AD: Zo bespaar je op je online hotelboeking

Door Redactie
Geplaatst in Hotels
Tags: ,
25 juni 2018

In het AD staan een zestal handige tips om te besparen op je hotelboeking. Sommige tips zijn zeker de moeite waard. Zeker nu het aantal online hotel­aanbiedingen toenemen en je door de bedden je hotelkamer niet meer ziet. 

De belangrijkste tip is: vergelijken en nog eens vergelijken. Je bespaart tijd door een zogenaamde metazoekmachine te gebruiken, die vergelijkt verschillende sites tegelijkertijd. Zoals de website: www.hotelscombined.com, die vergelijkt meer dan honderd boekingssites. De website garandeert je bovendien de terugbetaling van het prijsverschil als je een hotel ergens anders nog goedkoper vindt.

Lees de andere tips in het artikel: Zo bespaar je op je online hotelboeking

10 reacties op “AD: Zo bespaar je op je online hotelboeking”

  1. Dennis zegt op

    Ik heb deze tips ook gelezen, maar mijn ervaringen zijn toch anders.

    Vergelijken via een metadata-searcher is natuurlijk goed, maar gebruik wel meerdere want die metadata-searchers zijn soms eigendom van grote reisorganisaties en het laat zich raden welke hotels dan bovenaan in het lijstje komt.

    Maar de tip om tot het laatste te wachten, omdat er altijd wel annuleringen zijn klopt niet. Ja, natuurlijk wordt er geannuleerd, maar er zijn ook mensen die op het laatste moment een kamer nodig hebben. En als het echt moet, dan betaal je ook gewoon de volle mep. Dat weten hotels ook, dus die houden de spreekwoordelijke poot stijf.

    Daarnaast hebben veel mensen toch een voorkeur voor wat betreft locatie, voorzieningen en luxe-niveau. Mijn tip zou dus zijn om, indien mogelijk, vroegtijdig de diverse aanbiedingen in de gaten te houden en op het juiste moment toe te slaan. Maar dat juiste moment is vaker maanden vooruit dan op ’t laatste moment.

    • Hans Massop zegt op

      Als Amsterdamse hotelier wil ik hier even het volgende over kwijt: wachten tot het laatste moment kan soms inderdaad weleens lonen, maar ook gigantisch tegen je werken. Heeft alles te maken met of een bepaalde periode druk is of niet. Is het niet druk dan zakken de prijzen op het laatste moment, want hotels die veel kamers over hebben proberen dan toch nog iets te krijgen voor hun kamers. Dan kun je zomaar uitkomen op de helft van de normale prijs. Maar op zeer drukke momenten (en daar hebben we er in Amsterdam erg veel van) kun je totaal bedrogen uitkomen als je wacht tot het laatste moment. Er is dan erg veel vraag naar de laatste paar beschikbare kamers en de prijzen vliegen dan omhoog, tot vaak wel enkele keren de normale prijs! Dit patroon van veel vraag en hoge prijzen, of weinig vraag en lage prijzen, ken je niet zomaar even als leek zijnde. Je kunt b.v. denken dat je in het laagseizoen komt, maar dan is er net een groot congres in de stad en zit evengoed alles vol. Moet je maar net even weten. Wil je dit spel dus goed spelen dan zal je op zijn minst enige kennis van dit soort zaken moeten hebben. Heb je dat, dan kan het leuk opleveren. Heb je dat niet dan kan het je dus behoorlijk wat geld kosten…. Dus doe uw huiswerk, de vergelijkingssites vertellen u niets over dit mechanisme. Vergelijk b.v. eens verschillende periodes, en niet alleen maar hotels in dezelfde periode.

      • Dennis zegt op

        Dank voor deze waardevolle aanvulling/ toelichting.

        Het AD-verhaal was ook niet specifiek op Thailand gericht, misschien wel veel meer op Europa.

        Wat ik in Thailand veel zie, is dat bij evenementen en feestdagen de prijs heel snel omhoog schiet tot soms wel 5x de normale kamerprijs. Bijvoorbeeld in Surin tijdens een motorsport-race (MotoGP en Superbike). In oktober weer eentje. Alle hotels in de wijde omtrek (incl. Surin) vragen doodleuk het 5-voudige. Bij de jaarlijkse Olifantenshow zitten kamers op 2200 baht, normaal is 550.

