Hierbij een verslagje van hoe Robinson en de “Central Group” hun cliënten behandelen en dit is niet negatief beoordeeld.

Op 2 januari van dit jaar valt mijn inductie oven in panne. Daar ik jaren in dit vak heb gezeten, open ik het ding en stel vast dat de thermostaat defect is. Daar er op het toestel Cuizimate nog garantie is breng ik het terug naar Robinson Airport Plaza te Chiangmai.

De verkoopster van dienst zegt dat het ongeveer 1 maand in beslag zal nemen om dit te herstellen, maar dat ik na 14 dagen al eens mag bellen hoever het staat! Tot daar geen probleem en na de 14 daagse telefoon wordt er verzekerd dat hij eind van de maand weer op te halen is.

Dus na iets meer dan 1 maand getelefoneerd en nog niets. Bel volgende week eens terug is het antwoord! Daarna weer 1 week en nog niets. Bel binnen 3 dagen eens terug!

Tot zondag 20 maart, ik een niet al te beste dag had. Ik was de vele nutteloze telefoons naar Robinson beu en ben er naar toe gereden. In het weekend is daar enorm veel volk en ik vroeg naar de verkoopster en haar chef. Hij was zogezegd niet aanwezig en heb dan maar gezegd dat ik de “manager” van de afdeling wilde spreken.

Zij probeerde mij af te schepen met het smoesje dat de oven op de post was. Wel ik weet uit ervaring als je iets per Thailand Post verstuurd, dat er een bewijs wordt afgeleverd en vroeg naar dat ticket. Wel zij viel door de mand en ondertussen had ik mijn stem als iets luider laten klinken.

Vertelde tegen de manager dat ik nu de General Manager van Robinson wilde spreken. Deze dame sprak goed Engels en liet weten dat ik meer geduld moest hebben. Wel mijn geduld was wel op na drie maanden en heb mijn telefoon genomen en in haar bijzijn naar de Tourist Police gebeld.

Ineens zou er een oplossing uit de bus komen en dit hoefde volgens haar niet zo opgelost worden. En wie kwam er ineens te voorschijn? De manager, die zogezegd niet aanwezig was. Hij vertelde dat de oven niet meer in voorraad was en dat hij de zaak er vervelend vond. Wel vertelde hij in het Thai tegen mijn vrouw, dat ik mijn klacht moest laten vallen en dat er vele mensen op de afdeling waren die meeluisterden. Maar ik zou een nieuwe oven met meer mogelijkheden in de plaats krijgen en dat die direct mee mocht nemen, wat dan ook gebeurde. Tevreden ben ik huiswaarts gegaan met een nieuwe oven.

Dus een beetje druk op de ketel en ik zou zegen eind goed, al goed. Robinson heeft zich perfect opgesteld en zich daarna nog meermaals verontschuldigd.

6 reacties op “Het dagelijks leven in Chiangmai”

  1. Henk van't Slot zegt op

    Moet ik ook maar gaan doen,dat dreigen met de touristpolice.
    Kocht bij Carefour een inductie kookplaatje van bijna 2000 bath,ze stonden er ook voor rond de duizend,maar ik dacht ik neem een wat duurdere,zal wel een betere wezen.
    Het ding gaf na 6 weken de geest,dit na slechts een paar keer gebruikt te zijn,ik gebruik hem in de buitenkeuken.
    Naar Carefour,geen manager,kom maar van de week terug, weer geen manager.
    Eindelijk wel een manager en die vondt dat dat ding ook wel snel de geest had gegeven en ging proberen om een nieuwe te regelen,zouden gebeld worden.
    Na een week werden we gebeld,geen nieuwe,wordt gerepareerd in Bangkok,gaat 4 tot 5 weken duren.
    Zijn nu 7 weken verder en nog geen kookplaatje,paar dagen geleden gebeld,en nu kwam het door Son Krang.
    Als je wat komt kopen zijn het de vriendelijkste mensen ter wereld,moet je eens terug komen voor een probleempje met je recente aankoop.
    Koop alleen nog maar bij de grote zaken,liefst van een keten,duurt wel lang,maar er wordt wat ondernomen.
    kan nog wel een A 4 volschrijven met dingen die ik in Pattaya heb gekocht,die heel snel gebreken vertoonde.
    Heb al een nieuw inductiekookplaatje gekocht,nu van Electrolux,heb hier meer vertrouwen in.

