Heeft u óók zulke goede ervaringen met één van de Nederlandse banken?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Column
Tags: , ,
15 september 2015

Ik ben al jaren “klant” bij de ABNAMRO, en tot redelijke tevredenheid, maar…… Eind van dit jaar 2015 verloopt de geldigheid van mijn pas, dus geprobeerd of ik in de wirwar van onderwerpen een nieuwe pas kan krijgen, zonder daar voor naar Nederland te hoeven.

Nu begint het drama. Eerst geeft men mij aan dat ik niet meer op het adres woon waar ik voor de bank geregistreerd sta, in Hazerswoude. Ja dat klopt daar ben ik al 5 jaar geleden van vertrokken en woon sindsdien in Thailand. Om in het doolhof van de ABNAMRO te geraken is een koud kunstje, ik moet dus via internet bankieren, via, via naar ” uw gegevens inzien én wijzigen. Nu moet je proberen om je Thaise adres in te vullen, Ho maar. Lukt dus gewoon niet.

Wel krijg ik een automatisch gegenereerde melding dat ik een kopie van mijn identiteitsbewijs moet opsturen, oké geen probleem, of toch?

Omdat ik niet in Nederland woon “dien ik dan nog wel” even” een legalisatiestempel te halen bij de Nederlandse ambassade in Bangkok! Dat is dus zo een 550 km reizen. En omdat ik van een normale bus gebruik maak en niet in zo een VAN-busje ga zitten opgepropt met een totale doodsverachting, waarbij de chauffeur op volle snelheid en met zijn telefoon in één hand razendsnel links en rechts inhalen het wereld snelheidsrecord probeert te verbreken. Dus moet ik ook nog een, gelet op de beperkte openstelling van de ambassade, hotel boeken zodat ik de volgende ochtend fris en fruitig mij kan melden bij de ambassade in de hoop de zelfde dag mijn gewenste papier te kunnen krijgen en weer huiswaarts te keren naar mijn vrouw die op alle dag van bevallen staat!

Ik heb gevraagd omdat de ABNAMRO mij deze werkwijze dwingend oplegt of ik de gemaakte kosten dan kan declareren, NEE dat zit er óók niet in, ik dacht vuile ” K.T bank. Ik moet dit en ik moet dat maar enige tegemoetkoming zit er niet in.

Dit hele relaas heb ik ook per bankmail proberen te versturen maar ik krijg dan het bericht dat er een fout is opgetreden bij het opslaan van het bericht! Ondanks herhaalde pogingen kan ik de mail, zoals hieronder getoond niet versturen.

“Geachte lezer,

Met enige verontwaardiging heb ik kennis genomen van uw schrijven, waarin u aangeeft dat, om een nieuwe pas te krijgen ik mij bij de ambassade van Thailand in Bangkok in persoon moet vervoegen teneinde een legalisatie stempel te krijgen.

Dus zal ik meer dan 250 km héén én 250 km terug moeten reizen en wellicht een nacht in een hotel moeten verblijven om aan het door u gestelde te kinnen voldoen.

Dat is toch te gek voor woorden!

Ik heb tevens eerder geprobeerd om mijn adres in uw systeem, waar ik klaarblijkelijk niet inpas te wijzigen, omdat het waarschijnlijk gebaseerd is op in Nederland woonachtige klanten van de ABNAMRO.

Nogmaals ik woon sedert een jaar of vijf in Thailand, ben daar inmiddels getrouwd voor de Thais wet en hoop binnen een dag of 10 vader te worden van een dochter.

Ik verzoek u om mij per mail te benaderen én niet via bankmail.”

Voorzichtigheidshalve heb ik in dit schrijven hier mijn adres en privé gegevens weggelaten

Oké ik zal dus morgen met enige spoed en met achterlating van mij hoogzwangere vrouw af moeten reizen naar Bangkok.

Wordt vervolgd….

56 reacties op “Heeft u óók zulke goede ervaringen met één van de Nederlandse banken?”

  1. koosski zegt op

    Als je nu om tebeginnen een dag (donderdag) later naar Bangkok gaat,dan hoef je niet te overnachten,aangezien de ambassade ook s’middags open is.(alleen op donderdag)

  2. Sjaak S zegt op

    Troost je, zij zijn niet de enige bank die dit doet. Ik heb geprobeerd in Duitsland een nieuwe bankrekening via internet af te sluiten, omdat ik daar mijn inkomen krijg en door omstandigheden van bank moest wisselen. Na veel zoeken vond ik dan een bank. Heb dan via skype me kunnen identificeren (bij alle andere banken moest het “identverfahren” bij de Duitse post in Duitsland doen.
    Twee, drie weken later, kreeg ik een brief van die bank. Afgewezen. Alleen Zwitsers, Oostenrijkers en Duitsers werden aangenomen. Waarom niet gelijk gezegd? Ik had mij geïdentificeerd met een Nederlands paspoort.
    Voor mij zat er niks anders op om naar Duitsland te vliegen. Mijn ouders wonen in Kerkrade, dus bleef ik daar en ging naar een bank over de grens. Daar heb ik dan uiteindelijk alles kunnen regelen.
    Een bankpasje is nu al meer dan 3 weken onderweg en ik vermoed dat het over een maand pas aankomt.
    Het is natuurlijk vervelend dat je vrouw juist nu zwanger is, maar ik denk dat dat ritje naar Bangkok nog niet het ergste is….
    Geniet ervan, koop wat leuks voor je vrouw of je ongeboren kindje…. misschien had het zo moeten zijn…

