![Thailandblog.nl](https://www.thailandblog.nl/wp-content/themes/thailand/images/photo-thailandblog.jpg)
Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Erik Kuijpers: John K. Haarlemmer, zie deze link: https://kpmg.com/xx/en/home/insights/2023/10/flash-alert-2023-189.html#:~:text=On%2015%20Se
- Cees 1: Wacht toch wat er echt gaat gebeuren. Iedereen bang maken en ” Belastingconsultanten ” Spekken terwijl nog niemand en
- Erik Kuijpers: Peter, jouw eerste zin bevat een fout. De Thaise wet praat niet van ‘geld’ maar van ‘income’. Naast de wij
- TheoSanam: Even ter verduidelijking van mijn inzending. Ik heb al 6 jaar hetzelfde paspoort, dus niet nieuw. Oktober 2022 heb ik een online 9
- Boris: Dapoer Selera Bangkok Staat op mijn lijstje, dus wie weet is dat wat. Ik vrees echter dat jij de Nederlands chineesindische keuk
- william-Korat: Wat eekhoorns betreft, heb ik hier de truc van plastiek flessen zonder bodem wel eens gezien met fruitbomen. Moet je natuurlijk w
- John K. Haarlemmer: De gewijzigde Thaise belastingregels met ingang van 2024 zal door het hoogste Thaise echelon nog eens goed gecommuniceerd moeten w
- John: In Chiang Mai oude centrum, Sanjan cafe. Prima eten, misschien een beetje te veel olie gebruikt bij het bereiden. Een Indonesische
- RonnyLatYa: Doen we ook rond o.a. de mango en is ook goed tegen o.a. vogels en andere insecten. Werkt inderdaad prima.
- RonnyLatYa: Inderdaad Addie, die herinneringsmail is een mogelijkheid om dat te controleren, maar niet altijd. Als aanvulling. Dat nieuw
- Peter: We hebben het over belasting door Thailand op geld dat in 2024 Thailand wordt binnen gebracht. Thailand heeft echter plannen om w
- joost M: daar bijten ze gewoon door
- Marius: Hij heeft ook verhalen geschreven over de eilanden in de stille oceaan. Een van die bundels was een verzameling van een verzonnen
- RonnyLatYa: “Vragen stellen heeft daar eigenlijk weinig zin. Gewoon niks vragen en enkel doen wat men je vraagt is het beste.”
- Bert: Wij wonen in een moo baan, dus onze tuin is niet zo groot, zo ± 320 m2. Groot genoeg dus voor een mangoboom. Iedere jaar zat ie
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Vliegtickets » ‘EU wil wet tegen oneerlijke concurrentie luchtvaartmaatschappijen uit golfstaten’
De Europese Commissie bereidt een nieuwe wet voor die het mogelijk maakt om belastingen te heffen op niet-Europese vliegtuigmaatschappijen zoals Emirates, Etihad en Qatar Airways. Zij worden beticht van oneerlijke concurrentie omdat ze staatssteun ontvangen van oliestaten, zo meldt persbureau Reuters.
In het voorstel staat dat EU-staten, airlines en luchtvaartinstanties klachten kunnen indienen bij de Europese Commissie wanneer zij een niet-Europese partij verdenken van illegale praktijken, die schade toebrengen aan maatschappijen uit Europa. Als dit zo is kan de Europese commissie straffen uitdelen waaronder boetes opleggen en vliegrechten opschorten.
Onder andere Air France-KLM en Lufthansa hebben overheden meerdere keren opgeroepen actie te ondernemen tegen oneerlijke concurrentie van luchtvaartmaatschappijen uit Golfstaten.
Bron: Luchtvaartnieuws.nl
Als er aantoonbaar oneerlijke concurrentie in het spel is dan ben ik hier voor, want gelijke monniken gelijke kappen.
Als KLM, of bij voorbeld de Amerikaanse maatschappijen ooit nog eens de door de jaren heen ontvangen staatssteun zouden oeten terugbetalen……
Concurentie?
Denk dat onze KLM zich zelf in de vingers snijd.
Voorbeeld voor 2 pers, Begint al met een stoel te kiezen
KLM 20,- x 4 h/t, Etihad 0,-
KLM Reserveringskosten 10,- Etihad 0,-
KLM Betaling CC, 15,- Etihad 0,-
Is toch al 105,- en dan ben je nog niet eens weg.
Opmerkelijk, net nu er weer staatssteun aan Air France in het vooruitzicht is gesteld.
.
http://zakenreis.nl/luchtvaart/fiscale-steun-aan-air-france/
Moderator: Het gaat niet over service, maa over staatsteun.
Vindt dit een goede zaak. Staats steun aan bedrijven is zeer concurentie vervalsend.
Is dat dan geen “staatssteun” ten voordele van de Europese maatschappijen ?
Schandalig,al die politici die maar blijven hun zakken vullen,en de gewone burger mag niets.
Straks kunnen die Middle_east carriers hun bestellingen bij Airbus annuleren, daar zien ze anders wel graag komen, hun miljardenorders zijn nog goed voor onze werkgelegenheid ook.
Stel ook vast dat de far east maatschappijen ook nog goedkope prijzen aanbieden, gelukkig
er zijn al muren genoeg in deze Getrumpte wereld
Is geen goede zaak en als je nu even op skyscanner kijkt voor vluchten naar Bangkok komen de luchtmaatschappijen uit de golfstaten niet als goedkoopste op het scherm. Sommigen willen de koek alleen en gemakkelijk voor zichzelf.
Dat ze staatssteun hebben daar lig ik niet wakker van. Indien ze een wet gaan uitvaardigen en boetes opleggen, wel zoals altijd het zijn de reizigers die de dupe zijn.
