Melder: Cees
Betreft: Immigration Buriram

Afgelopen vrijdag mijn eerste 90 dagen melding gedaan na de jaarverlenging, het gesprek verliep iets anders dan bij de meldingen van afgelopen 2 jaar.

Even na half 12 stapte ik binnen, na 2 minuten was ik al aan de beurt waar ik voor kwam, want de officier zei dat hij honger had en ging eten. Op de deur staat gesloten van 12 tot 1, dacht dat ik nog wel op tijd was. 90 dagen melding meneer, ok. Dat kon nog wel, paspoort met papiertje ingeleverd, nieuw papiertje uit zijn printer, stempel en handtekening erop, sneller kan niet. Maar hij bladerde toch nog even door mijn paspoort om te kijken naar het visum (O-A) en de stempels van de verlengingen en vroeg toen of ik een verzekering had? Ja meneer, bij de laatste verlenging heeft u nog een kopie van het verzekeringskaartje gemaakt. De laatste verlenging was op 28 oktober, 3 dagen voor de verzekeringseis van kracht werd.

Ja, dus nog niet verplicht toen en toch ook niet bij een 90 dagen melding dacht ik zo? Daarna vroeg hij aan mijn vrouw, niet aan mij, of ik ook een levensverzekering had? Is of wordt dit weer een nieuwe eis of was zomaar een losse flodder?

Ik heb een ziektekosten verzekering, maar niet met Out Patient dekking, en heb ook een levensverzekering omdat ik mijn vrouw niet met lege handen wil achterlaten bij vertrek naar de eeuwige rijstvelden. Ik vroeg hem hoe het nu echt zit met de verzekeringseis voor O-A visa, voor nieuwe aanvragen is me duidelijk, maar voor bestaande voor 31 oktober 2019 afgegeven visa?

Ik heb er geen antwoord op gekregen, hij luisterde niet eens, hij was al opgestaan met zijn telefoon om te gaan eten.

Hij vroeg nog wel iets over geld, maar ik dacht als je niet naar mij luistert, luister ik niet naar jou, een 90 dagen melding is gratis, de groeten, ben opgestaan en weg gegaan.


Reactie RonnyLatYa

Ik zou toch maar opletten bij je volgende jaarverlenging i.v.m. je ziekteverzekering. Indien men het zou eisen voor Non-immigrant O-A verblijfperiodes bekomen voor 31 oktober, zal men vrijwel zeker vallen over het feit dat je geen Out patiënt dekking hebt.

Toch best zorgen dat dit duidelijk is voor je de volgende jaarverlenging gaat aanvragen. Je kan dan wel opstappen omdat hij niet luistert en jij dan niet naar hem wil luisteren, maar daarmee weet je nog niks. De enige die daar nadeel van kan ondervinden ben je zelf.

Een levensverzekering is geen eis. Hij is enkel benieuwd.

Vriendelijke groeten,

RonnyLatYa


» Laat een reactie achter


15 reacties op “TB Immigration Info Brief 007/20: Immigration Buriram – 90 dagen melding”

  1. RobHuaiRat zegt op

    Ik kom al vanaf de opening van de IO in Buriram en heb nog nooit en probleem gehad in die jaren. Afgelopen maandag was ik daar voor de 90 dagen melding. Ik kwam binnen om 9.02 uur en om 9.04 vertrok ik weer na hem vriendelijk bedankt te hebben voor de snelle service. Ook bij de jaarverlengingen nooit een probleem.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  2. ruud zegt op

    Ik heb bij mijn 90 dagen melding nog even nagevraagd, of ik op een “O” visum of op een “O-A” visum mijn extensie heb gekregen.
    Bij de extensie stond weiiswaar “O”, maar ik was er niet van overtuigd, dat daar bij een verlenging op basis van “O-A” niet ook alleen maar “O” zou staan.

    De vriendelijke dame heeft alleen bij het stempel van de extensie gekeken en zei: ” “O”, geen probleem.”

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  3. Huib zegt op

    gewoon online doen geen problemen en geen vragen, kan thuis doen en zo gebeurd.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • RonnyLatYa zegt op

      En krijgt hij dan wel een antwoord op zijn vraag betreffende de ziekteverzekering ?

