Ben je de drukke strandleven van Pattaya zat dan hoef je niet heel ver te reizen voor een prachtig strand waar je kan genieten van een oase van rust. Het paradijselijke Toei Ngam Beach ligt in het Sattahip district op een half uurtje rijden van Jomtien.

De naam van het strand is afgeleid van de Toei plant (Pandanus kaida Kurz). Het strand is eigendom van de Thaise marine en wordt goed onderhouden. Heb je even genoeg van het strand dan kan je het naastgelegen Marine museum bezoeken.

Toei Ngam Beach, gelegen in Sattahip (provincie Chonburi) is een adembenemende bestemming, weg van de drukte van de nabijgelegen Pattaya stad. Deze prachtige, halve maanvormige baai is een oase van rust en natuurlijke schoonheid. Het is een stukje paradijs met zijn fijne, witte zand en het turquoise water van de Golf van Thailand dat tegen de kustlijn kabbelt.

Omringd door groene heuvels, is Toei Ngam Beach ook de thuisbasis van een kleurrijke verzameling flora en fauna. De tropische omgeving, de weelderige vegetatie en de schaduw van de kokospalmen maken het tot een perfecte plek voor ontspanning en genot. Het strand is onderhouden door de Royal Thai Navy, en is daardoor netjes en schoon. Het biedt een scala aan faciliteiten voor bezoekers, waaronder restaurants die heerlijke lokale gerechten serveren, en strandstoelen om van de zon te genieten.

In de omgeving van het strand zijn verschillende attracties te vinden. De prachtige Wat Viharnra Sien, een Chinese tempel en museum, en de indrukwekkende HTMS Chakri Naruebet, een vliegdekschip dat in het bezit is van de Royal Thai Navy, zijn enkele van de hoogtepunten. Bezoekers kunnen ook genieten van diverse activiteiten zoals zwemmen, zonnebaden, of gewoon genieten van het prachtige uitzicht. Voor diegenen die wat meer avontuurlijk zijn, zijn er mogelijkheden voor snorkelen en duiken om de kleurrijke onderwaterwereld te verkennen.

Toei Ngam Beach is meer dan alleen een strand; het is een plek waar je de schoonheid van de natuur kunt waarderen, de warmte van de Thaise cultuur kunt ervaren, en kunt genieten van een dag van rust en ontspanning.

Het strand is toegankelijk 06.00 tot 21.00 uur. Je komt er door Highway No.3  naar de Thai Navy Headquarter te nemen, richting Sattahip. Ga er zeker eens kijken, het is de moeite waard.

7 reacties op “Toei Ngam Beach, een prachtig strand nabij Pattaya”

1. willem zegt op

Super tip. Dankje

Voor de golfers onder ons. Op het navy Headquaters kamp bij is er ook een 9 holes golfbaan. Dar kun je zonder caddie voor een hele gunstige prijs een rondje golfen. Geen topklasse baan maar om te oefenen prima.

2. nl th zegt op

Geachte redactie,
    Bij dit onderwerp heb ik een vraag?
    Is er een van jullie daar geweest en hoe is of zijn jullie daar binnen geweest?
    Ik weet dat ik met de thaise familie op vloot dagen eerst geweigerd werd om een boot op te gaan dat alleen voor thai’s toegankelijk was, daarna zijn we naar dat strand gegaan waarbij je bij de ingang van de militaire gebied als farang je de toegang ontzegt werd en er alleen thai’s in konden.
    Bij mijn tweede keer is het wel gelukt daar ik in gezelschap van (hoge) militair was.
    Nu kan het zijn dat na mijn laatste bezoek veranderingen hebben plaats gevonden dat het nu wel kan waar ik geen weet van heb.
    vriendelijke groet.

• robin zegt op

ben er ook geweigerd paar jaar geleden

Dit jaar moet ik daar in de biuurt op een trouwfeest komen. Er moet speciaal toegang voor een farang gevraagd worden

3. Leon zegt op

De toegang daar is nagenoeg onmogelijk. Omdat ik gewoon brutaal was, en op de brommer, gewoon samen met een auto door reed ben ik er wel eens geweest. Voor de duidelijkheid, harder dan 20 heb ik nergens gereden. Het hele gebied heb ik doorkruist daar. Eenmaal binnen is er niet veel controle meer. Veel militairen wonen daar. Je kan er een hapje eten bij een stalletje. Er is ook oefenmateriaal voor brandbestrijding. Maar dat was “secret” toen ik me wat dom hield en vroeg wat dat was. Wat zuidelijker zijn er 2 uitkijkpunten. Khao Laem Pu Chao is er een van. De andere ligt wat hoger, en geeft een mooi beeld over de haven. Khao Krom Luang heet dat dacht ik. Ook veel apen in dat gebied. De terugweg was wel lachen. Ik nam de meest zuidelijke weg in dat gebied. En dus kwam ik daar bij de slagboom. “Where you go”. Sattahip. “No”. Oke, klaproet. “No”. Even stilte. En naar de grond wijzend: Phom non. Tsja, meer dan een paar woorden Thais ken ik ook niet. De twee bewakers overlegde in het thais. Gelukkig kozen ze voor de makkelijkste weg, en opende de slagboom. En onder de woorden “you go” ben ik maar vertrokken. Wie weet wat me overkomen was als ze moeilijk zouden doen. Later in mijn kamer zat ik te denken dat ik toch wel wat risico had genomen. Immers ik was niet altijd op de verharde wegen geweest. Ook op zandwegen waar zo te zien niemand reed. Op enig moment was ik op 50 meter afstand van diverse helicopters. Dat is toch lastig uitleggen. Als ik had gewild, dan had ik ze kunnen aanraken. Iets in me zij me dat ik beter kon omdraaien. Later ben ik nog wel eens daar geweest, maar eigenlijk alleen maar naar de viewpoints geweest.

4. rori zegt op

Ik geef de voorkeur aan SAI KAEW Beach. Dichterbij en ook op het navykamp.
    Vanaf de Teco Lotus Jomtien een 15 kilometer.
    Bij de poort de auto of motor links de parkeerplaats oprijden. Naar het kantoortje lopen en een pas halen. ID kaart achterlaten of copie. Geen centje pijn. Voor de vork naar links rechts wat winkels en etenstalletjes. Daar staan ook de bathbussen die je op speciale dagen gratis naar het strand rijden.
    Anders gewoon over de berg kustweg naar het strand rijden

5. Ron zegt op

Van Jomtien naar Sattahip stad(je) geraken kan je met witte songtaew op Sukhumvit Rd voor 40 baht
    MAAR om van daar zonder eigen/huurwagen naar dat mooie strand te geraken blijkt niet mogelijk
    of je moet een taxichauffeur huren die dan heel de dag bij je blijft want je moet nog terug geraken ook

6. Mart zegt op

Vandaag stukje rijden .
    Denk laat ik is op dat strand gaan kijken nou dat lukt dus niet .
    Elke weg die je neemt staat een controle post en wordt je terug gestuurt .
    Dus zal een mooi strand zijn maar als toerist kom je er niet .