Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- JV: Als je met een Thaise persoon reist, mag je door de immigratie voor Thaise nationaliteit.
- Stef Meulenberg: Idd wij ook net terug van Bangkok de Business class was buiten de prijs niets volgende keer lekker met de Emirates die weten wat s
- Frank: Hoi Ed, wou hier even op reageren! Ik had mijn ticket in de Corona tijd geboekt via budget air. Heb vorige maand zelf nog eens gep
- RonnyLatYa: Het zijn ook in BE/NL niet allemaal kinesisten die langdurig geschoold zijn …. Ook in BE/NL vind je korte massagecursusse
- RonnyLatYa: Goed zo. Doen. Meer plaats voor diegene die wel voor Thai kiezen. Heb trouwens wel het geld van 2 tickets terug gekregen.
- Geert: Dan heb jij geluk gehad. Na heel fel aandringen (bijna wekelijks mailen) heb ik pas na 4 jaar mijn ticket terug betaald gekregen&
- Bert: Je kunt gewoon achter je vrouw aansluiten
- Kees: Ook in keng karie, gele curry.
- Berbod: Zo’n 105 km noordelijk ligt Nakhon Phanom, eveneens aan de Mekong. Ik vind dit toch een leukere stad dan Mukdahan zeker in h
- JAN: Idd, ze volgen 1 week kursus in Wat Pho of elders en hebben een diploma. In BE/NL doen ze er 4 of 5 jaar over aan de Univ om hun m
- Jan Markusse: Mijn vrouw komt uit Lung Nok Tha nog net in Yasothon, maar slechts 50km van Mukdahan. We gaan daar altijd heen. Vroeger ben ik als
- Marc: Hopelijk met een goede service aan boord,enkele weken geleden met Thai airways van BKK naar FRA gegaan in business class is niet m
- Ed: Het maak mij niet uit of ze vanuit Brussel weer vertrekken. Tot op heden zit ik nog op mijn geld te wachten vanwege de Corona, daa
- Cornelis: Nee, vanaf 70.
- Rob V.: Op de vaste borden staat nog alleen de middelste Immigration, nummer 2 van de 3 uitgangen, aangeven als “fast track” i
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Expats en pensionado » Overheid biedt slechte service aan Nederlanders in het buitenland
Overheid biedt slechte service aan Nederlanders in het buitenland
Geplaatst in Expats en pensionado, Nederlandse overheid
Tags: Expats, Ministerie van Buitenlandse zaken
De dienstverlening van de overheid aan Nederlanders in het buitenland is onder de maat, zo blijkt uit onderzoek in opdracht van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Dit schrijft de Telegraaf vandaag.
De dienstverlening en informatievoorziening aan Nederlanders in het buitenland krijgt een matig rapportcijfer van gemiddeld 5,6.
Uit een brief die minister Blok van Buitenlandse Zaken aan de Tweede kamer heeft geschreven, blijkt dat het voor Nederlanders in het buitenland vaak ingewikkeld, lastig en soms zelfs onmogelijk is om gebruik te maken van dienstverlening die de overheid aanbiedt. Deze diensten zouden meer gedigitaliseerd moeten zijn, maar dat blijft achter.
Dit zal voor veel mensen geen verrassing zijn. Ik heb uitsluitend negatieve ervaringen en hoor van medereizigers vaak hetzelfde. Als je niet voor Heineken, Shell, Unilever of Philips werkt kun je het vergeten bij onze ambassades. Er gaat veel tijd zitten in de contacten en feestjes met deze mensen.
Als startend ondernemer in een ver buitenland kreeg ik vaak niet eens een reactie op mijn mails.
Ik zal niet snel mijn eerste contact vergeten met een ambassade ergens in Zuid Amerika: Ik had een groot probleem en zag als enige mogelijkheid nog om de Ambassade om hulp te vragen.
Niet dus ! Ik stond binnen een minuut weer buiten want de man had geen tijd voor mij.
