Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Erik Kuijpers: Wat is er dan moeilijk aan? Een toerist komt voor vakantie en die is in de meeste landen maar kort, max 30 dagen. Mensen uit weste
- Rob: Dag Frans, Vanaf 10 mei kan je het in pre order bestellen bij de uitgever. Mijn mailadres is [email protected]
- Rob: De uitgeverij is nog bezig met de vormgeving en ik ken de verkoopprijs nog niet. Vanaf 24 mei is het te koop. Ik keer in oktober t
- Frank B.: Ondanks dat we van plan zijn om ons in Thailand te vestigen en ik sinds begin jaren 70 de F1 volg, hoop ik dat dit niet doorgaat.
- Robert: Toeristen aantrekken? Dan mogen ze het visum-systeem wel eens wat vereenvoudigen…
- Robert: Ik was in januari en maart in Thailand (in de buurt van Ayutthaya). Ik heb wat rondgereisd in die omgeving en ben noordelijker bij
- Ton Prangku: Bert, een universiteit in Thailand heeft een ander niveau dan wat wij hier in Europa gewend zijn. Wij zouden het hier middelbaar o
- Bert: Bedankt voor de leuke tip! Zelf doe ik ook graag spelletjes maar deze ken ik nog niet, ik ga zeker even kijken wat het is en he
- Bert: Tja, Bangkok of dure privé hoeft wat mij betreft niet, zou ook niet praktisch zijn aangezien het een goeie 500km ver is vanaf hie
- Frans: PS Rob, je emailadres staat niet in je artikel dus ik kan je niet mijn bestelling mailen. Op de website van boekscout zie ik niet
- Frans: Goeie verteller! Ik ga bestellen.
- Rene Mulder: Hoi Rob. Lijk me mooi boek. Maar wat kost het boek en waar vandaan stuur je het boek want ik woon in pattaya.
- Gerd H.: Besteed dit geld voor zo’n belachelijk project maar aan armoede bestrijding voor mensen die het écht nodig hebben!
- Sjaak S: In Bangkok is er minder sprake van de stijging van de zee als van de daling van het land. De stad staat op zachte bodem en deze is
- Jan Beute: En niet te vergeten de gevolgen bij de eisen voor retirement visa verlenging. 800K op een gezamelijke rekening is niet toe gestaa
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Verkeer en vervoer » Overheid bezorgd over verkeersveiligheid openbaar vervoer Thailand
Overheid bezorgd over verkeersveiligheid openbaar vervoer Thailand
Geplaatst in Nieuws uit Thailand, Verkeer en vervoer
Tags: Openbaar vervoer, Verkeersveiligheid
Het is niet best gesteld met de verkeersveiligheid van passagiers in Thailand die gebruik maken van het openbaar vervoer. Het ministerie wil daarom passagiers meer inzage geven over de veiligheid bij de vervoersmaatschappijen door informatie te gaan geven op een website.
Het aantal ongelukken met interlokale bussen en minibusjes is een groot probleem. Het ministerie van Transport gaat daarom een website online zetten met gegevens over alle ongevallen, in hoop dat de veiligheid van passagiers daardoor toeneemt.
De website geeft inzicht over de exploitanten, hun veiligheidsbeleid, aantal wagens, ongelukken en disciplinaire programma’s. Aan de hand daarvan, zegt staatssecretaris Omsin van Transport, kunnen passagiers bepalen of een bepaalde vervoersmaatschappij veilig is.
Volgens statistieken over 2015 waren bussen betrokken bij 104 ongelukken. Daarbij kwamen 82 personen om het leven en werden 1.528 gewond. Bij 98 ongelukken met minibusjes kwamen 104 passagiers om het leven en raakten er 847 gewond.
Wat een getallen en zoveel leed, alleen door onverantwoordelijk rijden. Iedere maatregel om dit te proberen te beteugelen is welkom en nodig.
Het is juist wat Corretje stelt er moet een mentaliteitsverandering plaatsvinden en daar wil de Thai niet aan.