In het verleden hebben de EU landen alle staatsbedrijven geprivatiseerd met als doel eerlijke concurrentie en lagere prijzen. Lagere prijzen zijn niet echt gelukt, zie ook de reactie van MrMikie. Eerlijke concurrentie tussen vliegmaatschappijen is ook niet gelukt omdat ieder land toch zijn eigen strategie volgt.
De EU burgers zijn hier uiteindelijk de dupe van. Toch jammer…..
Een boete die weer vertaald wordt in hogere ticketprijzen, want daar gaat het de europese airlines om; de prijs moet gelijk aan hun prijzen.
Ik neem ook aan dat men direct begint met Turkije en Turkish Airlines aan te pakken? Of hebben we daar nog andere belangen (vluchtelingen-crisis) die het ongewenst maken die partij te noemen en aan te pakken?
Ik neem ook aan dat Delta Airlines en United het nu dun door de broek loopt of spelen daar ook andere belangen??
Leuk en aardig om stoer te doen tegen de UAE. Kind van de rekening is sowieso de klant en uiteindelijk zal het ook niet houdbaar zijn. Als 1 op de 3 lange-afstandsvluchten van AirFrance onrendabel zijn, dan is het misschien tijd om te stoppen met die vluchten. Niet om dan fiscale steun te krijgen van de Franse overheid en vervolgens Emirates te beschuldigen van staatssteun (wat nooit bewezen is)
Mede de reden dat China Airlines met zijn directe vluchten vanaf Bangkok naar Amsterdam gestopt is. Wel meestal een volle bak maar door de markt verpesters uit de arabische landen (zeer lage prijzen voor bulk tickets aan groepsreizen/reisorganisaties -groot deel van de vliegtuig bezetting) verlies leidend.
Jammer, was mijn favouriet. Nu kan de arrogante KLM zijn prijzen opschroeven of zoals Mr Mikie schrijft allerlei smoes toeslagen vragen
Beste Brabantlaan. Die bkk stop maken ze volgens mij nu niet meer omdat China Airlines met de nieuwe Airbus A350-900 naar Taipei, uiteraard hun homebase, vliegen. Een tussenstop die voorheen op weg naar Taipe wel nodig was slaan ze zo dus over. Natuurlijk voor de bkk passagiers jammer en uiterst vervelend.
Het begint hier met de staat zelf zolang als KLM voor het stallen op Schiphol en tot zelfs in de eigen hangaar stallingsgeld moet betalen dan weet je waar de hogere prijzen hier vandaan komen. De eventuele boete die de EU wil opleggen daar kunnen die zakkenvullers weer beter en meer declareren want dat geld zal nooit of te nimmer verdeeld worden onder de gewone burger het is niet meer dan een machtspelletje. En zoals reeds staat geschreven laat ze maar eens alle bestellingen van Airbus opschorten of afzeggen maar dat boeit die knuppels bij de EU niet want die behouden hun bezopen hoge salaris toch wel.
Ondertussen hebben KLM en vooral Lufthansa een liefdevolle tot zelfs een innige relatie met Etihad. Protesteren mag maar dan moet je gewoon consequent zijn. Dus opzeggen en niet meer knuffelen met elkaar om een duidelijkheid signaal af te geven. En hoe zit het eigenlijk met mogelijk staatssteun bij Jet airways en al die Chinese maatschappijen waar KLM zo liefdevol mee omgaat? Dus ik beschouw dit Europese wetje ook als een schaakstuk die tijdelijk op het schaakbord komt te staan. Als het staatssteunverhaal zo eenvoudig was geweest dan was deze wet niet eens beeld geweest. Als er een klacht zou komen dan duurt het nog 2 jaar af zoiets voor er een oordeel komt. Ondertussen erger ik me een beetje aan de baas van bv KLM en die voorzitter van de Nederlandse pilotenclub die alleen de woorden staatssteun uit hun mond kunnen krijgen.
als KLM nu ook zijn prijs eens liet zakken was het probleem toch opgelost.
het is al erg genoeg dat je voor slechte service meer moet betalen.
de overstap van klm in Parijs is met een overstaptijd van 3 uur niet te halen
ik vlieg weer met etiad of emirates met 30 kg bagage .
laat ze daar maar over zeuren
Beste John,
KLM kan moeilijk zijn prijzen laten zakken daar ze met verouderde toestellen vliegen en die zijn minder zuinig,ze besparen al op het personeel wat op zich al erg is,ze hebben niet goed geïnvesteerd en het allemaal maar op zijn beloop gelaten,alleen hun zakken maar vullen…enz.
Etihad heeft minderheidsparticipaties in talrijke EU luchtvaartmaatschappijen.
Vlieg je via Schiphol met Etihad, dan worden veel vluchten deels uitgevoerd door KLM
Vlieg je via BRU met Etihad dan worden vluchten ook via Alitalia of via SNCF spoorverbindingen mogelijk
Via Charles de Gaule (Parijs), idem dito … Jet Airways, SNCF etc..
Dat zijn toch geen VAE maatschappijen of vergis ik mij ?
Waar zijn die -in hun vaderland uitgeprocedeerde- EU parlementsleden mee bezig ?
Die zijn nog niet in staat om intern EU de oneerlijke concurrentie tussen de 26 EU landen aan te pakken.
Voorbeeld : Al die Oostblok truckers die NL en Be overspoelen met dumpingprijzen.
Hoe werd Brussels Airlines (ex-Sabena) destijds gered van het faillissement ? …door vadertje staat..
Eerst in eigen boezem kijken.