200 miljoen keer ingelogd met DigiD

Door Redactie
Geplaatst in Expats en pensionado, Nieuws
Tags:
8 januari 2016

Nederlanders hebben dit jaar al 200 miljoen keer ingelogd met hun DigiD. Dit is een groei van 21% ten opzichte van 2014 en een verdubbeling ten opzichte van 2013. Deze stijging laat zien dat Nederlanders hun overheidszaken steeds vaker digitaal regelen.

12 miljoen DigiD gebruikers

Ruim 12 miljoen mensen gebruiken inmiddels DigiD. Door daarmee in te loggen kan men bij meer dan 600 organisaties hun overheidszaken online regelen.

Ontwikkeling DigiD 2016

DigiD werkt momenteel aan de ontwikkeling van nieuwe en eenvoudigere manieren om in te loggen. De mogelijkheid om in te loggen met een DigiD app op je mobiele telefoon wordt in de tweede helft van 2016 verwacht.

Iemand machtigen

Je DigiD is privé. Toch is het soms wenselijk om zaken met de overheid door een ander te laten regelen. Met ‘DigiD Machtigen’ kun je iemand anders machtigen zonder daarvoor inloggegevens uit handen te geven. Machtigen is al mogelijk voor belastingaangifte, toeslagen en onderwijs. In de toekomst zullen meer overheidsorganisaties zich aansluiten op de dienst.

Bron: Rijksoverheid.nl

2 reacties op “200 miljoen keer ingelogd met DigiD”

  1. Jacques zegt op

    Om te beginnen is het al van belang dat je af en toe inlogt op je digitale site (minimaal 1x per jaar) want anders vervalt je inlogcode en kan het theaterstuk weer opnieuw worden gedaan. Dus mensen let hierop, want is toch wel een gedoe om weer een nieuwe code te krijgen, zeker in het buitenland. Kennelijk is het merendeel hiervan op de hoogte en dat verklaart denk ik mede waarom er zo vaak wordt ingelogd. Overigens is het wel goed dat dit is ingesteld en dingen mogelijk maakt in dit digitale tijdperk.

  2. NicoB zegt op

    Beste Jaques, dit is verandert, indien 3 jaar niet ingelogd vervalt je Digid, je kunt het daarna wel heractiveren binnen uiterlijk 1 jaar.
    NicoB


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website