Problemen met bankoverschrijving via Transferwise

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
29 oktober 2018

Beste lezers,

Onlangs las ik hier in de nieuwsbrief positieve berichten over Transferwise. Ik wou dat zelf ook eens testen, profiel aangemaakt enzovoort, geen probleem en eens geprobeerd een relatief laag bedrag (150 €) naar mijn Thaise bankrekening over te schrijven.

De kosten lagen ongeveer 10 € lager dan deze van de bank (BNP Fortis België). Alles ging goed, tot en met het opstarten van de identificatieprocedure zoals voor een normale bankoverschrijving, maar de verkregen code via de kaartlezer werd keer op keer geweigerd en de transactie kon dus niet doorgaan.

Transferwise raadde mij aan met mijn bank contact op te nemen maar daar geraak ik ook niet verder, zij hadden nog nooit van TW gehoord. Op welke manier of bij welke bank zou het dan wel lukken?

Groet,

Erwin (BE)


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

16 reacties op “Problemen met bankoverschrijving via Transferwise”

  1. RonnyLatPhrao zegt op

    Wat je doet is eigenlijk toch niet meer dan een gewone Europese overschrijving naar de Deutsche Handelsbank.
    Als dat niet lukt kan je normaal ook geen andere Europese overschrijvingen maken.
    Je moet dus toch bij je bank zijn om dit op te lossen.

    Ik gebruik ook al een hele tijd Transferwise via bankoverschrijving. Nog nooit problemen gehad.

  2. Geert zegt op

    Vorige week nog geld overgemaakt van mijn ING rekening in NL naar Transferwise LTD , duits rekeningnummer. Na 3 dagen had ik het geld op mijn rekening in Thailand , Kasikornbank.

    Alles vlot en keurig verlopen.

  3. Frank zegt op

    Je maakt geld over naar een buitenlands account (in dit geval van Transferwise), als dat niet lukt moet je bij je bank zijn. Ik gebruik zowel mijn bank (IBAN), als credit card voor betalingen aan/via Transferwise en nog nooit problemen gehad.

  4. RGB zegt op

    Zaterdag geld overgemaakt, maandagmorgen op mijn rekening, en een paar euro kosten.
    Geen enkel probleem, integendeel.

  5. Leo Th. zegt op

    Voor mijn Android telefoon heb ik de app van Transferwise uit Playstore gedownload. Overboeken tot maximaal 1000 euro zonder dat er sprake is van een identificatieproces. Na het invullen van het gewenste over te maken bedrag en de (bank) gegevens van de begunstigde vraagt Transferwise via een keuzemenu aan te vinken wat het doel is van de overboeking. Betaling aan Transferwise via i-Deal, creditcard of bankoverschrijving. Je kunt behalve de app ook een borderless account bij Transferwise openen. Daarvoor geldt wel een identificatieplicht. Online kan je daaraan voldoen door simpelweg de stappen te volgen op je telefoonscherm. Op een gegeven moment wordt er gevraagd een (kleuren)foto van je paspoort, identiteitskaart of rijbewijs te maken. Indien van toepassing, zoals bij een rijbewijs, zowel de voor-als achterkant. Je dient het document in een duidelijke aangegeven kader te plaatsen en een duidelijke foto te maken. Maar voor het (incidenteel) overboeken van bedragen tot 1000 euro voldoet de app uitstekend.dus is er geen noodzaak om zo’n borderless account aan te maken. Erwin, je hebt het over een code via de kaartlezer. Hieruit concludeer ik dat het mis gaat met de betaling van het bedrag van jouw bank naar Transferwise. Waarschijnlijk doe je dus iets niet goed bij het verstrekken van de betaalopdracht aan je eigen bank. Transferwise staat hierbuiten, zij kunnen jouw opdracht niet in behandeling nemen zolang zij geen geld hebben ontvangen. Dat de bankmedewerkers nog nooit van Transferwise hebben gehoord is mogelijk maar verder niet van belang. Jij moet bij jouw bank gewoon de juiste procedure volgen voor een betaling aan een derde partij, in dit geval dus Transferwise. Succes!

