Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- JV: Als je met een Thaise persoon reist, mag je door de immigratie voor Thaise nationaliteit.
- Stef Meulenberg: Idd wij ook net terug van Bangkok de Business class was buiten de prijs niets volgende keer lekker met de Emirates die weten wat s
- Frank: Hoi Ed, wou hier even op reageren! Ik had mijn ticket in de Corona tijd geboekt via budget air. Heb vorige maand zelf nog eens gep
- RonnyLatYa: Het zijn ook in BE/NL niet allemaal kinesisten die langdurig geschoold zijn …. Ook in BE/NL vind je korte massagecursusse
- RonnyLatYa: Goed zo. Doen. Meer plaats voor diegene die wel voor Thai kiezen. Heb trouwens wel het geld van 2 tickets terug gekregen.
- Geert: Dan heb jij geluk gehad. Na heel fel aandringen (bijna wekelijks mailen) heb ik pas na 4 jaar mijn ticket terug betaald gekregen&
- Bert: Je kunt gewoon achter je vrouw aansluiten
- Kees: Ook in keng karie, gele curry.
- Berbod: Zo’n 105 km noordelijk ligt Nakhon Phanom, eveneens aan de Mekong. Ik vind dit toch een leukere stad dan Mukdahan zeker in h
- JAN: Idd, ze volgen 1 week kursus in Wat Pho of elders en hebben een diploma. In BE/NL doen ze er 4 of 5 jaar over aan de Univ om hun m
- Jan Markusse: Mijn vrouw komt uit Lung Nok Tha nog net in Yasothon, maar slechts 50km van Mukdahan. We gaan daar altijd heen. Vroeger ben ik als
- Marc: Hopelijk met een goede service aan boord,enkele weken geleden met Thai airways van BKK naar FRA gegaan in business class is niet m
- Ed: Het maak mij niet uit of ze vanuit Brussel weer vertrekken. Tot op heden zit ik nog op mijn geld te wachten vanwege de Corona, daa
- Cornelis: Nee, vanaf 70.
- Rob V.: Op de vaste borden staat nog alleen de middelste Immigration, nummer 2 van de 3 uitgangen, aangeven als “fast track” i
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Achtergrond » Camera’s in Pattaya moeten verkeersveiligheid verhogen
Camera’s in Pattaya moeten verkeersveiligheid verhogen
Sinds kort wil het gemeentebestuur van Pattaya maandelijks de verkeerssituatie op de agenda hebben. Chonburi heeft de twijfelachtige eer om als een van de provincies van Thailand de meeste verkeersslachtoffers te tellen. Men wil in kaart brengen wat hiervan de oorzaak kan zijn.
Op zich een loffelijk streven, maar bij elk (dodelijk) ongeluk kan men toch wel vaak de oorzaak achterhalen, dus zou het streven kunnen zijn daar meer aandacht aan te besteden. Als een van de speerpunten wil men de controle op het dragen van helmen intensiveren, maar ook de snelheid aanpakken.
Op een paar punten in Pattaya zijn speciale camera’s aangebracht, die zowel het negeren van het rode stoplicht vastleggen alsmede de snelheid waarmee sommigen een kruispunt passeren.
Daarvoor gebruikt men 2 speciale camera’s naast elkaar en 8 verlichtingselementen, die samen voor een duidelijk beeld zorgen. Hoe het een en ander zich in de praktijk zal gaan ontwikkelen, blijft nog de vraag. De plannen zijn er maar nu nog de uitvoering en handhaving op langer termijn.
Whahaha, wat een mop. En de Thai gaat zich daar aan houden. No way. Je kan camera’s ophangen, extra stoplichten plaatsen enz. Het is allemaal dweilen met de kraan open. Kijk elk jaar maar naar the Seven Dangerous Days. Ja we gaan het aantal verkeersslachtoffers terugdringen. Gaat ze ook nooit lukken want het worden er elk jaar meer….
Camera’s om de veiligheid te vergroten, dat weet een kind wat hiervan de oorzaak is,
Wat te denken van door rood rijden, ee bekende uitspraak in patatayais, wil de veiligheid handhaven,dan moet je achter iedere thai een politie agent plaatsen. (Niet van mij dus)
Om te beginnen moeten 3 zaken principieel worden aangepakt t.w.
1. mentaliteitsverandering (verkeersregels/-borden naleven. Bij herhaald huftergedrag: rijbewijs voor 3 jaar innemen.