    • Dick Chiang-Mai zegt op

      Nou ik had ook een inductie kookplaatje gekocht in de aanbieding bij de carefour, en was
      rond de 1000 bath. Ik heb in der tijd apart voor mijn partner een Thaikeuken meer laten bouwen en daar geurt het brouwsel meer dan wat ik klaarmaak, en daar had ik al een gewoon elektra kookplaatje en een inductie, en in Feb 2011 had ik dan bij de Carefour die
      gekocht, maar ook niet veel gebruikt, en ik wil daar zelf een keer wat warm maken en het ding doet het niet. En ik terug naar die zaak maar nu BIG C , wel had ik de aankoop bon
      nog en 5 1/2 nog garantie en ook in dezelfde doos. De dame achter de balie belde een colega, deze kwam kijken en werd er een papier gemaakt dat duurde wel even maar dat
      moest ik tekenen, en kreeg het geld terug. Dus goede service van BIG C.
      Ik heb in de keuken die ik heb laten inbouwen door een keuken centrum een Fagor inductie plaat maar deze liet het ook al zeer snel af weten, deze hebben ze 2 of 3 keer
      naar Fagor in Bangkok gestuurd en de laatste keer werd er door het keuken centrum
      gezegd dat de plaat gebroken was, ik zij dat dit niet bij mijn is gebeurd maar moet zijn
      veroorzaakt door de mensen van Fagor in Chiang-Mai en deze hadden hem uit de keuken
      gehaald en in de pickup meegenomen, wat er dan verder gebeurd heb ik geen boodschap
      aan. Maar door druk van het keuken centrum is er toch een nieuwe gekomen, wel had ik in het begin 5 jaar garantie maar dat is voor Thailand terug gebracht naar 3 jaar omdat het
      elektra hier niet zo goed werkt als in Europa. Wel kwam er bij het plaatsen een man van
      Fagor Bangkok mee van de directie die op bezoek ging bij familie hier in de buurt, en kreeg mijn partner een short met Fagor erop aangeboden voor het ongemak, en deze werkt nu al bijna 4 jaar zonder problemen( maar niet te hard zeggen)
      Nu ik toch bezig ben, ik heb een LCD TV gekocht bij SIAM TV SONY 46 inch en een duurdere uitvoering met een gratis BLU-RAY DISC ruim 100000 bath, en naar een ruim een jaar de kleuren niet meer goed werkten. Gebeld naar SIAM TV. en kwamen 2 monteurs, deze belde op naar de zaak en vroegen mijn hoeveel deze TV had gekost, en zij dus ruim 100000 Bath, en zijden toen dat het maken net zoveel kosten en hem dus beter weg kon gooien en een nieuwe kopen want die nu al goedkoper. Maar vrienden van
      mijn zijden dat bij hun op HANDONG een SONY Service winkel is en daar eens heen moest gaan met de TV. Nou daar kwam ik en deze zijden dat ik geen garantie meer had,
      maar dat wist ik wel dat was 1 jaar maar dat ze terug zouden bellen wat het ging kosten.
      Volgende dag werd er gebeld van SONY dat ik bij deze TV geen jaar maar 30 maanden
      garantie had en of ik de doos nog had van de TV en heb ik toen gebracht want hij moest naar SONY in Bangkok en is daar gemaakt kosten 1500 en 7%btw 105 = 1605 BATH
      Zeer goede service van SONY , nu 3 jaar oud en doet het prima.
      SERVICE van SIAM TV ????? WAARDELOOS

  2. Dutch zegt op

    Citizen horlaoge met een (kapotte) zeer speciale band.
    Bij de service van The Mall ingeleverd en zou ter reparatie/vervanging naar Bangkok gestuurd worden.
    Lang verhaal:heeft 7 maanden geduurd en 3200 baht.
    Draag hem nog steeds echter…… zou een kleine reparatie nodig hebben aan het klepje dat het knopje bedekt.Heb hem maar niet op laten sturen en leef daar maar mee.

  3. Niek zegt op

    Ik ken ook het verhaal van een vriend van mij die problemen had met zijn tv. Even gebeld en onmiddellijk een nieuwe, hoewel de tv al 3 jaar oud was en buiten de garantieperiode viel.
    Zo kan het dus ook.

    • Henk van't Slot zegt op

      Geloof je dat zelf?

  4. Hans Gielen zegt op

    Je bent nooit te oud om te leren. Ik kocht een Panasonic koelkast bij Tesco.
    Na 3 maanden gaf hij de geest. bellen naar Tesco Ja, lastig geen tijd, kunt u hem zelf brengen?
    Ik ga niet met zo’n hoge kast in mijn auto rijden en wil hem niet beschadigen. Ophalen kost 500baht. Nou dat moet dan maar. Er kwamen 2 monteurs van een electronica speciaal zaak en die zijn 45 min. bezig geweest. Ze hebben de kast toch maar mee genomen omdat ze het onderdeel niet hadden. Na een week brachten ze hem weer terug. Kosten de afgesproken 500baht. Ik koop in het vervolg maar in hun winkel.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website