        Ik herhaal nogmaals mijn advies om regelmatig te checken en toe te slaan als je tevreden bent met de prijs. Zeker in de bekende toeristische locaties. Prijzen zijn soms gewoon wat de gek ervoor geeft

        • bob zegt op

          de motorsport race etc isi n Buriram niet in Surin

  2. john zegt op

    kanttekening bij het vergelijken is dat je niet altijd ziet welke kamer wordt aangeboden. Dan lukt vergelijken niet.

  3. john zoet zegt op

    ik heb via een vergelijking site geboekt in Jomtien Narvin resort.
    we kwamen aan om 9 uur morgens na een lange vliegreis en je mag met je koffers tot half drie wachten op een kamer terwijl er genoeg legen kamers beschikbaar waren .

    natuurlijk gevraagd of ik tegen extra betaling al op onze kamers konden ging niet .
    de Thai begrijpt niet als je maar 10 dagen vakantie hebt en doodmoe bent een vakantiedag verloren is want je moet bij je koffers blijven.
    Eindelijk onze vier appartementen gekregen zijn we bij 7 eleven poetsmiddelen gaan kopen voor de douche.
    De kamers en de bedden waren schoon maar de douche liet te wensen over.
    er waren trouwens alleen jongens die deden poetsen maar hun pauze tentje was belangrijker dan schoonmaken.
    Het personeel was voor de rest heel klantvriendelijk en de wifi was ook perfect
    Maar geen leiding gevende die wat controleert en dan liggen de waszakken 10 dagen voor je deur en de vuilnis drie meter verder .
    Verder een mooie locatie aan het strand met 12 zwembaden die wel goed onderhouden werden en gecontroleerd.
    je mocht ook niet met schoenen aan op het zwembad complex komen.
    we moeten op tijd na huis vliegen en vliegen via Patao het vliegveld van Pattaya.
    ik betaal aan de balie netjes 1000 bath met de melding dat ik om 4 uur gewekt wil worden om 5 uur een taxi moet hebben en om zeven uur moet vliegen.
    Netjes om 4 uur wordt er geklopt en we worden gewekt er blijf een bromfiets karretje staan om al onze koffers na de ingang te brengen maar geen taxi te bekennen.
    Na veel gevraag ging de portier eens zoeken in lege schriften of onze naam er in stond en na dat ik een boze toon had gegeven met de mededeling dat het beter was om de taxi te bellen kwam hij in actie.
    Toen deze kwam eerst 15 minuten discussie tussen de taxi en de portier en toen vond ik het genoeg
    een oude truc is een kaartje van een advocaat in je zak te hebben en dit even af te geven met het verzoek om even te bellen.
    ik vertelde dat ik zes vliegtikets op het resort en het taxi bedrijf ging verhalen als we onze vlucht missen.
    Toen kon alles veel sneller we hadden de taxie van vijf uur om kwart over zes en vlogen met 140 km over de weg na het vliegveld
    We haalde het ook op de minuut.
    Mijn kennissen vroegen of dit altijd zo gaat en mijn antwoord is dit is Thailand
    Zolang er geen controle is op de werkende Thai doet hij maar wat zonder na te denken zal niets doen uit zich zelf, omdat dit niet aan hem is opgedragen.
    Deze ervaring heeft mij te doen besluiten dat ik voortaan niets meer van te voren boek en eerst alles wil bekijken .
    Op de foto’s ziet alles prachtig uit maar als je komt valt het toch tegen.
    we hebben toch nog een fijne vakantie gehad en ondanks dat ik al 20 jaar in Thailand kom toch weer een ervaring rijker.

    • Mr BP zegt op

      Jammer dat je zo’n ervaring hebt. Ik kom met mijn gezin sinds 1999 in Thailand en ik heb nog nooit een negatieve ervaring gehad met het boeken en met in- en uitchecken. Mijn ervaring is juist precies het tegenovergestelde. Door van te voren te boeken bij (voorkeur) Agoda of booking.com ben ik altijd voordeliger uit dan daar ter plekke te boeken.

  4. Paul zegt op

    Nederlandse versie: http://www.hotelprijsvergelijk.nl/

  5. Facttester zegt op

    Ik heb goede ervaringen met Trivago.com. Prima vergelijkingssite. Zelfs op Skyscanner.com vind ik altijd lage prijzen, niet alleen voor vliegtickets, maar ook voor autohuur en hotels!

  6. Ron Piëst zegt op

    Het prijsverschil lijkt soms in het voordeel van een site tegen over een andere site. Wel van te voren goed na kijken of hier ook alles in zit. Veel site lijken goedkoper maar dan moet er vaak nog btw en toeristenbelasting bij.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website