Heineken Star Experience in Bangkok

Door Gringo
Geplaatst in Achtergrond, Agenda
Tags: , ,
14 mei 2017

Als u ooit de Heineken Experience in Amsterdam bezocht hebt, dan weet u hoe Heineken bier gebrouwen wordt en hoe het bedrijf 144 jaar geleden is ontstaan en hoe het bier in bijna 200 landen populair is geworden. Als u die ervaring nog niet heeft meegemaakt, dan is er nu tijdelijk een alternatief in Bangkok.

Heineken is bezig met een grote campagne onder het motto “Er zit meer achter de ster”, waarbij de “ster” het rode vijfpuntige symbool op het etiket is. De campagne is ingezet in Amsterdam en Thailand is het eerste land in Azië, dat genieten van een bijzondere bier-ervaring.

Op Siam Square staat op dit moment een groot wit paviljoen van Heineken, waarin een multimedia tentoonstelling is te zien. De tentoonstelling streeft naar het versterken van het consumentenvertrouwen in Heineken door de rijke geschiedenis van het bedrijf in multimedia presentaties te tonen, waar bij ook de brouwgeheimen van Heineken worden onthuld.

Er zijn vijf zones in het paviljoen, te beginnen met “Relive the Origin of Greatness”, dat betrekking heeft op het verhaal van de opkomst van het wereldwijd bekende merk. Met behulp van motion graphics en projectie mapping krijgt u een idee van Heineken’s tv-reclames in de loop der jaren.

Daarna volgt “Feel the magic of quality ingredients”. U kunt het productieproces volgen, waarbij nog altijd het originele recept wordt gebruikt, gebaseerd op gerst, hop en water. U kunt de gisting, die het bier een rijke en evenwichtige smaak geeft, zelfs ruiken.

Het volgend onderdeel is “Enter de Amazing World of Brewing” waar u de fermentatie in de tanks kunt zien. Daarna een “Epic Journey Around The World”, waar u in een “VR Simulation Chair” een ​​fles Heineken bier op zijn reizen kunt volgen.

In de laatste zone kunt genieten van de “One and Only Star Serve Ritual” waar Heineken u laat zien hoe Heineken bier het best getapt kan worden. Het wordt daadwerkelijk met tapinstallaties gedemonstreerd en het zou mij niet verbazen, dat de tapbiertjes – net als in Amsterdam – aan het publiek wordt aangeboden.

Bij de uitgang is er dan nog een Heineken souvenirwinkeltje.

The Nation heeft een leuk artikel aan deze Heineken actie besteed, dat op deze link kunt lezen: www.nationmultimedia.com/news/life/leisure/30314953

Wacht niet te lang met een bezoek, dat ook door uw Thaise partner gewaardeerd zal worden, want de show loopt nog maar tot 18 mei aanstaande, dagelijks van 10 tot 10 te bezoeken.


» Laat een reactie achter


3 reacties op “Heineken Star Experience in Bangkok”

  1. Jacques zegt op

    Waarin een klein land groot kan zijn. Als Amsterdam er en in mijn jeugd bezoeker geweest van het pand aan de Stadhouderskade, sla ik deze keer even over. Het overdreven gedoe van het promoten van bier of andersinds sterke drank, ten einde nog meer van het goedje te verkopen, is niet aan mij besteed. Daarvoor heb ik te veel respect voor mijn lichaam en gezondheid. Ik ben geen geheel onthouder en af en toe neem ik zeker een Heineken biertje of ander biertje maar het verheerlijken hiervan no way. Dus beste mensen laat u niet gek maken met de verleiding hiervan en “geniet ervan ” maar met mate.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  2. KriskrasThai zegt op

    Heiniken heeft inderdaad bijna de hele wereld veroverd. Slecht één land waar dit niet lukte, België. Maar Belgische bieren zijn wel schaars in Thailand. Sporadisch vind je een Hoegaarden, Duvel of Stella.
    Heikenen is een top Nederlands export product. Voor de Belgische bieren reist men naar mijn vaderland.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  3. theoS zegt op

    Ik woonde in de oorlogsjaren naast de Heinekens Bierbrouwerij op de Stadhouderskade, van 1940 tot 1950. Was toen nog in bedrijf en gaf een doordringende geur af.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website