2. rij-opleiding sterk verbeteren en rijden zonder rijbewijs met 5 jaar gevangenisstraf “belonen”
3. auto’s/motoren zonder fatsoenlijke WA verzekering (met een behoorlijk eigen risico) direct van de weg afhalen en verbeurd verklaren. Dat kan nu nog niet. Helaas.
Laatst veroorzaakte een “poppetje” met haar Mercedes (statussymbool) een ongeluk. Bleek ze niet WA-verzekerd te zijn (“Mercedes is erg duur in aanschaf en dus ook in verzekering…..??”). Dat argument is dus onzin! Het gaat om WA-verzekering en niet om casco-verzekering. En als je een Mercedes kan kopen, maar een verzekering te duur vindt, is er echt iets mis met de verstandelijke vermogens.
Ik ben bang echter, dat het bij onderzoek zal blijven en dat (normale) maatregelen zullen uitblijven.
U heeft volledig gelijk. Ons woord ,,verantwoordelijkheid,, kun je een Thai niet zo verklaren, dat hij het ook begrijpt cq. wil begrijpen.
Hier in Sakaeo rijden de veel ,,brommers,, zonder nummerplaat, zonder verzekeringsbewijs a d brommer, zonder helm, licht en rijbewijs.
Geen handhaving, geen bestraffing.
.
Ik heb aangereden van links door een brommer die er dan vandoor ging. Hij stond echter mooi scherp op mijn dashcam en was de politie als fruithandelaar bekend. Hij werd thuis opgehaald. Op de politiepost werd hij ontvangen als ,,held,, waarbij de politie erg verbaasd was, dat ik mijn schade betaald wilde hebben.
Foto bij artikel geeft een aardig beeld van gebrek aan mentaliteit trouwens. Hoezo gelden er verkeersregels en verkeersborden?
Ik kan het bijna niet meer horen, ik krijg er braakneigingen van;
De controle op het dragen van helmen intensiveren. Die politie agenten moeten eerst eens voor hun eigen deur vegen, de meeste agenten dragen zelf geen helm. Kijk maar eens op de strandpromenade van Pattaya al die politie hulpjes met die blauwe pakjes aan over de strand promenade scheuren, die staan allemaal boven de wet van Thailand die hebben dat niet nodig een helm te dragen. En dan al die hoge pieten met die politie petten op hebben dat al helemaal niet nodig,
die staan ver boven de wet uit “met hun neus”.
En dan door rood licht rijden, als je van Pattaya Klang de beachroad op rijd heb je het eerste stoplicht al voor voetgangers, daar rijden ze allemaal doorheen zelfs de politie auto’s die voor de lol met rode flitslampjes aan rijden over de beachroad omdat ze dat zo leuk vinden. Bah Bah Bah
Geloof mij het enigste wat werkt is als je de Thai in zijn portemonee pakt . Cameraas langs de weg voor snelheid , voor rood licht voor overschrijden van gele doorgetrokken lijnen enz enz .
En dan de beelden koppelen aan een fikse bekeuring , net zo als in veel westerse landen ,dat helpt .
Kom je een week of twee achter via de post , dat je nog eens een paar duizend bath aan bekeuringen hebt uitstaan en per omgaande moet betalen anders volgt inbeslag name van het voertuig . Reken maar dat ze snel hun rijgedrag gaan aanpassen .
De rest van de oplossingen incl een rijopleiding zet hier in Thailand totaal geen zoden aan de dijk .
Vervolgens al die politie boxen langs de weg onmiddelijk sluiten en het hele korps aan het werk zetten .
Na ochtend appel op de motor met camera en bonboekje uiteraard ook savondsen snachts .
Jan Beute .
15 j Pattaya…de stoplichten werken maar de automobilisten rijden door het rood.Ik duw op de knop en wacht tot het groen is om over te steken.80% automobilisten rijden door rood…uitkijken dus!
Ook zou men op de beachroad max 30 km mogen rijden wegens de drukte.
Beste Jan,
Ik geloof je niet en heb daar ook redenen voor.
Bijna in alle landen waar onderzoek is gedaan naar straffen voor verkeersovertredingen is de ergste straf die de overtreder kan bedenken het afnemen van het rijbewijs voor kortere of langere termijn. In Thailand kan dat gecombineerd worden met het het ongeldig verklaren van de ID als men de boete niet betaalt. Maar neem van mij aan: dat geld komt er want wordt geleend bij familie, vrienden of kennissen of een laon shark. En daardoor worden weer meer mensen in het ongeluk gestort.