De directeur van de Tourism Authority of Thailand (TAT), Yuthasak Supasorn, heeft deze marketing instantie geleid sinds september 2015. Eind september van dit jaar heeft hij zijn contract vernieuwd voor een tweede termijn van vier jaar.

Ter gelegenheid van het 60-jarig jubileum van de TAT in 2020 legde TTR Weekly hem een aantal vragen voor over de hoogtepunten van zijn eerste termijn en de route die gevolgd wordt om het toerisme naar Thailand verder te ontwikkelen en aan te passen aan huidige eisen van verantwoord en duurzaam toerisme.

Ik citeer enkele passages uit dit lange interview, dat u in zijn geheel kunt lezen op: www.ttrweekly.com/

Het succes van de eerste termijn

Sinds mijn indiensttreding zijn de bezoekersaantallen gestegen van 24.8 miljoen in 2014 naar 38.1 miljoen in 2018. Dat resultaat is niet alleen te danken aan de activiteiten van de TAT, maar ook aan de ondersteuning en samenwerking met het Ministerie van Toerisme en Sport, vele andere overheidsinstanties, de luchthavens, de luchtvaartmaatschappijen en het bedrijfsleven. Het is een collectief succes.

Vandaag de dag kunnen we allemaal trots zijn op het feit dat toerisme goed is voor 17,7%  – of meer dan 3 biljoen baht – van het BBP. In 2018 had de sector naar schatting 4,26 miljoen mensen in dienst, zowel direct als indirect.

Ontwikkeling

Onze overkoepelende doelstelling is nu om marketing en management in evenwicht te brengen en een gelijkwaardige focus te leggen op verantwoord en duurzaam toerisme. Het actieplan Promotie Toerisme 2020 omvat zes dimensies:

  1. Ontwikkel vormen van gemeenschapstoerisme en toeristische producten die een goed potentieel hebben om de juiste doelmarkten te bereiken.
  2. Promoot kwaliteitstoerisme in samenhang met het aantrekken van bezoekers uit nieuwe markten en moedig Thaise toeristen aan om in eigen land te reizen.
  3. Moedig de invoering van toerismenormen aan om vertrouwen en veiligheid voor toeristen en touroperators op te bouwen.
  4. Creëer een netwerk van partners voor de ontwikkeling van duurzaam toerisme.
  5. Moedig exploitanten van toerismebedrijven aan om technologie en innovatie toe te passen om het concurrentievermogen van het toerisme te vergroten.
  6. Ontwikkel binnen de TAT-organisatie een proces om een cultuur van uitmuntendheid te creëren en het vermogen van het personeel te verbeteren om de veranderingen het hoofd te bieden.

Bron: TTR Weekly

6 reacties op “Interview Yuthasak Supasorn, directeur Tourism Authority of Thailand”

  1. Jack zegt op

    Dit is geen interview, dit is alleen maar een opsomming van onderwepen , die nog uitgevoerd moeten .

    Wat iedereen interesseert is, wat de beste brave man aan het teruglopende toerisme gaat doen ook de economische vooruitzichten zijn door de hoge koers van de bath niet iets omdat te negeren.

  2. Pjotr Patong zegt op

    Ik mis punt 7 : devalueer de baht.

    • Ger-Korat zegt op

      Hoe doe je dat ? Ik weet wel een methode bijvoorbeeld verminder het toerisme met 10 miljoen dan komt er minder vraag naar de baht. Of verbied investeringen en beleggingen vanuit het buitenland dan komt er geen vraag naar baht en zakt de baht. Beide slecht voor de economie maar ja daar heeft de klager toch geen inzicht in en hij/zijj krijgt meer baht voor zijn eigen valuta. Andere manieren zijn er bijna niet want de koers wordt bepaald door transacties met andere valuta’s.

  3. Ruud zegt op

    Bij het lezen van dit soort berichten val ik van verbazing van mijn stoel! Het geeft een goede inkijk in het denk vermogen en realiteitsbesef van de managing director. Er van uitgaande dat het interview een exacte weergave is van wat er gezegd en er niets is weg gelaten of veranderd door TTR Weekly.
    Ik heb het artikel van TTR Weekly ook gelezen maar dan nog zegt het aantal toeristen niets hoe gaat met het toerisme. Het gaat er natuurlijk om hoeveel geld de toeristen binnen brengen en wat men er aan over houdt. Wellicht brachten minder toeristen in voorgaande jaren totaal meer geld binnen.
    Tevens het aantal mensen dat werkzaam is in de sector is nietszeggend. Iedereen die Thailand een beetje kent weet dat het hebben van zo veel mogelijk personeel bedrijfsdoelstelling nummer 1 lijkt te zijn en ondergeschikt is aan het maken van winst.

    Zo las ik ook enige dagen geleden op Thailandblog een soort gelijk stukje over de president van Thai Airways. Deze stelde dat er recent al meer dan 20 luchtvaartmaatschappijen failliet waren gegaan en dat er dat er toch echt veel concurrentie was. Daardoor was de 10,91 miljard bath verlies in de eerste 9 maanden van dit jaar eigenlijk de normaalste zaak van de wereld.

    Ik kan u vertellen dat als ik vroeger op school een slecht cijfer had gehaald een draai om mijn oren kreeg en als ik durfde te zeggen dat kees het nog veel slechter had gedaan er nog eentje bij kreeg.
    Ik moest niet naar de slechtste jongetjes van de klas kijken maar naar de beste.

    En nu allebei over de knie Yuthasak en Sumeth voor een flink pak billenkoek.

  4. leppak zegt op

    Precies in het doodlopende straatje van deze regering: vage plannen bedacht achter een duur bureau maar geen enkele concrete stap hoe een en ander te realiseren.

  5. Van Dijk zegt op

    De heer supasorn wil het toerisme bevorderen,goede zaak,
    Maar wie zijn dan die kwaliteits toeristen,
    Misschien om het toerisme te bevorderen de visa eisen wat minder gecompliceerd maken,
    En niet zoals de laatste jaren steeds nieuwe regels in voeren,waardoor je het gevoel krijgt ze
    Willen ons niet meer,
    Las pas nog op het blog iemand verhuisde nar Cambodja , wie volgt


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website