Lezersvraag: Hebben andere lezers ook nare ervaringen met ABN-AMRO?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
21 juli 2016

Beste lezers,

ABN-AMRO vindt iedere Thai die niet in Nederland woonachtig is een risico! Ik heb al jaren een privé-rekening bij ABN-AMRO en wilde mijn wettige Thaise echtgenote machtigen voor deze rekening door deze om te zetten in een en/of rekening.

Tot een jaar geleden kon dit bij ABN-AMRO, maar het beleid is gewijzigd en het is niet meer mogelijk voor Thai die niet in Nederland woonachtig zijn, omdat volgens ABN-AMRO Thailand een “rood” land is en rood staat in deze voor gevaar.

Mijn echtgenote heeft notabene een BSN-nummer. We weten nu in ieder geval hoe de bank die wij als Nederlandse belastingbetaler overeind hebben geholpen over ons geliefde Thailand denkt. Gelukkig kan ik overstappen naar de Rabobank die Thailand niet als een risicoland ziet.

Zijn er andere leden die deze of andere nare ervaringen hebben met de ABN-AMRO?

Groet,

Ruud


» Laat een reactie achter


21 reacties op “Lezersvraag: Hebben andere lezers ook nare ervaringen met ABN-AMRO?”

  1. thailandganger zegt op

    Ik krijg al jaren lang clientnota’s van de ABN-AMRO voor iemand die hier niet meer woont.
    Na eerst deze terug gestuurd te hebben breng ik ze sinds november 2015 maandelijks terug op een kantoor hier in de buurt. En elke keer de belofte dat het opgelost gaat worden….
    Het is blijkbaar te moeilijk voor deze bank om de post te stoppen want zojuist weer de clientnota van juli 2016 ontvangen…

    (naar aanleiding van ervaringen met deze bank gevraagd)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • Christina zegt op

      Hebben een en/of rekening wilde laatst een groot bedrag opnemen kon niet moest echtgenoot mee bull shit meteen rekening gestopt bij ABN nu ING en geen problemen.
      Ze jaren geleden ABN laten zweten het was een en/of rekening op 4 namen maar als er een geld opnam moesten de andere drie ook tekenen nu dat werk te dus niet en zelfs de directeur moest er aan te pas komen om het op te lossen foutje sorry! Met de persoon waar van de rekening was een paar weken plezier hierover gehad.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  2. hans hu zegt op

    Ruud,
    De meerwaarde van een nederlandse bank bestaat niet meer. Alle kantoren zijn gesloten voor publiek of staan op de lijst gesloten te gaan worden. Je kunt tegenwoordig via internet je saldo zien,betalingen doen, salaris ontvangen enz bij alle banken in de wereld. Who care ABN-Amro?
    Ik ken toevallig jouw(jullie) achtergrond en moet wel glimlachen bij deze kleine,uit de klei getrokken door de belastingbetaler in nederland, ieniemienie bankje……

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  3. Kees zegt op

    Ik kan mij goed indenken dat de ABN Thailand als een risicoland ziet. Een junta die aan de macht kwam door een staatsgreep is niet de meest vertrouwenwekkende situatie.

    Blijft het feit dat u zelf bepaalt wie er aan uw geld mag komen of niet.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
    • Ruud zegt op

      Met het laatste dat U stelt ben ik het zeer nee eens, echter als ABNAMRO Thailand als een risicoland beschouwt zouden ze eerst hun kantoor aldoor moeten sluiten, maar dat doen ze niet, waarschijnlijk vanwege woekerwinsten. Makkelijker om de kle.ine particuliere klant, die ze mede heeft overeind gehouden in het verleden, te duperen

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +7 (obv 7 stemmen)
  4. gerardus zegt op

    Dat klopt heb de zelfde ervaring ik vroeg ook om een en of rekening ze deden dit niet meer, verder toen ik de laatse in Nederland was wou ik even mijn adres veranderen omdat ik verhuist was in Thailand ben in 4 weken tijd 5 maal bij een kantoor van ABN-Amro geweest ,men kon dit niet veranderen i.v.m. dat er zou regels niet in hun systeem zaten, als laatste hoop ben ik bij mijn vertrek op het kantoor op Schiphol gegaan, waar men in 5 min alles geregeld had , bij thuis komst zag ik in de mailbox dat de zaak nog behandeling was , heb later nog gebeld en schijnt dat toen het kwartje viel dat alles al geregeld was.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • rob zegt op