  3. jan V zegt op

    Yuundai ik he hetzelfde aan de hand gehad met de ING, om dit permanent op te lossen heb ik het volgende gedaan. Ik heb een een post adres in Nederland geregelt via vrienden. Deze vrienden hebben een notariele volmacht zodat ze je pas ook op kunnen halen anders gaat dat weer niet.

    gewoon per aangetekende post laten opsturen naar Thailand en verder geen problemen, ben nog nooit een pas kwijt geraakt in de post en heb de nieuwe pas binnen 2 weken in mijn bezit.
    Ik woon nu 14 jaar in Thailand en heb op deze manier al mijn bank passen credit cards etc geregelt.

    Jan V

    • KhunBram zegt op

      Jan V.

      Ik vind dat je een aardige oplossing hebt.
      Ik begrijp alleen 1 ding niet.
      Je zegt een postadres te hebben.

      Al ruim 5 jaar geleden heb ik te horen gekregen bij de burgelijke stand in nl:
      ‘Meneer een postadres kan niet meer’

      Dus als je ruim 50 jaar in nl gewoond hebt, ben je middels wettelijke regels niet in staat om een simpel legaal postadres te krijgen.

      ‘Ja’ zegt de ambtenaar, ‘een postadres bestaat nog voor uitzonderingsgevallen, bijvoorbeeld iemand die in een inrichting zit’………

      Toen ik voor de tweede keer terug kwam met hetzelfde verzoek, kreeg ik hetzelfde antwoord.
      Toen ik, beetje pissig, hem vertelde dat, bij navraag, ik vond dat er wel ERG veel postadressen waren in nl………werd hij onaardig.

      Hoor graag op welke wijze je een legaal postadres in nl hebt verkregen.

      KhunBram.

      • Henk zegt op

        KhunBram ,denk dat je een en ander door elkaar gooit want een postadres gaat geheel buiten de burgelijke stand om en zelfs de hele gemeente heeft hier niets mee van doen ,
        Een postadres spreek je zelf af met bv je familie of oude buren en geeft de betreffende instanties door dat ze daar hun post heen dienen te sturen .

      • robert zegt op

        Hai bram

        Ik heb zelf al jaren zo’n postadres. Is een gedoe om te krygen ja.
        Maar in mijn geval noemden ze het ‘briefadres’ toen was t snel geregeld.
        Hooende jou en anderen een beetje geholpen te hebben.
        Grld eigenlijk ook voor je ‘bankadres’ verhuis zgn naar familie en daar kmt je pas en code aan. Even ectiveren en opsturen.
        Dan hopen dat die niet ‘zoekraakt’.
        Groetjes.

      • jan v zegt op

        Bram zoals gezegt een post addres regel je met goede vrienden buiten alles om, banken en officiele instanties in Nederland accepteren dat gewoon.
        ik heb al 17 jaar een post adres zoals dit , en de eerste 2 jaar moest ik van de belasting ook een officieel belasting adres opgeven in Nederland.
        verder als je dit in werking zet moet je wel langs alle banken etc want die willen op voorhand een copie van je volmacht hebben anders accepteren ze het gewoon niet.
        Koste toen wat tijd maar heft zijn nut bewezen over de jaren.

        Jan V

  4. Marcel zegt op

    Heb ook ABN/AMRO en nog nooit problemen mee gehad. De nieuwe kaart wordt automatisch opgestuurd naar mijn zus in Nederland (is mijn postadres voor de bank!) die hem met de gewone post doorstuurd naar mijn huisadres in Thailand. Dan bel ik via Skype naar de ABN/AMRO, leg het hele verhaal netjes uit, men controleerd wie ik ben, naam / adres / woonplaats / postcode / geboorteplaats etc en binnen een paar tellen is mijn kaart geactiveerd en kan ik weer via Internet bankieren bij de ABN/AMRO – hoef er mijn stoel niet voor af!

    Dit alles duurde bij elkaar niet meer dan 2 minuten.

    • ruud zegt op

      Ik heb mijn passen in een ATM geactiveerd.
      Nieuwe pas er in en de oude pincode invoeren.

