Beste lezers,

Ik heb een Test & Go Thailand Pass voor aankomst op 17 januari. Door de onduidelijkheden van de afgelopen dagen heb ik echter gisteren mijn SHA+ hotelboeking al geannuleerd, terwijl nu blijkt dat ik gewoon kan gaan. De annulering kan helaas niet meer worden teruggedraaid en hetzelfde hotel biedt via Agoda geen kamers meer aan met PCR-test.

Ik zit eraan te denken bij een ander hotel te boeken (met PCR-test en luchthaventransfer). De vraag is natuurlijk of dit goed gaat bij aankomst met de Thailand Pass. Zijn er lezers die ervaring hiermee hebben of kunnen vertellen hoe de controles op de luchthaven eraan toegaan?

  1. Wordt een Thailand Pass ‘invalid’ wanneer een hotelboeking wordt geannuleerd? Oftewel, gaat er bij een wijziging een bericht van Agoda/hotel naar het Thailand Pass systeem? Op dit moment staat er nog ‘valid’.
  2. Wordt bij de luchthaven gecontroleerd of de hotelboeking nog geldig is of wordt er enkel gecontroleerd of je een uitgeprint boekingsbewijs bij je hebt?
  3. Kom ik door de checks heen als ik mijn oude reservering laat zien en bij de uitgang mee ga met de transfer van het nieuwe hotel?
  4. Kan ik bij het nieuwe hotel bij aankomst inchecken met de Thailand Pass, ook al was deze geregistreerd met het geannuleerde hotel? Als je de QR code scant staat er niets genoemd betreft hotel.

Tips zijn zeer welkom! Alvast bedankt!

Groet,

Albert

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.


» Laat een reactie achter


Rating: 5.00/5. From 1 vote.
Please wait...

11 reacties op “Ik heb een Test & Go Thailand Pass maar mijn hotelboeking geannuleerd, wat nu?”

  1. 1. kan ik mij niet voorstellen want dan zouden alle hotels op het TP systeem moeten zijn aangesloten.
    2. alleen je de uitgeprinte papieren worden gecheckt, dus je oude hotelboeking lijkt mij geen probleem en als je alsnog een tweede geldige hotelboeking laat zien is er toch niets aan de hand?
    3. denk het wel al, kan niemand je die garantie geven.
    4. lijkt mij geen probleem, het hotel wil alleen weten of je een Thailand Pass hebt.

  2. Dennis zegt op

    Heeft u al contact gezocht met het hotel (rechtstreeks, niet via agoga) en gevraagd de boeking weer te activeren? Het is niet bepaald zo dat ze vol zitten, dus een klant er weer bij vinden ze vast wel goed

  3. Cornelis zegt op

    Je schrijft dat het hotel via Agoda geen kamers met PCR-test etc. meer aanbiedt, maar dat wil niet zeggen
    dat dergelijke kamers niet meer beschikbaar zijn. Vaak wordt maar een deel van de capaciteit via de boekingssites aangeboden, en de rest rechtstreeks ‘in de markt gezet’. Misschien kun je er, bij rechtstreeks contact, wèl terecht en dan kloppen je papieren weer.

  4. Van hulle Jean Pierre zegt op

    Hallo ik kom uit België en ik had een hotel in Pattaya geboekt en dit werd ook geannuleerd zoals bij u.Ik heb direct een ander hotel geboekt met booking.com maar dan in Bangkok,maar let wel op dat u een SHA+ hotel boekt.We hebben nooit problemen gehad met onze Thailandpass die sprak op het eerder geboekte hotel.Men heeft ons niet eens onze Thailandpas gevraagd.Het hotel staat u op te wachten met een wagen en die brengen u naar een ziekenhuis om uw test te doen en daar krijg je ook een selftest om na 6 dagen zelf te doen.Dan moet u 1 dag in uw hotel blijven tot men u verwittigd dat het ok is en dan mag u doen wat u wil.Hopelijk kan deze uitleg u helpen.Veel reisgenot.Groeten Jean Pierre.We zitten nu nog lekker in Pattaya.

    • Leo Goeman zegt op

      Ik kreeg in mijn eerste hotel samen met de uitslag van de PCR-test een zelftest om op dag 7 te doen. Bij het inchecken van een hotel op dag 10 werd de zelftest geweigerd en moest ik absoluut een tweede PCR-test doen. Gelukkig heb ik dat gedaan want op het vliegveld bij terugkeer werd me het resultaat van beide PCR-testen gevraagd door Thai Airways. Dus opletten met zelftesten…!

  5. Jan zegt op

    Je hebt via agenda de boeking gedaan?
    Ik mijn boeking gedaan bij via boeking.com maar het hotel nam al snel contact met me op dat boeking alleen maar rechtstreeks konden gedaan.
    Nadat ik dat gedaan heb en betaald had was het pas ok.
    Maar waarom neem je niet rechtstreeks contact met ze op???
    Indenk dat het dan wel voor elkaar krijgt alleen ben ik bang dat ze dan wel wat duurder zullen zijn.