Met dit argument in m´n hoofd was het pijnlijk om te zien dat kennelijk het voltallige personeel en gezinnen
in het bijbehorend zwembad lag en zich opperbest vermaakte.
Ambassades zijn er alleen om de vriendjes een leuk en goed betaalde baan te bezorgen niet om de werkmier te helpen bij problemen die is er alleen om hun riante salaris te betalen.
Dat is altijd al zo geweest en het verandert ook niet door digitalisering. Integendeel, de Nederlanders kennende gaat het om de centen! Trouwens als de Nederlandse staat zich met digitalisering gaat bemoeien dan wordt het een zootje, zie de belastingdienst.
Dus minder personeel op de ambassades en dan zijn er nog! de culturele verschillen tussen landen!
Hou jehart maar vast!
Dit is inderdaad al vele jaren het geval maar het blijft een teleurstellend bericht…
Ooit eens een onderzoek op tv gezien (20 jaar geleden) over de behulpzaamheid van regeringen naar hun landgenoten in het buitenland.
Nederland scoorde bar slecht maar wat mij bijgebleven is dat Engeland de beste en meeste hulp bood aan hun inwoners…en zo hoort het ook…
Ik doe sinds 1994 zaken met Thailand, en met schade-en-schande geleerd met een hele grote boog om de NLe ambassade heen te lopen.
Te weinig digitalisering het probleem???? Aan mijn hoela!!!! Te weinig personeel zullen ze bedoelen….
Laten ze beginnen met die afspraken regeling te stoppen
Voor vele ouderen een ramp
Ik ben 82 jr en vind die afspraken regeling heel goed. Niet meer wachten tot je aan de beurt bent, heel goed.
Ik ben het daar geheel mee eens voorbeeld , 13 December ben ik met mijn neef van 75 jaar vanuit Chiang Mai naar Bangkok gereisd voor een visa verlenging op afspraak , komen we daar aan zitten daar mensen al meer dan twee uur te wachten die allemaal voor het zelfde komen na een uur wachten wordt ons medegedeeld dat de Ambassadeur of de genen die daar over gaan er niet zijn , vervolgens zien we ze weg rijden in een mooie auto met chauffeur.
Mooi verhaal allerlei mensen die van heiden en ver komen worden zo naar huis gestuurd de assistente schaamde zich verschrikkelijk dan kon je wel zien aan haar al die mensen gingen uit hun dak tegen dat mensje die er ook niks aan kon doen.
Geen enkel excuses kwam er paspoort inleveren en deze word wel nagestuurd dat was het antwoord.
Wat een stelletje horken en daar betalen wij dus onze belasting centen voor waar blijft het fatsoen .
Wat een verrassing. Ik dacht toch echt dat Nederland niet alleen goed zorgt voor niet Nederlanders. En dat de Nederlanders niet alleen goed zijn om de staatskas te vullen. Nu lees ik opeens dat Nederland niet goed voor zijn eigen bevolking zorgt. Echt waar ?
Begrijp ik niet. Ik heb door de jaren heen altijd begrip en veel hulp ondervonden van en bij de Nederlndse Ambassade in Thailand.
Vorige maand een telefoontje gepleegd naar ambassadeur. Krijg he een keuzemenu of he Thais of Engels wilt spreken. Druk ik op Engels en krijg een dame aan de lijn. Wat denk je!!!! Verstaat en spreekt geen Engels. Nou daar begint het al mee. Was toch echt de Nederlandse Ambassade. Gewoon slecht en belachelijk.
Van mij een dikke pluim voor de ambassade. Toen mijn vrouw op Koh Lanta kwam te overlijden hebben ze mij fantastisch geholpen en gaf een dame mij zelfs haar prive telefoonnummer omdat de Ambassade destijds gezien Chinees Nieuwjaar gesloten was. Kan me voorstellen dat ze niet op alle wissewasjes ingaan maar als je werkelijk hulp nodig hebt staan ze voor je klaar. Chapeau!