  5. ruud zegt op

    Ik heb een paar weken geleden mijn nieuwe passen van de ABNAMRO ontvangen met de post.
    Verschil is mogelijk dat ik voor ik naar Thailand vertrok alles bij de ABNAMRO in Nederland heb besproken.
    Als u nog op uw oude adres staat ingeschreven, hebt u dat blijkaar niet gedaan en bent u tekort geschoten met uw verplichtingen richting bank.
    Daar merkt u dan nu de gevolgen van.

  6. RuudH zegt op

    Zelf in het bankwezen gewerkt en ken hun hokjes denken, maar ikzelf zou een lawyer het paspoort laten verifiëren en inzenden met de opmerking dat de ambassade meer dan 500 km reizen is.
    Een afdelingshoofd heeft daarvoor begrip en het adres in Thailand ook gelijk doorgeven,
    maar misschien nog slimmer een correspondentie-adres van familie of vriend invoeren, die dan het pasje aangetekend naar Thailand kan opsturen.
    Een grote Bank is klein als het om afwijkingen gaat.

    Succes.

  7. Huub zegt op

    Bij de ing geen problemen met wijziging adres buitenland
    had wel problemen met het versturen van de nieuwe bankpas
    Ze hebben me 2 keer een nieuwe bankpas toe gestuurd en steeds niet aan gekomen
    Terwijl de andere post van de bank wel steeds aan komt
    WE denken dat de post die steeds heeft onder schept
    Dus pas op met zulke dingen
    Heb een oplossing kunnen vinden met de bank zodat een familie lid de pas mee kon brengen

    Groeten Huub

  8. Ton zegt op

    Ik heb sinds twee maanden een nieuwe abn amro pas.
    Bank verstuurde de pas naar een postadres in Nederland (dochter)
    Postadres een i mail gestuurd met adres in Thailand.
    Gewoon per post verstuurd duurt 2 weken.
    Bank wel gevraagd of dit wel save was, geen probleem zei de bank.

  9. Johan zegt op

    Bij ING zijn het ook niet de allersnelsten. Bij een visite in Nederland beloofde men binnen een week mijn nieuwe passen te bezorgen op het Nederlands adres. Niet dus. Na twaalf dagen arriveerde het. Deze vogel was toen al richting Thailand gevlogen
    Als voorzorg had ik een legitimatie uitgeschreven en kopie paspoort achtergelaten, incl handtekening.
    ‘Nee hoor, mijnheer moet zelf komen anders geven we dat niet’, kreeg de gemachtigde te horen.
    Gelukkig zijn er ook banken in Thailand en met een beetje creativiteit overleeft een mens dan wel, maar
    het brengt ergernis.

  10. Rob Piers zegt op

    Beste Yuaandai,

    Ook ik moest een nieuwe kaart ontvangen en die kreeg ik gewoon opgestuurd. Enige tijd moest ik weer iets van de ABNAMRO en dat kon alleen wanneer ik in Nederland woonde. Een telefoongesprek met de ABNAMRO op Schiphol (voor in het buitenland wonende klanten) bracht uitkomst. Mijn adres werd tijdelijk gewijzigd en alles was in orde.
    Advies: neem contact op met de afdeling op Schiphol, wellicht dat zij iets voor u kunnen doen. Hopelijk lukt het langs deze weg.

  11. Mat zegt op

    Bij de RABO bank geen enkel probleem, ik heb toen ik naar Thailand vertrok in 2008 een P.A opgegeven, het adres van mijn zus dus, als correspondentie adres. Toen mijn bankpas verliep, heb ik een e/mail gestuurd met het verzoek of mijn zus de nieuwe pas plus een nieuwe reader op kon halen. Geen enkel probleem, hoefde alleen maar een getekende copie van mijn paspoort op te sturen. Mijn zus heeft e.e.a vervolgens naar mij gestuurd. De bank was zelfs bereid de pas en de nieuwe reader hier naar Thailand te sturen.Als je geen familie of bekenden hebt in NL houdt naturlijk alles op.

    • Cees1 zegt op

      Inderdaad ik krijg mijn pas en reader gewoon in Thailand per post verzonden door de Rabbank. Alleen als je een nieuwe rekening wil openen of jouw rekening ook op je vrouws naam wil, moet je naar Nederland. Dit geld niet als je meer dan 100.000 euro op een nieuwe rekening wil storten. Want dan zijn de regels heel soepel. De ABN is echt de slechtste bank die je kan hebben. Hoor van iedereen dat zij problemen met ze hebben. Arrogantie ten top

  12. Jane zegt op

    Zelf zit ik ook bij de ABN en heb , toen ik ging emigreren, direkt mijn adres doorgegeven bij de bank. Inmiddels ook een nieuwe pas aangevraagd en die dan ook keurig gekregen op mijn adres in Thailand.
    Alle overige post komt ook gewoon aan, zij het soms na enige tijd. Dus geen problemen met de bank.