    Gr,

    Jan

  6. Leo zegt op

    Beste,….
    Wat ik je kan vertellen is het volgende Ik had voor mijn vriendin op tweede kerstdag een Thailand Pass aangevraagd die (zij is Thaise) al binnen twee uur goedgekeurd werd. Maar ik had al bij boeking site Hotel.com een (verkeerde) Hotel geboekt! Dus in de kolom Aq-quaretenne stond dit Hotel wat een SA plus betreffende (niet) mocht eigenlijk?
    Toen ik daarna mijn Hotel wou boeken wat dus niet goedgekeurd werdt! Heb ik daarna de telefoon gepakt en gebeld naar Hotel.com en heeft die resepsoniste het Hotel gebeld om te vragen of het kon geannuleerd worden wat ook is gelukt!
    Daarna een nieuw Hotel geboekt in Bangkok met Aq-quaretenne (alle in) twee RT-PCR test,brackfast/lunch/Dinner, plus transport voor 7 dagen en toen werdt mijn Thailand Pass. Wel na 11 x goedgekeurd op 1 Januari.
    En is mijn vriendin samen (wel) met twee apparte boeking bevestigingen naar Thailand gereisd en was veder geen probleem hoor! Dus gewoon doen.

  7. john koh chang zegt op

    Ik heb inmiddels als driemaal de procedure doorlopen. Laatste keer met thailand pass. Bij binnenkomst wordt verschillende keren naar een of meer van je papoieren gevraagd. Ik heb niet de indruk dat die ergens worden vergeleken met wat je hebt ingediend. Maar kan niet met zekerheid zeggen. Uiteraard is het allerbeste je oorspronkelijke boeking weer aktief te maken dus in overeenstemming met wat je hebt geboekt.Begrijp niet dat je zegt dat dat agoda geen kamers meer heeft. Agoda is een van de aanbieders. Het hotel zelf biedt ook aan. Beter is misschien om het hotel te contacteren en te vragen de oorspronkelijke te herstellen.
    Als dat niet lukt zou je een ander hotel kunnen boeken. Beste zelfde dag. Die boeking moet je gewoon gebruiken. Probeer niet de eerste dus de geannuleerde boeking te gebruiken en ergens over te stappen naar de boeking bij andere hotel. Ergens in het controlecircus worden de gegevens doorgegeven aan het ontvangscomite die zorgt dat je wordt opgevangen en overgedragen aan de chauffeur. Dat kan dus gewoon fout gaan als je tijdens het controleproces van hotelbevestiging wisselt. Overigens nog het volgende ter overweging. Je hebt de mogelijkheid om binnen 72 uur NA (!!) je oorspronkelijke boeking met je thaipass gewoon binnen te komen. Hoef je nergens te melden. De controles bij vertrek weten dit. Heb ik met de neus bovenop gestaan bij iemand die voor mij door de controles bij vertrek werd gecontroleerd.Dit is met name gebeurd omdat soms vliegmaatschappijen cancelen. Als dat gebeurt heb je per definitie een andere vlucht en mogelijk ook ander hotel. Dat gaat dus vlekkeloos. Daarom denk ik dat je eerste keus is: boeken bij zelfde hotel maar dat de tweede keus is boeken bij ander hotel. En, opnieuw gezegd: alleen die boeking gebruiken. Mocht je vragen krijgen kun je gewoon zeggen dat hotel boeking heeft geannuleerd. Maar, zoals ik systeem ken verwacht ik dat je zonder problemen met een nieuwe hotelboeking door alle controles komt. Er is een andere optie die nog zekerder is.
    Zet je vlucht om naar vlucht ZELFDE MAARSCHAPPIJ een dag later en boek een hotel. Makkelijkste is het gecancelde hotel maar ander is ook geloofwaardig. Dan maak je gebruik van algemeen geaccepteerde 72 uur ruimte en voldoe je aan alles.Geen geschoemel. Succes

  8. Leo zegt op

    Dus ik bedoel

    Je moet het juiste Hotel boeken (en als je de optie kiest AQ-QUARETENNE SHA plus +) zit je goed dat is wat ik hier uit geleerd heb?
    En wat de goedkeuring betreft Thai pass zij willen zien de boeking bevestigingen met creditcard + transport Air port naar Hotel en de twee RT-PCR testen (alles voldaan/betaald) alleen wij moesten dus het Hotel bellen met de vraag of hun de Boeking op twee namen kon zetten.
    Wat is gelukt (en nog na vraag gedaan bij Thaise Ambassade) en werdt ons medegedeeld dat de Thai pass alleen voor het vliegen is (en het klopt wij zijn Donderdag 6 Januari vertrokken vanaf Schiphol en Vrijdag 7 Januari aangekomen hier in Bangkok (en géén enkel probleem) dus succes en tot gauw in Thailand.

    • john koh chang zegt op

      je zwgt dat ambassade vertelde dat thailandpass alleen voor het vliegen is. ik betwijfel dat. Bij binnenkomst wordt heel nadrukkelijik bij de diverse controles gevraagd naar de thailand pass. Dat lijkt niet op “alleen voor nhet vliegen”want dat ligt al achter je.Het is gewoon een bevestiging van de ambassade dat al je papieren aanwezig waren. Ik meen me te herinneren dat eerder ergens is geschreven dat deze pas werd geintroduceerd om het hele binnenkomen in thailand te versnellen. Heb nu driemaal deze toegangscontrole meegemaakt. De laatste keer, paar dagen geleden, was inderdaad snellen dan vorige keren

  9. Marcel zegt op

    Beste,

    Gewoon het formulier geven wat je oorspronkelijk had geboekt. Op de luchthaven willen ze alleen je thailandpas, verzekering en hotelresevering zien. Ze kijken echt niet of je een ander hotel hebt geboekt. Naar dat je je bagage hebt opgehaald staat er een batterij aan mensen die je naar de hotels brengen. Laat daar gewoon je nieuw gemaakte reservering zien en je kunt gewoon door.

    Ik ben r nu een paar dagen en alleen bij sha hotel moest ik papieren laten zien. Na die tijd wordt nergens meer naar gevraagd.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website