      Ben in Tiel bij ABN-AMRO geweest voor adres wijziging en samen met de balimedewerkster in 10 minuten gebeurt. Dat is ook service!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  5. Martien zegt op

    Ooit had ik het idee dat AbnAmro een goede bank was, daarvan ben ik onderwijl in zijn geheel verlost.
    Ik had indertijd een rekening maar toen ik op het idee kwam dat ik voldoende geld bij Thaise banken en Ing besloot ik de Abn rekening op te heffen.
    Toen ik dat bij Abn voorlegde werd me te verstaan gegeven dat daarmee wel een tijdje mee gemoeid zou zijn omdat de vanaf 1-1 opgebouwde interest zou moeten worden heberekend. Kennelijk heeft Abn nooit van computers gehoord en het die bank dan ook 3 maanden vergde om uiteindelijk mij de gelegenheid te kunnen bieden het laatste geld daar weg te halen.
    Dit is een regelrechte aanfluiting van deze bank en ik hoop dat er niet meer dusdanig niets wetende banken in NL bestaan.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  6. Willem J zegt op

    Mijn Thaise/Nederlandse vrouw heeft al jaren een ABN rekening. Zij heeft ook de Nederlandse nationaliteit met een adres in Nederland, maar we wonen in Thailand. De bank weigert al meer dan een jaar om de te naam stelling te veranderen ivm huwelijk. De Thaise naam is vervallen. Alle documenten (kopieën) van het Thaise huwelijk en naamsverandering gelegaliseerd en toegestuurd alsmede het paspoort (kopie). Aan de balie willen ze haar niet helpen, per telefoon willen ze haar niet helpen, per post geen reactie en per webmail verzoekt de ABN om aan de balie te komen, waar ze haar niet willen of kunnen helpen. De eerst volgende keer dat we weer naar Nederland gaan zoeken we wel een andere bank. Ik zit al vele jaren probleemloos bij de RABO. Gaan het daar wel proberen.
    Moet wel eerlijk zeggen dat de rekening niet zo veel gebruikt word en geen grote bedragen op staan.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  7. Rens zegt op

    Men moet niet zeuren over de bank, maar over de Thai die er voor gezorgd hebben dat deze maatregelen van kracht werden. Dit soort veiligheidsregel is er voor een reden.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  8. Piloot zegt op

    Beste Ruud,
    Volgens een andere nl bank, is thailand een risico factor,
    Niet alleen de corruptie, maar mij werd gezegd de cybercriminaliteit
    Thailand zou aldus de medewerker op plaats 8 staan,dus is het wel
    Duidelijk dat ze dat willen voorkomen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
  9. Mr. Bojangles zegt op

    Ik schat dat de grootste problemen al kunnen worden opgelost door gewoon een 2e pinpas aan te vragen.
    Heb ik ook gedaan, en om het niet op te laten vallen heb ik bij de tenaamstelling mijn eigen naam ingevuld, aangevuld met een slash en haar voornaam. Madam kan nu pinnen wanneer ze wil. En als de politie eens ooit vragen stelt kan ze laten zien dat het haar pas is omdat haar naam erop staat.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  10. Jan zegt op

    Ik heb de ABN altijd al een arrogante bank gevonden. Ben zeer tevreden over de ING.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  11. simon borgers zegt op

    ABN AMRO. Ik kreeg wonder boven wonder een brief uit Nederland maar het adres wat ik op het formulier had geschreven voor adres verandering hadden hun helemaal verkeerd ik zit nu al van af maart zonder bankpas. en dan maar 300 euro kunnen pinnen is ook veel te weinig dan zeggen zij het is voor u eigen veiligheid ik heb de bank gezegd dat het voor hun beter is dan verdienen zij weer meer door dat pinnen.Eindelijk heb ik nu een brief gekregen in het engels .Ik ben toch een Nederlander . voor een paar vragen op teschrijven ook lekker duidelijk was dat omdat ik nooit geen engels heb geleerd snap ik dat niet helemaal over dat tax gedoe.Als je een bankmail zend krijg je weken later antwoordt waar aan je ook nog eens niks mee kunt doen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  12. l.lagemaat zegt op

