Lezersinzending: Een dikke pluim voor de Emirates

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersinzending
Tags: , ,
28 november 2017

Onlangs ben ik weer naar Nederland geweest en met Emirates gevlogen via Dubai. Prima route en comfortabel. Prijs was ook vele malen beter dan met Eva Air. Mijn vrouw is 3 weken later ook met de Emirates naar Nederland gekomen, ook prima zoals alles verliep en dat was voor haar de 1e keer via Dubai en zelfstandig.

Mijn vrouw kwam met de trein naar het noorden vanaf Schiphol, een e-ticket had ik haar gemaild vooraf, ook alles geen probleem. Ze had een koffer van bijna 30 kg bij zich (ik breng langzaamaan weer spullen terug naar Nederland) en mensen op Schiphol maar ook bij de trein hebben haar even geholpen, waarvoor mijn dank.

Heb haar opgehaald bij de trein en pakte de koffer aan, he dacht ik daar klopt iets niet. Handvat was gebroken en wel zo dusdanig dat je de koffer niet meer achter je aan kon rollen (koffer op 2 wielen).

Thuis koffer uitgepakt en zag ik ook dat een slot aan de zijkant stuk was gegaan. Heb gelijk foto’s gemaakt en getracht met Emirates in contact te komen. Dat was in eerste instantie wat moeilijk ook om dat te vinden voor een claim. Mijn vrouw had dit ook niet gezien dus geen melding gemaakt op Schiphol.

Maar goed eindelijk gevonden en ik zou terug gebeld worden, deden ze ook, kreeg een mail adres en daar kon ik dus alles heen sturen en ook de foto’s van de schade. Moest vermelden hoe oud de koffer was en wat deze had gekost. Allemaal keurig gedaan en verkreeg daarop antwoord dat er een aftrek wegens gebruik was van 10% per jaar. Dat vond ik een goede regeling. Verkreeg een heel schade rapport en die moest ik even doorsturen voor afhandeling (Dolfi) in Duitsland. Van Dolfi verkreeg ik bericht dat de koffer gerepareerd kon worden en dat ze de koffer zouden halen en binnen 10 dagen weer terug zou zijn. Dat was ook een goede oplossing vond ik en zo hebben ze de koffer via DHL bij mij opgehaald.

De koffer zou dan 1 dag voor vertrek weer terug zijn afgeleverd bij mij thuis. Ik had al een nieuwe koffer gekocht omdat wij tussen door nog naar Frankrijk zijn geweest en de koffer van mijzelf kon niet meer op slot.

Een dag voor vertrek, was niet thuis maar vrouw wel, brachten ze een grote doos. Toen ik weer thuis kwam zei mijn vrouw daar is de koffer, ik zei dat kan niet, die van ons was groter. Maar goed. doos uitgepakt en zie daar nieuwe koffer. Ik was stom verbaasd, nieuwe koffer met prijskaartje van € 149,90 er nog aan, 4 dubbele wielen eronder en ook nog een USA slot er op en volledige 5 jaar garantie. Emirates had mij wel erg goed toebedeelt want ik had de prijs van mijn koffer opgegeven van 70 euro.

Daarom dan ook mijn dikke complimenten voor Emirates, voortreffelijke vliegreis en een super goede afhandeling wanneer je zoiets als dit hebt met een claim.

Ingezonden door Roel


» Laat een reactie achter


9 reacties op “Lezersinzending: Een dikke pluim voor de Emirates”

  1. Frans zegt op

    De prijs vele malen beter is wat teveel van het goede.
    Als je bedoelt tweemaal beter zou dat de helft van de prijs zijn.
    Volgens mij liggen de prijzen ongeveer gelijk.
    Daar komt bij dat je met Evaair in 11 uur rechtstreeks naar Bangkok vliegt terwijl Emirates daar bijna 16 uur over doet.
    Verder zeg je dat het moeilijk was om in contact te komen met Emirates.
    Evaair heeft een kantoor met rechtstreeks nummer op Schiphol.
    Ik heb geen connecties of aandelen maar hou het voorlopig bij Evaair.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +14 (obv 14 stemmen)
    • Roel zegt op

      Scheelde wel ca 200 euro per ticket en Emiraten heeft mooiere en ruimere zitplaatsen.