  6. Piet zegt op

    Als je eenmaal een lopend account met TransferWise hebt ( ik dus al 3 jaar ) dan is er geen vuiltje aan de lucht en is TransferWise van harte aan te bevelen…ik maak iedere maand ca 1000 euro over naar mijn Thaise Bank en krijg dan de actuele Bahtkoers verrekend, veelal binnen 2 dagen op mijn rekening…laatste 3 keren hebben ze me zelfs verrast door het binnen de 24 uur over te maken
    Nooit problemen met ze gehad

  7. lung addie zegt op

    Het identificatienummer, verkregen met de kaartlezer, heeft niets te maken met de bestemmeling van de overschrijving. Het is een algoritme welke berekend wordt aan de hand van uw banknummer en uw klantennummer. Welke melding krijgt U na het invoeren van de securecode? Mogelijk doet U iets fout bij het invoeren van deze code, hoewel het niet gemakkelijk is iets fout te doen. Je moet meestal tweemaal op OK drukken…..na het ingeven van de gevraagde gegevens, verschijnt trouwens op het display van de kaarlezer. Een overschrijving via Transferwise is een gewone Europese overschrijving want je schrijft over naar een Duitse bank, dus zou geen enkel probleem mogen zijn. Eerst eens proberen een kleine overschrijving te doen naar een Belgische rekening met een nieuwe gebruiker, die door je systeem niet gekend is, en zien wat er dan gebeurt. Zou normaal gezien dezelfde fout moeten opleveren. Indien niet, eens bij je bankkantoor binnenlopen en hen persoonlijk de zaak uitleggen. Alleszins, Transferwise heeft met dit probleem niets te m

  8. Rene Chiangmai zegt op

    Ik heb wel al een paar keer problemen gehad.
    Het is een aantal keer voorgekomen dat ik met mijn VISA creditkaart wilde betalen en dat VISA dat niet goedkeurde.
    Ik heb contact met VISA opgenomen en zij vertelden me dat dat te maken had met fraudepreventie. Maar het meisje aan de telefoon kon me ook niet precies uitleggen hoe dat dan precies zat.

    Soms lukt het wel met VISA, soms lukt het niet. Heel misschien dat het iets te maken heeft met de hoogte van de bedragen. Maar veel meer dan 500 Euro maak ik zelden over.

    De betalingen die door VISA geweigerd werden, kon ik wel gewoon via Ideal betalen.

    • Leo Th. zegt op

      Beste Rene, slechte zaak dat de medewerkster van ICS, de uitgever van je Visa-creditcard, je verder niet kon helpen terwijl het toch vrij simpel is. Wanneer ik bij Transferwise heb aangevinkt dat ik mijn betaling met mijn creditcard wil voldoen dan wordt er gevraagd of ik dat met mijn bij hen reeds bekende card (vanwege eerdere betalingen) wil doen. Daarna wordt er om de 3-cijferige beveiligingscode op de achterkant van de card gevraagd. Onafhankelijk van de hoogte van het bedrag wordt de éne keer de betaling direct geaccepteerd maar de andere keer wordt er om een extra beveiligingscode verzocht. Het verzoek daartoe wordt bepaald door ICS (Visa-card). Wanneer mij dus om de extra beveiliging wordt gevraagd ga ik naar mijn reeds aanwezige creditcardapp op mijn telefoon. Na opening van de app kan ik direct verzoeken om een ‘e-code’ te genereren. Dit getal van 6 cijfers wordt getoond, waarna ik weer naar mijn betaalopdracht bij Transferwise terugkeer en de 6 cijfers invul. Daarmee is de betaling aan Transferwise geregeld en kunnen zij aan de slag gaan. Lijkt ingewikkeld maar is in feite een fluitje van een cent en in no-time gebeurd. Overigens, in het verleden, voordat ik een creditcardapp had, vroeg ICS ook soms naar een extra beveiligingscode. Dat was dan de vooraf met de creditcardmaatschappij afgesproken verificatiecode. Maar je kunt uiteraard altijd besluiten om tijdens het betaalproces bij Transferwise alsnog naar betalen via i-Deal te switchen. Succes.