  13. Koetjeboe zegt op

    Alles wat ze willen is een postadres.
    Die heb ik al jaren bij mijn zuster.
    Zij krijgt de pas opgestuurd en stuurd hem aan mij door.
    Hiervoor deet ik dat in Venezuela en Brazilië .
    Succes

    Hans

  14. Dirk Meijn zegt op

    ik heb 17 augustus een nieuwe betaal pas aan gevraagt.Want mijn portomonee met betaal pas verloren nog steeds niet ontvangen ing bank

  15. william zegt op

    Ik heb een zeer goede ervaring met de ING-bank, ruim op tijd hebben ze een nieuwe bankpas opgestuurd,
    terwijl de oude pas begin 2016 vervalt, en via mijning.nl kreeg ik een aantal dagen/weken later de melding
    via een mail. of ik inderdaad de nieuwe pas had ontvangen, zoniet of ik dan zo spoedig mogelijk kontakt met hun opneem voor een oplossing., een pluim voor de ING.

  16. Taitai zegt op

    Ach, banken ….. kan er een boek over schrijven. Zelfs als je in Nederland op vakantie bent en het e.e.a. wilt regelen, loop je tegen kastjes en muren op. Heel frustrerend! Het leukste dat ik ooit heb meegemaakt speelde zich eeuwen geleden af. Geen internationale kwestie, maar wel een duidelijk voorbeeld van grenzeloze domheid. Een mevrouw van het hoofdkantoor van de Postbank (nu ING) wist me in al haar wijsheid te vertellen dat mijn zoon mij moest machtigen. Boordevol initiatief zat ze. Dat ik helemaal niets met die rekening wilde, was totaal onbelangrijk. Mijn zoon moest en zou zijn handtekening zetten onder een machtigingsformulier. Nu was (en is) die zoon niet dom, maar ook hem lukte het toch echt niet om op zijn tweede zo’n stuk te lezen en te ondertekenen. Dat ouders van een peuter per definitie gemachtigd zijn, was die mevrouw blijkbaar niet bekend. Vermoedelijk zat er weer eens een fout in het systeem en dan voert de medewerker gewoon uit wat er is opgedragen. Ook als het scherm de geboortedatum laat zien en het een klantje betreft dat vermoedelijk nog niet eens uit de luiers is. Banken …….

  17. Frans zegt op

    Ik woon al achtien jaar in Myanmar, en ben bij de Rabo, en nog nooit een probleem gehad, als de pas bijna is verlopen, zenden ze me gewoon een nieuwe.

    Groeten
    Frans

  18. Roel zegt op

    Beste Yuundai,

    Ik bankier ook bij ABN-AMRO, gewoon op mijn thaise woonadres.
    Krijg keurig de post hieraan, kan van adres veranderen.
    Internet bankieren gaat nu weer prima, na wijziging abn site.
    Ook bankmail wordt keurig verzonden en ontvangen.
    Als jij kan internet bankieren met niet al te trage verbinding moet jij bankmail kunnen versturen, bij te trage verbinding lukt dat niet.
    Google browser ondersteunt bepaalde plugins niet meer, daar waar ABN gebruikt van maakt, dus via internet exployer of firefox inloggen.

    Succes.

  19. Jan van Velthoven zegt op

    Internetfraude bij banken is een groot probleem. Persoonlijk vind ik het prettig dat onze banken de nodige veiligheidsdrempels opwerpen; dat beschermt ons geld, en het vóórkomt dat wij torenhoge bankkosten moeten gaan betalen als de fraude uit de hand zou gaan lopen. Het is toch wel merkwaardig dat wij als gebruikers zo nonchalant omgaan met onze ‘kluissleutels’ (zoals onze pasjes e.d.). Zouden wij ook zo nonchalant zijn als we ons vermogen of inkomen cash bij ons zouden dragen? Het is natuurlijk verstandig en noodzakelijk als je verhuist (naar binnen of buiten Nederland) om meteen je correcte gegevens bij de bank door te geven en desgewenst persoonlijk, en ter plekke gelegitimeerd, vervolgafspraken te maken. De gevolgen van nalatigheid in deze aan de bank verwijten is niet terecht. De bankvoorwaarden bij afsluiting van een rekening zijn immers wederzijds verplichtend.

    • San zegt op

      Inderdaad Jan, zo is dat!

      Men verhuist uit Nederland naar het buitenland, om dan 5 jaar later tijdens online bankieren vast te stellen dat je jouw – ondertussen buitenlandse – adres niet online kan ingeven…
      Verwondert me enigszins van Yuundai, die nonchalance in bankzaken.
      Had een hoog petje van hem op in deze kwesties, cfr. zijn vorige bijdragen op het blog.

      En je zou eens moeten weten hoe veel er gefoefeld wordt, met zelf geschreven maar vervalste volmachten, of pogingen daar toe.
      Ook gelukkig zijn er vele zusters in deze wereld, zo blijkt, wat zouden we zijn zonder!?

