Uit cijfers van hotelboekingssite Dohop blijkt dat uiteindelijk negentien procent van de online hotelboekingen weer geannuleerd worden.

De steden met het hoogste aantal annuleringen zijn Rome, Barcelona, Milaan en Benidorm. Vooral Russen annuleren veel, zeker 75 procent van de Russische reserveringen wordt geannuleerd. Hotelboekingen van gasten uit Groot-Brittannië (11,8%) en Noorwegen (12,6%) worden het minst vaak geannuleerd.

Uit cijfers blijkt ook dat de gemiddelde verblijfsduur in een hotel vier dagen is. Gast boeken meestal zes weken van tevoren. In die tijd kan de reiziger nog voldoende alternatieven vinden, waardoor ook annuleringen ontstaan. Ruim 12% van alle boekingen blijkt een last-minute voor de duur van een nacht. Mobiele apparaten zoals smartphones en tablets spelen een  belangrijke rol bij het boeken van last-minute hotelovernachtingen. Ongeveer een derde van alle boekingen komt van een mobiel apparaat.


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

3 reacties op “Bijna een vijfde van alle hotelboekingen worden geannuleerd”

  1. Fransamsterdam zegt op

    Het zou me niet verbazen als dat percentage nog verder op zou gaan lopen, nu ik steeds vaker zie dat er op boekingsites nadrukkelijk wordt vermeld dat je gratis kunt annuleren.
    Dat kan makkelijk, als 80% níet wordt geannuleerd.
    Op die manier wordt het meer een ‘optie’. Zodra we daaraan gewend zijn en het percentage annuleringen te hoog wordt, komt er natuurlijk een prijskaartje aan te hangen.

  2. Jack G. zegt op

    De laagste prijs krijg je meestal niet bij een ‘Flexibel’ boeking of er moet een camaliteit zijn geweest waardoor een stand/land even niet geboekt wordt. Hotels en sites spelen al veelal volledig in op deze trend.

  3. Eric zegt op

    Deze situatie is voor de hotelier en vooral de kleinere bedrijven onhoudbaar en boekingsites als booking.com,agoda en alle andere laten zelf toe de dag zelf tot 18u te annuleren. Dit zou bij wet moeten verboden worden, waar zijn de luie europarlementariers die dit zouden kunnen oplossen? Maar dit is politiek niet interresant genoeg, Hierdoor gaan kleine hotels op de fles in vele gevallen. Wij houden het been stijf en laten geen last minute annulatie toe en worden hierdoor als uitschot behandeld door bvb agoda. Eens de kamer via hen verkocht geven ze geen centimer meer voor de klant de problemen moet het hotel maar oplossen. Je hebt zo weinig gegevens van de gasten dat je machteloos staat.Geen aankomstuur,email van de klant bvb


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website