De plotselinge verandering van een individuele website van de Nederlandse ambassade in Bangkok naar een overkoepelende website voor alle Nederlandse ambassades, consulaten overal ter wereld heeft inmiddels al heel wat negatieve reactie’s opgeleverd. Ook ik vind het een duidelijke verslechtering van de service aan de Nederlanders en andere belangstellenden voor Nederland in Thailand.

Als uitleg zullen we wel horen, dat het om bezuinigingen gaat of meer efficiëntie in de dienstverlening, maar men slaat de plank volkomen mis. Ik denk zelf, dat mogelijk dezelfde “slimme” ambtenaar of afdeling, die die onmogelijke regeling voor de inkomensverklaring heeft bedacht, ook hier de architect is. “Beter kunnen we het niet maken, wel moeilijker” was een goede reactie op het eerdere bericht.

De ambassadeur en zijn medewerkers in Bangkok treft geen blaam. Ik ken een aantal mensen op de ambassade en zonder daar om gevraagd te hebben, weet ik wel zeker, dat die met deze nieuwe opzet ook niet blij zijn.

Het was dan ook goed, dat vanmorgen (vrijdag) de ambassade het volgende bericht op Facebook zette:

“De ambassade heeft goed kennis genomen van commentaar op de klant- en gebruikersvriendelijkheid van onze nieuwe website en zal dit onder de aandacht brengen van de verantwoordelijke afdeling van het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag.

De opzet van de nieuwe website wordt grotendeels centraal bepaald in Nederland/Den Haag en de ambassade in Bangkok heeft hier derhalve maar beperkte invloed op.

Inhoudelijke aanpassingen met betrekking tot aan Thailand en het ambassadewerk gerelateerde zaken kunnen wel worden doorgevoerd door de ambassade zelf en de ambassade staat daarom open voor suggesties voor verdere verbetering daarvan”

U kunt uw bezwaar of punt van verbetering rechtstreeks aan de ambassade sturen, maar om ook andere lezers over uw actie te informeren, bevelen de redactie van Thailandblog.nl aan, uw reactie hieronder te plaatsen.


» Laat een reactie achter


24 reacties op “Website “Nederland en U””

  1. RobN zegt op

    Een noodtelefoonnummer te bellen binnen Thailand zou m.i. logischer zijn dan te bellen naar een Nederlands nummer. Dit nog afgezien van de kosten. Heb zelf overigens de “oude” nummers nog in mijn telefoon staan maar of die nog bereikbaar zijn is mij in ieder geval onduidelijk.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
    • NicoB zegt op

      Die nummers zijn nog te vinden op de nieuwe site.
      Alarm Ambassade Bangkok is Telefoon: 023 095 200 ( 24/7 ), Fax: 023 095 205.
      Email: ban AD minbuza.nl,
      Alarm BuZa Den haag + 3 247 247 247 ( 24/7 ).
      NicoB

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  2. stevenl zegt op

    Noodtelefoonnummer (Bangkok nummer) staat gewoon op de website, 24 uur per dag, 7 dagen per week te bellen. Zie hier, https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/thailand/over-ons/ambassade-van-thailand-bangkok

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • Rob zegt op

      Beste Steven, dit nummer is niet 24 uur bereikbaar mijn vriendin probeerde het op vrijdag middag en kreeg keurig een bandje dat de ambassade nu gesloten is

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
      • HarryN zegt op

        Dat is vreemd Rob. Ik belde ook naar de ambassade in BKK om 13.30 vandaag vrijdag en kreeg te horen:de Ambassade is gesloten en ook nog de openingstijden en werd daarna automatisch door verbonden met het contactcentrum BZ.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +1 (obv 1 stem)
  3. NicoB zegt op

    Er zijn 2 sites, deze site is voor Nederlanders die in het buitenland wonen, gaat bv. over een nieuw paspoort aanvragen, die site is: https://www.nederlandwereldwijd.nl .
    De andere site is voor mensen die belangstelling hebben voor Nederland: https://nederlandenu.nl .
    NicoB

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  4. RobN zegt op

    Zoals reeds geschreven: ik heb die nummers in mijn telefoon staan. Ik meld het alleen voor diegenen die niet zo thuis zijn in zoeken op de computer. Informatie zou simpeler te vinden moeten zijn.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  5. NicoB zegt op

    https://nederlandenu.nl moet uiteraard zijn: https://www.nederlandenu.nl.
    NicoB

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  6. gerard postma zegt op

    L.S.

