Klaar met CTH!

Door Hans Bos
Geplaatst in Column, Hans Bos
Tags: ,
8 april 2016

Sommige Thaise instanties zien werkelijk kans om je het bloed onder de nagels vandaan te halen. TV-provider CTH is er daar één van. Hun adagium: ‘We share’, maar dat geldt beslist niet voor de programma’s.

In feite had ik alleen een abonnement op CTH vanwege het Engelse voetbal. Formule 1 was al langer verdwenen in de krochten van deze oplichters. Ik heb me al eerder over hun service uitermate negatief uitgelaten.

De laatste sores begon twee maanden geleden toen de barcode op mijn abonnementskaart niet meer leesbaar bleek. Bellen leverde alleen een irritant muziekje op; op emails werd niet geantwoord en een aanklacht op de Facebook-pagina van CTH sorteerde evenmin resultaat. Uiteindelijk lukt het bij een andere 7-11 de maandelijkse bijdrage van 599 baht te voldoen. Tot zover het eerste probleem.

Een week geleden betaalde ik 599 baht voor de komende maand. Een paar werkdagen later had ik nog steeds geen enkel programma op de ‘buis’. Dus maar weer gebeld. Voor ‘Engels’ druk op 2. Waarna ik vervolgens (uiteraard) Thaise mededelingen kreeg voorgeschoteld. Uiteindelijk aan dame die mij vriendelijk uitlegde dat alle verbindingen via de schotel waren opgeheven. Dat was via de tv ook gemeld. Ik ging er in mijn onschuld en op basis van die informatie van uit dat zulks niet voor mij gold. Wellicht is de verbinding via satelliet te duur geworden?

Maar waarom dan toch die 599 baht geïnd als het systeem is opgeheven. Ik kan dat geld via een ingewikkelde procedure op mijn rekening krijgen.

De vraag blijft wat ik nu moet doen met de door mij aangeschafte paraboolantenne van 2000 baht en de bijbehorende decoder à raison van 2500 baht. Op die vraag geeft CTH geen antwoord.

Op dit moment behelp ik mij met een (niet feilloze) verbinding via internet en wifi.

CTH, ik ben er absoluut klaar mee. You share, but not with me….


» Laat een reactie achter


12 reacties op “Klaar met CTH!”

  1. HarryN zegt op

    Ha Hans moest wel even lachen met dat telefoon gedoe : druk op 2 voor Engels!! Ik heb dat reeds vele keren meegemaakt bij o.a. BBB en deze week nog met Kanairlines . Tja men gaat gewoon door met Thais .
    Maar vooruit hier misschien een oplossing voor jou probleem: www. expat.ilikehd.com . IK heb het gekregen van de eigenaar van Tiger bar en die werkt er mee eveneens de eigenaar van Robin Hood Soi 80 heeft het. en zelf heb ik het ook uitgeprobeerd en er zijn er reeds velen meer.. Kosten per maand ong B.450 en alle voetbal,auto races ,golf cricket noem maar op. Kijk zelf maar eens op die website.
    Groetjes
    Harry

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  2. de coninck paul zegt op

    ik heb dat ook ge had op zegen ze komen nickc weer halen 365 sport is veel beter 900 baht per maand en geen jaar abonnement

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  3. Henk zegt op

    Ongelooflijk wat hier gebeurd! Ik heb een seizoenabonnement op de premier League. Plotseling per 01-04-2016 stopte het signaal. Zonder ook maar een enkele mededeling. In mijn ogen een criminele streek. Het kan kennelijk in Thailand. Schijt aan de klanten. Juist nu het seizoenseinde eraankomt en de spanning stijgt gooien ze het signaal eruit! Ook zonder een oplossing aan te bieden.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  4. Andre zegt op

    Bij mij via de kabel doet hij het geweldig, ook ik wilde vorig jaar via de schotel werken maar de instaleur raade mij dit af, ik betaal 250 baht per maand en heb sport en film zenders!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  5. Harm zegt op

    En dat laatste is nu precies mijn bezwaar tegen dit soort abonnementen
    zodra men de kolder in de kop krijgt kan er een andere code worden ingevoerd waardoor jouw kastje het niet meer doet en daar sta je dan met je investering die je nergens meer terug kunt vorderen.
    Je bent in zo’n geval gewoon overgeleverd aan de grillen van de aanbieder, je geld ben je sowieso kwijt want dat kastje ( + schotel) is niets meer waard zonder bijbehorend signaal van de aanbieder.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  6. erik zegt op

    Je zegt ‘instantie’ dus ik neem aan dat dit CTH een overheidsorgaan is en niet iets commercieels. Kun je dan niet bij een nationale consumenten-klachtencommissie terecht? Ik meen dat Thailand die heeft voor als de overheid weer eens faalt…..