  9. Martin Farang zegt op

    Ik doe het altijd via /vanaf mijn Nederlandse rekening bij Rabobank. Heb er nog nimmer problemen mee gehad. Maar uiteraard wil jou bank dit goedkopere kanaal niet aanprijzen.

  10. Peter zegt op

    Ik gebruik TransferWise al jaren. Nog nooit problemen gehad. Wel boek ik dit steeds met mijn credit card.
    TW is correct dat het probleem bij je bank ligt.
    Je bank zal wel niet happig zijn om je verder te helpen, daar TW directe concurrent is voor dergelijke overschrijvingen.

  11. HoneyKoy zegt op

    Ik lees elke keer weer goede recensies over transferwise.
    Tot ruim 2 jaar geleden maakte ik ook regelmatig geld over naar Thailand.
    Maar tegenwoordig heb ik een vriendin in de Filipijnen en stuur elke maand
    geld met Worldremit.

    Van mijn Nederlandse bank naar de Filipijnse bank van mijn
    vriendin. Transactie met iDeal (via Trustly) en binnen enkele
    Minuten staat het al bij mijn vriendin op haar rekening.
    Alle statussen van de transactie wordt per email bevestigd.
    De ontvanger krijgt een sms dat er geld gestort is.

    Kosten ? Gemiddeld 10 euro voor bedragen tussen 400 en 1000 euro
    Koers is gemiddeld 1-1.5 peso onder de middenkoers.
    Voor mij is vooral de snelheid van de transactie belangrijk.
    Ik gebruik het ook om vakantiegeld naar de Filipijnen te sturen voor mijzelf.
    Omdat internet niet overal goed is, gebruik ik als ik in de stad ben Worldremit
    even snel om geld over te maken. Binnen enkele minuten dus.

  12. Henk A zegt op

    Zoals een zekere Theo reeds zei… vermoedelijk een probleem bij jouw bank ?
    Om op de verdere vraag te antwoorden : zowel via mijn Belgische ING rekening, alsook via onze KBC rekening nog nooit problemen ondervonden… het betreft inderdaad een simpele overschrijving binnen Europa (zelf gebruik ik de TransferWise rekening in Talin)
    Succes er mee !

  13. Lung Lie zegt op

    Doe je de overschrijving met een creditcard? Ikzelf beschik over Mastercard en wegens veiligheidsredenen zijn de gebieden waarnaar overgeschreven kan worden beperkt. Maar dit kan heel eenvoudig aangepast worden door jezelf. Even inloggen bij de bank die jouw kaart beheert en de status van de credit-card opvragen. Dan kan je alles controleren en eventueel aanpasen. Een overschrijving binnen de EER is standaard aangevinkt, maar je weet nooit…

  14. Lung Lie zegt op

    Aansluitend nog een tipje i.v.m. TransferWise (voor degenen die het nog niet zouden opgemerkt hebben!) 🙂
    Voorbeeld: overschrijven van € 1.000
    Bij “show fee breakdown” staan de kosten op € -8,96 (Fast and easy transfer), dit kan gewijzigd worden naar “Low cost transfer” en de kosten worden verminderd naar € -6,97
    Uit ondervinding kan ik u verzekeren dat het geld staat in 2 dagen op de rekening staat.

  15. erwin vv zegt op

    Dankuwel voor de vele reacties. Waarschijnlijk dan toch een bankprobleem. De procedure met de kaartlezer heb ik reeds duizenden keren uitgevoerd voor de normale transacties, ik weet onderhand wel hoe dat werkt, dus daar ligt het probleem niet. Even het bankkantoor binnenstappen is geen optie, ik woon al 7 jaar in Thailand en heb voorlopig nog geen plannen om ooit terug te gaan. Ik probeer het binnenkort nog eens en hou jullie op de hoogte.
    Vriendelijke groeten, Erwin VV.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website