    Men realiseert zich bij Buitenlandse Zaken niet wat voor impact deze wijziging heeft op het welbevinden van Nederlanders die in een vreemd land verblijven. Stel ik kom te overlijden, hopelijk duurt dit nog even, maar dan moet mijn Thaise partner een Nederlandse Nummer bellen. Zij vertrouwt dit immers niet want hoeveel gaat dit wel niet kosten. Ik moet het hele systeem dat in gang dient te worden gezet, indien ik mocht komen te overlijden, veranderen. Het gevoel verder dat je niet even naar je eigen Ambassade kunt bellen, geeft bij een plotselinge omstandigheid een extra drempel om tot een oplossing te komen.
    De overheid moet er zijn voor de burger maar hier worden de rollen omgedraaid want de burger moet op zoek gaan waar hij moet zijn bij de overheid.
    Met vriendelijke groet
    Gerard Postma

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +15 (obv 15 stemmen)
    • l.lagemaat zegt op

      De overheid (belastingdienst) weet de burger wel te vinden.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
    • Petervz zegt op

      Dat centrale nummer is niet iets nieuws hoor. Het is voorts gewoon een thais nummer.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  7. thailand John zegt op

    Zoals gewoonlijk en we eigelijk gewend zijn komt er niet veel positiefs uit Politiek Nederland en zeker niet van de regering. Het is gewoon belachelijk en zeer tries zoals Nederlandse onderdanen door de staat der Nederlanden in het buitenland worden behandeld.En deze maatregel is er weer een die laat zien dat dat zo is. Hoop dat er heel veel protest mag gaan komen en dat men de zaak terug zal draaien.Heeft men niks beters te doen dan dit soort belachelijke maatregelen te treffen.Schijnbaar niet.Regeringsfunctionarissebn gebruik eens uw hersens voorzover men daar over beschikt.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
  8. Han van Boldrik zegt op

    De naam van de website “Nederland en u” vind ik slecht gekozen. Als expat die welbewust Thailand tot zijn woonland heeft gekozen en na zijn vertrek uit Nederland nooit meer in Nederland is geweest – geen heimwee heer Joseph Jongen – is de Nederlandse ambassade mijn enige aanspreekpunt.

    Wat te denken van: “U en Nederland” of: “De ambassade en u” ? Wellicht zijn er betere ideeen. Ik wacht ze af.

    Han.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • stevenl zegt op

      Als expat die bewust voor Thailand heeft gekozen is de website nederlandwereldwijd.nl voor u bedoeld, nederlandenu.nl is bedoel voor mensen die belangstelling hebben om naar Nederland te gaan om zaken te doen of zich te vestigen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  9. Damy zegt op

    Zou ook graag de evenementen en sluitingsdata terug zien. Dit ivm alle feestdagen in Nederland als Thailand.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  10. Petervz zegt op

    Een nieuwe website is altijd wennen natuurlijk. Je moet weer leren navigeren. Is deze beter of slechter dan de vorige? De tijd zal het leren.
    Wel vind ik dat de eigen identiteit van de ambassade en het persoonlijke contact tussen Nederlanders en overheid steeds minder wordt. Dat geldt tevens voor andere overheidsdiensten.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  11. Gert zegt op

    De plotselinge verandering van een individuele website van de Nederlandse ambassade in Bangkok naar een overkoepelende website voor alle Nederlandse ambassades, consulaten overal ter wereld heeft inmiddels al heel wat negatieve reactie’s opgeleverd. Ook ik vind het een duidelijke verslechtering van de service aan de Nederlanders en andere belangstellenden voor Nederland in Thailand en ik zou de ambassade in Bangkok willen vragen haar (zij het beperkte) invloed aan te wenden richting Den Haag om hierin verandering en verbetering aan te brengen!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  12. Harm zegt op

    Nu de website van de NL ambassade is beeindigd vraag ik mij af hoe we nu aan de info moeten komen voor b.v. de inkomensverklaring welke regeling op de schop is gegaan en waar we nog steeds geen behoorlijke info over hebben mogen ontvangen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  13. RobN zegt op

    Harm,

    kijk even op andere item over website. Onderaan staat mijn reactie n.a.v. email die ik ontvangen heb uit Nederland. Formulier zal echt wel binnenkort op de website komen te staan.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  14. Vigo zegt op

    Ben net aan het kijken op deze nieuwe website. Wil graag meer info over visum lang verblijf (MVV) voor mijn Thaise partner. Dan moet je kiezen “land of gebied” (land van herkomst neem ik aan?). Je krijgt dan maar een paar landen te zien, maar geen Thailand. Vreemd! Daar word ik dus niks wijzer van.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  15. Sjaak S zegt op

    Maakt het dan werkelijk zoveel uit of je nu een aparte “Thaise” website hebt of een overkoepelende die de hele wereld bevat?
    Technisch toch een peuleschilletje vandaag de dag. Alles waarvoor gezorgd moet worden is dat ieder land met zijn specifieke eigenschappen genoeg ruimte en inhoud krijgt.
    De Info over Nederland kan centraal en voor de meeste landen nagenoeg gelijk zijn.
    Dus of je nou in Brazilië woont, Japan, USA of Thailand, deze info is voor eenieder dezelfde, neem ik aan.
    Alleen op jouw gekozen woonlandpagina zullen dan de algemene specifieke gegevens van dat land komen te staan.
    Lijkt mij toch niets mis mee te zijn.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website