  20. jon s zegt op

    Verkeerde 3 jaar geleden in dezelfde situatie en liep tegen dezelfde blokkade aan, en een onwillige, telefonische, uitzendkracht, die bleef volhouden dat ik mij in persoon moest melden aan de balie van mijn bank in Nuenen. (woonde intussen ook al meer dan 10 jaar in Thailand). Heb daarop de bank zelf gebeld en het probleem verteld. Betreffende dame zou e.e.a. oplossen en na wat heen en weer gebel aangaande het adres in Thailand ontving ik na een week of 2 de diverse codes en nog 2 weken later de begeerde 2 pasjes. Overmoedig geworden, via email, een creditcard aangevraagd welke, een beetje tot mijn verbazing, 3 weken later luid claxonnerend door de postbode werd afgeleverd aan mijn adres in Hua Hin. Tussendoor werd gemeld dat mijn ABN/AMRO rekening intussen in beheer was bij filiaal Schiphol daar ik nu tot de “internationale relaties” behoorde. Een positieve ervaring dus, het kan dus wel.

  21. David H. zegt op

    Geen Nederlandse bank, maar wel met all lof voor Belgische AXA bank die mijn geblokkeerde pas (door foute defecte kaartlezer) door mij aangetekend opgestuurd naar Belgie (,tevens appart ook de fout reagerende cardreader opgestuurd ).
    A ) nieuwe kaartlezer toegestuurd gekregen ,( zelfs een tweede enkele weken later dan de eerste ontvangen ,wegens een postprobleem in Turkije (!?…) in plastiezak met Turk TXT op )

    B) kaart in Belgie gedeblokkeerd en mij aangetekend toegestuurd naar Thailand .

    Dit alles GRATIS ondanks dat ik bij mijn verzoek debitering van mijn rekening verzocht omdat ik anders niet kan internetbankieren . (Tweede kaartlezer kost normal 25 euro , maar deze dubbele levering zal wel een vergissing geweest zijn ….).

    En dit voor een simpele gratis online bankrekening ….bravo AXA , kan een Belgische ING wat van leren waar ik 6 jaar geleden een Eva vlucht van 32000 baht (December ) moest doen voor een ongeveer gelijk probleem , konnen mij niet helpen wegens “security risk verzending “…….!!
    ING is gelijk geannulleerd .
    Axa heeft geen NL roots maar Franse roots

    Ds ik geloof gerust de klachten van jullie Nederlanders inzake NL Banken

  22. peter zegt op

    Geachte ;ezer, ik heb met verontwaardiging alles gelezen over de problemen met het aanvragen van een nieuwe bankpas, ik ben al jaren bij de rabobank en heb alles via de telefoon geregeld en geen legalisatie stempel, alleen kopie paspoort .Raad U aan dit ook eens te proberen ook het doorgeven van mijn adres in Thailand binnen 5 minuten geregeld.

  23. ko zegt op

    Ik heb de ING en ben voor verhuizing naar de bank gegaan en alles geregeld. Probleem is inderdaad het invoeren van adresgegevens via internetbankieren, maar daar hadden ze een simpele oplossing voor. Alle nieuwe bankpassen komen keurig aan op mijn adres in Thailand, ook alle bankpost en dat allemaal binnen 1 week.. Als er een probleem is kan ik ze mailen en binnen 24 uur heb ik antwoord en is het geregeld.. MAAR: je moet het wel regelen VOORDAT je verhuist. Daarna ontstaan inderdaad de problemen die je schetst. Logisch ook natuurlijk, iedere Jan Doedel kan anders een bankrekening openen via Internet.

  24. Marcus zegt op

    Mijn Rabo bank weet dat ik in het buitenland woon en voorheen ook werkte. Ook andere offshore banken weten het en gaan daarmee accoord. Mijn bankpost gaat naar mijn Nederlandse huis en het is niet veel met de tegenwoordige electronische berichtgeving en internet bankieren. Buiten Europa blokkering van de passen staat permanent af. Ik denk dat adres veranderen niet veel zin heeft en zelf gevaarlijk kan zijn. Verlopen kaarten regel ik zo dat de nieuwe op het Nederlandse adres zijn als ik (2x per jaar) naar Nederland op vacantie ga. Mijn vraag is dan ook “waarom moet dat adres veranderen nu zo nodig”?

  25. Alberto zegt op

    Ik heb ongeveer 4 maanden geleden vanuit Thailand een nieuwe bankrekening bij mijn Rabobank geopend. Met medewerking van telefonisch contact, Het tekenen en inscannen van de papieren. Was dit toch vrij simpel geregeld. Later per post de oficiele papieren getekend en terug gestuurd. Mag wel zeggen dar de medewerking zeer naar tevredenheid was. Gr Alberto p.s.( niet alle banken doen dus moeilijk)

  26. Albert van Doorn zegt op

    Er is een nieuwe clienten indeling,Omdat personen in het buitenland wonen valt uw rekening en velen die klant zijn bij de ABN-AMRO onder de afdeling INTERNATIONAL CLIENTS AMSTERDAM

    Adres ABN-AMRO Bank NV. The Base A 3rd Floor
    Evert van de Beekstraat 2
    118 CL Schiphol
    Amsterdam
    telf +31206282500

    uU kunt trouwens gewoon via de website van ABN AMRO een nieuwe pas aanvragen heb ik ook gedaan.
    Als een fout melding krijgt heeft dat soms te maken met een trage verbinding ( Time out)

    ps zelf heb ik net een nieuwe bankpas gekregen, duurt een ruime maand voor dat u deze in uw bezit heeft, heeft ook contact loos betalen.