      Trouwens de 90 dagen melding op zich was geen probleem

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Adam zegt op

      Voor Buriram kan het niet online. Je krijgt de melding dat je je moet wenden tot het kantoor. De app werkt ook niet.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  4. Arnolds zegt op

    Beste Huub,
    Hoe kan je het online doen, via welke link kan je dit doen.
    Alvast bedankt.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  5. kaolam zegt op

    Dit is de link voor 90 days on line:

    https://extranet.immigration.go.th/fn90online/online/tm47/TM47Action.do

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  6. Jochen Schmitz zegt op

    Vraag de volgende keer om jouw A/O/ visa te veranderen in een RERTIREMENT – PERMIT dit is geen visum en dan hoef je ook geen verzekering te hebben. Je kunt dit 1 maand voor jouw vervaldatum van je huidige visum veranderen. Wel moet je natuurlijk aan de voorwaarden voldoen die gelden voor een retirement permit.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • RonnyLatYa zegt op

      Je kan geen “A/O” visa veranderen in een “RERTIREMENT – PERMIT”.
      Je kan enkel een verblijfsperiode bekomen met een Non-immigrant O-A of O verlengen op basis van “Retirement”, maar daarmee verander je het oorspronkelijke visum niet.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
    • Cornelis zegt op

      Een Retirement Permit in plaats van een visum? Lijkt me niet helemaal te kloppen………..

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  7. Cees zegt op

    Beste Ronny, bedankt voor je reactie.
    Ik ben me er terdege van bewust dat men de juiste verzekering kan eisen bij de volgende verlenging, vandaar ook mijn, in mijn ogen een legitieme vraag, of dit in Buriram ook geldt voor verlenging op basis van een O-A visum afgegeven voor de datum 31 oktober 2019.
    Ik lees wel vaker in je reacties: vraag het na bij je Immigratie kantoor als iets niet duidelijk is, goed advies.
    Maar zonder antwoord kan ik er niet veel mee toch?
    Verder vind ik het onbeleefd om niet naar mij te luisteren maar plotsklaps vragen aan mijn vrouw te stellen, die niet aan zijn bureau zat, maar achterin het wachtgedeelte, hij kan het toch ook aan mij vragen, je zit er dan weer bij als gekke henkie die toch niets weet.
    Ga volgende keer maar na de lunch, of misschien had ik hem uit moeten nodigen?
    Of ik doe de melding via de app, denk ik nog over na.
    Ik had voor de 90 dagen melding al stappen gezet voor een nieuwe verzekering, omdat de premie voor de huidige in 2 jaar 50% duurder is geworden en ook dat de verzekering nu maar tot 70 jaar geldig is, was 75.
    Gaat goedkomen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
    • RonnyLatYa zegt op

      Misschien heeft hij inderdaad een beter humeur na zijn middagmaal, alhoewel als dat weggespoeld werd met de nodige alcohol het er misschien ook niet beter op wordt. Misschien praat hij dan wel beter Engels 😉

      Via de app is een oplossing maar dan heb je nog steeds geen antwoord op je vraag… en trouwens de 90 dagen melding was toch geen probleem op zich.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  8. Jan VC zegt op

    Ik deed via de link reeds verschillende keren een poging om mijn 90 dagen verlenging uit te voeren! Werd niet geaccepteerd door de immigratie Sakon Nakhon.
    Voor het overige hebben daar nooit klachten!
    Ze zijn vriendelijk en doen hun job naar behoren.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  9. Erwin Fleur zegt op

    Beste Cees,

    Vorig jaar was mijn paspoort gestolen.
    Met een heel gedoe met papieren kwam ik natuurlijk bij de Immigratie om mijn
    visa weer te verkrijgen.

    Ik legde op de balie al mijn kaarten, rijbewijs, en mijn bewijs dat ik verzekerd ben in Nederland.
    Op dit kaartje staan al u gegevens en bewijs dat u geen zwerver bent.
    Dit’ is voor de Immigratie alleen een bewijs dat u in goede orde niet van de Thaise
    gezonheidszorg wil profiteren, meer niet!

    Beter goed voorbereid dan achteraf vragen.

    Met vriendelijke groet,

    Erwin

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website