Schiphol heeft een compleet vernieuwde lounge in het hart van de terminal. Lounge 2 is ingedeeld in zeven themawerelden waarin de reiziger centraal staat. Iedere themawereld biedt de reiziger beleving: van ‘Luxury’ tot ‘Family’ en van ‘Modern Dutch’ tot ‘Care & Wellness’.

Vertrekkende passagiers overzien bij binnenkomst alle zeven werelden in één oogopslag. Elke themawereld kenmerkt zich door eigen materiaalgebruik, design en is voorzien van bijpassende services, zoals zitgebieden, horecagelegenheden en winkels. De verbouwing van Lounge 2 heeft ruim anderhalf jaar in beslag genomen. De werkzaamheden vonden gefaseerd en zoveel mogelijk in de avonduren plaats zodat het proces in de lounge gewoon kon doorgaan. Winkels bleven gedeeltelijk open in kleinere en tijdelijke locaties en reizigers konden eveneens gebruik maken van het aanbod in Lounge 3.

Jaarlijks reizen ruim 15 miljoen mensen via Lounge 2. Meer dan de helft (61%) hiervan stapt over op Schiphol. Voor de overige reizigers is Schiphol het startpunt van hun reis. Door de verbouwing is er ongeveer 20% aan winkel- en horecaruimte bijgekomen. De totale oppervlakte op de eerste en tweede verdieping van Lounge 2 is nu ca.16.000 m2.

Met de komst van het Johnnie Walker House heeft Schiphol een primeur in Europa. Daarnaast zijn er merkwinkels van onder meer Gucci, Bulgari, Hermès en Rolex. Ook op het gebied van horeca is er Café Cocó, een Starbucks en de Heineken Bar. Nieuwe energie opdoen of even ontspannen vlak voor vertrek kan bij XpresSpa.


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

7 reacties op “Schiphol: Compleet vernieuwde lounge in het hart van de terminal”

  1. Jack G. zegt op

    Was ook wel nodig om de collega vliegvelden bij te houden. Ik noem het trouwens winkelgebied 2 en niet lounge 2. Ik hoorde regelmatig dat het wel wat oud en niet meer van deze tijd werd gevonden. Nu snel beginnen met een nieuw terminalgebouw met een ruim treinstation aan de andere kant van de weg voor de niet Skyteam maatschappijen. Schiphol kan dan weer stijgen op de ranglijsten van moderne en favoriete luchthavens.

  2. TAK zegt op

    In de lounge waar ik normaliter zit. is eten en drinken gratis.
    Deze opgepimpte vertrekhal of winkelgebied hanteert belachelijke
    prijzen voor eten en drinken. Schiphol is al jaren de weg kwijt.

    • RonnyLatPhrao zegt op

      Gratis bestaat niet om het kort te houden….

  3. Fransamsterdam zegt op

    Het blijft een zithoek voor hangpassagiers in een winkelcentrum.
    De lounges waar het eten en drinken gratis is zijn voor deze mensen niet weggelegd. Want aan het ticket dat recht geeft op toegang tot zo’n lounge hangt dan wel weer een belachelijk prijskaartje.
    Ik heb nooit begrepen waarom mensen zo nodig op een vliegveld een peperduur horloge of sieraad moeten kopen. De prijs is zelfs zonder BTW vaak niet aantrekkelijk. En waarom moeten mensen op een vliegveld gratis eten en drinken krijgen?
    Allemaal overbodige disfunctionaliteit. Het is niet voor niets dat sommige prijsvechters per jaar meer nieuwe vliegtuigen bestellen dan dat de hele KLM-vloot groot is…

    • kjay zegt op

      Beetje overdreven reactie Frans. Je zou je toch eens beter moeten inlezen over de cijfers van KLM en Air France. Helaas is KLM de dupe van dat Frans gestuntel!

      Deze lounge ziet er gelikt uit, hoort ook zo in deze tijd. Kijk er de andere luxe vliegvelden maar op na. Reizenden willen dit gewoon, er vliegen ook zaken mensen en normale mensen die wel willen betalen en niet alleen voor 80 cent nog een biertje willen kopen en voor 90 cent een pad kra pao!

      • Fransamsterdam zegt op

        Moderator: Niet chatten svp.

    • johannes h zegt op

      Ik hou ‘t al jaren op EVA-air. Soms ben ik Golden frequent flyer. DAT zijn pas lounges (all over the world)

      En er zit op deze manier GEEN prijskaartje aan.

      En omtrent de prijskaartjes van KLM wil ik best wel eens ‘n uurtje met je praten………


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website