  27. bob zegt op

    Het is niet zo moeilijk alsdat u schrijft mits u nog over een familielid of vriend heeft woonachtig in Nederland. U voert diens adres in bij de bank en uw vriend, kennis, neef etc. stuurt u de pas door, Na ontvangst vraagt u via internet of sms de inlogcode op. Zo werkt het in ieder geval bij de Rabobank.
    Ook handig bij overige zaken en als die persoon een scanner bij de computer heeft kan hij de correspondentie scannen en emailen.
    Succes.

  28. Albert van Doorn zegt op

    1118 CL Schiphol

  29. Henk zegt op

    Ook wij zijn in 2008 naar Thailand vertrokken .Van te voren ben ik bij de Rabobank geweest om een en ander door te nemen .Zodra we in Thailand on exacte adres hadden heb ik dat doorgemaild naar de Rabobank .
    De voorlaatste keer heeft de bank ze rechtstreeks naar Thailand gestuurd waar ik ze in een mum van tijd (3 maanden!! dankje Thaise post)heb ontvangen inclusief de centimeter stof die de brief hier had opgelopen.
    Het activeren gebeurd in overleg telefonisch waarbij zowel ik als mijn vrouw enkele vragen moeten beantwoorden .
    De laatste keer had ik het geluk dat er familiebezoek kwam en heeft de Rabobank daar ze heen gestuurd .deze ongeactiveerde pasjes zijn in Thailand gekomen waarna ze weer via de telefoon de pasjes hebben geactiveerd .
    Na bijna 8 jaar eigenlijk alleen maar vol lof over de Rabobank (reclame mag eigenlijk niet maar nu kan je het niet anders)

  30. RichardJ zegt op

    Tja, de procedure om je adres vanuit Thailand te veranderen is gewoon een stuk lastiger. En vanwege het risico op identiteitsfraude terecht zou ik zeggen.

    Vervelend maar helaas. Ik zie daarom niet in waarom je de bank de schuld geeft van alle ongemakken.

  31. Wil zegt op

    Wij wonen ook in Thailand en hebben een Nederlandse bank (SNS). Ik heb vorige week gewoon via de site van SNS ons adres kunnen wijzigen en ook een postadres in Nederland achtergelaten. Was echt een fluitje van een cent. Heb ook een bevestiging ontvangen dat alles geregeld was. Zo zie je maar weer dat elke bank zijn eigen regelgeving heeft.

  32. Nico Bruinekreeft zegt op

    ik ben per 1 juni ook uitgeschreven zit ook bij de abn bank geen probleem ik heb mijn adres gelijk veranderd dat moet met een brief Copy paspoort met hand tekening met een papier van jou adres en een papier van je oude adres in Ned allemaal voorzien met je hand tekening.+ je Thaise telefoon nr dat opsturen dan word je gebeld als controle en klaar is kees.2 maanden later kreeg ik een nieuwe pas toegestuurd ga je hier in Thailand naar de automaat je pin en hij is geactiveerd.via internet bankieren wil het niet.dat probleem had ik ook ik heb toen gebeld en zo moest het.

  33. robluns zegt op

    Maak het jezelf gemakkelijk en stap over naar een Thaise bank.
    Bespaart veel overbodige ergernis en scheldwoorden.

  34. Jacques zegt op

    Je geeft aan dat je beschikt over internetbankieren en dat kan je toepassen over de hele wereld, als je maar een internetaansluiting hebt. Ik heb dit ook en maak geen gebruik meer van bankpassen uit Nederland. Zonde van mijn geld met die woekerkoersen. Ik heb mijn Thaise bankrekening en daar stuur ik een keer per maand mijn geld naartoe. Gewoon pinnen met je Thaise pas en dan ben je van alle gedoe af.

    Ik heb een aantal jaren geleden voor mijn vrouw een nieuwe pas moeten regelen bij de ING bank. Die waren niet zo moeilijk. Duurde ongeveer een week met het opsturen naar Thailand. Wel had ik haar al van te voren geregisteerd en haar thaise adres opgevoerd, wat overigens wel op de desbetreffende invoervelden paste.