Gisteren nog een vergadering gehad in onze village en ik bracht wederom het fenomeen ter sprake van jongetjes en meisjes die het nodig vinden op de motorbike te rijden en de ouders vinden dit wel een goed idee, kreeg ik te verstaan. Ze kunnen het niet vroeg genoeg leren??????!!!!!!! Wat een motivatie, onbegrijpelijk hoe onverantwoordelijk die ouders zijn dit goedkeuren. Kinderen van 11, 12, 13 jaar oud. Zonder de juiste leeftijd (15 jaar) overigens ook al onbegrijpelijk zo jong want het zijn geen bromfietsen maar motorbikes die makkelijk de 100 km grens kunnen overschrijden. Zonder rijbewijs en opleiding, zonder beschermende kleding (helm) , zonder voldoende ontwikkeld stel hersenen die dus de inschatting kunnen maken of iets wel of niet verantwoord is. Deze jongeren rijden ook rustig op de openbare weg want zijn volgens hun beperkte denkvermogen al ervaren en deskundig genoeg. Ja, ja het kan allemaal in Thailand en de politie treedt hier niet tegen op bij ons in de buurt. Waarom zou je ook?????
Een Website waar passagiers gegevens kunnen nalezen over alle ongevallen,bied geen enkele oplossing aan het eigenlijke probleem. Het eigenlijke probleem ,is de reeds jaren bestaande slechte opleiding,en de niet voorhandene kennis van verkeersregels,en de controle op de uitvoering van deze. Niet alleen de bestuurders van het openbaar vervoer hebben hier een probleem,ook de rest van de verkeers deelnemers hebben vaak erg weinig kennis van de internationale verkeersregels. Bovendien zie je niet zelden chauffers,die een veiligheidsgordel niet nodig vinden,laat staan dat ze weten hoe een handrem te bedienen is,waarbij ik het nog niet eens hebben wil over het grootste gevaar de alcohol.
Een website zal daar geen verbetering in brengen. Opleiding voor chauffeur is noodzakelijk en invoering van een tachograaf is ook geen overbodige luxe. Dit heeft dan allen zin als je ook iets van maximale rij en werkuren gaat invoeren. ook moet je dan gaan controleren op de naleving en straffen als het fout is en niet alleen de chauffeur maar ook de werkgever.
Ook de technische staat van de wagens moet in orde zijn. vaak zien wagens er van buiten wel aardig uit maar ze zijn vaak op oude onderstellen die wellicht zijn samengesteld uit meerdere oude frakken.
Eerst iedere chauffeur maar eens aan zijn verstand peuteren dat rijden onder invloed van pillen en/of alcohol echt niet meer kan.
Zolang er geen controle is op de rijtijden, het gebruik van alcohol en drug zoals in Nederland blijft dit voortduren!
Jammer, maar in de minibus ben je je leven niet zeker, mij er niet meer in gezien!
Die gasten rijden als gekken, heb ik zelf ondervonden.
Chauffeur reed vanaf Bangkok naar de bootpier van Kho Chang, na vullen van de bus weer retour naar Bangkok, vandaar uit ging ie nog een rit maken naar Phuket!
Hij reed als een gek!
Mijn vriendin vertelde me deze morgen over een discussie op de sociale media. Een pick up had een ambulance geramd die met zwaailicht en sirene op weg was naar het ziekenhuis. De vraag was wie er fout was. Met die verkeersveiligheid gaat het in honderd jaar niet goedkomen. Dit gaat veel verder dan een verkeersopleiding, een tachograaf of een mentaliteitsverandering.
De Thaise overheid is zelf verantwoordelijk voor het aantal verkeersdoden.
Geen serieuze controles met zware sancties. Bij de meeste bussen geen tachometer, geen gps systeem,
geen rijtijden controle. Chauffeurs screenen op rijvaardigheden en mentale instelling.
Goed gezegd zolang de handhavers politie en tegenwoordig ook militairen gewoon ook dezelfde overtredingen maken en ook door rood rijden, verkeerde kant van de weg en geen helm dragen wordt het nooit beter hier in Thailand daar helpt geen website of verbodsbord tegen.
Als we reizen met een minivan, laat ik de chauffeur gewoon elke 2 uur stoppen.
Het probleem ligt hem dat het in Thailand allemaal veel te snel is gegaan. 30 jaar geleden hadden de meeste mensen hier nog nooit een fiets gezien van dichtbij. In de Isaan zag je iedere week een oud klein autootje voorbij puffen.
Op amper enkele jaren tijd heeft iedereen hier een krachtige auto van minimum 150 pk onder de kont gekregen…..en dit terwijl de rijopleidingen….de verkeerswetten…..de regels en de infrastructuur nog moeten worden uitgevonden.