Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- JomtienTammy: Kort gezegd: Neen en neen. Geen enkele financiële instelling gaat jou geld lenen in de gegeven omstandigheden, niet in België
- Vincent: Gewoon op je sokken is geen probleem in de tempels
- Remko ter Laan: Mooi eiland, alleen een kleine kanttekening: “Deze stranden, door de Thai liefdevol Pulao Satak genoemd, wat ‘eiland van d
- Erik Kuijpers: Johan, als je de grond wat ophoogt moet je toch ook omhoog lopen? En dat kan met een paar treden of met een langzaam oplopende bes
- PEER: Inderdaad Laksi, ‘n huisje voor schoonmoeder. Wij, met onze westerse normen, nemen vlg mij geen genoegen te wonen in zó’n
- Jack: Zo hebben wij ons huis ook gebouwd, hopelijk hebben we het nooit nodig maar alles is roelstoel-vriendelijk
- PEER: Beste Ceesdesnor, Wat jij aanbeveelt is ‘n elektrische snor-fiets, waarbij je de fiets níét kunt voortbewegen zonder elektrie
- RonnyLatYa: Een Non-immigrant O JAAR Retirement/Thai Marriage kon je ook voordien ook niet bekomen in de ambassade en ook in Thailand niet.
- Cornelis: Afgelopen, nou ja……. Ik wilde alleen maar deze serie op dit mooie getal afronden, maar ik ben wel van plan om, wanneer ik vold
- Cornelis: Lijkt me een kostbare zaak als je die fietsen naar Thailand laat verzenden, Lucas. Het gemakkelijkst en het goedkoopst is ze als b
- RonnyLatYa: Ja dat zou kunnen maar oplossingen bedenken die in ons voordeel zijn is niet zo moeilijk. De ambassade daarentegen is gebonden
- Albert: Waar lees jij dat je geen eigen mening mag hebben of zie ik spoken? Ik begrijp de opmerking van Piet. Wanneer je de beslissing
- Marcel: Ah das zeer vriendelijk. Ik zie bv die overtrek schoenhoesjes,die trekt men over de schoenen aan toch en dat is wel geoorloofd? D
- Marcel: Bedankt ja het is zeer lastig.door een accident en neuropathie probleem zijn beide voeten continue ontstoken.soms kan ik nog lopen
- Barry: Doet de Oostenrijkse consul in Pattaya nog steeds en zijn verklaring wordt zonder problemen hier bij immigration in Hua hin geacc
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2023. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Kort nieuws » Minder doden in seven dangerous days
Minder doden in seven dangerous days
De ‘seven dangerous days’ (30 december-4 januari) zijn dit jaar iets minder dramatisch verlopen dan vorig jaar.
Er waren 404 minder ongelukken, het aantal doden lag 23 lager en het aantal gewonden 375. In totaal verloren bij 3.093 ongelukken 335 personen het leven en 3.375 personen raakten gewond.
In de provincies Buri Ram en Nakhon Sawan vielen de meeste doden: 18; Chiang Rai had het hoogste aantal ongelukken (115) en gewonden (121).
37,28 procent van de ongelukken was te wijten aan alcohol; 20,63 procent aan te hard rijden. Motorfietsen waren betrokken bij 81,46 procent van de ongelukken, gevolgd door pickup trucks.
In tien provincies vonden geen ongelukken plaats: Satun, Nonthaburi, Nong Khai, Udon Thani, Si Sa Ket, Yala, Trat, Sukhothai, Tak en Pattani.
ik begrijp dit verhaal niet heelmaal over die 7 dangerous days.woord er na deze 7 dagen dan niet meer gedronken dan? volgens mijn is het het hele jaar niet anders of ziet ik het mis
Er zijn twee periodes die als ‘dangerous’ worden aangeduid door de Thaise overheid: de nieuwjaarsvakantie en Songkran, het Thaise nieuwjaar in april. De mensen zijn dan vrij, hebben misschien geld gespaard, dus zetten het op een zuipen. Ik ben bij een aantal van die drinkgelagen geweest, die veel weg hadden van een wedstrijd ‘Hoe word ik zo snel mogelijk dronken’.
Mijn toenmalige vriendin kon er ook wat van. Ze gaf als verklaring dat ze alcohol nodig had om lol te kunnen maken. Dat ze daarna altijd ’s nachts moest overgeven, deerde haar niet. De rest van het jaar dronk ze nauwelijks.
Cijfers over alcoholgebruik en verkeersongelukken de rest van het jaar heb ik niet, maar ik neem aan dat die aanzienlijk lager liggen.
in thailand ben ik in het verkeer altijd op mijn hoede.Wanneer ik een straat recht oversteek,gebeurt het zelden dat afslaand verkeer voorrang geeft.Ik kan niet iedere verkeersdeelnemer toetsen op alc gebruik.In NL krijg je algauw 220 eu boete wanneer je niet optijd stop met je auto bij een zebrapad.In thailand kun je respect afdwingen met
onbehoorlijk rijgedrag.Thats all folks!
Misschien een wat late reactie, maar wij zijn pas enkele dagen weer terug uit Thailand.
Ik wil toch een paar opmerkingen plaatsen op bovenstaand artikel, en wel uit eigen bevindingen op 3 januari j.l. Op deze dag verplaatsten wij ons vanuit Bangkok naar Koh Chang. Ik zal voor altijd onze thaise vriendin dankbaar blijven dat zij er op stond op ons hoogstpersoonlijk weg te brengen ondanks dat wij het eigenlijk niet verantwoord vonden dat zij twee keer zes uur in de auto door zou moeten brengen. Maar zoals gezegd achteraf zijn wij echter ontzettend blij dat het wel gebeurd is.
3 januari 2012 was namelijk een hele dag met regen in de voornamelijke droge periode. We hebben onderweg ongeveer zeven vrij zware ongelukken gezien met pick-ups, personenauto’s, maar ook minivans die op z’n kop in een greppel lagen, tegen elkaar of tegen palen waren gereden of gegleden. Snap dus niet dat er over de provincie Trat wordt gemeld dat er geen ongevallen zouden hebben plaatsgevonden.
Op 9 januari vertrokken we weer, maar nu met een collectieve minivan. Het was maar goed dat wij deze chauffeur niet hadden tijdens de regenachtige dag, want dan hadden ook wij op z’n kop in een sloot gelegen. Met 150 à 160 km per uur over de weg scheuren en nauwelijks afremmen bij een bocht maar wel met 12 man in zo’n busje en daarnaast de nodige bagage. Ik zal je zeggen we waren maar wat blij dat we zonder ongevallen op de plaats van bestemming aangekomen waren.
Dus kort samengevat. Ook in Trat hebben ongevallen plaatsgevonden en ook het regenachtige weer en dus een natte weg zijn een belangrijke oorzaak voor ongevallen.