  35. j.velthuijzen zegt op

    Ja erg vervelend al die regeltjes, maar het is natuurlijk om eventuele fraude tegen te gaan.
    Toen ik 4 jaar geleden naar Thailand verhuisde heb ik dat ook keurig per brief aan de ABNAMRO doorgegeven.
    Heb intussen al 2 een nieuwe pas ontvangen op mijn nieuwe adres. Als je bij een ATM machine met je nieuwe kaart je saldo opvraagt is je kaart geactiveerd.

  36. Haki zegt op

    Tja…..afgezien de regelmatig terugkerende ergenis over de service van de ABN AMRO ín NL, had ik begin dit jaar toch wel summum van ergenis bij deze bank. Bij overmaking van geld vanuit NL naar Thailand, BKK, vulde ik exact de gevraagde gegevens in op de formulieren op internet van de bank. Dus vulde ik ook, net alss voorgaande jaren, de gevraagde bankcode (van de Kasikorn bank) na het gevraagde rekeningnummer van ontvanger, in. Tot mijn verbazing werd dit jaar deze transfer geweigerd en werd mij extra kosten (E 25,–) in rekening gebracht bovenop de standaard kosten (E 20,50), omdat ik een fout zou hebben gemaakt. Edoch, ik had precies het op de website van ABN AMRO gevraagde bankcode (Kasikorn Bank) ingevuld. Ondanks dat het zo op hun formulier gevraagd werd, durfde de bank te blijven stellen dat ik een fout had gemaakt omdat de bankcode niet meer hoefde te worden ingevuld, ondanks dat het wel zo geeist werd op hun webformulier. Bellen met serviocedesk bank in AMS (020-6298077) hielp niet. Pas toen ik verhaal ging halen op hun kantoor in mijn woonplaats, was men bereid een coulance vergoeding te verstrekken (ik had inmiddels ook koersverlies geleden) en werden de extra kosten geannuleerd. Dat was dus mijn recente ervaring met deze bank. Maar inderdaad denk ik dat andere banken niet beter zijn en ook niet zullen worden zolang zij alleenheerschappij hebben.

  37. Erik bkk zegt op

    ik heb na jarenlange adres problemen mer ING en ABNAMRO geregeld dat ik al mijn bankzaken en betalingen via Bangkok bank doe. Het enige wat je dan nog van de NL banken moet kunnen gebruiken is internet bankieren o.a. om geld naar Thailand over te maken. Als je dan weer een keer in NL bent kan je alles wat je wilt op je gemak daar regelen. Wat je ID aangaat zou ik gewoon een scan maken van je paspoort, eventueel nog een foto van jezelf met het paspoort naast je gezicht en herkenbaar. Alles emailen naar de bank en daarna de strijd aangaan dat ze dat accepteren. zonodig kontakt zoeken met personen hogerop omdat de persoon lagerin de klub niet anders kan doen dan zijn regels volgen. Sukses!

    • Erik bkk zegt op

      Via de thaise bank krijg je ook een visa of mastercard debet card die je overal kunt gebruiken dus je hebt geen card meer nodig van je NL bank.

  38. janbeute zegt op

    Ik ben ook al voor vele jaren zeg maar gerust bijna mijn hele leven lang , en nog steeds klant bij de ABN AMRO bank .
    Ik krijg altijd zelfs zonder te vragen van zelf een nieuwe bankpas als deze tegen het einde is van zijn looptijd .
    En dat zelfde geld ook voor de ABN creditcard , die ik haast nooit gebruik .
    Zelfs mijn Thaise ega heeft ook een bankpas , ooit eens aangevraagt in het verre verleden toen zij in Nederland een paar keer was op 3 maanden visum .
    Ook deze wordt van zelf vernieuwd tegen einde verloopdatum .
    Het wordt altijd netjes en optijd naar mijn adres gestuurt in mijn woonplaats in Thailand .
    Doe transakties via internet banking , zelfs kreeg ik een paar maanden nog met de post een nieuwe Indentifieer toegestuurt nu met USB , daar de oude naar vele jaren hier in Thailand dienst gedaan te hebben de geest gaf .
    Batterijen waren leeg , heb hem open gebroken en met twee PC batterijen en wat elastiek mij even voor twee weken kunnen redden , toen de nieuwe al weer snel overkwam met de post .
    Even een belletje van uit Thailand naar de ABN doet soms wonderen .

    Jan Beute .

  39. ABN AMRO Webcare zegt op

    Beste Yuundai,

    Ik heb uw blog gelezen en dat is de reden dat ik hier reageer.

    U geeft aan dat u graag een vervangende betaalpas ontvangt op uw adres in Thailand. Uit uw verhaal begrijp ik dat u hier veel moeite voor moet doen en kosten voor moet maken. Zeker in de spannende tijd die aanbreekt, kijk ik graag samen naar de mogelijkheden.