    Is CTH wel commercieel dan wordt het tijd daar vraagtekens bij te zetten! Maar daar ben je zelf ook al aan toe, lees ik.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  7. Nicole zegt op

    Neem toch gewoon NLTV
    ruim aanbod.
    Handig. Je abonnement kan per maand, of per 3 of 6 of 12 maanden.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Dave zegt op

      NLTV, ja dat is een goeie. €28,- voor ongeveer 17 kanalen.
      Dat is toch wel heel veel geld hoor, voor die paar kanalen.
      IPTV valt ook tegen, want hier in Thailand word het signaal voor overdracht steeds vaker afgekenepen, waardoor er vaak stilstaand beeld of er helemaal geen beeld is.
      Is er iemand die een zeer goed alternatief of oplossing heeft???
      Zonder eerder genoemde klachten?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  8. Frans Nico zegt op

    Beste Hans,

    Bij het lezen van het bericht rees bij mij, net als bij Erik, de vraag: “is het CTH dan een overheidsorgaan?”. Maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

    Voorts komt het verhaal ook wat warrig over. Wat heeft het uiteindelijk lukken “bij een andere 7/11” de maandelijkse bijdrage van 599 baht te voldoen te maken met in diezelfde alinea beschreven sores? Als je dan al zoveel problemen met deze provider hebt, ga je toch niet betalen voor iets wat je niet krijgt?

    Als ik verder de reactie lees, dan moet men ook wel bedenken dat de expats in Thailand niet bepaald relevant zijn voor het verdienmodel van de Thaise providers. Laten we eerlijk zijn, De providers in Nederland laten ook niets gelegen aan de expats in Nederland. Het komt mij niet echt als een verrassing over.

    Al eerder is op TB geschreven over de buitenlandse ontvangst in Thailand. Alvorens ik een abonnement zou nemen, zou ik toch wel eerst mij goed laten informeren, vooral door ervaringen van anderen. Die zijn immers in dat geval onontbeerlijk. Ga eens te raden bij Andre. Hij heeft kennelijk een aanbieder die veel geeft voor een laag bedrag. Als je een goede internetverbinding hebt, dan zou ik ook eens kijken wat via internet wordt aangeboden. Een klein beetje zelfkritiek zou niet misstaan.

    In ieder geval wens ik je veel kijkplezier.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  9. PietJan zegt op

    Je woont in Thailand, niet in Nederland. De dingen nemen hier een andere wending. Ook en vaak voorál plotsklaps. Daarbij zijn meer Thai dan farang dupe van Thai handelwijzen. Daarbij is het ook nog eens niet om jou te doen. Dat zou je moeten weten na al die jaren. Neem de dag zoals die op je af komt, en prijs ‘m als je ‘savonds weer gezond en wel in je Thais bedje ligt.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  10. Max zegt op

    Neem toch gewoon NL-asia TV of die andere E.W.T van Fred Repko die heeft ook NL en ENG voetbal. Werken prima en geen problemen. Resp. 900 en 695 Baht per maand.

    Succes.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  11. tonymarony zegt op

    Ja dat is een prima voorstel ben even wezen kijken op de side van repko maar dan moet je wel een decoder aanschafffen van 5000 baht of zie ik dat verkeerd en Andre geef even wat meer info want wat je zegt is wel leuk maar even wat meer info.
    En ik heb ook al eerder gemeld over GMM exact het zelfde 2100 baht betaald voor 3 maanden en 2 maanden geleden de stekker eruit getrokken weg poen en niet te bereiken , dus je bent niet de enige Hans.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website