Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Rob V.: Ja, het zijn ideeën uit de mens en samenleving zelf, uiteraard wel met inspiratie en invloed van elders want dankzij het internet
- Johnny BG: Het idee van de cooperatie is om landlozen en ouderen werk te verschaffen en dat gaat met vallen en opstaan. Met zowel een NL als
- gtimmerman: ik zou graag meer informatie willen hoe in cpntact te komen
- H.Revoort: Thaise blues……
- Tino Kuis: Een goede samenvatting over traditie en moderniteit in Thailand. Dan dit citaat: “Deze jongeren zijn vaak goed geïnforme
- william-Korat: Wij hebben geen onbruikbare rijstvelden Johnny en het kan goed dat ik je toelichting van de coöperatie ooit eens gemist heb. De
- Erik: Rob Penders, altijd spannend, een nieuwe bestemming. Een geweldige tijd zal het ongetwijfeld worden! Het ‘verassen’
- Rudolf: Hij zou ook kunnen bedoelen, dat er een overeenkomst is gesloten dat hij in dat huis mag blijven wonen als zijn vrouw sterft. T
- Wim: Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan? In Thailand kun je zo goed als alle betalingen digitaal afhandelen. Elke brenger van
- eddy: beste, graag had ik van u meer info gehad betreffende uw berichtje van iptv, hoe dit te verkrijgen bij voorbaat dank, Eddy
- Rob V.: Een mooi verhaal welke maar weer eens onderstreept dat men zelfs met goede bedoeling verkeerd kan handelen door iets simpels als s
- Rob Penders: Wij (gezin met pubers) gaan 15 juli ‘24 voor een maand naar Thailand. Kan niet wachten om me te laten verassen en een fantas
- Luit van der Linde: Op 11 februari toen ik Thailand vanuit Maleisië binnen kwam, kreeg ik het formulier ook al niet meer, dus blijkbaar zijn ze hier
- Albert: Graag wat meer details Boonya, ik ben ook wel geïnteresseerd.
- Johnny BG: Onze cooperatie verandert onbruikbare rijstvelden waar alleen maar riet op staat in wekelijkse geldmakers. Dan zou je denken dat a
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Verkeer en vervoer » Minibusjes in Thailand voor openbaar verdwijnen toch niet
Minibusjes in Thailand voor openbaar verdwijnen toch niet
Geplaatst in Nieuws uit Thailand, Verkeer en vervoer
Tags: Minibusjes, Minivan, Veiligheid
De berichtgeving in Thailand is vaak verwarrend. Ondanks eerdere bericht verdwijnt het interprovinciaal vervoer per minibusje niet, zo belooft Premier Prayut. De eerder afgekondigde vervanging van minibusjes door midibussen gebeurt slechts op vrijwillige basis door de exploitanten. De regering zal daarbij helpen.
De junta wil een betere veiligheid van voertuigen voor openbaar vervoer. De bestaande busjes moeten daarom uitgerust zijn met noodhamers om de ruiten te kunnen inslaan.
Prayut laat weten dat het publiek straks kan kiezen tussen een (onveilige) minibus of een (meer veilige) midibus, maar het initiatief blijft bij de reiziger.
De komst van midibussen was aangekondigd naar aanleiding van een aantal recente grote ongelukken.
Volgens veiligheidsexperts lost de keuze tussen mini- of midibussen niets op. Het grootste probleem is veel te hard rijden, gevaarlijke inhaalmanoeuvres, te lange rijtijden en oververmoeide chauffeurs.
Bron: Bangkok Post
Goh! Dus eindelijk heft men ingezien, dat hamers om ruiten in te slaan het problem oplost. Nu nog iemand die bedenkt, dat hogere eisen stellen aan rijvaardigheid, rij- en rusttijden afdwingen uiteindelijk een grotere bijdrage zal leveren aan verkeersveiligheid.
Verantwoordelijkheid is een onbekend begrip in het land van de glimlach!
Volgens mij zijn het niet de minibusjes die gevaarlijk zijn, maar de (kamikaze)bestuurders. Als deze de midibussen gaan besturen zullen het aantal ongelukken gelijk blijven. Enige verschil is dat er in een minibus 10 personen zitten en in een midibus misschien wel 25. ??!!
Het vervoer kan een stuk veiliger als we eens geen beginnen met een betere opleiding voor beroeps chauffeurs en iets van een maximale rijtijden per dag en een minimale rust tijd tussen 2 diensten. Ook zou een begrenzer niet slecht zijn.
Uit andere bronnen had ik begrepen dat de minibusjes wel gebruikt mochten worden voor kleinere afstanden met een maximum van 300 kilometer.
Voor grotere afstanden zouden midibussen ingezet worden.
Over de rijvaardigheid van de chauffeurs werd niet gesproken.
Heb je wel eens gezien hoe de minibusjes rijden tussen Hua Hin en Bangkok?
Dat is ongeveer 225 km en vaak rijden ze ook als een achterlijke en roekeloos en snel, vandaar dat ik nooit meer ging met dit vervoermiddel, wat wel goedkoop was…
Dus voor de kortere afstand wel de minibusjes?????
Dit is absoluut niet een oplossing…
Inderdaad een begrenzer tot hoogstens 80 km per uur…..is een eerste oplossing….
Geen meer, zoveel mogelijke ritten op een dag, maar alleen een aantal maximum ritten per dag..
Ze nemen maar een kleine pauze als hun doel hebben bereikt van 225 km en dan gaan ze weer op pad…
Dit is absoluut vermoeiend en stress gevend en dan natuurlijk de mogelijkheid om zoveel mogelijk te verdienen…
Nee Thailand volg nu eens de regels van dit blog op en dan zal het een stukken veiliger worden om je met deze busjes te laten vervoeren…
Er is voor de arme thai geen keuze.
Alleen de goedkoopste optie en dat is met 20 mensen in een minibus.
Waarneer gaan ze de echte werkers als mensen erkennen?
Thailand heeft nog een lange weg te gaan.
Ik denk dat die debielen nog niet snappen dat het niet aan de minibus ligt maar aan díe roekeloze met M150 en jaba gedrogeerde chauffeurs en hun hypocriete wetgeving omtrent rij en rusttijden
Denk je dat dat alleen bij de mini-busjes gebeurd.
Kijk eens om je heen en zie hoe de mensen erbij lopen.
Kan ook bijna niet anders, 7 dagen per week 12 uur werken om het hoofd boven water te houden.
En de rijken drinken nog een glasje wijn extra en lachen zich een bult.
Die kant gaat NL ook op als we niet oppassen
Waarom zou de midibus veiliger zijn, dan de minibus?
Voor de arme automobilist, die wordt aangereden door een kamikazepiloot in een midibus, zal het ongetwijfeld niet veiliger zijn.
Die wordt door die zwaardere bus nog wat meer geplet in zijn auto.
Dat hierover de reacties hoog oplopen is vrij duidelijk. Het wordt een absolute must de wetgeving hier te verscherpen. Te beginnen met de rust en rijtijden en bijgevolg ook meer controles hierop. Begrenzers in snelheid maar ook een medisch attest voor de bestuurders is een must voor een rijbewijs te kunnen krijgen voor personenvervoer. Het aantal ongevallen hier moet naar beneden, een hamer plaatsen voor de ruiten kapot te slagen ingeval van….. dat is gewoon belachelijk als je de ongevallen leest zijn alvast alle ruiten al kapot. Besluit : om de 6 maanden een technische controle en een geschikt rijbewijs voor betalend personen vervoer.