      Heenreis alleen stop, kon zo doorlopen naar andere vliegtuig, terugreis maar 2 uur extra .

      Natuurlijk als zelfde prijs is zo ongeveer dan ga ik ook voor rechtstreekse vlucht.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • Cornelis zegt op

      Na 10 retourtjes met Emirates hou ik het voor gezien. Nu bij EVA geboekt.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  2. Eddy zegt op

    Vlieg ook met Evaair en ook zeer goede service en wel een RECHTSTREEKSE vlucht. Niet overstappen en wachten, direct van Amsterdam naar Bangkok.
    Maar dit is natuurlijk voor iedereen verschillend, de ene gaat voor de prijs, de andere voor een rechtstreekse vlucht en weer een andere voor de service maar deze is bijna overal hetzelfde.
    Ik denk prijs/kwaliteit en vooral rechtstreeks dat Evaair momenteel één van de beste is maar iedereen zal wel zijn mening over hebben.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +7 (obv 7 stemmen)
    • Marinus zegt op

      Ook ik vlieg regelmatig met Eva Air. Vooral omdat het rechtstreeks kan. Hiervoor KLM, maar daar heb je iets minder beenruimte en meestal is de prijs hoger. Wel ervaar ik, dat KLM je meer te drinken aanbiedt, in zowel hoeveelheden als in frequentie. Bij Emirates ook meer beenruimte en ook daar liep ik regelmatig naar achteren om drinken te pakken. Emirates valt af, omdat de 3 uur overstap mij te lang duurt en inderdaad de prijs is daardoor ook lager. Laagste prijzen altijd met overstap.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  3. Nico zegt op

    Tja,

    Bij Eva Air of KLM gaat je koffer rechtstreeks en hoeft onderweg dus niet “overgepakt” te worden, dan was je koffer gewoon vrij van schade aangekomen, Had je al die heisa niet gehad. Kijk eens achterom wat voor een ellende je heb moeten doen voor een nieuwe koffer.

    Nee, ik heb het wel gehad met die midden oosten carriers, gewoon met Eva Air of KLM, rechtstreeks.

    Groetjes Nico

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +7 (obv 7 stemmen)
  4. Rob zegt op

    Correctie, volgens mij heeft Eva air geen kantoor op Schiphol maar op de zuidas in het world trade center aan de Strawinskylaan heet het daar geloof ik het is bij NS station Amsterdam zuid.
    Ben daar zelf geweest begin van dit jaar.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • Peterdongsing zegt op

      Ik had een vraag over een ticket van EVA en heb gisteren gebeld met hun kantoor in Amsterdam. Je wordt in keurig Nederlands te woord gestaan. Ze had geen antwoord op m’n vraag en kon me door verbinden met de service balie op Schiphol, waar ik een duidelijk antwoord kreeg. Voor mij ook alleen EVA. 5 december ga ik weer lekker mee. Persoonlijk vlieg ik elite klasse, de bekende tussen klasse, voor mij echt niets anders.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  5. Dennis zegt op

    Ik vlieg bijna maandelijks (voor ‘t werk 10x per jaar, prive dan ook nog zeker 1 a 2x per jaar) en heb alles zo ongeveer wel gehad (wat naar Bangkok vliegt); EVA, China Airlines, KLM, Finnair, Emirates, Qatar.

    Persoonlijk vind ik de tussenstop in Dubai een verademing. Liever niet meer 11 of 12 uur aaneen in een vliegtuig, zelfs niet in business. Je kunnen douchen in Dubai na een vlucht uit Brazilë, wat normaals eten, internetten, wijntje en dan nog even 6 uur naar Bangkok. Heerlijk!

    Wat betreft service heeft EVA me al meermaals teleurgesteld, varierend van overboekte vluchten tot brutaal personeel (laatste rijen in vliegtuig bezet houden voor zichzelf, maar er geen gebruik van maken)…

    ‘t Is persoonlijk, maar EVA komt op mijn shortlist zeker niet meer voor. Emirates of Qatar, dan Finnair en dan kijken of we KLM, EVA of de fiets pakken. Maar ieder moet natuurlijk doen wat hij denkt dat goed voor hem is.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website