    Zelfs Zalm gaat binnenkort bij de ABN-AMRO weg.(555)!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  13. thea zegt op

    Dat u nog een bank rekening kunt openen bij de Rabo verbaast mij.
    Jaren geleden wilde mijn( nederlandse ) schoonzusje woonachtig op de Antillen een bankrekening open
    in Nederland, dat kon dus niet.
    Er is ons wel verteld waarom niet maar dat weet ik helaas niet meer.
    Het ligt niet aan Thailand, je kunt(kon) gewoon als niet ingezetene geen bankrekening in Nederland openen

    m.v.g T. de Miranda
    ps misschien is een antwoord wel te googelen

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  14. Lung addie zegt op

    Als het zo verder gaat zullen de Nederlanders nog verplicht zijn met hun geld naar Belgie te gaan. Laatst een artikel op het blog met niets dan ongenoegen over ING, nu niets dan ongenoegen over ABN AMRO en RABO bank …. blijft er nog iets over? Ik hoor de Belgen over hun bank niet klagen of zwijgen die en klagen die minder over van alles en nog wat?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  15. Edwin zegt op

    Ook ik heb slechte ervaringen met de ABN Amro.
    1. Met de conversie van mijn Fortis rekening naar ABN AMRO is mijn Nederlandse correspondentie adres en Thaise woonadres omgedraaid. Hoewel het Thaise adres als “officieel adres” vermeld stond kon dit uitlsuitend schriftelijk gewijzigd worden.
    2. Was een keer mijn pincode vergeten. Zegt de ABN “dan moet u maar een ticket naar Nederland kopen want we kunnen u alleen helpen als u langskomt op kantoor.

    Binnenkort hebben wij als Nederlander in Thailand geen problemen meet met de ABN Amro. Ze hebben mij telefonisch verteld dat alle privé rekeningen buiten de EU binnen 2 jaar worden opgeheven.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  16. Adje zegt op

    De bank mag denken wat ze willen over bepaalde landen. Het blijft een vaststaand feit dat het belachelijk is dat je je wettige echtgenoot met een Nederlands BSN nummer niet als mederekeninghouder kan registreren. Ik heb ING. Mijn Thaise echtgenote kwam naar Nederland. Geregistreerd bij gemeente en ze kreeg een BSN nummer. Een paar dagen later naar ING en mijn rekening omgezet naar een en/of rekening. Dit was geen enkel probleem.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  17. tonymarony zegt op

    Voor degene die problemen hebben met het een of ander bij ABN amro verzoek het eens bij de ABN op schiphol prima mensen die speziaal met problemen buitenland hebben te maken worden direct opgelost
    u kunt het adres vinden op google , moet even vertellen dat ik meer dan 40 jaar bij de abn klant ben waarvan ik de laatste 15 jaar internet bankier en nooit geen probleem ken met de bank maar u moet ook geen thaise naam of adres opgeven maar in gewoon nederlandse taal ( aantebevelen ) dus niet zo negetief over die abn want ik lees en hoor ook genoeg prolemen over de rest , en Edwin uit welk dorp kom jij met je verhaal wat je heb gehoord over op heffen van alle bank rekeningen buiten de EU misschien bedoel je dat de EU wellicht verdwijnt ??

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  18. ton zegt op

    Ik heb geen enkele moeite gehad om mijn adres van mijn ABNAMRO rekeningen alswel van de creditcard te wijzigen van mijn korrespondentie adres in Holland naar mijn woonadres in Thailand. Dit is ongeveer een jaar geleden. Wel werd gevraagd waarvoor ik de rekening wilde gebruiken omdat Thailand een risico land was. Ik heb de bank toen medegedeeld dat het gebruik onveranderd zou blijven daarne geen problemen meer ondervonden.
    M.I. heeft het niet met de coup te maken maar met het feit dat Thailand als onbetrouwbaar wordt aangemerkt in financiele transacties. (crimineel geld) Dat was althans de mededeling van ABNAMRO toen ik naav de brief hen opgebeld heb.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website