Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
- Huub Adank: Geachte heer Eric Donkaew, het tweede gedeelte van uw tekst is voor mij abacadabra en daarom maak ik gebruik van een visumburea
- bob mersie: waar woon je
- Willem: Geert bedankt voor het aanbod ,heb ondertussen iemand gesproken die me gaat helpen. Mocht het niet lukken dan neem ik contact met
- Erik Kuijpers: Je praat over grote afstanden, honderden of duizenden km, dus 100-200 km rijden met een boemeltje of bus/auto mag geen probleem zi
- Bert Matthys: “waar men blij is wanneer men een baantje heeft met 600 baht per maand.” …per dag dan toch bedoel je?
- Hans Udon: Prachtig geschreven! Maar ik moet opmerken dat over smaak wel valt te twisten. Ik ben zondermeer een koffie drinker. Had tot voor
- Chris: Dat het niet te vaak stopt is juist ene voordeel. Stoptreinen zijn er al genoeg. Denk je eens in hoe lang het straks duurt van B
- Kees Werkman: Weer uitermate vermakelijk geschreven, Lieven. Dank daar voor. Mijn lieve Thaise vriendin, welke ik nu ruim 5 jaar ken, vond het
- Teun: Wil je nu echt dat een hogesnelheidstrein om de 20 km een halte heeft? Een klein beetje logisch nadenken kan nooit kwaad. Als j
- Eric Donkaew: Wat Ronny ook zegt, het is best makkelijk. Zonde van die 14.000 baht. Zelfs een testament is al meer dan de helft goedkoper. Ge
- GeertP: Beste Rudolf,daar zullen de regionale vervoerbedrijven op inspelen net zoals dat gebeurt in Europa bij de hogesnelheidstreinen. I
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Kort nieuws » Nederlander (52) gedood door ongeluk met trein in Kanchanaburi
Nederlander (52) gedood door ongeluk met trein in Kanchanaburi
Geplaatst in Kort nieuws, Nieuws uit Thailand
Tags: Ban Pupong, Nederlander, Ongeval, Trein
Een gruwelijk ongeval op het station van Ban Pupong, district Sai Yok in de provincie Kanchanaburi heeft het leven gekost van een Nederlandse toerist.
De man stond op het trapje bij de ingang, toen de trein zich met een schok in beweging zette. Hij gleed weg en viel tussen twee rijdende wagons op de rails, waardoor hij vermorzeld werd.
Het slachtoffer werd geïdentificeerd als Hieronymes Cornelis Maria Boumans, oud 52 jaar. Over de correcte spelling van de achternaam bestaat geen zekerheid.
Waarom de man op het trapje stond is ook niet bekend. Mogelijk reed de trein te vroeg weg of hij stond er om foto’s te maken zonder zich ergens aan vast te houden. Feit is wel, dat op hetzelfde traject recentelijk twee andere mensen, een Japanner en een Thaise vrouw, door incidenten met de trein om het leven kwamen.
Een vreselijk einde van wat een mooie vakantie moest zijn, dat is zeker. Wij leven mee met zijn reisgenoten en nabestaanden.
Opnieuw een vreselijk fataal ongeluk op dit traject. Het is structureel dat de trein telkens te laat op schema rijdt en vaak een kwartier of meer te laat op Nam Tok arriveert. Grote groepen touristen moeten aan boord en voordat iedereen veilig aan boord is (binnenin het rijtuig, niet nog op de trap), klinkt er al een fluit en begint de trein schokkend en stotend te acceleren. Als je naar 2014 kijkt in het algemeen is dit jaar een Zwartboek voor de State Railway of Thailand. Op dit traject waar opnieuw een tourist het leven laat, is het al helemaal te bizar voor woorden dat er geen veiligheidsmaatregelen worden genomen. De BTS en Airportlink blinken uit door veiligheid; aangelegd door Siemens weliswaar.
Een aantal jaren geleden s,nachts 4 uur aangekomen in Hua Hin.Trein stopt,maar het gedeelte waar ik uitstapte was zo,n 150 meter voor het station.Probeer dan maar eens met je koffer uit te stappen,1meter hoogte pikkedonker bijna 70 jaar en dan sta je daar te wachten tot de trein weer vertrekt want totaal geen zicht.Ik ga nooit meer met de nachttrein.Levensgevaarlijk.
Ik had het op Hua Hin andersom.
Moest daar in stappen.
Behoorlijk hoog, met koffer.
Niet leuk, maar om daarom niet meer de trein te nemen gaat me te ver.
henk,goed lezen:ik ga nooit meer met de [NACHTTREIN]
In mei dit jaar (2104) de reis gemaakt naar Nam Tok met echtgenote en kleinzoon van 13 .
Alles okay en geen enkel moment gevaarlijke situaties meegemaakt ; de overigens vrolijke conducteurs waren altijd zeer alert en hebben constant de plaatsen gecontroleerd op afwezigen voordat de trein ging rijden .
Ik zou zeggen : zelf opletten ! en zeker doen voor die 3,50 euro .
Ger .
Ger,
Ik vind je reactie kortzichtig en bovendien lomp. Een ongeluk schuilt in een klein hoekje en de risico’s zoals boven beschreven spreken voor zich. De kans op ongelukken is groter als de risico’s groter zijn. Bovendien weet je niets over de fysieke gesteldheid van de persoon of de feitelijke omstandigheden.
Gelukkig is zo’n reis voor het merendeel van de mensen erg fijn en plezierig. Maar die treinen en omstandigheden zijn gewoon gevaarlijker. Opletten lost dat niet op.
Persoonlijk leef ik erg mee met de nabestaanden van dit tragische ongeval.
Niels