand anders dat dat wel MOET,ze proberen je natuurlijk af te wimpelen.eerste keer kwam bagage na 5d terecht,2de keer niet ,maar ik heb zowiezo een goeie verzekering,en kreeg valies en kledij terug betaald verminderd met een forfait.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website