    Ik wil hier graag met u telefonisch over in gesprek gaan. Ik kan me voorstellen dat u het niet prettig vindt om uw telefoonnummer hier openbaar te vermelden. Mijn vraag is dan ook of u mij een privé bericht zou willen sturen op onze Facebookpagina: http://www.facebook.com/abnamro

    Ik zie uw bericht graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. Floor
    ABN AMRO Webcare

    • YUUNDAI zegt op

      geachte mevrouw Floor,
      Ik heb géén enkele moeite om u mijn mailadres en mijntelefoonnummer hier bekend te maken.
      Mijn mailadres is [email protected] en mijn telefoonnummer is +66822828937
      In afwachting,
      Hans Vliege

  40. Ad zegt op

    Yuundai, ik heb de link van dit bericht doorgezet naar mijn collega’s van Abn Amro webcare. Ik verwacht dat zij proberen met je contact op te nemen. Hopelijk komen jullie er samen uit waardoor je klanttevredenheid weer stijgt.

    • yuundai zegt op

      Hallo AD, Ben in afwachting van of een mail of een telefoontje van mevr. Floor

      YUUNDAI zegt op 16 september 2015 om 08:03
      geachte mevrouw Floor,
      Ik heb géén enkele moeite om u mijn mailadres en mijntelefoonnummer hier bekend te maken.
      Mijn mailadres is [email protected] en mijn telefoonnummer is +66822828937
      In afwachting,
      Hans Vliege

      Waardering: 0
      Reageer

      • San zegt op

        Mevr. Floor vraagt haar jouw nummer in privébericht te communiceren.
        Hopelijk leest zij alsnog jouw antwoord hier!
        En daar horen we dan graag van, het lijkt mij alvast dat er een en ander in orde gaat komen.

  41. Gerhard Pots zegt op

    Hallo Jan,je bent niet alleen,ben ook al jaren klant bij de ABNAMRO en helaas ook mij overkwam dat mijn wereldpas per augustus 2015 verliep.Hoe dit kwam,want ik woon al 8 jaar in Thailand en heb al eerder een nieuwe bankpas ontvangen,maar deze keer was vlgs de ABN mijn adres niet in orde.Tel.en via e-mail contact opgenomen ,maar kan en kon geen voet aan de grond krijgen.De hypotheek alsmede de laatste
    betalingen voor de auto die op naam van mij partner staat,gekocht als “My first Car”vandaar de afbetaling,was een must ,moeten 4 Okt.betaald worden,Hoe,als mijn AOW en bedrijfspensioen niet kunnen worden overgeschreven naar de Thaise bank..
    Alles kwam tegelijk,ik moest ook nog eens mijn pas vernieuwen,want die moet bij aanvraag van een nieuw jaarvisum nog i jaar geldig zijn.ABN mailde,terwijl ik in het huis van mijn partner in de Isaan was of ik een copie van miin paspoort wilde opsturen,Dat ging niet want het oude paspoort was door de ambassade ongeldig gemaakt.Vorige week kreeg ik van de afd.International Clients Rotterdam te horen dat 7/9 de pas was aangevraagd,8/9 was de pin verstuurd en 10/9 was de card verzonden,Ik geloof er echter niet meer in. Vanavond nog gebeld,maar dan weet niemand iets,Veel sterkte,hoop dat je een nieuwe pas op tijd krigt voorde bevalling.Wordm ook vervolgd

    ..
    Ik wens je veel sterkte en hoop dat je het in orde krijgt voordat je vrouw moet bevallen

    • ruud zegt op

      Als je in Thailand woont, is het handig in Thailand ook geld tot je beschikking te hebben.
      Ik zou zeggen minimaal 3 maanden aan maandelijkse uitgaven.
      Dan ontstaat dit soort problemen niet.

      Dat paspoort had u ook eerder kunnen laten vernieuwen, dan was dat probleem er ook niet geweest.
      Dat hoeft niet op de laatst mogelijke dag.

      Het is handig om dingen bijtijds te doen.
      Dan krijg je dit soort problemen niet.

    • Gerhard Pots zegt op

      Heb eind Maart geplaagd door evenwichtsstoornissen een zware val,gemaakt,waarbij ik mijjn rug heb gebroken en in de rolstoel terecht ben gekomen,wat uiteraard ook mobilitetsproblemen met zich meebracht.Uw conclusie dat alles van te voren geregeld moet zijn is niet op zijn plaats,U was hiervan niet op de hoogte.Echter dit is niet de plaats om verwijten te maken,maar om elkaar te helpen.AbnAmro is wel op de hoogte ,en werkt aan een oplossing.Misschien dat de afd CARE ook mij verder kan,wil en mag helpen,want al dit gedoe is niet bevordelijk voor mijn herstel .Met vr.groet.Gerhard

  42. yuundai zegt op

    Ruud,
    Wie zegt dat ik financiële problemen heb, IK niet

    Ik heb het over een betaal pas én niet over een paspoort

    Verder heb ik géén problemen, jij?

    Gewoon een kwestie van GOED lezen,

    Groet YUUNDAI

    • ruud zegt op

      Mijn reactie was op Gerhard Pots.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website